Strategia hypermarketului ieftin

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         Nu mai știu dacă la Carrefour sau la Lidl am văzut prima oară asta, dar e o idee care merită notată: produse produse sunt marcă proprie, cu ambalaj asemănător cu produse recunoscute, vândute la jumătate de preț.

Mi se pare o strategie genială, cu un public bine definit și delimitat: cei care se conving singuri că e la fel. Sigur, există și cei care confundă ambalajul, dar cei mai mulți văd prețul mic și au auzit ei că produsele alea sunt făcute de firma aia mare special pentru hypermarketul în cauză.

Citeam acum câteva luni despre cum americanii au observat ca lumea se uită la telefoane în timp ce stau la coadă la casă și nu se mai uită pe rafturile de lângă casă, și asta se vede în primul rând la ziare. Acum doi ani îmi cumpăram de acolo Cațavencu. Mai există standuri cu ziare lângă case?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

26 comentarii

  1. Si concluzia articolului e?

    00
  2. Standuri cu gume si bomboane ca sa ai ce sa rumegi cand esti la volan, in pat, etc. Pai altfel cum vrei sa evoluam pe drumul prostiei… prin carte?!

    00
  3. Te referi la produse de genul Winny, Aro sau cele Carrefour, Real?

    00
  4. In Carrefour am vazut standuri cu ziare, cd-uri si casete. La Profi, Lidl, Penny deloc. Eventual un frigider cu sucuri.

    00
  5. În țările dezvoltate orice supermarket care se “respectă” copiaza fără milă:

    Dacă trendul ăsta ajunge și în România, considerăm că progresează țara?

    00
  6. La MegaImage marca proprie e in general cea mai scumpa si – uimitor – cea mai buna calitate (mai putin la BR).

    00
  7. Subscriu la comentariul cu mega Image sunt produse chiar bune. Cât despre alte lanturi lumea le alege nu pentru iluzia calitatii similare cât pentru prețul mic. Suntem totuși o tara săracă unde primeaza prețul întotdeauna

    00
  8. MegaImage are doua marci „proprii” – 365 care este proprie lui MegaImage Romania ( calitatea este asa si asa, in functie de produs) si Delhaize care este marca din Belgia (majoritatea produselor sunt de calitate buna si foarte buna).
    …ah, dar MegaImage nu e hypermarket :)

    00
  9. Mie vad ca deja mi s-a format un reflex in magazine: cand vad un produs „de marca” cu un pret foarte ieftin, incep sa citesc pe el despre ce e vorba. Pe principiul too good to be true…

    00
  10. NOU
    #10

    Ete nah, logica e alta:

    Hai să le facem să semene, ca prostul care nu-și permite produsul ăla scump să se simtă bine cu el cumpărând varianta noastră, care oricum nu-i departe.

    00
  11. @Jan – Pai 365 sau Delhaize sunt produse belgiene bune-bune, nu precum ARO, Winny, No1 sau altele romanesti pentru Metro, CORA ori Carrefour. De la Mega Image poti sa cumperi linistit de-ale gurii (marcile proprii), de la Winny, de exemplu, eu iau doar servetele de masa, folie de aluminiu, servetele umede pentru curatat etc

    00
  12. Prin prisma serviciului, am fost la o fabrica ce facea conserve de fructe si legume. Produceau sub marca proprie , dar si ptr marcile proprii ale catorva retaileri mari.

    Pot sa iti spun ca prin prisma contractului, aveau voie (si foloseau) materie prima de calitate mai slaba pentru produsele ce erau facute ptr marcile retailerilor.

    In rest, ei puneau in aceleasi cutii (deci acelasi aspect) dar etichete diferite.

    Producatorilor le convine deoarece este inca o sursa de venit. Producerea de marfa ptr brandurilor retailerilor e scutita de multele remize si taxe ce trebuiesc platite de un furnizor pentru a ajunge intr-un mare retailer.

    Deci, nu e neaparat o strategie a marilor magazine sa aiba aceleasi cutii/ambalaje. (Pot face sa semene eticheta in schimb, si da aici unii se folosesc de aceasta strategie). Dar si producatorilor le convine sa produca in aceleasi cutii/ambalaje, deoarece nu trebuie sa schimbe liniile de ambalare.

    In concluzie, nu e neaparat strategia marilor magazine, ei chiar nu comanda cum sa arate ambalajul (ei influenteaza doar etichetele).

    00
  13. Produsele de marca proprie nu sunt nici cele mai ieftine, si n-ar trebui sa fie nici cele mai scumpe.
    In cazul hard discounterilor ar trebui sa fie doar doua-trei marci, din care una-doua nationale ( ex. nestea si icetea) si a treia marca proprie, la un pret cu 30% mai mic, cea care sa faca volum, produsa numai pentru ei, fara cheltuieli de marketing, in conditii de calitate „rezonabile”( urmand sa fie definit de fiecare in parte) si care genereaza pana la 50% marja, fata de 12-20% marca nationala.
    In hyper povestea sta cam la fel, intr-o tara civilizata. In Ro toata lumea ( cu exceptia Auchan) isi pune marca proprie (mdd, sau marca de distribuitor) la cel mai mare pret, pastrand insa strategia de pozitionare la nivelul ochiului clientului.
    Atentie la ce cumparati cand vorbim de marca proprie, pentru ca fiecare retailer cauta cel mai mic pret de achizitie posibil, si asta inseamna frecvent rabaturi de la calitate.
    Bogdan.

    00
  14. Concluzia e sa nu cumperi produse al caror ambalaj nu-l cunosti ca sa nu dea faliment Academia Catavencu.

    00
  15. la Lidl am vazut clone de Twix si Mars. nu sunt deloc rele.

    00
  16. Fiecare hypermarket are clonele sale. Unele sunt foarte reusite, gen: chips de la Kaufland sau cioco de la Lidl. Unele mai putin reusite, alea de la Billa. Dar depinde de gustul fiecaruia.

    00
  17. mie imi place uleiul real – nu s-a intamplat niciodata sa aiba gust sau miros indoielnic asa cum am patit cu alte marci – pretul nici nu-l stiu, ma duc cu mana intinsa spre sticla si gata … si inghetata real imi place ca nu e atat de inecacios de dulce cum sunt alte marci

    00
  18. Uneori, produsele marca proprie sunt mai bune decat anumite produse ale altor marci, deci strategia nu are de ce sa nu mearga.

    @Teniescu : Mr. Choc rulz!

    00
  19. Cred ca strategia este simpla. Avem aceeasi eticheta pe acelasi model de ambalaj (sticla, conserva etc). La inceput produsul are calitatea x. Cu timpul reducem calitatea, eventual cautam si un alt producator, care cere un pret mai mic. In situatia asta la raft va fi „acelasi produs”, doar ca mult mai prost si cu un profit mult mai mare pentru lant.

    00
  20. Am fost atât în Carrefour cât și în Lidl sau alte magazine și nu mai vezi ziare. Doar standuri cu gumă, băuturi carbogazoase și multe alte prostii total nesănătoase. Nu are rost să mai vorbim de cărți. Astea sunt puse întotdeauna în partea cea mai depărtată a magazinului, într-un colț puțin iluminat

    00
  21. Sa puna aparat de bruiaj telefon la case ca sa nu mai stam cu ele in mana (cu telefoanele).

    00
  22. Cine va pune sa cumparati de la Supermarket?

    00
  23. Mega Image are brandurile 365 (unele sunt bune, biscuitii sunt super, dulcuriurile de fapt, in schimb fructele uscate nu prea impresioneaza) si Gusturi Romanesti (unele sunt bune, fagarasul de exemplu nu prea e)
    Daca produsele sunt facute in Romania, e la risc, poate sunt bune, poate nu. Daca sunt facute de firme straine, sunt sanse mari sa fie superioare chiar unor branduri consacrate. Danone la lactate este sub Gusturi Romanesti in opinia mea.

    00
  24. Nu mai cumperi ciunga la case pt ca butonezi mobilul?

    00
  25. Kaufland conduce detasat la preturi ok, si la felul cum isi trateaza clientii, si ca magazin sunt cu 2 clase peste Carrefour, mi se pare ca acum la Carrefour majoritatea produselor sunt chiar mai scumpe decat la un magazin obisnuit de cartier, iar marca proprie 1 a Carrefour suge rau, cine cumpara un bidon de suc de 2 litri care costa 99 bani? o adevarata bomba chimica cu tinta precisa: cumparatorii saraci prosti retarzi …

    00
  26. Atatea Dacii 1300/10, Tico&Cielo nu am vazut niciodata!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.