Știrile zilei – 2 ianuarie 2019

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

37 comentarii

  1. Statistica aia cu mortii in accidente mi se pare o prostie. Orice sofer ti ar fi zis ca vineri,sambata, duminica sunt cele mai multe accidente ai logic ca daca sunt multe apar si morti. Ce relevanta are asta nu stiu, o sa zica lumea ” mama nu mai plecam la drum in weekend ca avem sanse mai mari sa o belim” ,ok…. sau ce relevanta are ca intre orele x si y. Eu as fi vrut sa stiu cati din aia 1600 au murit vinovati si cati au murit „mergand regulamentar”. Mai important ca tot as fi vrut sa stiu vechimea masinilor ca daca zici ” peste 1600 morti in 2018 din care 1000 au murit in masini de 15 ani vechime” atunci eu zic ca dai un semnal de alarms societatii „ba nu ti mai lua cazan din germania din 2002!!!!! ca maybe problem”.
    Dupa mine principala cauza e lipsa autostrazilor unde dispare impactul frontal care produce cei mai multi morti. Exemplu valea oltului

    00
    • Lipsa autostrazilor sau nesimțirea și inconștiența? Am făcut recent timișoara-ploiești si retur. Extrem de mulți idioți inconstienti. Patru idioți m-au depășit pe curbele de la cosava-cosevita, punând viața mea, a lor și a celor de pe contrasens in pericol. Ghici ce, pe autostradă am trecut de ei (cu cruise setat la 134).
      Știm cu toții ca e lipsă de autostrăzi și de cai ferate, asta înseamnă că trebuie sa conducem ca descreieratii? Dpmdv înseamnă că trebuie să conducem mai prudent…

      00
    • @emonel
      Idioti au existat si vor exista in continuare. Problema lor se rezolva cu o autostrada pentru ca atunci s ar evita impactul frontal. O sa mearga/depaseasca haotic dar nu le mai vine nimeni din fata. Sunt si exceptii cand se mai gaseste un batranel sa intoarca el pe autostrada sau sa mearga pe contrasens

      00
    • Intr-un cuvant spus cauza mortilor este prostia. Poti sa ai si un Ford escort 1992 si sa mergi toata tara de la un capat la altul fara nici un accident daca esti doar un sofer decent si civilizat

      00
    • Ce pula mea băgați tot asta cu lipsa autostrăzilor? Vreți că fiecare cătun sa fie legat de autostrăzi? Se leagă prin autostrăzi regiunile mari, iar accidente se întâmplă pe toate tipurile de drumuri, indiferent că e județean, national sau european. Am văzut idioți care o aruncau pe asta cu autostrăzile și la accidente pe drumuri comunale „daca erau autostrăzi…”. Ce autostradă? De la tanti Janica la moș Petrică? Și pot pune pariu că numărul accidentelor nu ar fi mai mic cu autostrăzi, doar s-ar reduce timpul de deplasare. Că idioți care să meargă pe contrasens, care să meargă cu 80 pe banda a treia, care să meargă cu 150 km/h pe viscol/polei/gheata sau să meargă unul in curul celuilalt, vor fi mereu. Numărul accidentelor s-ar reduce daca s-ar mari drastic amenzile și pedepsele și nu s-ar mai da permise la toți ghertoii.

      00
    • Sincer ma asteptam sa fie mult mai multi morti. Eu ma uit pe ziarul Giurgiuveanul si la 2-3 zile apare cate un mort din accident de masina. Cauza principala in oras pare sa fie drogurile asa ca vax masina/nevinovati/regulamentar sau nu/etc.

      00
    • @Eu: Si asta, dar vezi ca uneori ala care face accident pe drumul dintre tanti Janica si moș Petrică ar fi luat-o pe autostrada, dar drumul european trece pe acolo, asa ca nu a putut zbura peste sat. Si i-a iesit un tractor de pe camp in fata, nesemnalizat, de dupa niste tufisuri, si au facut poc. Sau a trecut un cal/caine in fuga drumul, sau alte chestii de la sate.
      Ala care merge cu 150 pe viscol intra in cineva pe autostrada, dar sunt sanse mai mici ca la o curba sa ajunga pe contrasens si sa se vaporizeze impreuna cu cealalta masina.

      00
    • „Ce pula mea băgați tot asta cu lipsa autostrăzilor?”
      E dovedit statistic deja in Romania ca autostrazile ajuta la scaderea accidentelor. In judetele in care s-a dat drumul la autostrada (Sibiu, Alba, Hunedoara) au scazut numarul de accidente si de morti comparativ cu anii in care nu erau autostrazi, desi numarul de masini a crescut.

      00
  2. sunt curios pe cine or să mai dea vina ăștia de la ANAF când or să își dea seama că începând din ianuarie 2019 costă bani chiar și licența de Java ca să folosești DUKintegrator și toate programele alea de la ei iar fiecare persoană juridică va fi obligată (d.p.d.v. legal) să plătească abonament anual de licență la Oracle, în plus față de ce plătea până acum.

    ORDA și BSA își freacă mâinile de bucurie că acum pot da amenzi suplimentare pentru folosirea JRE în scopuri comerciale … scopuri impuse de ANAF.

    https://www.oracle.com/technetwork/java/javaseproducts/overview/javasesubscriptionfaq-4891443.html

    00
    • eu abia astept cand ie/edge se vor contopi in noul edge chrome. sa vedeti atunci jeg pe la stat

      00
    • Din câte știu trebuie licență dacă ai aplicații mai noi de JDK8 iar ei folosesc maxim java7.

      00
    • @Vlad
      Greșit. Mesajul din fișierul de licență de la JRE7 spune că licența aplicabilă este cea de pe website iar fișierul „copyright” spune printre altele:
      „The information contained herein is subject to change without notice and is not warranted to be error-free. ”

      Doar OpenJDK a rămas liber, nu și Oracle Java.

      00
  3. „Principala cauză care a dat naştere evenimentelor rutiere a fost indisciplina pietonală”. Si acum revad cu groaza cum am evitat un betiv intr-un sat. Era noapte, eu mergeam cu 50 in sat si o pula beata imi apare fix in mijlocul drumului dupa o curba. Am trecut la 20 cm de el. Betivul era in lumea lui, nu cred ca si-a dat seama ca putea sa fie a 392-a persoana de trecut strada ampulea. Noaptea trebuie sa fiti foarte atenti in sate, eu evit cat pot de atunci sa mai merg noaptea, e foate greu sa eviti asa tampiti beti.

    00
    • Exact la asta ar ajuta austrozile nu vei mai merge prin fiecare comuna, sat sau catun ca sa ajungi unde ai treaba.

      00
    • am fost de sărbători prin bucovina, raiul condusului civilizat și al pietonilor atenți. în câteva zile, două accidente mortale cu pietoni pe o distanță de câțiva km. într-unul, un copil de 20 de ani, beat și cu cazan greu de stăpânit intră în depășire și lovește mortal o femeie ce mergea regulamentar pe marginea sensului opus. martorii spun că femeia a reușit, în fracțiunea de secundă dinainte de a muri, să-și împingă copilul de lângă ea în șanț și, astfel, să-l salveze. al doilea, moș de 79 de ani, se dă jos de pe bicicletă ca să traverseze regulamentar șoseaua, pe picioare. numai că nu se mai asigură în spate și practic se aruncă sub roțile unei mașini care, s-a dovedit, nu avea mai mult de 50 de km/oră.

      00
    • Atunci când conduci prin sate trebuie să te gândești:
      – e vre-un sfânt, alde Ion, Andrei, etc.?
      – sunt ±2 zile până / de la ziua de salariu?
      – e vreo sărbătoare, dezlegare, etc.?

      Dacă răspunzi cu da, cască ochii!

      00
  4. Daca am avea autostrazi, tot traficul greu si toti cei care vor sa mearga dintr-un oras in altul ar evita drumurile nationale si astfel accidentele ar fi mai putine, cand ai autostrada cu 5 benzi pe sens parca este mai greu sa faci accidente frontale.Desigur accidente vor fi, nu prea ai ce face cand idiotul conduce beat la volan sau carutasul nu are nici un fel de semnalizare dar vor fi mai putine.

    00
  5. Mie unul imi par putine acele 704 sancţiuni pentru conducerea unui autoturism sub influenţa băuturilor alcoolice.
    Tind sa cred ca numarul mortilor a scazut fata de 2017.
    Trebuie sa mai lucram la educatia rutiera a participantilor la trafic: soferi, pasageri, pietoni, biciclisti, motocilisti.

    00
    • Educatia rutiera este doar o extensie a educatie in general. Un bizon in trafic este un nesimtit si cand ii este luat volanul din mana. De educat nu mai ai cum sa ii educi. Solutia ar fi :mai multe amenzi, amenzi mai mari, puscar

      00
    • continuare:
      Solutia ar fi :mai multe amenzi, amenzi mai mari, puscarie + confiscarea PE LOC a autovehicului pentru cei fara permis sau bauti la volan.
      Dupa 5 ani de facut curatenie printre regii soselelor s-ar simti diferenta.

      00
    • Aici confirm si eu, la parinti la casa in peste 10 ani de zile nu s-a certat nimeni. Asta pana au venit niste chiriasi si au inceput sa isi lase masinile in fata casei blocand vecini si drumul de acces ca deh, parcarea generala este departe (care este si gratuita si goala 99%)

      00
    • cred cu tărie într-o soluție simplă și probabil eficientă: îngreunarea procesului de obținere a permisului și repetarea completă a procesului la comiterea anumitor ilegalități.

      permisul se ia prea repede și ieftin, se recuperează prea repede și ieftin, și drept urmare lumea se pișă cu boltă pe dreptul de a conduce utilaje pe drumul public și astfel apar blocaje, accidente, etc.

      ia să vezi dacă de mâine toată lumea devine gen „bă aș vrea să alerg după ăla cu 80 în oraș să îi arăt că a greșit, dar parcă n-aș sta un an jumate doi ca să îmi recuperez permisul”

      ar mai fi nevoie și de mai mulți polițiști, dar cred că e de ajuns sa fie câțiva pedepsiți la momente aleatorii și se răspândește vorba prin sat

      00
  6. Si un articol despre ce se va intampla (probabil) in Romania in 2019:

    https://www.vice.com/ro/article/pa5w5n/stirile-din-romania-in-2019

    00
    • ar mai fi aia cu dragnea îsi schimba peruta de dinţi.Ia una din alea şase de la tăriceanu pănă îsi gaseste o irină nouă. Sau poate moare iliescu şi nu se mai spală .

      00
  7. Minele de carbune se inchid peste tot in lume. Citeam acum cateva saptamani un articol ce continea o statistica: circa 40% din minele din lume sunt neprofitabile, deci viitorul este unul fara carbune, mai ales daca motivul inchiderii devine cel economic. In articolul respectiv mai era si un calcul, ceva de genul pentru o centrala pe carbune, in loc de acordat subventii si achizitionat carbune pe timp de 10-20 ani, era mai ieftin sa se inchida centrala si sa se construiasca o centrala solara si/sau eoliana.
    Dar la noi, in strategia energetica nationala este prins faptul ca trebuie sa acordam subventii, in continuare, unor centrale pe carbune.

    00
    • Cand iti muti industria in tari africane este ceva normal ca centralele termice (carbune) sa nu mai fie profitabile, nu mai ai cererea pe plan local, dar aici intervine alta problema, eolienele nu produc destul curent’ la cat spatiu ocupa, panourile fotovoltaice idem, nu produc destul comparativ cu cat spatiu ocupa si atunci vine intrebarea, cu ce inlocuiesti o centrala termica? A da stiu, facem o centrala atomica.

      00
    • Ignori faptul ca 40% mine neprofitabile inseamna de fapt 60% mine profitabile. Iar cele 40% sunt neprofitabile din cauza concurentei celorlalte mine sau a centralelor cu gaz, nu din cauza profitabilitatii eolienelor/panourilor solare unde nu poti sa vorbesti serios de profitabilitate nici macar in 1% din cazuri, e o industrie care depinde exclusiv de subventii. Daca statul da subventii suficiente devine profitabil si sa te incalzesti exclusiv la lemn de mahon. O fi uneori profitabil sa renunti la o centrala de carbune pentru una eoliana, nu ma indoiesc, dar asta doar pentru ca atunci cand depinzi de subventii, e intotdeuna profitabil sa treci de la subventionare partiala la o subventionare integrala care iti garanteaza un superprofit. Articolul respectiv preciza oare ce subventii urmau sa primeasca eolienele? S-au costruit si in Romania parcuri eoliene pe baza subventiilor generoase de la stat. Cu consecinta falimentului imediat odata ce aceste subventii au scazut.

      00
  8. 1600 de morti, pe aia cu viteza mai scade din ei, multi dintre ei sunt vinovati in ideea ca mortul este de vina, nu conteaza ca omul avea 50 in zona de 90 si nu a avut parapet la prapastie(a se vedea duduia aia ce canta cu bregovici)
    de cativa ani incoace la oradea lebedele nu mai sunt pasari migratoare, raman tot anul si ne bucuram de ele la plimbarile geroase de -10 grade
    programele soft anaf/posta se pot face moca cu universitatile de programatori doar ca nu se vrea, nu fac bani firmele de partid (indiferent de conducere)

    00
    • „programele soft anaf/posta se pot face moca cu universitatile de programatori doar ca nu se vrea, nu fac bani firmele de partid (indiferent de conducere)”

      stii vorba aia cu „iti dai seama de valoarea unui instalator bun dupa ce platesti 10 instalatori prosti” la fel si la tine la multi care gandesc asa, avem o gramada de studenti care ar putea face practica si programele alea sa mearga initial dar sa crape rapid dupa

      mai bine o firma care cu aia se ocupa, stie sa faca platforme pentru 20k computere, una e sa gandesti un server/aplicatie pentru 10-100 de oameni si e total diferit cand treci de 10k, si sunt putine firme care stiu sa faca asta, iar de cele mai multe ori sunt extrem de scumpe ( ex. IBM)

      insistam in continuare sa mergem pe carpeli ieftine in zone critice unde riscul problemelor e mare, vezi si sistemul de sanatate unde au facut aia un soft si e pe butuci de la inceput (mult de discutat acolo ca nici doctorii, etc nu vor sa lucreze bla bla)

      00
    • Norbert uita-te la softul de la sanatate si la idiotenia aia de seap varianta veche… o caruta de bani si abia functioneaza. Deci nici o diferenta fata de studenti in afara de pret, si daca nu merge care e problema? Studenti sunt in fiecare an…

      00
  9. Si un articol interesant despre vanzarile de masini: https://futurism.com/the-byte/combustion-engine-cars-peaked-2018

    00
  10. Vezi că din ZF ai ratat știrea anului, aia cu Viorel, de 23 de ani, din Pașcani care a aflat din greșeală cum să câștige mulți bani legal și fără formalități…

    00
  11. „Piaţa de îmbrăcăminte din Franţa este aşteptată să încheie anul … la 28 de miliarde de euro”

    Pentru o tara cu 67 milioane de locuitori, da undeva la 417 EUR / locuitor / tot anul 2018. Mi se pare incredibil de putin. Bine, nu iti iei in fiecare an alta haina de iarna sau bocanci (zic din postura de sedentar notoriu pe care-l tin hainele si incaltamintele ani buni), dar o camasa acolo, niste tricouri, ceva pantaloni tot iti iei. La bugetul asta, sigur nu e vorba de haine de calitate, mai mult H&M si prostii de genul. Daca in Franta asta este media si este in scadere continua, nu prea o duc bine.

    00
  12. Am lucrat la un proiect cu MF-ul acum 6 ani, AMA :P

    00
  13. ANAF inca foloseste floppy disk.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.