Știrile zilei – 6 august 2013

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

13 comentarii

  1. Articolul din Capital – Minciunile de la raft – cuprinde câteva proştii (să nu le numesc… minciuni):

    1. Produsele alimentare au doar termen de valabilitate, niciodată termen de garanţie.

    2. Consumarea alimentelor apropriate de expirarea termenului de valabilitate nu prezintă nici un pericol, cum sugerează „specialiştii” din text. Alimentele nu sunt bombe cu ceas, să le programezi ca la ziua şi ora expirării să se strice. Întotdeauna între data expirării de pe pachet şi cea reală există o mare marjă de siguranţă. În cazul conservelor şi a medicamentelor această marjă poate fi chiar de ani de zile. Însă contează încă ceva: respectarea condiţiilor de depozitare. Dacă acestea nu se respectă, produsul poate fi alterat şi la câteva ore de la fabricaţie, indiferent ce spune termenul de pe etichetă.

    3. Ca o continuare a punctului 2, nu văd care este problema vânzării la preţ redus a alimentelor care se aproprie de data expirării valabilităţii, atâta timp cât asta se face la un raft dedicat reducerilor de acest fel, marcat clar. De ce este mai bine să fie aruncate la gunoi decât vândute mai ieftin şi eventual să le poată gusta şi persoane care altfel nu şi le-ar permite?

    4. Articolul spune că în decursul unui an toate lanţurile sunt amendate. Da, este adevărat. Dar unele sunt amendate amical, să nu sară la ochi că lipsesc din statistici. În rest cotizează şi sunt iertate chiar şi când ele vând putreziciuni şi sunt reclamaţii pe această temă. Ultima oară am constatat asta anul trecut, când am reclamat Kaufland la OJPC. Magazinul a vândut alimentele alterate toată săptămâna, până la epuizarea stocului (am trecut zilnic pe acolo). Inspectorii OPC mi-au răspuns o lună mai târziu cum că „la data controlului nu s-a găsit produsul reclamat.” Nu se ştie data „controlului”. Dacă ar fi existat vreun control, ar fi putut constata cel mult că nu mai există lotul reclamat, nicidecum produsul. Dar cum am zis, se vede de la o poştă când un supermarket sponsorizează organul şi îşi poate permite să-şi bată joc de cumpărători.

    00
  2. la faza cu taxa de pod: tipic romanesc, ne inghesuim la gratuitati no matter what. In privinta guvernului nu mai am ce zice, se stie politica lor de a da gratuitati/facilitati la prostime, da de le mai inchide gura. Ce daca pierdem 7 milioane RON in tot acest timp? …. dezgust total.

    00
  3. As pune, de test, taxa 50 de lei pentru trecut podul pentru masinile mici :)

    00
  4. Pe aia cu RCA-ul o inteleg. De patru ani am o asigurare RCA pe numele meu, de doi ani a venit si a doua. In toata perioada asta nu am avut nici macar o dauna dar in fiecare an valoarea politei s-a dublat. Exact, dublat, in vara trecuta am platit 500 de lei la Uniqa pe fiecare polita RCA, anul asta am marcat cate 1.000 lei pentru fiecare din cele doua polite. 1600 cc ambele masini, nu avioane.

    00
  5. Minciunile de la raft – in tarile nordice obisnuiam sa imi iau alimente din alea apropiate de termenul de expirare. Erau mega-eftine si nu am avut niciodata probleme.

    Decretii – De ce toata lumea da vina doar pe Ceausescu? unde sunt capetele de acuzare pentru cei care nu au ridicat obiectii la masurile alea, mai ales la modul in care au fost implementate. De ce nu sunt trasi la raspundere cei care au facut excess de zel? Poate pentru ca mare parte dintre ei sunt inca in functii? Astia suntem in ochii occidentului… cadre filmate alb-negru, cel putin la fel de infami ca si nazistii nemti, asta se consuma si ‘prinde’, la fel ca productiile cinematografice de cacat gen ‘dupa dealuri’ si care or mai fi… „Portretul luptatorului la tinerete” in schimb nu a luat aproape nimic. Nu e politically corect sa zici ca in Romania a existat poate cea mai puternica rezistenta armata anti-comunista dusa pana prin anii ’70 chiar.

    00
  6. Tatucul Ponta e in vacanta, nu are el treaba cu banii pierduti de stat. A dat ordinu’ sa fie gratis, ca nu da el din buzunarul lui, pe motiv ca era inghesuiala. Adevaratul motiv fiind populismul marca PSD.
    Rezultat pe masura.
    Si asta e seful guvernului.

    00
  7. Cand vad o masina inmatriculata in Bulgaria, am acelasi sentiment de pericol iminent ca atunci cand trece un scuter condus de un gaozar care se crede Valentino Rossi.

    00
  8. Nici o reducere nu este defapt reducere. Din moment ce pretul de achizite ramane acelasi, doar schimbi adaosul nu mi se pare ca ar fi corect fata de client. Dar, eh, asta e situatia la noi.

    00
  9. Aşa ţară, aşa comercianţi. De ce ne mirăm?

    00
  10. @Cotos: Corect ar fi sa se vanda sub pretul de achizitie? nu cred ca am inteles ce vrei sa spui.

    00
  11. @cei care vor taxă pe pod
    Ce vă oprește să treceți pe la Fisc și să le faceți o donație generoasă?

    00
  12. @Sakura: intamplarea cu protectia consumatorului am trait-o si eu de doua ori la Valcea: 1. acum cativa ani am vrut sa merg cu un microbuz dar ala nu a oprit in statie desi era gol si era clar inscriptionat cu ruta. Am mers la OPC Valcea unde a inceput filmul cu prosti: dati-ne factura sau bonul de casa- pai tocmai asta e ca aia nu opresc in statie, statie care e trecuta chiar si pe un tabel de pe bordul microbuzelor cu grila de tarife si care mai ales e prevazuta in licenta de transport; Fara factura sau bon nu se poate; Ma scotocesc prin portofel si cum mergeam des pe ruta aia aveam bilet din alta zi-fericire maxima; Primesc un bon cu numarul plangerii si un telefon peste 3 saptamani ca sa merg sa-i mai povestesc cuiva care a fost in concediu si nu intelege exact de ce ma plang. I-am explicat sa stea linistit si sa se bucure de sinecura primita ca nu am timp de nesimtirea lor. 2. Observ pe unul din telefoanele cu abonament la Orange ca imi apare un cost suplimentar de 1 cent. A doua zi 3 centi. Bai sa fie. Sun la 411 si cineva de acolo imi spune ca nu poate sa-mi spuna de unde e costul suplimentar. Incerc sa-i explic omului ca 3 centi nu e un capat de lume dar vreau sa stiu de unde sunt si mai ales daca o sa mai creasca. Aflu doar ca trebuie sa-mi fac un cont pe siteul lor…..Scriu un mail la OPC Valcea si apoi forward la Orange. Primesc destul de repede un raspuns de firma de telefoane cu textul de mi-l repeta ala la telefon. Surpriza a venit insa dupa cateva zile in care primesc acelasi raspuns luat cu copy/paste si trimis de OPC. Adica alora de la OPC li se pare normal ca unui consumator sa-i creasca factura si sa afle de ce-i creste doar „exclusiv online” Pai bai functionari de doi lei, al doilea telefon al meu il foloseste un membru al familiei care sta la tara fara conditii de online. Invatati naibii sa dati macar un raspuns fara sa copiati minciunile alora pe care ii acoperiti.
    PS: Costul era de la servicii internet care au aparut ulterior pe factura. Abonamentul meu nu prevede servicii de internet. Am primit un mail prin care si-au asumat vina si mi-au scazut cei 3 centi.

    00
  13. Sunteti PENIBILI. Romanii nu s-au inghesuit sa nu plateasca taxa de pod. Ei s-au inghesuit ca sa nu prinda aglomeratia care se face cand e pusa taxa de pod. Nu iti trebuie mai mult de 3 neuroni sa realizezi.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube