Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

43 comentarii

  1. Lasă-mă să ghicesc : la Mashable nu le mai crește traficul? Oricum majoritatea blogurilor tech nu au făcut publice sumele de achiziție din aceleași cauze…

    00
    • nu mai citesc mashable de vreo doi ani, de când începuseră cu manele penale. manele aveau și înainte, dar nu penale.
      oricum, siteul e popular in .ro, traduc experții social media de pe el in draci.

    • Am intrat si eu pe Mashable ala … mizerie de site cu reclame video ce pornesc automat. Oare de ce nu mai intra lumea pe el?

      00
  2. Nu e nevoie sa se asocieze, dar lipsesc centrele de depozitare. Sau credeti ca lipsa centrelor de depozitare va putea fi suplinita de un lant de magazine care are putea fi ipoteticul client al unei asociatii de producatori?
    Peste tot in lumea cu apa calda exista centre de depozitare si toti cei ce vor sa cumpere orice legume/fructe sau chiar carne (de obicei peste/fructe de mare) se duc in acele centre, unde au loc licitatii pentru produse.
    Timp de 30 de ani, NIMIC in ROMANIA, desi asta era treaba GUVERNULUI!

    00
    • Adevarat, uita-te in Olanda unde se face agricultura pe suprafete mici dar specializata in sere.

      https://www.nationalgeographic.com/magazine/2017/09/holland-agriculture-sustainable-farming/

      00
    • Era treaba guvernului dar nu mai e.
      Avantajul asociatilor este ca nu ajungi in situatia penibila de a avea sate intregi care cultiva acelasi lucru, varza e buna dar nu poti sa mananci doar varza cu varza.
      Apoi un magazin nu sta sa caute legumele sat cu sat, este un cosmar logistic. Ideal e sa incheie un contract cu o asociatie care sa le asigure necesarul pentru mai multe produse.
      Romanul nu e obisnuit cu conceptul castigam impreuna, pierdem impreuna si de asta mai mult pierde. La fel cum nu e obisnuit cu ideea de a vinde calitate si nu cantitate. Producem mult dar aruncam la fel de mult fiindca nu facem o sortare initiala, manipulam marfa in bataie de joc si nu suntem capabili sa purtam un dialog cu potentialii cumparatori.

      00
    • Asociatia nu e preferata din mai multe motive, principalul motiv fiind ca imi pierd anumite parti din dreptul de proprietate si iesirea grea din asociatie. O spun din experienta. Plus sansa de a pierde de tot pamantul. Plus nu poti sa-ti alegi tu cultura.
      Un centru de depozitare poate rezolva toate aceste neajunsuri. Plus poate eu chiar ma pricep la varza, de ce sa cultiv altceva?(asta e un exemplu). Sau ce fac cei ce au struguri/pomi fructiferi? Schimba cultura asa, de la an la an? Pai cultivatul unui hectar de vita de vie costa 40000 euro si 3-4 ani fara rod. Si daca tot satul e inconjurat de vii, ce facem? Distrugem ceva de 50000 euro pe hectar ca sa punem porumb si sa castigam 10000 lei pe hectar/an? Asta intr-un an perfect!

      00
    • Nu ii pasa nimanui ce te pricepi tu sa faci daca nu exista cerere si nimeni nu este obligat sa cumpere un produs pe care nu il vrea si de care nu are nevoie.
      De exemplu mie imi place sa mananc salata eisberg as vrea sa cumpar produsa in tara dar nu gasesc si atunci cand gasesc este aproape stricata (nu tine mai mult de 2 zile).

      Este alta poveste cand vine vorba de fructe, eu ma refeream strict la legume. In cazul fructelor exista utilaje speciale pentru recoltarea lor, utilaje care costa prea mult pentru un singur fermier dar pentru o asociatie este rentabil astfel incat sa nu mai fie obligat producatorul sa plateasca 100 lei +/zi pe mana de lucru.
      Avem conditii foarte bune de cultura de vita de vie (in unele zone bineinteles), dar este plantata prost si strugurii sunt folositi prost. Vinul obtinut este de proasta calitate fiindca este facut pentru cantitate si ajunge sa fie vandut pe cativa lei litrul in loc sa se renunte la 50% din cantitate si sa fie vandut pe 100 lei litrul.

      Este absurd sa te gandesti ca o singura familie poate sa le faca pe toate, sa aiba si utilaje si sa plateasca si experti care sa ii indrume.

      00
    • Ideea de asociatie nu e sa produca toti varza. Nu-s agricultor, dar eu vad lucrurile asa: se aduna toti intr-o asociatie, pun bani sau acceseaza fonduri si construiesc un depozit, apoi cand un magazin vine la ei, ia si mere, pere, varza etc. Nu vine magazinul la fiecare poarta si intreaba ce are de vanzare, vine la asociatie si incheie contract pentru mai multe. Apoi lucrurile astea se fac cu oameni seriosi, care respecta contracte. Si o fac oameni care sunt angricultori si au suprafete importante cultivate, nu doua randuri de porumb.

      00
  3. Eu, ca un amarastean ce sunt, as fi curios daca ala poarte justifica cei 140.000 euro pe care i-a dat pe masina.

    00
  4. Boss, unde e oferta BF de autoturisme de la emag?

    00
  5. Unde se pune magnet pentru tahograf la Tesla Truck ?

    00
  6. Camionul ala e demential. Daca (si nu cred ca) reuseste sa il si produca in masa, o sa fure 80% din piata. Problema e ca apoi va trebui sa faca si destule megachargere si sa produca suficient curent.
    Iar noul Roadster e probabil cea mai tare masina sport ever.

    00
    • to curb your enthusiasm:

      00
    • Nu-mi pasa daca Tesla ca si companie supravietuieste sau nu. Imi pasa daca motorul electric va inlocui ICE. Imi pasa daca restul companiilor auto renunta la mentalitatea de corporatie si devin mai agile si inovatoare.
      Din punctul meu de vedere, camionul asta o sa aiba un impact mai mare decat modelul 3. Asta daca Tesla poate sa il si produca.
      Altfel, o gramada de articole au fost scrise in ultimii ani despre falimentul Tesla. Poate ca tocmai asta o nimereste, dar cine stie?

      00
    • Sau poate nu, cred ca marea mojoritate dintre noispera sa nu. Visul asta nu trebuie sa ramana vis pentru ca e fezabil, deja mare amajoritate a producatorilor au produse full electric si doar din cauza lui Musk. Masian electric e aici si nu peste 20 de ani e aici acum…

      00
    • @akzen vorbești prostii. nici nu am cuvinte să descriu cît e de fundamental greșit e ce zic ăia sau ce zic toți amețiții de analiștii lu’ pește prăjit care odată la cîteva luni prevestesc subita moarte a lu’ Tesla. e o schimbare fantastică, toată lumea se aștepta la un camion mediu, cu autonomie redusă, așa, doar de oraș. cînd acolo, e cel mai tare camion din toate timpurile. și nu din cauza că e electric, sau iute, sau sigur, sau nu i se sparge parbrizu’, ci economic vorbind. și are tot ce-i trebuie să concureze cu 18 wheelers din alea care merg de pe o coastă a Americii pe alta sau străbat toată Europa. o să explodeze iar acțiunile, mark my words.

      00
  7. Am facut un calcul cam cat trebuie sa fie bateria aia de la Tirul Tesla, ca sa poata merge 800km. Trebuie sa fie de vreo 800-1000kWh.

    00
  8. Unde găsesc un blackfriday la țigări?

    00
  9. Ce șofer se mai angajează pe Tesla truck daca nu mai poate sa fure motorină?

    00
  10. Musk se joacă mult cu focul (știe el de ce).

    De gust:

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.