Subaru Outback 2016 testdrive

Subaru Outback este un monstru de mașină. Făcută pentru drumuri grele și vreme rea, e fix genul ăla de mașină care la prima vedere nu excelează la ceva anume, dar cu care îți faci treaba. Preferată de americani și australieni pentru fiabilitate, în Europa e prea puțin folosită, pentru că, poate, până acum nu au fost motoare mai umane. Din 2014, de la generația a șasea, Outback are și motorizare 2.0 diesel, pentru europeni.

Pe puncte:

  1. mai mare decât Forester. mai lungă, mai încăpătoare, portbagaj mai mare. și prea bărcoasă pentru gustul meu.
  2. suspensiile sunt bestiale, mașina merge extrem de lin și pe șosea și pe offroad.
  3. într-o lume a SUV-urilor 4×2, un 4×4 permanent e un deliciu la drum lung.
  4. motorul de doi litri diesel e blând și competent. mi-aș fi dorit un pic de putere doar în unele depășiri, dar pentru circulat fără impulsuri e foarte potrivit. consumă 7% la drum și 8% combinat cu oraș. motorul e silențios pentru un diesel.
  5. trapa e mică, venind de pe Forester. a mea e de trei ori mai mare.
  6. cutia de viteze CVT e îmbunătățită, lipsa vitezelor este pur și simplu bestială. am citit undeva că, dacă nu tractezi nimic cu ea, are garanție pe viață.
  7. dezavantajul cu keyless entry e că tu ai cheia în buzunar și nevasta vrea să intre în mașină și nu îi poți deschide tu ușa, trebuie să te apropii de mașină.
  8. spațiu destul pentru pasagerii din spate.
  9. volanul e multifuncțional. prea multifuncțional pentru gustul meu.
  10. două porturi usb în bord, pentru că suntem în 2016.
  11. modelul diesel manual e 35.000€, cel automat între 38 și 42.000€, în funcție de dotări.

 

 

 

Și video walkaround cu oi:

83 comentarii

  1. da’ cu iarba ce ati avut?

    Thumb up 6 Thumb down 3
  2. boss, nu-i adaptiv cruise controlu’ ala? )
    a doua, puteai sa tai la montaj concluzia de final.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  3. Cate oi intra in portbagaj?


    Comentariu apreciat. Thumb up 28 Thumb down 1
  4. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. Thumb up 2 Thumb down 15
  5. Acum în funcție de nevasta, insa unele sunt capabile sa tina cheia de rezerva în poșetă. Nu mai zic ca altele pot chiar conduce masina după o petrecere.


    Comentariu apreciat. Thumb up 12 Thumb down 1
  6. blocurile optice seamana cu cele de pe insignia si par prea mici pentru masina asta. cum sunt scaunele pentru drum lung?

    Thumb up 3 Thumb down 4
  7. 7% la drum lung? Daca mergi frumos si nu depasesti mai nimic.

    Thumb up 5 Thumb down 4
  8. La pct 7, nu are si butoane de deschis/inchis fix pentru chestia asta?

    Thumb up 3 Thumb down 0
  9. NOU
    #15

    Ăsta e Audi Allroad ?

    p.s pe imaș, mergi si cu loganul


    Comentariu apreciat. Thumb up 19 Thumb down 2
  10. “dezavantajul cu keyless entry e că tu ai cheia în buzunar și nevasta vrea să intre în mașină și nu îi poți deschide tu ușa, trebuie să te apropii de mașină.”

    Pai ce, n-are si butoane pe ea?


    Comentariu apreciat. Thumb up 32 Thumb down 0
  11. Din cate stiu, service-ul se face la 6 luni la Subaru Outback 2016, si Subaru nu are service ieftin.

    Thumb up 10 Thumb down 1
    • am râs.

    • schimb de ulei si filtru la 6 luni: http://www.cars101.com/subaru/maintenance-2016.html

      Thumb up 10 Thumb down 1
    • “Service” nu e totuna cu “schimbat ulei si filtru la 6 luni”. Vezi si celelalte consumabile cand se schimba.

      Thumb up 3 Thumb down 2
    • wow, deci din maintenance schedule citat mai sus, rezulta:

      1 – basically any kind of urban driving is “severe driving”. also, any other driving (rough, muddy, dusty, wet, humid, cold, mountainous) is “severe driving” as well.
      2 – in conditiile de severe driving, replace:
      – oil and filter every 3000 miles or 3 months
      – differential fluid every 15000 miles or 15 months
      – CVT oil every 24855 miles
      – brake and steering system inspection every 6000 miles or 6 months

      nu e pretentioasa de loc, e absolut normal sa tot mergi in 2016 cu masina noua la 3 luni in service.


      Comentariu apreciat. Thumb up 26 Thumb down 2
    • partea cu “severe driving” ai sarit-o intentionat sau nu ti-a pasat?

      Thumb up 4 Thumb down 4
    • Oa! Si animalu, si tedoiu au dreptate. Practic pentru Subaru “severe driving” (care ar insemna in traducere libera “in conditii grele” banuiesc) e orice drum: prin oras / pe drum de tara sau accidentat (cunoscut sub denumirea de DN in Romania) / noroi / praf / ploaie / umiditate / frig / munte / mare / cu rulota.

      Si la condusul asta “sever” filtrul si uleiul se schimba la fiecare 5.000km sau 3 luni.

      Pretentioasa masina.

      Thumb up 6 Thumb down 0
    • pentru a vedea daca este au ba “pretentioasa” trebuie vazut regimul de service si la alte rable in aceleasi conditii

      si da: la smt ii scump

      Thumb up 3 Thumb down 4
  12. Din pacate observ din poze ca trebuie sa tii conectata oglinda la incarcator.


    Comentariu apreciat. Thumb up 17 Thumb down 1
  13. Vazand imaginile, mi se confirma, ca japonezii pot face design frumos doar la combine audio. La masini sunt praf.


    Comentariu apreciat. Thumb up 29 Thumb down 11
    • Din pacate asa e… Chiar si brandurile de lux sunt urate cu spume!

      Thumb up 7 Thumb down 3
    • da, asa urate si nedorite ca sunt doar 3 branduri japoneze in top 5 branduri auto vandute in US.
      poate ai tu alte gusturi, Zsolt. de femei ce parere ai? :)


      Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 10 Thumb down 16
  14. Tot mai bun Foresteru’ tau SH la 5000e.


    Comentariu apreciat. Thumb up 10 Thumb down 0
  15. Astea’s detalii vali…La capitolul impactul cu plopi cum sta?


    Comentariu apreciat. Thumb up 21 Thumb down 1
  16. Ce inseamna “prea barcoasa”? Are tangajul prea mare, sau are forma de barca? :)

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • NOU
      #39

      “mare și greu de manevrat prin parcări și alte spații strâmte”.

    • Nu imi dau seama la ce s-ar incadra masina asta. E greu de manevrat in oras, are 4×4, dar garda la sol e cam prea mica pentru offroad.

      Thumb up 2 Thumb down 1
    • NOU
      #41

      e o mașină pentru familiile active sau pentru oamenii care au nevoie de ceva trainic. sunt popendulare prin australia pentru oamenii care au mult de mers pe drumuri forestiere, pentru americanii din statele unde ninge și printre nemții care locuiesc în apropierea orașelor.

      publicul e același cu audi allroad, octavia scout și tot genul ăsta de breakuri înălțate/rugged.

    • Adica un segment care la noi e slab spre deloc dezvoltat.

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • NOU
      #43

      Uită-te că sunt ceva Allroaduri pe șosea și din ce în ce mai mulți oameni descoperă segmentul și utilitatea unei asemenea mașini.

  17. Stii ce ma cam deranjeaza la Japoneze: parca nu au facut si ei un alt model de butoane pentru geamurile electrice sau cele care se gasesc in stanga bordului si sunt tot aceleasi ca la Cielo. Probabil te obisnuiesti cu ele dar la prima vedere nu se compara cu interiorul unei masini europene. O fi si asta o chestie: nu se strica, nu scartaie nu le schimbam ca is bune.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  18. NOU
    #45

    Bordul e de qashqai.

    Thumb up 2 Thumb down 3
  19. Nu as fi asa entuziasmat. Interior de acum 20 de ani, trist, design la comenzi geam idem, nu mai sunt multe de spus… CVT, moartea pasiunii, nu va suparati, ce faci cu garantia pe viata dcaa n-are nici un pic de nerv.
    Dar, fiecare cu pararea lui.


    Comentariu apreciat. Thumb up 18 Thumb down 7
  20. Bot de Audi, faruri+stopuri Opel, interior trist, 4×4, automata, 2L diesel, fiabilitate Subaru….SHUT-UP AND TAKE MY MONEY!!!

    *si totusi, chiar nu are butoane pe cheie???

    Thumb up 7 Thumb down 4
  21. NOU
    #48

    bun

    1. a 5a generatie de outback arata in sfarsit mai bine
    2. concurenta ( nissan murano, toyota venza, ford edge ) sta mai prost la capitolul calitati off road ( chiar si toyota venza )
    3. concurenta sta mai prost si la capitolul design interior ( la venza schimbatorul e ca la autobuz )
    4. pozitia de condus superioara concurentei
    5. scaunele din spate se pot lasa pe spate ceea ce e tare ( la unele versiuni ) si se pot rabata din portbagaj prin simpla actionare a unei manetute
    6. in sfarsit consum decent pentru subaru
    7. spatiu interior mai mare decat la concurenta
    8. cu exceptia bordului imprumutat de la o sora mai mica, genratia 5 de outback nu arata ca o masina facuta din alte masini asa cum sunt cele concurente

    rau

    1. portbagajul in stare normala este mai mic decat la concureta
    2. interiorul este fix ca cel de legacy ( deci invechit nimic nou )
    3. e un picut cam masiva pentru categoria ei

    concluzie :

    – masina aproape perfecta pentru familii active, cu 1-2 copii
    – genul de masina pe care sa nu o bibilesti in fiecare weekend in fata blocului
    – nu starneste invidia nimanui poate doar a altei familii active cu 1-2 copii detinatoare de dacia dokker
    – buna de mers la ski, la pescuit, la tara dar si suficient de aratoasa cat sa mergi la discoteca
    – de pastrat 10 ani lejer

    P.S. : trebuie vazut peste 3-4 ani valoarea unui SH plus valoare intretinere si uzura …

    Thumb up 6 Thumb down 2
    • prima versiune, 2014, e 20.000€.

    • N-as zice ca portbagajul e chiar mic. E mai mic fata de alte masini fara 4×4, da.
      Dar per total sint de acord cu tine. Si sincer imi place interiorul. Desi se putea mai putin argintiu pe acolo. Dotari de bun simt si masina oricum arata foarte misto.
      Si pentru aia mari soferi care zic ca revizia se face la sase luni. Revizia se poate face si la o luna daca faci kilometrii necesari. Sau daca faci 10k pe an o faci o data pe an. Ca aveti dificultati in a intelege un manual care spune la fiecare 15k km sau un an.

      Thumb up 2 Thumb down 4
    • Jules, daca scrie “sau 6 luni” si tu o faci la 1 an ca nu ai facut nr de km, ai perfecta dreptate, masina nu are nimic, dar nici garantie nu mai are.

      Thumb up 8 Thumb down 0
    • 6 luni sau ~ 10.000km, care se intampla prima. Cine n-a inteles?

      Thumb up 3 Thumb down 0
    • NOU
      #53

      nu îți bate capul, n-ai cu cine.

  22. Vali, explica-mi te rog care e diferenta intre 4×2 si 4×4 la drum lung, banuiesc ca te referi la drum uscat cu aderenta,

    Thumb up 1 Thumb down 4
    • în toate situațiile (uscat, umed, zăpadă) mașina stă mai bine pe șosea când trag toate 4 roțile. ca idee, am putut intra cu 160km/h în curbe cu un audi a4 cu quattro (ăla care apare atunci când ai nevoie de el) și a stat pe banda lui fără să comenteze. cu megane-ul meu, pe care îl știam mai bine și de mai mult timp, nu am putut face asta.

    • teoria (si reclama lu subaru) e http://imgur.com/S4nX1Pw

      Thumb up 3 Thumb down 2
  23. ” a mea e de trei ori mai mare.”

    era un banc celebru: dar de grosime nu zici nimic?

    Thumb up 9 Thumb down 0
    • Betivul se pisa pe gard, trece o doamna simandicoasa:
      – Vai, domnule, ce grosalanie!!
      – Dar de lungime ce parere ai, cucoana? Hac!


      Comentariu apreciat. Thumb up 11 Thumb down 0
  24. Ti-ai cumpara-o? Binenteles dupa ce vinzi SG-ul cuiva din Pantelimon

    Thumb up 2 Thumb down 0
    • NOU
      #60

      aș prefera XV-ul dacă ar fi cazul să vând SGul. e mai compact. nu imi plac astea prea mari (mie și audi a4 mi se pare mare).

  25. Lipsa succesului in Europa nu este legata neaparat de motorizare, pretul si retea de service au mai mult de spus. In plus, Outback se fabrica de prin 2003, oficial in Europa se vinde doar de prin 2013-14. In UK majoritatea acestor modele sunt import SH din Japonia. La 35-40 k un european prefera un Audi Allroad sau un Volvo V70 pe acest segment. Modelul nou e pocit rau, i-au luat agresivitatea si au facut-o de “oras” sa nu zic de gospodine. Dar asta e trendul, vezi noul Forester, Rav 4, Vitarra, Allroad…
    Asa arata in vremurile de glorie :
    http://carreviewsandnews.com/2005subaruoutback.html

    Thumb up 2 Thumb down 1
  26. in poza 17, pe langa doua usb si un aux ce mai e?

    Thumb up 0 Thumb down 1
  27. exista 2.0 diesel si pe versdiunea anterioara

    Thumb up 3 Thumb down 0
  28. 1. M-am plimbat 10 minute pe site-ul ala, nu am dat de preturi, inclusiv rasfoind rapid. Nici o problema, am gasit din fix 2 click-uri la cei din Bucuresti: http://www.subarumotors.ro/modele/outback/preturi-subaru-outback/.
    2. Interiorul este odios. Seamana cu cel de la Lancerul meu, de 6 ani (care si ala era invechit atunci).
    3. 40k+ euro? E o gluma? Tata a dat un pic mai putin pe un X-Trail cu dotari foarte similare acum 2 ani (inclusiv floricele gen sunet Bose etc), si e clasa superioara cotata mai bine in termeni de cifre.

    Thumb up 5 Thumb down 3
  29. Si are grila de Hyundai

    Thumb up 0 Thumb down 1
  30. Bullshit. Mașina asta merge “pe offroad” cînd o face porcii loopinguri. E un rahat de masina de oraș înălțată. Iar un 4×4 permanent e bun la drum lung ca niște cărămizi lovite de coaie. Cari după tine ditai agregatu’ 4×4, consum mai mare, zgomot mai mare și uzură ampulea la chestii de care ai nevoie de trei ori pe an. Cenți mei amîndoi.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  31. Iar 7 e dezavantaj doar dacă ești cocalar prost și răsfățat. Altfel oricum mergi să deschizi ușa fetii, iar dacă nu, poți băga mîna aia în buzunar să apeși pe buton.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  32. nu am 40k. Acum ca am stabilit asta, unii or sa zica ca struguri-s acri. Poate. Dar nu e pe gustul meu. Nu zic ca x(fara vreo aluzie la bmw) e mai tare sau y e mai smecher. Nu stiu ce as lua daca as dispune de suma asta dar in mod sigur asta nu. Chestie de gust.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  33. Gresit pretenas cu motorul. Eu am diesel pe outback din 2010

    Thumb up 0 Thumb down 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.