Știrile zilei – 30 mai 2016

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

14 comentarii

1. respect faptul ca ai pus articolul, dar concluzia ar fi ca salariile mici nu sunt bune.

Salariul minim poate fi confundat cu salariul minim pe economie, care s-a dovedit bun in districtul Washington,

00
    • “I do not prize the word ‘cheap’.
      Cheap is not a badge of honor. It is a symbol of despair.
      Cheap prices make for cheap goods;
      cheap goods make for cheap men;
      and cheap men make for a cheap country.”

(din acelasi articol)

00
  2. E tare digi: „Teoretic, achitarea amenzilor prin ghişeul.ro elimină obligaţia de a face dovada plăţii.”

00
    • Nu e ca si cum nu ar avea dreptate.

Teoretic, intr-un comunicat de presa probabil s-a mentionat ca achitarea online elimina obligatia de a face dovada platii. Practic, nu se risca sa zica ca sigur ese asa pentru ca niciodata nu stii de unde vine statul sa-ti ceara bani din nou pentru o amenda platita.

00
  3. In franta sunt samsari ? pai vericule ei au fost primi samsari din lume…

00
  4. Nu stiu altii cum sunt, dar eu intru pe blog la tine ca sa ma minunez de ce mai cauta romanul, niciodata nu plec dezamagit, baga pe langa stirile zilei si un „Top 3 cautari retarde ale zilei” succes mare o sa aiba!

Ex:

5. NOU
    #11

In titlu zice exact opusul: „$25M study finds positive effect of cell phone radiation on some cancers in male rats”

00
  6. Articolul de pe TechCrunch este apă de ploaie pentru că nu oferă nici cele mai mici detalii relevante despre studiu, neconfirmat încă de alte laboratoare din lume.

Articolul de pe Scientific American oferă ceva mai multe detalii ( frecvență 900Mhz, putere 1,5 -3 W/m^2) – https://www.scientificamerican.com/article/major-cell-phone-radiation-study-reignites-cancer-questions/

Curios lucru, se pare că nu s-au prezentat încă și temperaturile șoarecilor de laborator. Dat fiind că microundele nu au suficientă energie să genereze ioni, adică nu pot arunca electronii din jurul atomilor pe cum poate face radiația UV (vezi fotovoltaicele), singurul efect pe care microundele îl pot avea local este mărirea temperaturii corpului. Iar un efect de genul poate fi obținut numai în cuptorul cu microunde unde, practic, amplifici microundele într-atâț încât să interacționeze cu moleculele de apă și să mărească temperatura ( radiație de 2,54 GHz este special folosită la cuptoare pentru că are suficient de multă energie ca să interacționeze cu moleculele de apă pe care le determină să oscileze de 2,54 miliarde de ori/ secundă).

Apar o serie de întrebări legate de experiment:
    – au creat un fel de cuptor cu microunde în care au pus șoarecii?
    – de ce numai masculii au avut asemenea probleme?

După ce am verificat referințele de pe bioRxiv ( ) am dat de un studiu preliminar al lui Capstick, Myles et al, citat de documentul postat pe bioRxiv și am văzut că ei folosesc niște ” Radio Frequency Radiation Reverberation Chamber”, cu alte cuvinte niște cămări metalice puțin mai mari decât cuva unui cuptor cu microunde în care sunt puși șoarecii.

Cu alte cuvinte, ei au creat un fel de cuptor cu microunde, dar la puteri de numai 1-6 W (mult mai mici decât 700-1000W cât are un cuptor din casa noastră). Ideea acelor cămări de reverberație este să strângă la un loc radiația și să o amplifice în felul acesta. Tu practic coci șoarecii în acel cuptor cu microunde la puteri foarte mici.

Este bine că pot verifica dozajul în felul acesta, dar pierd din vedere esență: pereții caselor noastre nu sunt pereți metalici (pereții metalici reflecă radiația înapoi și, dacă acea radiatie nu are unde merge atunci o amplifică). Asta înseamnă că condițiile din laborator nu imită în nici un fel realitatea.

Nu avem camere metalice în care trăim, nu stăm cu telefonul 9 ore la cap, nu ținem telefonul lângă noi tot timpul, nu avem suficint de multă putere în telefoane să genereze așa efect.

Conform studiului, care este proiectat pecial pentru a genera cancer (dar cum?) în șoareci, poți zice că microundele sau radiația de la telefoane este „posibil carcinogenă”, dar tot la fel ai putea spune și dacă pui un om într-un cuptor cu microunde uriaș: nu se știu efectele încălzirii localizate când ai unde EM amplificate în halul ăsta.

Ceea ce s-a zis până acum rămâne:
    – telefoanele nu au suficientă energie să genereze asemenea boli ( )
    – shameless plug, ai mai multe șanse să faci cancer din cauza partenerului de viață ( 5000 de atomi de potasiu-40, radiactiv, se descompun în tine în fiecare secundă – )
    – alt shameless plug: suntem înconjurati de microunde la tot pasul, WiFi, bluetooth, stâlpii rețelelor mobile, fondul cosmologic de radiații și nu ai bai din cauza lor ( am avut un episod la Tehnocultura SciCast pe tema asta – )

TL;DR – studiul folosește un fel de cuptor cu microunde, dar la puteri mai mici, pentru a genera cancer în șoareci. Încă nu s-a stabilit, în mod exact, dacă microundele sau un alt proces indirect a creat cancer și numai în masculi. Multe semne de întrebare,d ar ideea este că telefoanele rămân în continuare sigure.

00
    • TLDR nu intereseaza pe nimeni ce ai scris tu aici, e cu chestii complicate si argumente tehnice greu de inteles. Telefoanele fac cancer si vacinele autism, se stie, a scris in ziare si la tv.
      La modul cel mai serios, cine publica asemenea studii care induc frica fara alta justificare reala decat goana dupa public merita sa fie fututi in toate gaurile cu un proces de catre firmele afectate. Bai, ne-ati facut sa facem SAR rating absolut degeaba, ne-a costat asta atatea milioane, ia platiti-le voi. Pana nu esti absolut sigur ca ai studiat problema mai departe de gaina sferica din vid nu ar trebui sa publici asa ceva, pentru ca faci rau tuturor, si industriei si oamenilor.

7. Grammar nazi mode: vezi ca se zice decese, nu decesuri