Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

57 comentarii

  1. NOU
    #1

    Cat de penibil sa fi sa te plangi ca iti pleaca angajatii la stat ?

    00
    • Stii ca autobizarii ratb au salarii mai Mari decat corporatistii transportati nu ? Plus libere si sporuri…

      00
    • @Midu: interesantă asta cu liberele de care zici tu, dar parcă tot circulă RATB chiar dacă e sărbătoare sau duminică. Mai există și alea de noapte parcă, nu?
      Tu pentru câți bani ai conduce toată ziua prin București? Și nu la orele alese de tine.

      00
    • NOU
      #4

      Anastasiu este milionar in euro, sa se scobeasca un pic in buzunare

      P.S. un sofer de autobuz are respobsabilitatea a 50-100 pasageri , trebuie platit decent si are nevoie si de odihna

      00
    • Ce responsabilitate are un sofer de autobuz mai exact? Conduce autobuzul cu 200 la ora facand slalom printre mine explozive? Ca trebuie sa se uite in oglinda cand inchide usile?

      Vorbim strict de transportul public din oras. Adica viteza maxima de 40km/h si stat 2/3 din timp in coloana.

      00
    • @Teniescu
      Nu lucreaza toti duminica sau se sarbatori, ci un efectiv scazut. Mie unul imi place sa conduc prin Bucuresti de sarbatori but I get your point. Ce voiam sa spun e ca salariul net a soferilor ratb e mai mare decat decat majoritarea celorlalte persoane care se ocupa cu transport dar nu au parte de conditiile stresante la care ar fi supusi altii. Spre exemplu, mi se pare mult mai greu sa fii sofer uber care are leasing de platit si ratinguri de tinut sus, sau sofer de livrari care daca intarzie din cauza traficului nu iti faci bacsisul din care traiesti practic.

      00
    • @M0fo pe cine înjură tot poporul din autobuz când un dobitoc face o manevră aiurea și șoferul autobuzului pune o frână bruscă de se rostogolesc toți precum cartofii?!

      00
    • @Midu: îți place să conduci de sărbători pentru că nu ăla e jobul tău și pentru că e fucking gol. Nu știu dacă ai face Militari sau Drumul Taberei la 7-8 dimineața de bună voie. Dar te duci la muncă de sărbători? Nu la fiecare, dar din când în când, că nici la RATB nu ies toți de sărbători sau noaptea.
      Uber faci când vrei. Poți ieși pe ploaie sau de revelion și îți faci banii pentru câteva zile. Nu cred că la RATB e price surge și apoi stau șoferii liniștiți că au prins 1 săptămână plină și au ieșit banii cât pentru 3 (de revelion am plătit 45 de lei pe o cursă de 10 pe la aproape 5 dimineața, cu Loganul. Probabil și-a scos jumătate din banii de mașină în noaptea aia).
      Zi-mi cum te piși, de exemplu, ca șofer de RATB, când cursa ta durează 2+ ore vs cursă de Uber de 20-40 minute.

      00
    • @A: aia nu este “responsabilitate”. Plus ca injuraturi iti iei oriunde: de la femeie de serviciu la mare CEO de corporatie. Este fix problema ta cum reactionezi.

      PS: nu m-am legat de odihna soferului, ci numai de “responsabilitate”. Un medic ce face operatii este responsabil. Un pilot de avion este responsabil. Un presedinte de tara (ar trebui) este responsabil. Intelegi nuanta?

      00
    • wow. deci soferii nu au responsabilitati. Bah nene. Voi chiar sunteti cu retard functional sau ce cacat?

      00
    • @animaloo: nu a zis nimeni ca nu au responsabilitate. Dar nu a pasagerilor. Nu ii pune in pericol de moarte mergand cu 20km/h in coloana. Un sofer de autocar este responsabil ca te cara pe DN1 printre retarzii care merg cu 200km/h.

      @Teniescu: la toaletele ecologice de pe drum sau din statii. N-ai vazut niciodata un autobuz pe avarii si soferul ducandu-se la buda?

      00
    • @M0fo, ok, lăsam înjurăturile. Rămânem la varianta cu dobitocul și frâna.
      Îți dai seama că punând o frână bruscă, șoferul ăla își asumă orice se întâmplă în autobuz?! Oameni care se țin sau nu de bare (sau care au dat drumul o secundă barei de susținere ca să pună mâna la gură când strănută), înghesuiți sau nu, care cad unii peste alții, care se pot lovi. Pe cine dă în judecată unul care s-a lovit nasol, pe dobitocul care a făcut o manevră dubioasă și a tăiat calea autobuzului, sau pe șofer și/sau ratb?!
      Chiar nu ți se pare o responsabilitate să cari 50-100 oameni chiar și cu 10 km/h. Șidacă-l cari pe unul în cârcă tot ești responsabil

      00
    • Sau pietonii care sar în fața mașinilor când nu te aștepți.
      O să zici că și șoferii de mașini mici au problema asta, că știm cu toții că la aceeași viteză un autoturism de x tone și un autobuz de 10x tone (plus greutatea călătorilor) opresc la fel de repede, cu aceeași distanță de frânare.
      Și în câte stații ai văzut tu bude ecologice?!

      00
    • @A: tu ca pasager ai “contract” cu RATB, nu cu soferul. Daca accidentul sau incidentul nu s-a produs din vina soferului, acesta nu are nicio raspundere. Si asta e usor de probat cu o camera de bord pe care si-o poate monta orice sofer.

      Inca o data: nu am spus ca nu au responsabilitate. Dar nu din cale afara si in niciun caz pentru oameni. Pentru prostii personale exista raspundere in orice job.

      Nu denigrez munca oamenilor si nu neg ca firmele private de transport sunt de rahat. Pur si simplu nu pot sa le plang de mila soferilor RATB.

      00
    • A văzut și el budă acolo pe la Eroilor și crede că e la fel peste tot. Dar uită că acolo e capătul pentru 104 sau ceva. Nu țin minte altă stație cu budă. Mai zi-ne mofo, că pari documentat.

      00
    • @A: Exemplul cu pietonul nu este valabil din simplul motiv ca tine de regulamentul de circulatie (nu ai vizibilitate? adaptezi viteza la conditiile de mers). Aditional, te departezi de ideea „responsabilitate pentru 50-100 de oameni” pe care ii ai in spate.

      Cat despre bude: casieritele din statii unde-si fac nevoile?

      00
    • m0fo fă-te șofer de RATB, de ce dracului conduci tiruri ca fraierul?

      00
    • @Teniescu, am o bănuială că buda de la Eroilor este pt șantierul pt metroul- Drumul Taberei. :)

      00
    • bah nene. Ai in masina/zi cateva mii de oameni. Stai in trafic cu zeci de mii de masini. Nu ai voie sa faci greseli. Dar nu ai responsabilitate sau stres. CE????

      00
    • Eu cred ca majoritatea habar nu aveti cum e sa lucrati de sarbatori legale si sambata+duminica ca la final sa iti dea zile libere luni-marti. Adica fix pix cand e familia plecata…

      00
  2. Ce penibil este Anastasiu.

    00
  3. Cea mai importanta stire mi se pare construirea unei alte fabrici de catre Daimler in Ungaria. Dar pe noi nu ne intereseaza: noi nu avem nevoie de investitii, de infrastructura, noi ne punem costumele nationale, mergem la miting sa sustinem guvernul si sarbatorim centenarul. Ne doare-n cur de tine, bai Daimler, fa Jermanio

    00
    • NOU
      #23

      Pai normal. Cacatul asta de psd are o alta problema pe cap sambata … nici decum Daimler. psd-ul numai cu curu gandeste si numai cu curul face.
      Plus ca si pe romani ii doare in paispe cand este ceva de facut, de muncit, de realizat. Asa ne este natia asta spurcata.

      00
    • Cum sa fie sprijinita de psd daca este o corporatie?Este un non-sens.

      00
    • Avem fondul suveran pe mâna lui Livache, boss. Stie el mai bine ca Daimler ce investitii sa faca si cum sa aduca valoarea.

      00
    • Cand aud explicatiile linistitoare ale lui Livache referitoare la fond, e ca si cum ar trebui sa ma operez si mi-ar spune „boss, avem un anestezist nou, un tip Mengele, baiat priceput”

      00
    • Da. Vreo 3-4 ani si pe urma se cara cu toata sleahta in Brazilia, si pe noi ne lasa cu o gaura de vreo 500 de miliarde de euro si cu Hidroelectrica vanduta dracu-stie-cui.

      Pe urma o sa ne mearga foarte rau, apare necesitatea nationalizarii, iesim din Europa, dictator, alea-alea. Suna cunoscut?

      00
    • N-aţi citit-o pe aia în care ungaria a reuşit să obţină fonduri europene pentru o autostradă care nu era cu fonduri europene iniţial? Dar s-au mişcat şi acum vin cu 2 autostrăzi către Borş.

      Vor face una paralelă cu E60, şi cea din Debrecen în prelungire, şi vor ajunge ambele în Borş până la primăvara viitoare. Se unesc într-o localitate din Ungaria şi vine doar una, dar ideea e aceeaşi.

      Noi facem mitinguri şi chestii…

      00
    • Cea mai importanta stire mi se pare construirea unei alte fabrici de catre Daimler in Ungaria. Dar pe noi nu ne intereseaza: noi nu avem nevoie de investitii, de infrastructura, noi ne punem costumele nationale, mergem la miting sa sustinem guvernul si sarbatorim centenarul.

      Este uluitor, pe atât de sinistru, să realizezi într-o zi că românii comuniști ziceau „Să facem [noi] ceva”, iar românii capitaliști (sau pretinși capitaliști) zic „Să vină [străinii] să facă”.

      Uluitor… dar pe atât de, dacă nu mai mult, de sinistru…

      Iar xenofilii nu o spună niciodată „Bă ce bine ar fi să avem și noi Daimler-ul nostru, să facă direct competiție cu Daimler-ul jegmanilor”… nu, așa ceva e blasfemie, numai străinii să aibă voie să se îmbogățească…

      00
    • Pai fa tu daimler românesc. Fii sigur că sunt mulți români care zic, mai greu cu făcutul. Lucrurile se dezvolta treptat. Deocamdată avem ceva firme românești care fac piese. Poate cândva va fi și o firma românească care să facă toată mașina. Prin românească mă refer la cu acționar roman. Că doar și daimler din Romania ar fi tot firma românească, dar cu acționar străin. Și nu crezi că, in dezvoltarea asta treptată, ajuta sa avem investitori de genul asta, mai deștepți (pentru că, cu toate anti xenofilia ta, nu poți spune că nu avem ce învăța în industrie, de la nemți ) in fabricile carora sa se creeze specialiști care cândva își vor face propriile companii?

      00
    • Realizezi că legătura dintre cei doi termeni, Europa și România (Arad), devine, pe zi ce trece, strict geografică și atât, nu? ;) Sau erai ironic?

      00
    • Poziționarea geografică e un avantaj destul de mare.
      Dar nu ne trebuie nouă dezvoltare economică. :)

      00
  4. NOU
    #34

    Daimler era in discutii avansate cu Ilie Bolojan pentru o fabrica in Parcul Industrial Oradea. Totul s-a naruit in momentul intalnirii cu comisia guvernamentala PSD-ALDE. A fost o pierdere destul de mare, mai ales ca , zice-se, era vorba de salarii semnificativ mai mari (+30%) fata de media bihoreana, ceea ce ducea la o concurenta serioasa pentru muncitori (fiind vorba de peste 1000 muncitori iar aici la noi de abia daca mai dai si de vreun somer) si la o crestere naturala a salariilor.

    00
    • la o crestere naturala a salariilor.

      Privat sau stat?

      00
    • Toti au promis salarii mai mare in bihor… din nefericire nu s-au tinut de promisiuni decat primele 2-3 luni si apoi gata, muncitorii lucreaza pe bani marunti. Acum cica vor sa aduca din africa si din china forta de munca… nu are nici o legatura psd cu ce vorbim noi. Parcul industrial e al orasului, consiliul local este 50%+ doar penelist….

      00
  5. Toata presa e retardata. „Ce au facut romanii cu salariile marite”. Idiotilor, poate bugetarii. Foarte putini din cunoscutii mei au primit o marire. Majoritatea se bucura ca au ramas cu acelasi salariu dupa marea revolutie fiscala. Unii au pierdut bani.

    00
    • Salariile intr-adevar s-au marit aproape la toata lumea, dar cele brute. Ca si venit net poate au scazut

      00
  6. Anastasiu imi spunea ca daca tot sunt relocat la GreenVillage ar fi bine sa lucrez 16 ore ca si așa nu am ce face acolo in timpul liber.
    Omul are probleme grave de atitudine.
    Omul se pișe pe angajatii lui apoi se plange ca pleacă.
    Este doar un stăpân de sclavi. Modern.

    00
  7. Nu doar că au salarii mai mari la ratb, dar și condiții mai bune, timp rezonabil de muncă și tot salariul pe „cartea de muncă”.
    Am surprins povești ale șoferilor firmei de transport cu care mă duc eu la părinți. Și aia se plângeau că toți șoferii tineri pleacă la ratb. În afară de vreo 2-3 excepții, e un rulaj de personal la ăia….

    00
  8. Stirea zilei pt toti invidiosii: Irinel are gagica noua de 21 de ani.
    O alta stire era ceva cu rosia montana si unesco si statul roman.

    00
  9. cam asta e intelegerea economica a astora care fac misto de atanasiu: ratb e bun ca da salarii mari desi e pe pierdere de cand s-a infiintat. asta inseamna ca salariile alea sunt platite nu din ce se produce ci din impozite si taxe ca e firma de stat. intre timp atanasiu face profit fara banii altora ci sustinand ca orice cetatean platitor de taxe pierderile si salariile concurentei. atanasiu e penibil, ratb e bun.

    00
  10. Bun si nu este normal ca un sofer RATB sa castige decent?De fapt nu este normal ca orice angajat la stat sau la privat sa castige decent?

    00
    • ba da, evident ca orice om trebuie sa castige decent. doar ca decenta nu are nicio relevanta economica in subiectul asta. are relevanta politica: de exemplu cand iese ministru si spune: orice roman are dreptul la un salariu decent deci am marit minimul pe economie” cand de fapt ministrul nu da 2 bani pe roman ci il intereseaza cati bani in plus din taxarea muncii se vor strange odata cu marimea salariului. si ca orice chestie politica, decenta e bullshit.
      salariul la privat are 2 componente: cat de mult produci si cat de usor esti inlocuibil. nu pt ca patronii conspira diavoleste sa asupreasca angajatii ci pt ca asta e realitatea capitalismului. ca urmare nu e corect ca salariul de la privat sa fie concurat de salariul de la stat, mai mare, dar care nu respecta conditionarile pietei pt ca pierderile sunt acoperite de taxele privatilor, adica fix aia care nu pot da salarii mai mari decat la stat.

      00
    • @PCH

      orice roman are dreptul la un salariu decent deci am marit minimul pe economie” cand de fapt ministrul nu da 2 bani pe roman ci il intereseaza cati bani in plus din taxarea muncii se vor strange odata cu marimea salariului. si ca orice chestie politica, decenta e bullshit.

      Salariul minim pe economie a avut și are rostul combaterii muncii la negru. În fine, fiecare pricepe cât poate…

      00
    • alupigus: marirea salariului minim mareste munca la negru, nu o scade.

      00
    • @PCH

      Când un angajator e obligat prin lege să plătească ‘tâta, s-a terminat buliboșenia de „Faci cum/cât spun io fiindcă n-ai contract de muncă [legal]”, salariul minim pe economie e motivul pentru care „fermierii” nu-și mai permit cvasi-sclavia pe câmp pentru 50RON/zi și, nu-n ultimul rând, tot salariul minim pe economie este motivul pentru care angajatorii ca Anastasiu se vaită că le pleacă șoferii în timp ce el plătește 15% pentru angajați, 5% mentenanță, 10% taxe și impozite, iar 70% bagă în buzunarul propriu să-și ia o altă vilă în străinezia sau să-și facă una aici.

      Ca fapt divers, două lucruri:

      1) Între 2011 și 2015/2016, foarte mulți angajați la privat se văitau că nu le-a mai crescut salariul și că prestau ca fraierii în „overtime”. Când s-a pus problema salariului minim pe economie, ‘agenturili’ & multinaționalele străine au clăpăcit aiurea, deși realizau că le forțează mâna să-și plătescă angajații sclavii pe plantația Românica un pic (doar un pic, nu mai mult), comparativ cu colegii lor din străinezia (unde sunt plătiți de 16-32 de ori mai mult decât colegii lor din România; detalii și detalii).
      În schimb, unii au reușit să-și convingă angajații sclavii cum că le merge nasol doar și fiindcă s-a instaurat salariul minim obligatoriu pe economie și că e vina statului că ei, privații, au salarii mici (deși n-are nici noimă, când iei în considerare perioada 2011-2015/16), și uite așa continuă războiul între români, în timp ce statul și multinaționalele străine râd de noi toți.

      Dacă angajatul privat român, în România, are salariul de căcat spre deosebire de omologul său de la stat (deși nu e o excepție, vezi cadrele didactice și medicii), asta înseamnă că acea multinațională, unde lucrează, preferă să-i plătească pe colegii romțnului din Germania sau Franța sau Britania mai mult decât să-l plătescă pe el, românul. Înțelegi?

      2) Cu o firmă mică-medie de trasnport (nimic impresionant, dube mici și dube din ălea mari), cu 4-7 șoferi, patronul îi plătește 4-5-7 mii RON salariu pe lună (și asta include deja taxa/impozit pe salariu) și cât mai plătește acesta la stat taxele și impozitele sale, numai ca în final să bage 45,000-65,000 sau 75,000 RON în lună în buzunar.

      Repet, fiecare pricepe cât poate…

      00
    • alupigus
      chiar voiam sa citesc tot ce ai scris, dar cand am ajuns la „15% pentru angajați, 5% mentenanță, 10% taxe și impozite, iar 70% bagă în buzunarul propriu” mi-am dat seama ca n-are rost.

      00
    • Nici eu n-am avut pretenții sau așteptări, de aceea am repetat de două ori același lucru la final.

      00
  11. >>O tragedie națională: rămânem fără pungi de plastic

    Pentru mine chiar sunt o necesitate, le folosesc pe post de pungi de gunoi sau pentru orice altceva (instalații de Crăciun, pantofi, caiete, cărți, haine de sezon, aparate/dispozitive, o groază de ustensile, suluri de hârtie, alte obiecte care ar trebui să le arunc dar nu vreau, casete audio, casete video, carcase & suporturi cu CD-uri, ș.a.m.d.).

    Argumentele xenofililor, că „așa fac străinii”, mă lasă rece și nu mă interesează cum fac străinii. Nu se va salva nicio planetă pentru că nu e nimic de salvat, în afară de tulburările obsesiv-compulsive unor germofobi și cei ce suferă de sindromul curățeniei sterile.

    >>Daimler mai face o fabrică în Ungaria

    Comunistul român: „Să facem pentru țară, la îndrumarea partidului și statului.”

    Pretinsul „capitalist” (xenofil) român: „Să vină și să facă străinii.”

    Ghițibușarii români: „Abia aștept să-mi fac și eu ‘firmă’, va fi una pe bază de importuri 90% și 10% resale-uri în țară de unde mai ciupesc un profit și dau bună ziua domnilor de la ANAF. Mai întâi și mai întâi, să mă duc în Germania/Italia/Franța/Elveția să iau de acolo la second-hand mobilă/aparate de fitness/chiuvete/televizoare/dube/jante/gioarse/pastile contrafăcute/țigări/sucuri/etc și pe urmă văd eu ce fac să vând p-aicea”.

    Românii care văd dincolo de mizeriile numite gig economics, offshore design/haven și foreign direct investment: „Când pulile noastre facem și noi ceva??! Că nu se mai poate numai cu străini și firmele lor, să-i îmbogățim pe ei, iar statul să stea să ne taxeze și să favorizeze străinii! P.S. Muie Manole.

    >>Noul BMW X5

    Într-o altă știre, de ieri: https://www.bbc.com/news/business-44383226

    00
    • Cu ce bani sa facem boss?

      Sunt de acord cu tine, dar în afara de IT, unde ai nevoie de creier, în rest fără bani serioși nu poți face nimic.

      Toate familiile de moșieri cu bani au fost uciși de comuniști. După 90 singurii cu bani serioși cash au fost securiștii care nu știau nimic în afară de bișniță.

      In Romania nu exista familii cu bani proprii, serioși. Ceva de genul țiriac, care a venit în anii 90 cu 100 milioane USD cash făcuți în vest.

      Iar pe lângă bani, mai e nevoie de cultură economică. Zi-mi tu mie cine are cultură business in România după 50 ani de comunism?

      Dacă nu vor veni cei de dincolo cu capital plus cultură, nu va fi nimic în următorii 50 de ani.

      00
    • Cu ce bani sa facem boss?

      Cu aceeași bani pentru care xenofilii îndeamnă să fim „ca ei, celelalte țări civilizate”. De acord, boss, să facem ca ei, dar de menționat că ei n-au făcut cu banii altora prin a se transforma într-o dependență (aka. țară bananieră). Britania, Germania, Franța și SUA n-au devenit puteri fiindcă s-au milogit ca niște xenofili pe lângă alții. Vrei să ne uităm la istoria lor?

      dar în afara de IT

      Care IT, Mane? Despre ce vorbești? Știi tu de firme/corporații/multinaționale românești, deținute de patroi români, condusă și administrată de români, să-i facă competiție Microsoft-ului și Apple-ului, acum, astăzi, în prezent? Eu nu am auzit.

      Toate familiile de moșieri cu bani au fost uciși de comuniști. După 90 singurii cu bani serioși cash au fost securiștii care nu știau nimic în afară de bișniță.

      Iarba e verde, apa e udă, cerul e albastru și înnorat. Nu știu ce legătură au niște retrograzi („moșieri”, pe bune?!? ăsta e exemplu?? dacă au murit moșierii, și ce dacă, Mane??? da, au murit, ce facem, murim și noi că nu mai există ei?!?)

      In Romania nu exista familii cu bani proprii, serioși. Ceva de genul țiriac, care a venit în anii 90 cu 100 milioane USD cash făcuți în vest.

      Apucă-te să citești istoria economică, industrială, a celorlalte țări Mane. Lasă-mă cu țiriac.

      Iar pe lângă bani, mai e nevoie de cultură economică. Zi-mi tu mie cine are cultură business in România după 50 ani de comunism?

      50 de ani de comunism a fost acum 30 de ani.

      Dacă nu vor veni cei de dincolo cu capital plus cultură, nu va fi nimic în următorii 50 de ani.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Slavery
      https://en.wikipedia.org/wiki/Banana_republic
      https://en.wikipedia.org/wiki/Uncle_Tom_syndrome

      00
    • Nu cred să existe un cuvânt mai urât decât “mane”. L-am întâlnit des în zona de Mehedinți; Drobeta Tr-Severin. Îmi provoacă o repulsie și o stare de vomă. În rest, analiză pe text oarecum pertinentă.

      00
    • Ca exemplu, doar aşa direct, poţi să dau bitdefender.

      Iar ca să concureze cu Microsoft şi Apple, vorbeşti prostii. Nu există nici în SUA, nici în Europa, companii de genul. Sunt giganţi care stau la mare distanţă de restul.
      Credeam că discuţia e pe ceva original românesc. Şi există, de exemplu cei de la Bitdefender sau Totalsoft sunt alţii care au pornit local, şi acum sunt extern.

      „Moşierii2 a fost un termen poate prea general, dar ce am vrut să spun era oameni care au know-how şi bani. Da, asta lipseşte.

      Poţi citi câte cărţi vrei. Fără IP (intelectual property) nu faci nimic. Dacă e aşa uşor, de ce nu te apuci tu mâine să faci o fabrică de locomotive de exemplu? Doar e simplu, fier este cât vrei încă. Oare nu sunt tehnologii acolo şi metode de fabricaţie care nu ţi le dă nimeni, şi trebuie să le descoperi pe banii/timpul tău? Înainte de comunişti era de ex Malaxa, care avea fabrică şi tehnologie proprie.

      Acum avem ce? Zero barat. Comuniştii n-au inventat nimic timp de 50 de ani, doar au cumpărat licenţe din vest şi au mizat pe muncă ieftină, aka sclavie legiferată ca să exporte un pic mai ieftin. Inovaţia era duşmanul comuniştilor parcă.

      Ştiai că de exemplu că abia în 2017, chinezii au reuşit să producă un pix complet in-house? Şi dacă chinezii nu sunt maeştrii în a fura IP, atunci nu ştiu cine sunt. Şi abia în 2017, au reuşit să producă o amărâtă de biluţă care intră în vârful unui pix.

      Şi tu vorbeşti să producem de la zero chestii industriale ca şi cum aşa de pe o zi pe alta poţi produce orice.

      Comunismul a fost acum 30 de ani. Corect. O generaţie crescută în comunism, va creşte o generaţie de oameni capabili de business? :)) Uită-te la liceeni că toţi vor să se angajeze la stat, că aşa-i îndeamnă părinţii, că „e loc de muncă sigur maică”. Părinţii lor fiind cei care acum 30 de ani ieşeau din comunism.

      În orice produs propriu, e o muncă titanică în spate cu riscuri enorme. Deseori e literalmente totul sau nimic.

      Da, trebuie să trecem de nivelul ăsta odată, sunt perfect de-acord cu tine, dar mai trebuie cel puţin o generaţie ca să se întâmple asta. Pur şi simplu n-ai de unde să-i scoţi din piatră seacă, decât dacă poţi convinge românii stabiliţi dincolo şi au businessuri serioase, să renunţe şi să se mute înapoi. Ceea ce eu zic că e SF.

      Uite, eu vreau să fac ceea ce zici tu, n-am sindromul unchiului Tom. Dar n-am bani să bag sute de mii de eur în utilaje, banca nu-mi dă că nu-s mogul imobiliar, şi am citit vreo 50 de cărţi de business până în prezent.

      Probabil o voi face pe la 40-50 de ani când voi avea banii ăia şi voi putea să îi risc. Până atunci tac şi produc, la fel ca majoritatea.

      Pe atunci vor începe să apară încet încet şi companii 100% româneşti, în afară de bişniţă sau alte cele.

      00
    • Atunci înfige-ți unghia în gât și termină cu toată treaba, dar nu mă lua tu (sau altu’) că fără străini și fără moșieri, noi nu putem să trăim sau să existăm.
      Gândești ca sclavul Mane, te compătimesc, pe bune, fără glumă sau batjocură. Îmi pare rău pentru tine, chiar îmi pare.

      00
  12. Sunt curios cum lensa.ro nu sunt in stare sa scoata profit mai mult.
    Cifra de afaceri: 6.5 mil lei
    Profit: 261 000 lei
    Angajati: 16

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.