TopBlogZosoblack

Strategii de condus economic #2

Prima parte e aici. Acum vă prezint niştre strategii avansate pentru optimizarea consumului de carburant:

Farurile cresc consumul

Mai mulţi experţi în fizică şi ingineri NASA au concluzionat că, deşi se alimentează de la baterie, farurile aprinse cresstrategii-economie-carburantc consumul cu până la 10%. Aşadar, încercaţi pe cât posibil să nu aprindeţi luminile decât dacă e vorba de o urgenţă (gen control politie). Cazuri în care nu sunt necesare farurile: ceaţă, ceaţă deasă, mersul pe DNuri, mersul pe ploaie sau pe ninsoare, vizibilitate redusă, staţionare în zone fără vizibilitate, şi, mai ales, noaptea. Aţi văzut lumea în cluburile de noapte că stau cu ochelari de soare la ochi, nu? Aşa e şi pe şosea. Cine are ochi, vede şi pe intuneric, cine nu, n-ar trebui sa conducă!

Călătoriţi cu trenul

Staţi, n-am zis să lăsaţi maşina acasa. Pentru o sumă modică, pentru că sunt în faliment, CFR marfă vă poate transporta maşina unde doriţi, reducând astfel consumul de carburant la zero. Pentru 10 lei şpagă la naş, veţi putea călători chiar şi dvs. în maşină, făcând astfel economie şi de bilete de tren.

Condusul la consum

Asta e pentru şoferii care petrec mult timp în aglomeraţiile urbane (adică în oraş, bă!). Sistemul e aşa: eşti primul la semafor şi ai în faţă aproximativ 1km de drum liber. Aştepţi să se pună verde si apoi apeşi acceleraţia uşor de tot. Schimbi viteza şi mergi cât mai încet posibil, să nu depăşeşti 30km/h. Dacă esti pe banda a doua sau a treia trebuie să mergi şi mai încet. Te înjură toate maşinile din spate? Dă-i în ma-sa, tu salvezi planeta, nesimţiţii dracului!

Maşină cu motor mare cu consum mic?

Asta e la mintea cocoşului. Un motor mare se va ambala mai puţin decât unul mic. Gândiţi-vă aşa: un tip musculos face mai puţin efort să care 100Kg decât unul mai slab. La fel şi motorul mare, va consuma mai puţin combustibil decât un motor mic, care trebuie să se opintească mai mult să tragă maşina, consumând mai mult.

Cele mai economice masini

Sunt, fără îndoială, cele cu un cal putere. Îi bagi nişte nutreţ sub nas calului, cumperi niste sare de baie sau alte etnobotanice ieftine şi ai asiguraţi 2-300 KM. Plus, maşinile cu un cal putere sunt foarte ecologice.

Maşinile cu cel mai ridicat consum

V-aţi întrebat vreodată de ce masinile supersport au acea forma aerodinamică? Ei bine, ele sunt făcute pentru a tăia aerul cu precizia unui briceag rusesc, cu care bunicul repara Moskvichul din capotă până la eleroane. Deci, dacă a avea o formă ascuţită e de bine, de ce toate masinile mici (Matiz, Spark, Justy, Smart) au acea formă cubică? Producătorii ne spun că ele consumă puţin, dar oare putem avea încredere in ei? Cum să consume mai puţin dacă ele luptă împotriva legilor aerodinamicii şi aerului în loc să îl taie?

Alte strategii de optimizat consumul de carburant

  • aruncarea unui chibrit aprins în rezervor, pentru a impiedica evaporarea benzinei.

  • decapotarea maşinii. reduce din greutate, întăreşte organismul şi ridică nivelul de adrenalină.

  • renunţă la roata de rezervă. eu am făcut două pene în 4 ani, in rest am cărat 10 kg in plus în maşină degeaba.

  • instalarea unui catarg toamna. aveţi astfel 3 anotimpuri de auto-propulsie.

  • scoaterea banchetei din spate şi a altor lucruri nefolositoare. alimentarea doar cu câte 5 litri de benzină, pentru a nu îngreuna maşina.

Sper că v-am fost de ajutor…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

52 comentarii

  1. sau asa :

    00
  2. Farurile cresc consumul
    Zoso tu macar te auzi ce scrii acolo? Hai sa mergem cu farurile stinse sa facem economie la carburant dar sa intre vreunul in tine ca nu te vede.

    Luminile de intalnire de asta se numesc de intalnire si pe ORICE DRUM EUROPEAN, iesire din sat, oras, comuna, ba chiar si prin oras trebuiesc aprinse pentru o mai buna vizibilitate in trafic.

    Sper ca nu o sa scrii sa nu folosim si semnalizarea ca si ea consuma mai mult combustibil. Sa fim realisti. Sunt metode de economie a carburantului, DAR NU ASTEA.

    00
  3. Farurile consuma carburant — poate nu 10%, dar tot din benzina isi iau energia. Pe acelasi principiu si aerul conditionat iti creste (mult) consumul. Apropos de aerul conditionat si forma aerodinamica, un geam deschis la viteze mari creste din nou consumul.
    Cat despre 30km/h in oras, de la stop, adu-ti aminte de ce ziceai cu “sa fii zen”.
    Si CFR-ul avea un serviciu de transport masini personale, dar nu stiu daca era mai rentabil sa il folosesti (si nu stiu nici daca mai exista).

    10
  4. Tare faza cu “calătoriţi cu trenul” :))

    00
  5. Sunt gata sa incerc :Alte strategii de optimizat consumul de carburant”. :D

    00
  6. No, uitaşi de semnalizare. De fiecare data cand semnalizezi Dumnezeu sugrumă un pinguin. Plus ca becurile de semnalizare sunt greu de reciclat. La o cursa obişnuită, dacă semnalizezi de fiecare dată când e necesar şi logic consumul creşte cu cel puţin 5%.

    Totodată, dacă ai închidere centralizată, e de preferat să deschizi maşina cu cheia, dacă o deschizi din telecomandă creşte consumul bateriei şi, implicit, cel de benzină.

    În privinţa ştergătoarelor, mare atenţie. Acestea merg pe electricitate, care electricitate se formează direct din benzină, pentru că oricine poate să ia bacul în zilele noastre. Ei bine, decât să folosiţi ştergătoarele mai bine ieşiţi din când în când pe geam şi curăţaţi geamul cu o cârpă.

  7. Fain articolul :). Insa la faza cu un motor mare consuma mai putin e un pic de adevar. Trebuie ca masina sa aiba un raport cp/t favorabil ca sa scoata un consum decent. Daca ai un 1.2 pe o masina de 1200 kg, s-ar putea sa nu consume atat de putin cat viseaza unii.

    00
  8. Eu cred că trebuia să precizezi că e pamflet. Probabil se vor găsi suficienți tâmpiței să încerce astea. Inclusiv treaba cu chibritul și rezervorul…

    10
  9. @DanMK yep, asa-i. Eu stiu ca si la motociclete, un motor de 50 cc are un raport consum/km mai slabut decat unul intre 150 – 300 cc, capacitatea ideala.

    00
  10. Hai, măi, că ZOSO face glume ca să ne râdem. Aşa-i că mi-s dăştept şi m-am prins ? Lăsând gluma la o parte, mare este grădina lui Dumnezeu …………

    10
  11. Eu am rezolvat problema cu consumul: am dat masina la altii mai lenesi ca mine si folosesc autopasul sau RATB/Metrou. Mai ieftin de atat e doar cand ma cara cate un amic de colo-colo cu masina :D
    Faza cu aruncatul unui chibrit aprins in rezervor merge, functioneaza si ar trebui incercata de toti cei cu IQ subunitar si care si-au luat permisul cu spaga.

    00
  12. “Plus, maşinile cu un cal putere sunt foarte ecologice”.
    Am vazut pe Discovery ca vacile din toata lumea polueaza (bioxid de carbon dar mai ales metan) mai mult decat toata poplatia Terrei. O fi valabil si pentru cai?

    00
  13. Ha, ha! Aia cu “Maşină cu motor mare cu consum mic?” e demenţială. Si masina murdara consuma cu 12% mai mult.
    Sa vezi sagetile din Valcea-Drafasani cum vor primeni ei parcul de hârburi pentru sezonul primavara-vara!

    10
  14. @Ionut Staicu, Pai poate asta era si ideea ascunsa a articolului. Ajută selecția naturală într-un mod cât se poate de civilizat. Adică nah, e mai bine să lași omu’ să și-o facă cu mâna lui decât să dai peste el pe șosele și să-l omori cu mâna ta la nervi.

    00
    • @Meekuu: ra-ti ai dracu, vreţi să omorâţi câinii vagabonzi şi dobitocii!!!! unde mai e dreptatea in ţara asta??? jos băsescu!!!!

  15. Ala mai sus eu cred ca face misto de noi ca a luat de bun ce a scris zoso aici :| Nu serios, face misto de noi nu ?
    Sper spre binele familiei lui (viitoare sau actuale) ca face misto de noi ca nu s-a prins de gluma :|

    00
  16. Dude!! Termina cu chestiile astea,poate unii or sa te ia in serios:))

    00
  17. Io m-as inscrie pe lista celor care salveaza planeta din mai multe motive:
    1. iarna, masina mea sta in garaj, cu cauciucuri de iarna cu tot, deci nu poluez nici c-un mm cub atmosfera
    2. mai mult decat atat,n-am nici bec in garaj, ca s-a ars, si-mi amintesc intotdeauna cand dau seara p-acolo, sa mai pornesc motorul sa nu moara bateria
    Ma calific??

    00
  18. Cred ca ai mai uitat cateva:
    * Semnalizarea: intra in aceeasi categorie cu farurile. Cu singura exceptie ca daca opresti motorul si aprinzi avariile, pe langa faptul ca poti stationa oriunde se consuma doar bateria.
    * Schimbatul frecvent al benzilor: ce conteaza ca esti pe banda a 3-a daca vrei sa faci dreapta. Numai fraierii si cei care nu respecta planeta asta schimba banda inainte sa vireze.
    * Cum masina pierde energia utila prin franare, condusul economic iti da prioritate indiferent de semnele de circulatie sau semafoare.
    * Masina e mai aerodinamica fara oglinzi. Oricum ele sunt pentru fraieri.
    * Cauciucurile de iarna cresc consumul. Si oricum Badea are dreptate. In plus, pe gheata poti sa opresti motorul din mers (vezi partea #1) si sa folosesti inertia.
    * Daca ai in fata o coloana de masini, ca sa nu consumi inutil combustibil poti intotdeauna sa folosesti trotuarul sau benzile de pe contrasens. Bineinteles, util ar fi sa faci un mic compromis si sa aprinzi avariile.
    * O metoda pe care numai initiatii o folosesc este rarefierea aerului din jurul masinii cu ajutorul claxonului. Transferul undelor sonore se face prin destinderi adiabate, astfel incat densitatea aerului in jurul vehiculului care claxoneaza e mai mica, deci masina devine mai aerodinamica.

    10
  19. :)) de mult n-ai mai scris un articol cu atat umor :)

    00
  20. Trebuie sa scrii mare deasupra articolului:” Acest articol este un pamflet si trebuie tratat ca atare” sa nu ne trezim cu surprize :))

    00
  21. Astept strategia de condus economic 3.

    00
  22. @MadMike stupid much ?!
    Personal recomand sa nu se foloseasca stergatoarele de parbriz si nici cel de luneta pentru ca motoarele si pompele consuma incredibil de mult. Este recomandata scoaterea mainii pe geam si inlaturarea mizeriei din dreptul soferului si asta doar la viteze de peste 60km/h.

    00
  23. articolul acesta e gluma , nu?
    altfel e de incadrat la aberatii in ale sofatului
    “strategii avansate” ? sunt aberatii scrise de un pusti de 12 ani care are voie si el pe scaunul din dreapta fata
    :)

    00
  24. am o masina care consuma 12 l la 100 si nu ma supar

    00
  25. Rogi pe cineva sa te tracteze. <- asta e pt MadMike

    00
  26. Aici e momentul in care descoperi douchebags care n-au simtul umorului si n-au auzit in viata lor de pamflet/sarcasm. Ei rad doar la propriile glume.

    00
  27. Bai zoso, nu inteleg cum poti sa faci asemenea erori de incepator, tu, guru-ul new media!!!
    Nu este vorba despre ingineri NASA, ci despre ingineri http://www.nasa.gov. La fel cum tu nu esti Vali, zoso sau mai stiu eu ce nume aberant, ci zoso.ro.

    00
  28. Fain articolul. Ce bine ar fi daca s-ar prinde cei vizati de adevaratul sens al lucrurilor scrise :))

    00
  29. Tari sfaturile ! =)) dar dacă vreţi cu adevărat să economisiţi nişte benzină, citiţi ce scrie aici: http://ecologistuderutat.blogspot.com/2017/12/condusul-ecologic.html

    00
  30. @zoso, băi, cu câinii nu-s 100% de acord. Mai curând aș scăpa de tâmpiții care-i aruncă pe stradă sau îi adună prin jurul blocurilor. În general îmi plac animalele mai mult decât majoritatea oamenilor. De unde și acordul meu total pentru o selecție naturală (fie și făcută cu forța uneori ;) ).

    00
  31. Interesant

    00
  32. Cred că unii nu ar recunoaște bășcălia nici dacă i-ar bate pe umăr și le-ar fute o palmă zdravănă :))

    @Meeku: nu ar fi problemă dacă ar circula doar ei pe stradă. Dar mai sunt și alții, nevinovați…

    00
  33. Tare articolul, dar mai tare comentariu lui @madmike. In locul lui m-as lasa de folosit calculatorul. Unde mai pui ca are si un blog, site sau ce-o fii ala. Cum sa fii atat de idiot incat sa nu recunosti un pamflet, o gluma, o bascalie? Ma doare ca exista astfel de oameni in Romania.

    00
  34. @cata: a mai scris, dar pe daily cotcodac, n-ai vazut tu

    00
  35. :)) am pus si eu botul la primele trei randuri, in sensul ca am gandit “bai, a innebunit zoso, cum poate sa zica asa ceva!!?”.

    Saracul madmike!

    00
  36. Mai soferilor, “sa fim realisti!” ce naiba!
    Imi spune si mie careva cum e cu luminile de intalnire, ca mi se paru cam succinta prezentarea lui MadMike!
    E cumva ca si cosorul lui Moceanu, care-a fost inventat de Moceanu??
    :D

    00
  37. Pai bine mah Zoso, faci tu neglijente din astea si nu pui bulina rosie pe articol? Adica interzis minorilor, ca la tv. Sa vezi tu cum astia mici care zic ca fac pe dracu-n patru si merg ei la proteste in benzinarii, chiar o sa iti urmeze sfaturile, ca-n general aia sunt asa batuti in cap si cred orice.

    00
  38. NOU
    #41

    unii de-abia asteapta sa puna in practica asemenea lucruri . mail ales cea cu chibritul ; pune o nota mica de subsol cu don’t do this at home . :D

    00
  39. umpic offtopic:
    da-mi si mie un sfat. ce sa fac cand un dobitoc imi blocheaza masina intr-o parcare? deobicei iti urmez sfatul cu parcatul mai departe si sincer nu ma deranjeaza sa merg pe jos. insa azi a trebuit sa las niste nimicuri la un amic si am parcat in fata blocului, pe unul din locurile amenajate de ADP, mai ales ca erau mai multe locuri libere. dupa 10 minute m-am intors si mi-am gasit masina blocata, desi in parcare erau locuri neocupate. am asteptat cam 20 de minute, timp in care si celelalte 4 locuri libere s-au ocupat, intrebandu-i pe soferi daca au mai vazut masina si daca stiu a cui e. raspunsul tuturor a fost ca n-au mai vazut niciodata masina acolo. mi-am facut un obicei sa tin numarul de telefon in geam, tocmai pentru situatia asta. nu vreau sa-i deranjez pe oameni si deobicei ma feresc sa parchez pe locurile lor. insa faza de-acum chiar m-a enervat. bineinteles am luat un taxi si-am lasat masina acolo.

    00
  40. in aproape 4 ani de cand am carnet de sofer n-am facut nici`o pana (am mers cu mai multe masini, nu doar 1)
    am cam 100k km

    00
  41. Si strategia cea mai eficienta de reducere a consumului si de imbunatatire a experientei sofatului: mersul serpuit. Dar deja s-au scris romane pe tema asta.

    00
  42. madmike e mondial!

    00
  43. renunţă la roata de rezervă. eu am făcut două pene în 4 ani, in rest am cărat 10 kg in plus în maşină degeaba.

    BMW pe seria 3 in US a renuntat la roata de rezerva in 2006, iti ofera gratuit assientenat primi 4 ani, si mentenantza e moca primii 4 ani. Din cate stiu greutatea a fost motivul pentru care au renuntat, cu toate ca in US petru rotile de rezeva se folosesc niste roti mult mai mici .

    00
  44. Un exemple de implementare cu succes a principiilor de mai sus:

    https://failblog.cheezburger.com/ :D

    00
  45. Ai uitat una: mersul numai la vale si cu motorul oprit.

    00
  46. Sigur si stergatoarele taie din aerodinamica. Poti sa le desurubezi si sa le pui in portbagaj pana la prima ploaie. Nu ai nevoie decat de o surubelnita, patent si par blond.

    Daca aveti nevoie pot sa incerc sa fac un tutorial

    Spor,
    Ioana

    00
  47. Sunt perfect de acord cu toate cele afirmate in articol, cred ca toate sunt sfaturi foarte bune.
    Niciodata nu-mi explicam de ce consuma Matizul atat de mult, acum am explicatia: e din cauza aerodinamicii.

    Keep up the good work!

    00
  48. masina se taie vertical, nu orizontal.
    asa se face si echilibristica in caz ca ramane scaunul soferului si cel si spate
    sau putin sport, ca in fred si barney in caz ca raman scaunele din fata

    00
  49. is minunate strategiile!!! oare dupa cati ani de cercetare au fost elaborate? :)))))))))

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.