Știți că anvelopa nepereche se pune pe spate, da?

Să zicem că ați făcut o pană pe față și ați supraviețuit. Aveați viteză mică, n-ați văzut cuiul, ați pus frână, ați controlat bine mașina. Scoateți rezerva din portbagaj și anvelopa e de vară.

Știți că se pune pe spate, da? Adică, întâi scoateți o roată de pe spate, o puneți pe față, după care puneți rezerva pe spate. Înțelegeți de ce se face asta, da? Ca roțile care trag să aibă simetrie.

Întreb pentru că am văzut pe cineva în weekend cu o gogoașă pe față. “Gogoașa” e roata aia de rezervă subțirică, făcută așa pentru a economisi spațiu în portbagaj.

Prietenii de la AutoEco.ro au reduceri bune la produse de primăvară pentru mașină (anvelope, baterii, ulei, ștergătoare, antigel).

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

46 comentarii

  1. Eu zic ca-i fals ceea ce spui. Adica daca undeva pe drum faci pana pe fata, scoti roata de rezerva o pui pe spate si apoi roata de pe spate pe fata? :) Hai sa fim seriosi, pana la prima vulcanizare sau primul timp liber ii ok si daca o pui pe fata.

    00
    • „Scoateți rezerva din portbagaj și anvelopa e de vară.” Cred ca se refera la pana pe timp de iarna cand ai cauciucurile de iarna si roata de rezerva e un cauciuc de vara.

      E ca si cum ti-ai pune lanturi de zapada pe rotile din fata la o masina cu tractiune spate.

      00
    • Toți producătorii de anvelope recomandă, că in caz ca folosești anvelope cu profil diferit sau uzură diferită, acestea să fie montate pe față, stabilitatea mașinii e mai importantă ca tracțiune, spatele trebuie sa fie sigur, fața daca patinează sau derapează o vezi imediat și poți corecta, în schimb dacă fuge spatele, 99% din „șoferii” de aici de pe blog sunt pa. Asta nu este părerea mea, este opinia specialiștilor.

      00
    • „Hai sa fim seriosi, pana la prima vulcanizare sau primul timp liber ii ok si daca o pui pe fata.”
      Sa faci un accident, pe timp de iarna, cu masina echopata „ciudat”, cat dureaza?

      00
    • @Cristi eu zic ca pe timp de iarna nu faci accident daca ai un cauciuc de vara din momentul in care ai facut pana si pana la prima vulcanizare sau timp liber(o zi, doua poate trei). Sa nu fim chiar paranoici. Cand e sa faci accident il faci si cu cauciucuri de iarna si fara stai linistit.

      00
    • Totusi, 99% mi se pare exagerat. Cum ai dedus tu ca 99% din oamenii de-aici “sunt pa” atunci cand fuge spatele? Ai si ceva dovezi in spatele afirmatiei sau doar iti place sa te dai important?

      00
  2. Eu am anvelopele de dimensiuni diferite … so nu prea merge :)

    00
  3. Apropo si oarecum offtopic. Eu am kit de pana (compresor+spuma). M-a ferit al’ da sus de pana in ultimii 6 -7 ani, dar serios daca imi prezinta incredere gadgetul asta.
    Ma gandesc serios sa trec la o roata de rezerva slim.
    A facut cineva pana si a apelat cu succes la acest kit de pana? Stiu, e dovedit stiintific ca rezista bla-bla, dar concret ce fel de pana poti repara cu spuma aia?

    00
    • kitul este eficient cand ai un por, daca ai luat o groapa cu viteza si se stapunge anvelopa sau se dejanteaza un pic este total depasit,

      P.S. banuiesc ca solutia din chit ti-a expirat de cativa ani

      00
    • Expirata nu e, pt ca am inlocuit-o cand am vrut sa repar o minge cu vechea solutie.
      Mingea s-a reparat, dar logic…. nu mai sare :)))

      00
    • dacă nu mai sare, încearcă zahăr.

    • Am avut si eu un kit dintr-ala la o masina primita de la birou.
      Masina avea un pachet suplimentar de asigurare (cred ca parte din leasing sau rent) care includea asistenta rutiera non-stop.

      Am primit instructiuni clare ca atat timp cat sunt pe teritoriul Olandei, daca fac pana sa nu folosesc kitul ala, ci sa sun la asistenta si imi aduc ei o alta roata. Aparent kitul ala rezolva pana prin dizolvarea unui strat interior de cauciuc care va acoperi gaura. Te tine pana la vulcanizare (sau pana a doua zi) dar apoi cauciucul ala trebuie aruncat

      00
    • Caz real: taiat anvelopa de iarna, stg. fata, undeva inainte de Onesti, pt. ca gropi, noaptea pe la 22:30. Aveam doar kit de pana :))
      Gasit o vulcanizare deschisa, constatat ca anvelopa este nereparabila, cumparat alta anvelopa SH, DE VARA pt. ca nu aveau nimic de iarna pe acele dimensiuni (255/35/R19).

      Afara conditii de iarna, cod galben, polei si zapada. Continuat drumul asa pana la Iasi cu o anvelopa de vara si 3 de iarna, cu AWD (40-60 split); dar chiar si asa, masina era f dificil de controlat la viteze mari: din cauza acelei roti de vara ABS-ul/ESP-ul intrau foarte rapid.

      Concluzia: o roata de rezerva e cea mai buna.

      00
    • Eu zic sa te interesezi.. din ce am auzit (n-am experimentat „first hand”), daca folosesti solutia aia si ai senzori de presiune, distrugi si senzorul de presiune, nu doar cauciucul….
      Si e chinul naibii sa cureti janta de solutia ramasa… adica niste costuri mult mai mari decat o roata de rezerva.

      00
    • Ba, poti incerca, chiar piper! :D

      In alta ordine de idei, tractoristul are dreptate; nu e foarte eficienta metoda cu spuma. Cel mai indicat e sa ai o roata de rezerva chiar daca e de vara si mai subtire.

      00
    • Baxt,
      Eu ca sa nu imi mai bat capul, in fiecare an imi fac card de asistenta auto.
      Pana de roata nu am avut pana acum, dar am apelat la card cand mi-a picat alternatorul si alta data cand am ramas fara baterie. Foarte multumit de cum au decurs lucrurile: timp de reactie si cum s-a rezolvat.
      Primul card l-am facut chiar la o reprezentanta Opel, avand un Opel pe atunci. Al doilea l-am facut de pe piata libera, cand mi-am cumparat un Mitsubishi.

      00
    • Julian, ce cautai la Olanesti?

      00
  4. E mult mai tragic daca pierzi aderenta pe spate.

    00
  5. Așa credeam și eu până acum un an când am fost la un Training ADAC.
    Acolo ne-a întrebat unde punem anvelopele mai uzate, pe spate sau pe față? Majoritatea au spus pe spate normal.
    Fals!!!!
    Ne-a explicat omul și cu exemplu că stabilitatea unei mașini este dată de roțile din spate, dacă pierd aderența ai pus-o.
    Avea o mașinuță de jucărie la care îi putea bloca roțile pe față sau spate.
    Deci faza cu pun cauciucurile de iarnă alea mai bune pe față că acolo e tracțiunea e super de kk.
    Cei mai norocoși sunt cei cu tracțiune pe spate la faza asta.

    00
    • Așa au pus deștepții de la serviciul soției, cauciucuri de iarnă pe față și vară pe spate.
      Prima colegă care a condus, într-o curbă, a rupt doi pomi cu mașina.

      00
    • Daca ai stii cata munca de lamurire am dus cu colegii de birou si neamurile pe tema asta..ei nu si nu, ca pe fata se pun anvelopele mai bune si cele mai uzate pe spate ca fata trage si trebuie sa ai aderenta pe zapada!

      Pana sa-mi iau set nou de iarna (WR D4) am avut anvelope SH de iarna si uzate neuniform..pe cele cu profil mai mult le-am pus pe spate si pe fata cele mai uzate..toti imi spuneau ca sunt prost, ca trebuia invers..e greu sa convingi lumea ca logica lor este gresita si le demonstrezi contrariul cu normative si imagini, tot degeaba..tot pe a lor o tin!

      00
    • al doilea meu job, firma mare de tot, dobitocul de patron din top 300, cumpara un set de gume de iarna la doua masini. era totusi interesant sa faci piruete prin parcare.

      00
  6. Ce dracu’ o fi asa de greu sa intelegi ca depinde mult de ce resultat vrei sa ai de la masina: daca faci pana inainte sa urci la cota 1400 pe zapada, si vrei sa urci, pui anvelopele mai bune acolo unde ai tractiunea (probabil pe fata. huoooo, scrupulosilor, aia cu propulsia!!!). Daca vrei sa fii reisar si sa iei curbele ca Titi, le pui pe spate, sa ai stabilitate. Fiecare, ce vrea sa obtina.
    Regulile specialistilor sunt pentru majoritatea cazurilor si siguranta celorlalti: adica pe spate.

    00
  7. Dacă ai rezervă slim o pui pe spate. Și nu din cauza tracțiunii (se pun pe spate și la beamve) ci din cauza direcției. Dacă ai roți de lățime diferită pe față mașina o să „tragă” într-o parte. Dacă o montezi în spate o să se încingă puțin diferențialul, dar aia e. Pentru stabilitate se merge încet.

    00
  8. Am avut si eu pana. Nu era grav(un cui) si am preferat sa o umflu bine cu pompa electrica de bricheta si sa merg incet pana la prima vulcanizare. Ma gandesc pt drumurile de la vara sa-mi iau un kit de reparat pana usoara(e 50 de lei unul basic). E simplu sa scuti un cui, sa pui o pasta si sa o umfli, te scoate rapid din rahat.

    00
  9. eu nu mă pricep la mașini, anvelope, chestii, dar am senzația că nu mai știu să citesc.
    Vali spune de anvelopa nepereche, dacă ai bușit o anvelopă, doar una, din față, p-aia de rezervă (puțin altfel) o pui pe spate, ca pe față să ai ambele anvelope de aceeași dimensiune, rulate la fel, tocite la fel,etc. cel puțin până ajungi la service,
    voi vorbiți de perechi, că e mai bine să ai pe spate anvelopele mai bune, mai puțin tocite, etc. adică ambele -amândouă, perechea completă.
    vorbiți de lucruri diferite sau chiar nu mai înțeleg eu ce citesc și trebuie să mă întorc la școală?!

    00
  10. Ca șofer ocazional e bine de știut si de reținut. Partea proasta e ca suntem nevoiți sa învățam din patanii lucruri care nu tin strict de soferie. Spre exemplu am fost săptămâna trecuta sa montez cauciucurile de vara noi pe alte jante, tot noi. Dupa ce le-a incaltat „meseriasul”m-a surprins faptul ca nicio roata nu a scăpat cu mai putin de 30 g la echilibrare. De unde pana mea sa știu eu ca acele buline rosii nu sunt puse degeaba pe cauciuc si ca ele trebuie puse in dreptul valvei la montare ca sa reduca la minim greutatile suplimentare de echilibrare a rotii? Acuma stiu si v-am spus si voua. :D

    00
    • E prima data cand aud de buline. Din experienta proprie mi s-a recomandat sa incalt rotile si sa nu le echilibrez imediat. mers cateva zile cu ele asa si revenit pentru echilibrare (asta daca nu e masina de raliu si ai nevoie de precizie imediat). Mi-au spus ca „se aseaza” si apoi echilibrarea va necesita mai putin plumb.

      00
    • Sînt chiar două buline pe cauciucurile noi (cît de cît decente): unul roșu, unul galben. Ăla galben e unde e cel mai „greu” cauciucul, ăla roșu e unde-i cel mai „ușor”. Unele jante au un marcaj special, care e punctul lor cel mai greu și se aliniază cu marcajul roșu de pe cauciuc. Dacă janta nu are așa ceva, atunci se aliniază valva (punctul unde janta e cea mai grea, adică asimetrică) cu punctul galben de pe cauciuc (unde are cauciucul cea mai puțină „carne”). Mai multe aici https://www.tires-easy.com/blog/what-are-the-red-and-yellow-dots-on-my-tires

      00
  11. Păi cum, boss? Io ce fac dacă am mașină care împinge? :D

    00
  12. NOU
    #36

    E vreo chestie cu ziua de azi ? ca am mai vazut azi campanii de la alte magazine tot pe tema anvelopelor

    btw, in aceeasi zi una calda alta rece pentru autoeco, vad ca se cam plange lumea de ei :D

    00
  13. toata lumea isi da cu parerea unde se pune roata de rezerva dar nimeni nu se intreaba CUM? adica faci pana pe fata, pui cricul, ridici masina, dai roata beteaga jos, si… apoi ce faci? banuiesc ca v-ati prins…, daca nu va fac o schita….

    00
    • majoritatea nu suntem retardați. pui cricul pe roata din spate, o schimbi pe aia cu rezerva, după care pui cricul pe față și o schimbi pe aia ruptă cu aia scoasă de pe spate.

    • Majoritatea nu suntem retardati… meanwhile:
      „Știți că se pune pe spate, da? Adică, întâi scoateți o roată de pe spate, o puneți pe față, după care puneți rezerva pe spate.”

      00
  14. Dupa mine, daca ai ajuns in situatia sa montezi roata de rezerva o folosesti doar pan’ la prima vulcanizare.
    E ceea ce englezul numeste „common sense”.

    00
  15. Sincer, multumesc mult, habar nu aveam. Si partea funny e ca am avut nevoie de rezerva acum ceva timp, n-am putut sa o schimb eu si am facut transferul cu asistenta rutiera, si guess what… a pus gogoasa pe fata…

    00
  16. da cine vede cuiul si il ocoleste???

    00
  17. cand am facut pana (holtzsurubel pe litoralul romanesc, unde toate lucrarile se fac exclusiv in sezon!), nu m-am chinuit cu roata de rezerva. am folosit sprayul cu spuma din portbagaj, care a repus anvelopa in conditii de rulare in doua minute si am mers la o vulcanizare aflata la cativa km unde a fost extras holtztsurubul si reparata anvelopa. dupa o utilizare de un an si jumatate, pot sa infirm legenda ca spuma de reparare distruge anvelopa. costul reparatiei: 20 lei sprayul care oricum era in pragul expirarii. timpul reparatiei: 2 minute, cu totul! efort: zero! am avut parte de ”pareri” ale unor ”oripilati grijulii”, ca eram intr-o parcare. eu n-am schimbat niciodata vreo roata si nici nu intentionez, mi se pare o aflare in treaba pentru cineva care nu este de meserie.
    anvelopele este important sa fie conforme (respectarea specificatiilor din cartea tehnica, a indicatorilor de uzura, vechime, sezon).

    00
  18. „Ca roțile care trag să aibă simetrie.”
    Rotile care trag, fata sau spate, nu vor avea niciodata „simetrie” cand vorbim de tractiune. Motiv, diferential. Chiar daca diametrul exeterior al anvelopei difera, mare/mic, roata se invarte mai incet sau mai repede, diferenta fiind facuta de diferential. Daca banda de rulare a anvelopei (latimea) este diferita tot nu are treaba cu simetria. Simetria este data de unghiul de rulare (de obicei se regleaza din capetele de bara, alea care ies din caseta de directie, mai sunt si masini la care unghiul de rulare este afectat de bucsa centrala de pe brat).
    Este indicat, pentru stabilitatea masinii si un control mai bun, cand se monteaza o avelopa noua sa se puna pe spate. Cand vorbim de rezerva, daca problema este pe fata, trebuie pusa rezerva, pe fata.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube