Străinii au interes ca noi să nu avem autostrăzi!!!

Șerban Nicolae e un tip de formație șofer, care a ajuns săgeata unor băieți care fie nu vor să iasă în față, fie au ieșit și au atras atenția. Din calitatea de senator, Nicolae declară că există un interes străin ca România să nu aibă autostrăzi.

E complet logic. Nu licitațiile trucate, nu șpăgile, nu incompetența angajaților din minister, nu, străinii au interes ca noi să nu avem autostrăzi! De aia ne dau bani nerambursabili ca să construim autostrăzi, pentru că vor ca noi să nu avem autostrăzi!!! De aia urlă Ford și Renault, firme românești, că vor autostrăzi!!! De aia la Bruxelles se vorbește de o autostradă de la Constanța la Arad, că nu vor nenorociții să ne lase se construim!

Pentru Șerban Nicolae și fanii PSD, toate astea sunt logice.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

90 comentarii

  1. Hai că nu mai e mult până să avem autostradă Arad-Constanța.
    Mai trebuie Făget-Deva și Sibiu-Pitești.
    Asta dacă nu pui în calcul centura București.

    140
    • da, 2 ore pe centură, după care drum întins în toate direcțiile :)

    • Nu mai e mult… până în 2030.


      Comentariu apreciat.860
    • Parca vad ca prima autostrada Arad – Constanta o sa fie via Szeged, Novi Sad, Belgrad, Nis, Sofia si Varna


      Comentariu apreciat.1730
    • N-am subliniat destul de bine ironia.
      Abia se mișcă lucrările la lotul Făget-Deva, nu vreau să-mi imaginez cum s-ar mișca la Sibiu-Pitești unde trebuie să traverseze munții.


      Comentariu apreciat.350
    • http://www.capital.ro/cum-se-va-construi-autostrada-lui-dragnea.html
      ”Guvernul condus de Viorica Dăncilă nu a renunțat la proiectul de autostradă prin Sudului României, respectiv șoseaua la patru benzi, București-Alexandria – Craiova – Calafat, cu extindere spre Drobeta Turnu Severin – Lugoj.”

      În Moldova nu avem nici 1 cm de autostradă, cu toate că plătim și noi un sfert din taxele țării și crâșmarul țării vrea autostradă în Teleorman și mai departe chiar. Adevărul este că acolo e viitorul turismului românesc, la Videle, Caracal și turul crâșmelor din Teleorman… ce, Neamț, Bucovina pot să mai aștepte 100 de ani cu toate mănăstirile și cetățile lor vechi.


      Comentariu apreciat.900
    • @f1
      Cojones, si autostrada prin Sudului României, respectiv șoseaua la patru benzi, București-Alexandria – Craiova – Calafat, e respectiv soseaua cu doua benzi, una din cand in cand blocata. E superba, dar lispeste cu desavarsire. Acesti boi sinistri nu au renuntat la ea, doar ca nu au prevazut bani pentru licitatie, studiu, constructie, orice doresti

      90
    • ”Guvernul condus de Viorica Dăncilă nu a renunțat la proiectul de autostradă prin Sudului României, respectiv șoseaua la patru benzi, București-Alexandria – Craiova – Calafat, cu extindere spre Drobeta Turnu Severin – Lugoj.”

      Nu a renuntat, dar nici nu il va face vreodata.


      Comentariu apreciat.480
  2. Serios, cu tot cu spaga si furt, de ce nu avem autostrazi?

    70
    • N-auzi bre ca din cauza strainilor? Ca autostrazile se fac cu bani europeni si alora nu prea le plac spagile si furturile. Si mai au si cerinte nesimtite, garantie pe lucrare. Pai o faceam noi romaneste mai demult, legam panourile alea cu sarma, puneam mai mult var decat ciment si aia era, tinea ea da-o dracului, ca doar bunicu a strabatut toata Oiropa cu Dacia, o surubelnita si un pic de sarma. Si cu ciorapii lu’ bunica


      Comentariu apreciat.570
    • Nu avem pt ca nu exista expertiza tehnica in tara (trebuie din import), nu exista utilajele necesare (trebuie inchiriate), nu exista pt ca nu exista piata reala a furnizorilor de astfel de lucrari. Exista 2-3 firme-mamut, care se saboteaza reciproc la licitatii, prin contestarea eterna a castigatorului. Nu exista pentru ca structura de proprietate din RO este incredibil de fragmentata, ceea ce face practice imposibil stabilirea unui traseu de autostrada care sa NU intre prin localitati sau proprietati private, DECI care sa NU necesite niste despagubiri enorme. In fine, nu exista pentru ca nu sunt bani. Fara spagi, furat, etc, o autostrada este in proiect extrem de scump (de la 2-3 mil euro/km in zone teoretice, adica fara exproprieri, fara teren predispus la alunecari, fara teren greu de sapat, etc). Plus, un asftel de proiect, pe langa sumele enorme inghitite initial, presupune sume uriase , de cheltuit anual, pt intretinere si reparatii – sume care nu exista.

      180
    • alex, 1000 de km de autostradă înseamnă cu totul, cu șpagă, cu traversat munții, cu tuneluri, cu peșteri de lilieci, cu toate prostiile pe care ni le putem imagina, 15 miliarde de euro. autostrada bechtel a început în 2002, cred, acum 16 ani. românia a tocat mult mai mulți bani pe tot felul de prostii. NU e o problemă de bani. aceștia sunt, bugetul româniei își permite ușor 1 miliard de euro pe an, se poate face rost de ce-ți lipsește, se poate reface legislația în privința exproprierilor (făcute nici ca statul să-și bată joc de oameni, nici oamenii de stat), în privința licitațiilor. problema e de reavoință și de incompetență. atât.

      170
    • @berenger
      “se poate face rost de ce iti lipseste” – normal – dar asta costa bani. Multi. Multi. Expertiza, utilajele, banii de intretinere anuala (calculati de obicei ca 0.xy% din valoarea totala a proiectului), etc. Apoi, partea de exproprieri atinge inima democratiei – legea proprietatii. Daca se apuca unii sa dea “legi ale exproprierii”, pt a face autostrazi, well… you haven’t still nothing yet.

      10
    • “haven’t still nothing yet” – post de retard; “still” se inlocuieste cu “seen” :D

      10
    • exproprieri în beneficiu public se fac peste tot. iar banii, repet, nu lipsesc. oricâte ar fi, românia își permite 1 miliard de euro pe an pentru autostrăzi. încă pe atâta poate atrage din fonduri europene și prin parteneriat public-privat. soluții sunt, nu trebuie inventată roata. iar întreținerea autostrăzii se poate face din taxele de autostradă. o sumă modică, 10-20 de bani pe km, pentru mașinile mici, 30-40 pentru cele mari, duce la un cost mult mai mic decât actualele costuri ale deplasării prin românia

      60
    • @Alexx

      Prea multe scuze. Nu exista autostrazi pentru ca nu exista vointa politica. O tara mai saraca decat Romania (Bulgaria) are mai multi km de autostrada decat noi. Cu o suprafata de aproximativ 40% din Romania.

      50
  3. Daca n-ar debita tampeniile pe care le debiteaza ar mai fi “senator” !? :-D


    Comentariu apreciat.290
  4. Trebuie rectificat. A vrut sa zica: “Strainii au interes sa nu furam autostrazile”


    Comentariu apreciat.470
    • Nu, nu, omu’ a zis fix ce-a vrut să zică. Și trebuie că se pricepe, doar e de formație șofer!!

      20
  5. In mare parte sunt de acord cu ce spui, dar uneori sunt si “coincidente”.

    Sunt 3 state care nu ne vor “inca” in Schengen: Olanda, Germania si Austria. Rotterdam – loc 1, Hamburg loc 3. Rotterdam cam 10% PIB. Constanta…

    Un calcul de 2 lei spune asa… orice hot cat de prost stie ca daca Schengen si autostrada Constanta – Budapesta => mai multa marfa => mai multi bani => mai mult de… “procentuiala”

    Nu sunt adeptul teoriilor nationaliste, dar stii si tu proverbul “frate frate, dar branza… bani”.

    Democratiile nu se “nasc” tot unde sunt bani!?


    Comentariu apreciat.220
    • Da, mă! Nu ne lasă ei, ăia răi, să facem autostrăzi, că falimentăm naibii Rotterdamu’ sau Hamburgu’.. Poate chiar pe amândouă!!


      Comentariu apreciat.790
    • Ca Italia nu are porturi, autostrazi si Schengen …


      Comentariu apreciat.660
    • Cu banii pe care i-am avut la dispoziție pentru perioada 2007-2020, ar fi trebuit să avem deja construit Nădlac – AR – TM – Deva – SB – PT – BUC + inel de centură – CT. La astea mai adaugi Sebeș – Turda, TGM – Borș și Lugoj – Calafat. În mod normal, atenția noastră pentru următorii 10-12 ani ar fi trebuit să fie îndreptată către A7 care străbate Moldova de la nord la sud și A8 care face legătura între Iași și Târgu Mureș. Și eventual Craiova – Pitești.

      Am un sentiment de lehamite de fiecare dată când fac bilanțul ăsta.


      Comentariu apreciat.590
    • Amice, stai jos, esti prost.

      Cum plm sa se aia pe ei nemtii si olandezii din cauza portului Constanta? Sa zicem ca descarci marfa de pe vapor in Constanta, si apoi ia gandeste-te babaete, cum o transporti mai departe? Pe ce autostrazi? Pe care cale ferata? Ai idee cat dureaza sa traversezi Romania pe cale ferata sau pe drumuri?

      In situatia actuala, controlul vamal cauzeaza intarzieri de cateva ore, iar asta este insignifiant pentru cele cateva saptamani pe care le face vaporul din Asia pana in Europa. Daca era rentabil sa transporte marfa la Constanta, o faceau deja pana acum babaete…

      Hai sa-ti zica tataia de ce portul Constanta nu reprezinta o piedica pentru Rotterdam si Hamburg: LIPSA INFRASTRUCTURII!!!

      Fire-ai sa fii de dacopat!


      Comentariu apreciat.330
    • Asa usor se manipuleaza. Nu se dau argumente, pur si simplu nu ne lasa altii domne sa facem autostrazi sau mai stiu eu ce, ca vor sa ne saraceasca. Taica-meu mai are speech-uri d-astea, ma amuza de fiecare data.


      Comentariu apreciat.210
    • Tu ai fost vreodată în Rotterdam ca să poți să faci o comparație cu Constanța? Rotterdam e uriaș, are multe zone (Haven pentru banane exclusiv, Haven pentru metale, pentru produse granulate, etc), iar Maasvlakte II e de pe alta planetă. Constanta e fix 1% din Rotterdam.


      Comentariu apreciat.430
    • Constanta vs Rotterdam e ca si cand ai zice ca nu vor sa facem autostrada ca iese Zoso mai repede in europa si ii fute toate gajicile europence ale lui Ion Adancu…Si, dupa ce le termina i le ia si pe ale lui Brad Pitt sau ce pizdalai mai sunt acum mare futadori.


      Comentariu apreciat.360
    • lupoiu. bogdan lupoiu. încântat.

    • io-s deja afara. am luat avionu. nu fut suedeze tot din motive de straini. il inteleg pe nicolae asta.

      70
    • Ca să ajungă vaporul în Constanța trebuie să treacă pe lângă Rotterdam. Ce să facem, asta e geografia, marea neagră e mare semi închisă. Plus că strâmtoarea bosfor costă o grămadă de bani pe tona deadweight. Până nu o să se inventeze vapoare zburătoare Rotterdam și Hamburg o să deservească Europa și Constanța o să deservească România. Mai aruncă și tu un ochi pe o hartă

      110
  6. Îmi place ca doamna jurnalist stă cuminte și ascultă tot ce zice guzganul. Știu ca nu ai cum să te ridici de la masă și să-i dai cu microfonul în cap, dar măcar îl întrerupi și îi spui în față că e un mincinos ordinar!


    Comentariu apreciat.490
  7. Oamenii ar vrea sa faca autostrazi dar nu ii lasa dna!!! Ce nu iti e clar?


    Comentariu apreciat.400
  8. se zice ca oamenii din PSD nu vor sa ia fonduri europene doarece ei nu castiga nimic din asta, nu pot lua spagi, comisioane.
    Totusi cand americanii ne-au impus cu forta sa cumparam rachete patriot din bugetul nostru, nu din bani europeni, imediat oamenii partidului de guvernamant, au devenit dintr-o data necorupti, si s-au supus ordinelor stapanilor, au cumparat rachetele (chiar daca s-a demonstrat ca sunt ineficiente). fara sa castige nici un comision, fara spagi. Oare de ce ?

    Daca SUA sau UE ne-ar impune sa ne construim autostrazi din banii nostrii, cei de la conducere devin dintr-o data ne-corupti, si s-ar construi autostrazi instant.

    50
    • Da clar rachetele Tomahawk sunt ineficiente…

      60
    • Da, ai dreptate cand zici ca daca SUA si UE ne-ar impune s-ar construi instant autostrazi. Practic e vina lor. Sa le fie rusine. Si nu e singurul lucru pe care nu il impun. Nu impun nici conditii decente in spitale. Si alte o gramada de chestii. Ar trebui sa facem o petitie prin care sa spunem ca poporul e nemultumit de SUA si UE fiindca nu conduc cum trebuie tara asta. Practic la viitoarele alegeri pot sa se stearga la bot de votul meu. Ca n-au facut treaba.

      110
    • NOU
      #38

      Stai asa, rachetele Patriot sunt Tomahawk?

      70
    • Patriot am vrut sa zic. Am încurcat borcanele :p

      00
    • @andrei: ”au cumparat rachetele (…). fara sa castige nici un comision, fara spagi”.
      Pe ce te bazezi? La vremea lui, și contractul cu Bechtel era fără nici un comision, fără șpăgi… Afară de asta, un chelner cu fler știe că merită să ofere un pișcot ”din partea casei” în speranța unui bacșiș mai consistent!
      Nu exclud ca peste vreo alți 10-15 ani să aflăm că, de fapt, nu era vorba despre Bechtel ci despre Bechteldrum.

      40
    • NOU
      #41

      Pai da, Tomahawk sunt bune la ce au de facut dar Patriot nu prea.

      00
    • @H. Sa inteleg ca anumiti oameni de la conducere au primit comisioane/spagi in mod ilegal de la americani ca sa cumparam cu forta rachete patriot ? Pai daca era asa, DNA intra pe fir. Ai nostrii erau arestati pentru coruptie, americanii erau complici. Dar nu s-a intamplat asa, DNA nu a descoperit nimic ilegal, nimeni nu a fost arestat, deci nu s-au luat spagi/comisioane ilegale.

      Iar legat de Bechtel din cate stiu eu DNA a pedepsit pe cei vinovati si a recuperat miliardul de euro.

      @Taipan Nu e vina occidentului ca noi nu ne construim autostrazi, dar daca ne-ar impune acest lucru, imediat politicientii nostrii ar deveni necorupti si s-ar executa.
      Asa cum ne-au impus sa construim adaposturi pentru refugiati. Si se construiesc. evident.

      22
  9. Eu nu înțeleg logica posturilor de televiziune. La Digi ca moderator nu spui nimic pentru că vrei să audă fanii tăi ce idiot e ăsta de la PSD și să le dai un subiect să râdă/enerveze, la A3/RTV nu spui nimic pentru că vrei să audă fanii tăi ce răi sunt străinii și cum nu lasă România să se dezvolte.

    Practic, membru PSD să te faci, că nu mai vrea nimeni să te contrazică niciodată.


    Comentariu apreciat.340
    • Eu acum sung linistit, putzulache asta e la putere, a demascat jocul strainilor si acum in sfarsit o sa se faca autostrazi!

      20
  10. Sa ii iau familia :)

    120
  11. Inainte de intersul Europei el zice clar, fara ipoteze/supozitii/etc. :
    HOTIE.

    40
  12. Ala de peste ocean o devenit presedinte urcandu-se pe trendul conspiratiilor dar ce sa faci inca mai prind discursurile de tipul Dan Puric

    80
  13. NOU
    #49

    Nu, nu exista un interes extern ca noi sa n-avem autostrazi, exista DEZINTERES extern ca noi sa avem autostrazi.

    80
    • NOU
      #50

      Da, boss, ca numai PSD a fost la putere. Astia ca tine s-au nascut ieri?
      Nu mai imi aduc aminte exact pe ce forum am vazut, dar era o statistica cu numarul de ani ocupat de fiecare partid pe ministere, iar Ministerul Transporturilor era de departe ministerul cu cele mai putine zile in care a fost condus de PSD.

      Ca sa nu te mai chinuiesti sa intelegi ce am zis, un tl;dr pentru tine:
      N-am zis muie PSD in comentrariu, inseamna ca sunt pesedist prost.

      70
    • Poate există DEZINTERES intern (citeşte pesedist)…

      80
    • Avem în total 28 de ani de guvernare. Timp de 13 ani, postul a fost ocupat de către o persoană parte din guvernul PSD. Timp de alți 3-4 ani, PSD a făcut parte din guvern (fără a avea și acest minister) sau a sprijinit respectivul guvern în parlament.

      Totodată, cea mai mare pagubă s-a produs din 2012 încoace. Enorm de multe proiecte în curs de studiu, licitare sau implementare au fost și sunt efectiv blocate. Deși în 2016 s-a încercat, cu tot cu frâna de mână trasă de PSD, să se mai deblocheze situația, efortul a fost în zadar. Ca atare, avem 2 loturi de pe A10 Sebeș-Turda care au fost finalizate acum cateva luni, dar stau închise, pe post de muzeu în aer liber.

      80
    • @sofer_de_masina_puternica: ”ca numai PSD a fost la putere. Astia ca tine s-au nascut ieri?”
      Jupîne, uite un link spre ce zice un Corina Crețu (europarlamentar PSD, deci nu Monica Macovei sau alt ”trădător” de țară…): http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2018-05-14-22447867-0-scrisoare-comisia-europeana-corina-cretu.pdf
      Din această scrisoare, îți spun atenției următoarele rînduri:
      ”Din bugetul disponibil de 5.1 miliarde EUR pentru transport, proiectele fazate (proiecte care au început în perioada de programare 2007-2013, dar trebuie să fie finalizate în cadrul POIM 2014-2020) necesită 1.8 miliarde EUR, respectiv 35% din această sumă. Cheltuielile de fonduri UE în domeniul transporturilor se bazează în mare măsură pe aceste proiecte fazate, deoarece acestea sunt în curs de implementare. Pentru a permite absorbţia alocaţiilor bugetare disponibile în anii următori, este nevoie ca proiecte noi să fie lansate urgent pe teren. In acest sens autorităţile române vor trebui să acorde o atenţie deosebită exerciţiilor bugetare pentru 2019 şi anii ulteriori pentru a se evita dezangajarea de fonduri, întrucât proiectele aflate în a doua fază se vor apropia de finalizare iar noile proiecte riscă a fi încă în faza de demarare, fără să genereze cheltuielile necesare.”
      Îngroșările îmi aparțin și au rostul de a evidenția că guvernele PDL (așa corupțe cum or fi fost ele) au demarat proiecte pe care recentele guverne PSD abia dacă reușesc să le continue, darămite să mai starteze altele noi…

      80
    • Domnu sofer, poate dumneata astepti sa construiasca cineva autostrazi in 1993, in 1998 sau in 2001. Eu, nu. Vorbim de guvernele Vacaroiu, Radu Vasile sau Nastase, ca sa vezi ca nu am probleme de culoare politica. De ce nu? Pentru ca nu erau bani. Tara se chinuia sa iasa dintr-o tranzitie crunta, se restructura dureros economia, investitiile straine nu existau si PIB-ul se zbatea mizerabil pe la 30-40 de miliarde de dolari anual.

      Hai sa nu facem pe prostii: din 2011 incoace, Romania are o crestere economica solida, de la 2%, pana spre 5-7%, mai recent. Suntem membri in UE si avem la dispozitie fonduri europene de 33 de miliarde de euro pentru exercitiul 2014-2020. Avem un PIB de aproximativ 180 de miliarde de euro anual.

      Dar avem mai putini km de autostrada decat Bulgaria.

      Nu le mai gasiti scuze celor de la PSD, ca nu merita.

      60
  14. Am fotografii in care Serban Nicolae facea sex anal cu autostrazile


    Comentariu apreciat.530
  15. Mie mi-ar fi rusine sa debitez atatea prostii ca asta si ca altii de teapa lui.

    Dar, de-aia nu am sa ajung vreodata in politica.
    Nu am genul ala de caracter si nici nu imi pare rau.
    Pacat de saraca tara bogata!

    100
  16. NOU
    #58

    Eu te stiam ca esti de la SIE si acum imi dau seama ca tu esti cu SOROȘ.

    80
  17. În scurt timp va fi mai ușor să ajungi din Ungaria la Constanța pe ruta Iugoslavia – Bulgaria, vezi harta http://cursdeguvernare.ro/wp-content/uploads/2018/05/autostrazi-regiune.png

    100
  18. ce om retardat

    60
  19. Ok fonduri peste fonduri, nu se face nimic cu ele, dar continua sa se acorde. Din ue chiar nu vine nimeni sa vada ce se intampla cu banii aia care se iau si dispar in aer?? Vrem 10 triliarde pt autostrada, ca restul de 20 s-au cheltuit… Ok, hai ca va dam, avem incredere in voi chiar daca sunteti pe ultimul loc la km de autostrazi..

    00
    • Ioana, lucrurile sunt simple daca faci un efort sa le intelegi. Noi am fost acceptati in ue si nato fara sa avem nici un fel de merit. Cu asta banuiesc ca e de acord toata lumea. Dar oare de ce? Pai pt ca am fost dispusi sa ne trimitem oameni in teatre de operatiuni, pt ca am permis instalarea de armament pe teritoriul tarii si pentru ca trebuia sa facem parte din piata comuna europeana pt a fi mai usor o piata de desfacere pentru tarile civilizate. E mai simplu sa faci afaceri (in castig mereu pentru tarile occidentale mari si in pierdere pt romania) cand suntem si noi in UE – altfel erau tot felul de piedici legislative si economice. Plus nu ne puteau tine in struna asa bine prin tot felul de parghii.
      Odata ce am devenit membri UE din motivele evocate mai sus, noi avem si obligatia sa cotizam anual la bugetul UE. Sume considerabile, nu 3 lei. Evident ca in schimbul contributiilor noastre si noi beneficiem de fonduri europene. Dar europenii nu au nici un interes ca noi sa folosim fondurile alea. Nu le foloseste la absolut nimic ca noi sa avem infrastructura, sa intre bani in tara cu care sa se faca lucruri utile tarii. Noi putem fi piata de desfacere si fara infrastructura. Da, declarativ ei vor sa ne dea bani…ei vor sa ne ajute. In realitate nu au absolut nici un interes. In mod stupid vin unii cu replica “dar uite ca renault si ford ar avea interes sa aiba infrastructura”. Serios? Aveau infrastructura cand au venit in romania? Nu. Au functionat pana acum perfect fara infrastructura? Da. In realitate li se rupe de infrastructura noastra. Da, mai lanseaza din cand in cand amenintari ca vor pleca daca nu se face autostrada…stiind f bine ca nu o sa se faca, dar isi asigura argumentele in caz ca vor avea chef sa se care din romania la un momentdat.
      Pe europeni si americani ii intereseaza, in schimb, coruptia si justitia pt ca nu vor sa ne scape din mana…vor sa stie ca interesele lor sunt protejate aici. Da, evident ca asta ne ajuta si pe noi…dar nu pentru noi fac asta europenii. Suntem beneficiari colaterali.
      Crezi ca e o intamplare ca doar firme straine castiga contractele pe infrastructura? Crezi ca e o intamplare ca toate licitatiile se contesta ani de zile – de catre aceleasi firme straine? Crezi ca e o intamplare ca apare un ONG ecologic ce blocheaza ani de zile constructia unei parti de autostrada pt ca au descoperit ei 20 de lilieci?
      Da…e clar ca si noi alegem niste conducatori total incompetenti. Dar tare mi-e teama ca am putea sa ne alegem cei mai straluciti conducatori…contextul mondial e prea in defavoarea dezvoltarii noastre.

      100
    • serbane, tu esti?

      70
    • Ungaria si Bulgaria zic sa nu va mai cacati pe voi si sa nu mai cautati problema la EU, ca nu acolo e.

      90
    • Radu, ai dat un exemplu foarte bun. Hai sa ne uitam la ungaria. Cat de bine se inteleg ei acum cu europenii? Ungurii si-au dat seama exact de situatia prezentata de mine in comentariu si tind sa ia putina distanta fata de practicile astea ale tarilor occidentale aplicate asupra tarilor mai mici si mai putin dezvoltate. Rezultatul e ca sunt pusi la colt cu fiecare ocazie prin parlamentul european si conducatorii sunt facuti nationalisti si alte cele. Bulgaria ti se pare ca e vreo mare bomba din punctul de vedere al dezvoltarii economice? Informeaza-te mai in detaliu si vezi cum stau treburile si pe acolo. Ca mergem noi la mare la bulgari nu inseamna ca mai au un pic si prind din urma germania sau franta.
      PSD-ul a prins putin ideea, dar fiind un partid corupt din cap pana in picioare nu e in masura sa aduca in discutie genul asta de teme. Ei arata cu degetul exact spre implicarea UE in justitie – adica printre singurele aspecte din care mai castigam si noi ca tara in mod real ceva, dar pierd ei – pesedistii.

      60
    • Ungaria nu se intelege cu EU acum pentru ca sunt idioti si au adus la putere nationalisti populisti cu inclinatii spre moscova. Cand au facut autostrazile, gen anii 2000, erau cei mai buni prieteni. Daca sugerezi ca frecusurile cu EU sunt din cauza ca au facut autostrazi cu banii pe care i-au primit sa faca autostrazi, esti si tu idiot.

      90
    • @john:
      Deci avem așa:
      1. Trimitem oameni în teatre de operatiuni
      Acest aspect, deși pare greu de crezut, este ușor cuntificabil (adică se poate stabili foarte precis cît costă acest efort, în ciuda faptului că viața unui om nu poate avea vreun preț. Cum se poate face asta? Nu știu (știu, dar nu în amănunt) cum o fi în SUA, Germania, Franța sau alții, dar în Ro armata este astăzi constituită din profesioniști (deci, voluntari) și, în plus, dintre profesioniști, recrutarea pentru operațiunile externe se face din nou pe bază de voluntariat. Din cîte știu, un asemenea voluntariat cu rang de soldat aduce sine o solda de apx. 1000 euro/lună. E mult, e puțin, fiecare judecă pt el (și de asta mie mi se pare OK că e pe bază de voluntariat). Adevărat, statele gen SUA, D, FR ș.a., pot face o ”economie” aici (un soldat dintr-o asemenea țară are, previzibil, pretenții mai mari). Dar, luînd în considerare sumele cheltuite cu un război, chiar și pretenția de soldă a unui american e mărunțișul măunțișului, avantajul real e cel politic: dacă nu mor cetățeni ai acelei țări, nu ai revolte în stradă pt oprirea operațiunilor (vezi Vietnam, Afganistan etc).
      2. Am permis instalarea de armament pe teritoriul tarii
      Ei bine, da, asta da.
      3. Să facem parte din piața comună europeană pt a fi mai ușor o piață de desfacere pentru țările civilizate
      Am auzit IDIOȚENIA asta de prea multe ori. În primul rînd, gîndește-te că nu poate exista ”piață” într-o țară în care oamenii nu au bani să-ți cumpere produsele. Chiar și într-un sistem oligarhic, doar cît? 1-2% vor avea bani să cumpere ceva (ok, ăia 1-2% vor cumpăra doar produse premium însă, ghici ce? dacă nivelul de trai ar fi mai ridicat, vor exista 2-3% care să-și permită acele produse premium!). De regulă, oamenii care cad în capcana acestui gen de gîndire cred că orice afacere e un joc cu sumă nulă (adică, dacă o parte cîștigă, musai cealaltă pierde).
      4. Obligația de a cotiza anual la bugetul UE. Sume considerabile, nu 3 lei.
      Cercetează statisticile, suntem pe ”plus” la acest capitol. Și chiar am fi putut fi și mai pe plus. Sau crezi poate că doar cu Ro și Bg are UE ceva?!
      5. “dar uite ca renault si ford ar avea interes sa aiba infrastructura”. Serios?
      Serios! Mulți (fraieri) își cumpără apartamente în zone izolate pe baza promisiunii dezvoltatorului că va integra în complex și o grădiniță, și o piscină, și un mall etc. Iar după ce dezvoltarul vinde toate apartamentele, proprietarii acestora se aleg cu mumu din celelalte promisiuni!
      Asemănător, Renault și Ford (fiind ei niște clienți-pionieri) și-or fi zis că ”dezvoltatorul”-stat român, în calitate de ”cea mai respectabilă persoană juridică” se va ține de cuvînt (dacă statul nu-și respectă promisiunile, ce pretenții putem avea de la restul?). Acuma, dacă întrebarea e de ce nu și-au luat catrafusele de pe aicea, păi poate o să și le ia (nu e așa simplu, și parțial deja au făcut-o). Dacă nu suntem Nastratin Hogea, întrebarea n-ar trebui să fie ”de ce n-a murit măgarul?” ci, ”de ce n-am o turmă de măgari?”.
      6. E o întîmplare că doar firme străine cîștigă contractele pe infrastructură?
      Numero uno: nu doar firme străine cîștigă contracte pe infrastructură (dacă mă provoci, vin cu exemple dar și tu tre să vii cu naveta de bere a la Dragnea).
      Numero due: se pare că firmele românești ori nu au suficient know-how, ori nu le mai rămîn suficienți bani pentru efectuarea lucrărilor (guvernele nu mai alocă fonduri, fie și cele necesare pt deblocarea celor europene, cînd e cazul) pe motiv că nu sunt ”agreate” de puterea politică curentă.
      7. E o întîmplare că toate licitațiile se contestă ani de zile – de către aceleași firme străine?
      Nu, bineînțeles că nu e o întîmplare. Este consecința legilor perfide care au portițe de ocolire ”pour les connaisseurs” (scuzați-mi franceza :) ). Noi, opinca, am fost de veacuri obișnuiți cu legi de-astea, ne-am obișnuit ca întotdeauna să fie vorba de o ”șapcuță roșie” sau de ”ciorăpei galbeni” indiferent de cît de corect ești, și tot așa știm că astea se rezolvă cu o șpagă. Doar că ”nenorociții” ăștia de investitori străini ai dreacu’ că-și permit să aibă avocați și-și și permit să suporte cheltuielile unor procese nesfîrșite!
      8. E o întîmplare că apare un ONG ecologic ce blochează ani de zile constructia unei părți de autostradă pt că au descoperit ei 20 de lilieci?
      Eu sper că nu e o întîmplare. Cam bănuiesc unde bați: 20 de lilieci, ursoaica care tre’ să treacă autostrada ca să ajungă la puii ei, nu-i așa? Ei bine, după mine, toate astea ar trebui să cadă în seama celebrelor ”studii de fezabilitate” (la care suntem, cred, campioni). Dacă, în urma ”studiului de fezabilitate” (care a evidențiat stresul provocat celor 20 de lilieci și eventaul a unei ursoaice-mamă etc), guvernul își dă acordul, atunci asta e. Admit că asta conduce spre o anume iresponsabilitate față de natură (închipuiți-vă doar ce ar presupune construcția unui baraj!), însă măcar oamenii (care ar trebui a priori informați de guvern) ar putea protesta dacă consideră de cuviință.

      60
    • Mai john, sunt multi care gandesc sincer ca tine. Evident ca si vestul are interese financiare in Romania, dar si noi castigam destul din asta, nu castiga doar ei. Uite, incerc niste argumente contra.

      1. Daca tara e saraca lipita, cine dracu poate consuma produse importate din Germania?

      2. Stiai ca Romania are EXCEDENT commercial in relatia cu vestul Europei? Adica exportam mai mult decat importam? Deficitul masiv e cu Ungaria si Polonia, nu cu Germania si Franta

      3. Daca tu crezi ca afilierea la clubul vestic nu ne-a adus nimic, eu iti spun doar atat: salariul mediu net in 2000 – aproximativ 100 de euro. Salariul mediu net azi – 560 de euro. Cum crezi ca am ajuns aici in 15 ani? Brusc, muncim de 6 ori mai mult si mai bine? Aduna tu investitiile straine directe incepand cu 2002, banii pompati in tara de cei are lucreaza (legal) in vest si fondurile europene nerambursabile si o sa vezi cum te duci spre vreo 150 de miliarde de euro intrati in Romania. Asa am ajuns la salariul mediu de aproape 600 de euro, asa am ajuns sa vedem des romani cu venituri nete de 1000-2000-3000 de euro.

      De altfel, o vizita in Republica Moldova te-ar convinge cred destul de repede despre cat de bine e sa fii o tara “independenta”, si nu o “colonie a vestului”

      Finalmente, la subiect, autostrazi ar trebui sa facem pentru noi, nu pentru ca ne cere sau nu vestul.

      Si, daca suntem incapabili sa facem asta, e mizerbail sa aratam cu degetul tot spre aia.

      30
  20. Nu stiti nimic, ba! Autostrazile nu se fac tocmai ca sa nu poata rusii ajunge repede la Bucuresti. Luzerilor! :D

    170
    • Se parca rusii vin pe jos cu Volga, au Tupolev (Tu-160) cel mai mare avion de luptă din lume și în același timp cel mai mare supersonic care poate transporta peste 200 tone.

      40
    • silvius, la cum arata bilantul recent al aviatiei ruse nu autostrazi le trebuie ci multe campuri cu porumb…

      20
  21. Da, mă, aşa e! N-avem autostrăzi pentru că Soros, statul paralelipipedic, Cioloş, multinaţionale, Iohannis, binom, trinom etc. – toţi ăştia nu lasă PSD-ul să ne construiască autostrăzi, să dezvolte infrastructura şi să investească în economie. :D :D :D

    Ce borăşte ăsta în interviu e din ciclul “Unde nu-i cap, vai de sexul anal”.
    #guzganidiot #fuckPSDragnea #ziuacahoţii #niştepenali


    Comentariu apreciat.250
  22. Pai trecand peste ideea ca a ajuns din greseala senator/deputat… e doar un sofer care isi da cu parerea

    80
  23. Ba eu nu înțeleg alta chestie. Ăștia de la Digi24 s-au tâmpit de îl invită pe acest babuin la emisiuni. Nu e de ajuns că apare toată ziua la Aneta 3 și Romania TV?

    80
  24. Nu stiu de ce nu le baga astia de la televiziune ceva pastile in suc, inainte de emisiune, de alea cu pentothal de sodiu (ceva serul adevarului) , si sa vedem ce le iese pe gura dupa aia.

    140
    • Lu’ ăsta, și nu numai, i-ar ieși fix același lucru. Lumea nu înțelege că unii într-adevăr sunt în asemenea hal de oligofreni încât cred asemenea bazaconii și le debitează mai departe. Dacă vine mâine Dragnea sau alt șacal și le zice celorlalți din psd că 1+1=3, jumate din ei or să fie convinși că așa e. Tu crezi că trepanații ăștia sunt puși în parlament degeaba? Trebuie să fii tâmpit cu acte ca să crezi tot ce zice “șăfu”. Ăia care nu-s tâmpiți au fost marginalizați, că-și puneau cam multe întrebări.

      130
  25. Cand l-am auzit cum abera despre experienta lui in avocatura am schimbat postul.

    110
  26. Știți meme-ul acela: „The United States bombed Syria because Syria bombed Syria. To teach Syria to not bomb Syria.”? Așa de coerente-s și aberațiile lui Șerban Nicolae:|

    120
  27. Domle’ bine ca s-a identificat cauza…acum, toti, uniti in jurul conducatorului sa ne aparam tarisoara asta atat de frumoasa si de bogata…. bla… bla… bla… sau si mai bine sa mergem pe autostrazile lor.

    10
  28. Slogan Tipic PSD ” Noi vrem, dar nu ne lasa altii ” , iar apoi 3.5 milioane de like-uri adica masa votanta PSD .

    60
  29. Un personaj de urmărit. Un CV interesant: http://serbannicolae.ro/?page_id=10. Nu știm ce surprize vom avea prin viitor.

    20
  30. Și-o fi uitat acordeonul prin vreo gara? Chiar si îmbrăcat la costum aduce a acordeonist de peron…

    90
  31. sa construim acum autostrazi e ca si cum am trage fire de cupru pentru telefoane la fiecare casa cand fiecare foloseste telefon mobil. Pe viitor vom calatorii cu drona , adio stat in trafic cand mergem la mare si la munte.

    00
  32. Da, fix strainii au interesul asta. De fapt, ei vor sa avem autostrazi pentru ca ar putea sa faca mai multi bani cu afacerile lor din tara. Dar nu exista interes pentru ca nu se mai pot fura banii ca pe vremuri din drumuri…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.