Subaru Forester 2009 testdrive

Iniţial, eu voiam foarte tare să conduc versiunea de 2.5 cu cutie automată, dar mi-a încăput pe mână o versiune pe benzină, cu 2 litri cu cutie manuală.

Prima impresie, după 2.000km, este că e o maşină ok. Mă aşteptam la mai multe, sincer să fiu.

  • consumul e groaznic. 18 pe autostradă, la 160-180 mers constant şi 12 prin România la mers cam cu bucile strânse, din cauză de curbe, beţivi şi sistematizare.
  • am constatat că un sat românesc nu e sat dacă n-are cel puţin o curbă de cel puţin 45%. pana mea, cine a gândit drumurile astea era beat!
  • motorul se lupta la 180 să se menţină ataşat de maşină. am ajuns cu ea pe la 198 la vale şi am avut impresia că îşi va da duhul şi o împingem până acasă.
  • 150 cai pe o maşină de o tonă şi jumătate? meh! depăşirile erau extrem de riscante, pentru că nu voiam să stau în spatele tirurilor. maxim fun între Arad şi Sibiu, oameni care mergeau cu 30 la oră, pentru că şi ei sunt şoferi…
  • placut oglinzile laterale foarte mult, mari şi utile (de notat că megane n-are oglinzi laterale auto, sunt nişte din alea de pudrat nasul, în care nu vezi foarte bine)(altă acoladă: ce rost are să pui încălzire pe oglinzi, dacă geamul e acoperit cu noroi? oglinzile devin ok, dar geamul rămâne jegos).
  • interiorul simplu, scaunele confortabile. doar un singur suport de pahar.
  • nu ştiu care e garda la sol, dar pentru cât de mândri sunt subariştii de janghinele lor, să te salveze ESPul de câteva ori că eşti aproape de tipping point mi se pare jenant.
  • celebra tracţiune simetrică a Subaru îşi face treaba foarte bine pe zăpadă şi mâzgă.

ps: maşina n-a fost oferită de subaru sau de importatorii oficiali.

 

Subaru_Forester_2009

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

55 comentarii

  1. Daca Subaru e naspa cum o fi un Logan?

    00
  2. Subaru are un pret destul de mare si trebuie sa ofere destul de multe ca sa-si merite cei 35.000 de euro.

    10
  3. probabil d-aia nu e pozitiv :)

    00
  4. Frâna cum îi? Dar airbagul? =))

    00
  5. poti sa futi pe bancheta din spate?

    10
  6. Am condus si eu masina asta vreo 1500km, in iarna, fiind inchiriata. Diferenta e ca ce am primit eu era cu motor de 2.5 si cutie automata. Mi s-a parut, f sincer, o mare pacaleala de masina. Cutia functioneaza realmente ca un cur, in cc se supratura sa urce pante de 2% de ziceai ca e gater nu SUV. Dupa vreo 100km de ploaie pe autostrada un stergator s-a rupt, de a trebuit sa scot bani din portofel sa merg mai departe. Consumul este execrabil realmente, deja vedeam un vortex in rezervor cam ca ala cand se scurge apa din cada. Mai mult de 160 cu masina plina de skiuri clapari si alte alea nu am reusit sa ii dau fara sa am senzatia ca imi va sari capota in parbriz, impinse de pistoanele care vor fi penetrat chiulasa. Singurul lucru interesant si merituos mi s-a parut gps-ul integrat in oglinda retrovizoare, din fabrica, si absolut decent de utilizat. In rest, cum ziceam, o chinezarie care se viseaza SUV.

    01
  7. Se poate cumpara versiunea cu motor de 2.5 in Romania? eu nu am gasit la ei pe site.

    00
  8. „nu ştiu care e garda la sol, dar pentru cât de mândri sunt subariştii de janghinele lor, să te salveze ESPul de câteva ori că eşti aproape de tipping point mi se pare jenant.”

    Ce ai vrut sa spui aici ca nu prea se intelege?
    subaru forester – janghina?

    01
  9. Cea mai aiurea chestie la masina asta mi s-a parut asistarea directiei. Volanul e foarte „moale”, nu-ti transmite nimic din conditiile drumului, nu se intareste decat la viteze mari. Practic e facuta sa fie condusa de orice retardat.

    Masina pe care am testat-o eu era tot 2L benzina si din cauza cuplului anemic, era dotata si cu un reductor, ca sa faca fata in „teren accidentat”. Varianta de 2.5L oare are si ea reductor? (dieselul 2L boxer n-are, evident).

    00
  10. Slabuta motorizare de 2.0 pentru un suv respectiv 150 is putine martoage. Cred totusi ca motorizarile superioare comporta un consum mai scazut. Sper totusi ca testdrive-ul asta nu a fost facut in acel stil agresiv de conducere pe care il ai pe megane si sa fi subiectiv.

    00
  11. Nu cred ca a fost gandita pt consum mic la 180 de km/h. E suv pana la urma, disloca destul de mult aer pt a inainta deci la 160-180 e normal sa arate asa consumul ala.
    Recunoaste ca ai vrut sa testezi masina asta, cam cum ai testa un porsche, desi nu a fost gandita pt asa ceva :)

    00
  12. E o masina ok, asa cum spune Camionagiu, pt o familie asezata. Am condus si eu un subaru forester benzina, 150 cai. (ceva mai vechi, nu stiu ce an).
    Garda e destul de inalta. Nu e pt luat curbe in viteza, e pt mers pe coclauri, la peste, la gasit un loc mai retras unde sa-ti pui cortul.
    Consumul e groznic, il confirm. Portbagajul foarte generos.Cel pe care l-am condus eu, avea un suport de pahar care iesea cum iese CD-rom-ul la calculator. Mi-a placut asta. :)
    Si mi-a mai placut trapa de sus.
    In rest… e o masina pe care trebuie sa ti-o permiti si sa o folosesti pt ce a fost ea facuta.

    Altfel e un chin!

    10
  13. @frm numai capra poti sa-i dai :))

    00
  14. Adevarul e ca majoritatea masinilor isi schimba calitatile pe drumurile din Ro, daca ar sta proiectantii sa prevada toate conditiile impuse de drumurile romanesti nu ar termina in veci o masina. Pe langa Forester mai sunt o gramada care nu-si merita numele de suv.

    00
  15. Cum se comporta când intri cu el sub camion?

    00
  16. Ma asteptam oricum sa fie „normal” pe sosea (adica sa nu impresioneze mai cu nimic) in schimb sa fie laudabil pe un drum forestier, pe o pajiste, pe ceva de genul asta. Oricum din cate am citit pana acum best buy e motorul de 2.5 iar asta de 2 imi dau seama ca e un pic cam lenes.

    Cand zici de zapada si mazga, da ceva mai multe detalii, sa se inteleaga cum ai ajuns la concluzia asta.

    00
  17. Sunt surprins sa vad un review negativ pentru forester. Eu aveam si poate inca am o impresie buna despre masina asta. Oricum nu este facuta sa mergi cu 180 cu ea, e gandita pentru cu totul altceva. Ce nu mi-a placut la ea este interiorul spartan pentru banii pe care ii dai.

    Cat despre consum… toata lumea stie ca papa mult. Probabil o versiune disel ar fi mai indicata

    10
  18. e masina pentru o familie asezata, de munte, pt proprietar de pensiune in Bucovina sau pentru un baiat de cioban care merge mult la deal; nu e pt baieti de oras activi, care vor zvac :))

    10
  19. @Smile: Loganul e OK la banii care-i dai pe el; in schimb, de la Subaru as fi avut mai multe pretentii la cati bani dai pe el si la cat il lauda unii.

    00
  20. Si stai sa ajungi in service la Subaru .. unde au aia niste preturi mai ceva ca la Mercedes.

    00
  21. @bogdanu – de aia isi iau toti mertz, nu-i asa? la naiba si cu subaru asta, scump domle.

    zoso, poate combini pe cineva sa-ti dea un wrx sau sti pentru feedback. atunci o sa citesc cu balele la gura postul. altfel, orice altceva fabrica subaru, e a-ha.

    00
  22. @BogdanU- n-ai fost in ce service tb. mergi la BV (AutoKino) si e impecabil

    altfel:modelul pe benzina cu motor de 2 litri vine cu instalatie gpl montata in fabrica la acelasi pret (vreo 24700 euro cred). consumul pe gpl iese decent ca si cost.

    cine vrea avion poate lua motorul de 2,5 turbo, care intr-adevar consuma mult, dar merita.

    modelul actual este mult mai spatios decit Forester-ul din 2006, dar ala e cel mai bun crossover ever.

    00
  23. Foresterul e o masina de nisa, si cam ca toate masinile din nisa asta a iesit ca o strutocamila. Cat despre motorul de 2L eu am numai cuvinte de lauda, ca acel motor nu a fost gandit pentru caroseria aia, asta este deja alta treaba. Subaru produce deobicei masini dedicate, Impreza=bestie de asfalt, Legacy=o limuzina sportiva care se ia de gat cu un AMG, Forester=strutocamila. Cand mi-am cumparat impreza, am testat toate cele 3 masini, de curiozitate, si mi-au placut toate. Surprinzator, strutocamila se comporta incredibil offroad, si prinde aripi prin nisipuri.

    00
  24. @excpa. Ok, hai sa fim realisti. Legacy se ia de gat cu AMG-ul in visele ei porno, si si acolo asa, mai cu jena.

    00
  25. Legacy cu motor de 2,5 turbo ajunge la suta in 6,2 sec. cu tractiunea integrala si cu un conducator priceput rusineaza multe masini.

    00
  26. @zoso
    As paria ca Foresterul ala de 150 CP/1600 kg iti bate tractorasul de 130 CP/1400 kg de pe loc, si e pe acolo din mers.
    Exista viata si dupa 4000 RPM sa stii…

    @mesterul
    Oau, 6,2 secunde pentru o integrala ?! Pe bune ? Adica suficient cat sa ia bataie de la orice hot-hatch dupa primii 100 de metri, si sa nici nu spere la un V8 slab, nu mai vorbit de monstrii de la AMG.

    00
  27. bre Adi, care ar fi hot-hatch-ul ala?
    ca nu prea sint.

    ti se pare putin pt o berlina de clasa medie?
    si compari 4 cilindri cu 8?

    greu,greu..

    00
  28. @mesterul
    Eh, sunt cateva – golf GTI-R. Dar nu e vorba de ORICE hot-hatch.

    @Adi
    Bravo, compara mere cu pere. La un Forester exact aia cauti, sa „faci” hot-hatchuri si V8-uri. De la „rusineaza multe alte masini” tu ai ajuns la comparat un SUV cu ceva AMG. Dar tot e bine (puteai s-o dai de gard si mai tare) ca n-ai comparat-o cu o masina de F1…

    00
  29. Cam orice in afara de GTI/CTR.
    Comparatia cu AMG nu am facut-o eu…

    00
  30. NOU
    #31

    @Adi
    Viata abia incepe la 4000rpm :)… la chestii d’astea japo…

    @Jordan
    https://youtube.com/watch?v=c68ZoXIdJPA
    just 4 fun…nu ca ar fi relevant

    00
  31. @zoso- ai condus Foresterul „de corporatisti”?

    00
  32. In Elvetia vezi Forester pe strazi, cum vezi Loganul la noi. Oare elvetienii aia il cumpara pentru ca sunt la fel de boi ca romanii care isi cumpara Logan ?

    00
  33. @zoso – motoarele pe benzina normale (aspirate) nu iti dau senzatia aia de acceleratie brutala a unui diesel, dar turate corespunzator ajung mai repede la viteze mari. Chiar daca tu ca sofer obisnuit pe diesel nu ai zice asta. Am un fiat diesel de 75 CP si senzatia de accelerare e mai accentuata decat intr-un golf cu 140 CP. E vorba de cuplu…

    00
  34. NOU
    #35

    Subscriu la ce a spus brainium…am un aspirator Lancer care se deplaseaza ameobian pana pe la 3500 rpm….pana acolo il face orice „tedei”…dupa aceea incepe distractia…iar daca traseul este virajat…:)….tora! tora! tora!

    00
  35. @digiuta: curajoşii care au opinii sunt foarte interesanţi. nu public postul pentru că pari cam prost. revino cu un nume şi o adresa de email validă. si scoate-ti penisul din gura când scrii la mine pe blog.

  36. @frm: Da, poti. Poti sa futi un cap de scaunu din fata. :D

    00
  37. Zoso, pan la urma o sa ajungi si tu la nemtesti. Or fi de cocalari da-s masini foarte corecte. Intreaba-ti prietenii cu Audi daca sunt dezamagiti de masini si intreaba-i si de consum, mai ales la diesel

    00
  38. Faci misto sau vb serios? Allroad-ul e bestial. Pt mine a fost cam scump. Oricum a4 tractiune fatza 2.0 tdi consuma foarte putin si nu te poti plange ca nu i sprintena sau ca nu ai confort.

    00
  39. @Misu: ia-ti tu Audi si lasa-ne

    00
  40. Cel mai mic motor vad ca e 2.5. Intra in categoria de impozitare 2.5 – 3 l? E cam mare impozitul daca e asa. In plus daca e vechiutza masina tot schimbi consumabile care costa.

    00
  41. Mestere, ti se plictisesc neuronii?

    00
  42. Nu bre, da’ Audi e una din cele mai plictisitoare marci de masini ever

    00
  43. @Misu: Nu. Categoriile de impozitare peste 2000cc sunt: 2000-2600, 2600-3000 şi peste 3000.

    Deci impozitul este de 900 lei/an.

    ~Nautilus

    00
  44. merci de clarificare Nautilus. in cazul asta nu e exagerat pe langa un casco de 1000 de euro pe an si un rca de 7-800 lei pe an… :)

    00
  45. Eu am un subaru forester model 2006 ,de fapt a avut si sotul unul,si suntem multumiti si credeti-ma ca am tras cu el un microbuz plin cu marfa ,iarna si in panta.Cat despre consum ,e si cazul, la 158 c p si la viteza de 180 ,sa consume .Orice masina consuma ,nu?Iar cei care vorbiti vad ca nu ati condus Subarul vostru ,probabil ca atunci cand conduci masina altuia o forjezi la maximum,ca nu te doare…si pana la urma nu costa cat cat un Q7.Nu e masina chinezeasca ,e japoneza,iar ca fapt divers,pentru ca merg aproape lunar in China,e singura firma de masini care nu si-a dat acceptul de a se fabrica intr-o alta tara ,mai ales in China,in rest toate marcile au dat acceptul de a fabrica ,dar numai pentru chinezi.EI,asta ce va spune?Ca se respecta,nu?Cat despre reductor,e de mare folos ,noi urcam iarna ,pe zapada ,la Muntele Rosu ,fara probleme,pe cand Hundai sau alte suvuri ramaneau jos…De ce ?Ca fapt divers,Subaru pe motorina ,modelul nou e mai slab decat cel pe benzina 2006.,iar asta o spun cei de la service de la Radacini si chiar si cei care au avut model 2006 si l-au schimbat cu noul model,spun asta de la mine din familie ca ei l-au schimbat recent si nu sunt atat de multumiti ,la curbe…In schimb e mai zgomotoasa in interior,pentru ca nu are rama metalica la geam.in fine ,nici nu merita comparatie cu Meganul,Subaru e net superioara acestuia.

    00
  46. Daca iei un Carrera 911 si-l testezi in off-road as putea ajunge la concluzia ca-i o masina proasta .

    Am un Subaru 2,5xt 230cp manual 2006 . Consuma 12-13 la drum lung , in mers alert, cu depasiri multe si accelerari bruste . Daca mergi batraneste 9-10 . In oras , condus in aceeasi maniera sportiva ajunge pe la 17-18 . Da , la viteze mari de peste 160km/h consumul incepe sa creasca rapid da’ merg rar cu peste 160km/h . Am trecut de varsta aia . :)
    E o masina minunata . Nu, nu e economica dar aproape toti prietenii mei care au facut o tura cu ea au ajuns sa-si ia sau sa vrea si ei una . Masina asta e o placere s-o conduci , cine a condus-o vreodata stie despre ce vorbesc . Am si alte masini 4×4 da’ niciuna nu-mi inspira aceeasi incredere ca si Subaru . Am ramas o singura data impotmolit intr-o mlastina care s-a dovedit mai adanca decat parea cu, cauciucuri de vara de asfalt : masina a ajuns sa stea pe scut . Dar asta n-a fost evident din cauza masinii . :) E o masina minunata dar daca o iei ca sa consume 6% o sa fii mereu frustrat .
    Mie-mi place ca e fiabila (n-am avut vreo problema deosebita pana la 120.000) , are cea mai buna vizibilitate din toate masinile cu care am mers , e dimensiunea compromisului optim (nu-i prea mare pentru oras , nu-i prea mica pentru drum lung) , are un 4×4 competent iar acceleratiile sint de masina sport . 0-100km/h -5,9s .

    Totusi , trebuie sa admit ca modelul nou nu ma entuziasmeaza nici pe mine .

    00
  47. am si eu acelasi model de 3 ani si pot spune ca e o masina ok, dar cu urmatoarele probleme:
    – consum f mare (15 in bucuresti la stil de mers linistit si evitand orele de varf , altfel urca pana spre 20 l …si 10-11 l afara, mers linistit si legal..)
    – ruliu pronuntat (se inclina in curbe) si o usoara tendinta de derapare la curbe stranse pe zapada (cu anvelopele de prima echipare al season M+S era sa ma lipesc de unul la o banala parcare ….a fugit spatele cam o juma’ de metru …)
    – service slab si politica de garantie idioata desi nu sunt ieftini deloc (la 12000 km mi s-au ovalizat discurile de frana fata pt ca erau proaste , fara azbest (au gresit ei aliajul) si au invocat ca le-am inrosit eu si apoi am dat intr-un lac si s-au deformat de la socul termic…:-)…daca le schimbam la ei imi puneau altele, adica alt lot, deci se stia de problema …m-am enervat si am pus discuri nemtesti la alt service…); pe partea de tinichigerie dezastru, am dus masina la ei pe 4 decembrie platificata sa fie gata pe 20, insa m-au lasat fara masina de sarbatori pana pe 11 ianuarie!!!! si nu mi-au dat masina la schimb intrucat masinile de test drive erau date la potentiali clienti noi sau oamenilor de vanzari …:-)…
    – cam puturoasa la demaraj si in panta , trebuie turata mai tare …

    la plusuri as mentiona:
    – foarte confortabila, in special pe drumuri denivelate sau rupte
    – foarte usor de condus in oras (f asistata si vireaza mult/strans)
    – foarte capabila in sleauri sau pe zapada/gheata (am intrat cu ea in sleauri de tractor si nu am ramas suspendat ! fantastic din acest punct de vedere, masina turata la maxim si cu reductorul cuplat facea stanga-dreapta si refuza sa se importmoleasca!)
    – vizibilitate f buna (geamuri si oglinzi)
    – spatioasa (poti cara si chestii voluminoase cu ea)
    – e o masina frumoasa (exceptand spatele..:-)..)

    in concluzie, pt un familist linistit care nu face multi km pe an, masina e ok …dar nu e o masina de la care sa pretinzi f mult si nu mai e subaru forester 100% cum erau modelele mai vechi (confortul sporit s-a facut pe seama reducerii performantelor)

    00
  48. nu ai spus ce variantă şi ce motorizare ai.

  49. Model 2009 motor 2000 cc 150 cai benzina cutie manuala. Nu asta ai testat si tu?

    Si inca ceva despre politica lor de service in garantie…imi chitaie fulia de la alternator, fost cu ea in garantie , nu au schimbat-o invocand ca era cureaua gresata si ca au degresat-o….a doua zi iar chitaia dar nu am mai avut timp sa merg in service ….

    00
  50. la revizia de 45 mii km s-a constatat ca am joc MARE in caseta de directie …:-)…si e o piesa scumpa din ce stiu eu ….stie cineva un alt service bun care lucreaza bine si de incredere? ca e directie, si nu vreau sa risc….la SMT nu m-as duce avand in vedere experientele de pana acum …si preturile destul de mari ….

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube