Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

47 comentarii

  1. “Giving jobless people in Finland a basic income for two years did not lead them to find work, researchers said.”

    lol, era nevoie de “researchers” ca să ghicești asta?

    00
    • Ce convenabil sa omiti partea a doua… uite aici continuarea: „While employment levels did not improve, participants said they felt happier and less stressed.”

      00
    • „Universal basic income, or UBI, means that everyone gets a set monthly income, regardless of means. The Finnish trial was a bit different, as it focused on people who were unemployed.”

      Experimentul asta este un esec din start. Ei au dat ceea ce noi numim ajutor social. Daca dai unui somer 500 euro nu il stimulezi sa se agajeze.
      Daca vrei sa experimentezi dai tuturor 500 de euro (si angajati si someri) si abia atunci vei avea niste rezultate. Unii vor folosii cei 500 de euro ca sa plasa de siguranta in incercarea de a gasi un job placut

      00
    • Bogdan, problema este ca și chiriile o sa înceapă de la 500 eur ca toată lumea își permite.

      00
    • rezultatele sunt preliminare, mai e nevoie de cercerare si interpretare si o sa fie gata in 2020, astea sunt doar primele concluzii.

      00
    • @Zarax, atenție, „did not lead them to find work”. Foarte bine că-i ajută, toate țările au probabil un ajutor de șomaj, să nu ai job e stresant, aproape degradant în ochii unora. Dar faptul că ți s-a luat stresul de a te gândi dacă ai măcar bani de pâine și cartofi nu înseamnă că nu cauți și aspiri la ceva mai bun. Asta-i problema de fapt, a trebuit un studiu ca să descopere că omul devine din ce în ce mai leneș.

      00
    • @adyzah, Zarax

      Daca ati avut curiozitate, ati aruncat cu ochiul la intamplare pe judete, sa vedeti situatia job-urilor de pe site-urile de angajari si AJOFM-uri?

      Nu insinuez nimic in discutia dvs., intreb si eu.*

      00
    • La cum se prezinta chestia asta nu a fost nici o simulare de UBI, pur si simplu un „welfare” fara birocratie. Interesant rezultatul preliminar. Ar fi fost si mai interesant sa fi intrat in simulare si cei cu locuri de munca sa vedem cati din cei cu salarii mici renunta la job.

      00
    • @Phaff, AJOFM filiala Finlanda? Nu înțeleg ce treabă are cu ce se discută aici.

      Poate chiar ar trebui să dezvolți ideea, insinuează, nu ne supărăm :)

      Uite, în Iași cică sunt 275 (mai pentru necalificați), pe partea de IT sigur sunt alte câteva zeci, dar nu le găsești pe la AJOFM.

      00
    • @Phaff, 4.667 pe ejobs doar în Iași. Hai să zicem că jumătate sunt expirate, la mișto, cu salarii nesimțite, etc. Dacă rămânem cu 2000 și tot înseamnă că ai șanse mari să-ți găsești ceva. Știu că lumea are alergie la salariu minim dar orice lună petrecută la un job îți poate deschide perspective noi. Eu am lucrat în anul 4 de facultate 2 luni pe nimic apoi vreo 6 luni pe 50$ lucrând 4 ore de la 18 la 22. Nu mi-a căzut rangul, ia propune chestia asta celor de acum, vezi dacă scapi fără bătaie.

      00
    • @Ion
      Daca chiirile vor porni de la 500 de euro multi vor decide sa devina proprietari. Exista un echilibru aici

      00
  2. asta cu birocrația tâmpită de la transportul gratuit e mare parte din explicația de ce statul român e prost și nu merge mai nimic din ce este inițiat de el:
    1. măsura e pentru pentru sereistul pensionar la 45 de ani, cu pensie de 2000 de euro, dar nu e pentru băbuța cu 1 litru de lapte de vânzare de la marginea pieței, cu pensie minimă de 600 de lei.
    2. măsura e de tipul „noi vă dăm, voi ne votați”
    3. birocratizarea excesivă e gândită pentru ca de măsură să beneficieze cât mai puțini
    4. gândirea de la punctul 3 e invalidă pentru că ignoră capacitatea pensionarului tipic bucureștean de a sta la cozi. altfel spus, nu birocratizarea va sufoca pensionarul, ci pensionarul va sufoca birocrația.

    00
    • nu cred ca sereistul pensionar folosesete transportul in comun.

      00
    • nu asta-i ideea, ci că sistemul e în avantajul lui până la capăt și în dezavantajul până la capăt al celui mai năpăstuit. așa cum e și cu subvenția de căldură: cu cât orașul are cetățeni mai bogați, cu atât subvenția e mai mare, cu cât orașul are cetățeni mai săraci nici măcar nu mai are sistem centralizat de termoficare.

      00
    • @bugsy: Ai fi surprins sa afli. Pensionari MAI cu pensie peste 1000 de euro cer vaccin gratuit la medicul de familie (ca nu isi permit sa dea 30 de lei) si tot soiul de gratuitati (care li se cuvin). Legal, au dreptul, dar moral, sunt ca de obicei

      00
    • @bugsy
      Pensionar cu pensie de peste 17000 lei din aia noi merge cu autobuzul constant. Asta ca o stiu personal. Si nu e singurul.

      00
  3. Tare aia cu limitarea din fabrica
    Sa vedeti ce fain o sa fie camd boxezi lejer pe DN1 din spre Comarnic spre Bucuresti si la nistoresti in curba de la 70 te franeaza automat la 30 ca un bou a lasat acolo un marcaj rutier de 30km/h.
    Si cate d’astea inutile sunt plantate prin tara ….

    00
    • Doar nu crezi ca n-o sa dispara toate semnele alea. Au grija aia care trec des pe acolo

      00
    • Unul dintre motivele pentru care nu folosesc limitatorul inteligent la Honda e că în România semnele de circulație, și în special cele de limitare a vitezei, nu sunt sincronizate între ele. E ca și cum la CNADNR ar fi angajați doar programatori care deschid metatag-ul și uită să îl mai închidă. Așa e și cu limitările. Începe limitarea și se termină nicăieri, sau se termină o limitate care nu se știe unde începe.

      Și ar mai fi problema semnelor neconforme. În România nu toate semnele de limitare sunt pe plăci conforme cu convenția internațională. Pe alea nestandard mașina nu le citește.

      00
  4. Uite cum îți bagi singur apă-n beci… :D
    „În 1970, tehnologia cutiilor de viteză automate a început să se răspândească la scară largă în Statele Unite, dar europenii au privit cu reticenţă renunţarea la controlul absolut asupra maşinii. 40 de ani mai târziu, în Statele Unite, 96% dintre maşini au cutie de viteză automată, în timp ce în Uniunea Europeană sunt doar 20% de astfel de vehicule.”

    00
  5. Aia cu limitarea masinilor este cea mai tampita chestie ever…

    00
    • E doar o chestiune de timp până când omul nu va ține nici măcar mâinile pe volan. Te urci în mașină ca în avion, ca pasager nu ai absolut nici un control asupra vehiculului. Mașinile și infrastructura vor comunica între ele, limitând viteza unde vor autoritățile.

      00
    • Auzi la el, in spatiul aerian nu sunt curbe, gropi, carute, mazga, polei, etc. Pe jos ai polei sa zicem masina autonoma stie ca trebuie sa mearga cu 90km/h pe strada aia, masina autonoma derapeaza si da in copac. Dupa, poate iti trimite si un mesaj, scuze bos, nu am simtit poleiul

      00
    • @ionut chestia aia de zici tu se cheama ….tren. Daca n-am nici un control, doar destinatia unde vreau sa ajung, ce rost mai are sa-mi iau masina ? Folosesc trenul si gata.

      00
    • Trenul nu circulă pe stradă.

      00
    • @Alin Consider ca aceste disteme sunt gandite sa ne ajute nu sa ne incurce.
      „ETSC has been advocating the benefits of Intelligent Speed Assistance (ISA), a driver assistance system that a 2014 Norwegian study found to be the ‘most effective’ in saving lives.”

      https://etsc.eu/intelligent-speed-assistance-isa/

      00
  6. Legat de birocrația stb eu sunt de părere că emiterea pe termen limitat a cardurilor pentru pensionari e idee buna. În altele țări așa de procedează de mult. E drept ca acolo pensionarii care au acest drept primesc legitimația prin posta la început de an.
    Până anul trecut RATB plătea TVA raportat la întregul număr de pensionari. Odată cu introducerea obligativității validarii cardului de va plăti TVA strict raportat la numărul de utilizatori.

    00
    • Obligativitatea utilizarii unui card nominal si pentru calatorii care au gratuitate poate fi un lucru bun, inclusiv pentru a afla numarul de calatori si a optimiza traseele si frecventa.

      Emiterea cardului s-ar putea face automat la inceputul fiecarui an (scolar pentru elevi) iar transmiterea s-ar putea face prin posta sau prin reteaua de unitati de invatamant.

      00
  7. Faza cu limitarea vitezei in UE a mai fost dezbatuta prin 2004-2006 si abandonata, gasisem atunci un articol pe tema asta. Ideea pornea de la premisa ca masinile vor fi echipate obligatoriu cu un sistem gps si harti, astfel incat ECU sa primeasca limitarea in functie de tronsonul pe care se afla. Problema pusa de niste oameni intregi la cap a fost:
    – si daca sistemul gps nu merge bine, nu receptioneaza satelitii, cu ce viteza merge masina? 90km/h, cat e limita normala pe sosele, sau 50km/h cat e in oras?
    – intra masina pe autostrada si ECU spune 90km/h sau 50km/h, ce face omul ala, nu incurca traficul?
    La vremea aia imi amintesc ca receptoarele gps chiar erau destul de limitate ca performante, senzitivitatea atingea -135dBm, abia intra in intervalul semnalului la nivelului solului in conditii perfecte, adica -125dBm -> -150dBm, ceea ce insemna ca si in conditii perfecte se putea pierde receptia. Achizitionasem un astfel de gps pentru laptop, conectat prin usb, abia prindea in mers, trebuia sa ma opresc pentru a avea receptie.

    Uite ca revine ideea de control total al autoritatii asupra proprietatii private si individului. Nu ca ar fi rau, la cat de iresponsabili sunt unii indivizi.

    00
  8. [total off-topic]
    CE / CARE este faza cu „moartea lui fanica” ?
    Nu pricep nimic…

    00
    • care parte nu o înțelegi?

    • Nu ai pierdut nimic.

      00
    • Nu pricep cine/ce este acea entitate denumica „Fanica”, daca tweet-ul de-acu 2 zile face referire la acelasi lucru cu ce apare in maiestria aia de clip de pe reddit de-acu 14 ore, etc…
      Lipseste contextul :) .
      PS. iar am comentat in afara thread-ului, sorry, sterge-l pe celalalt :)

      00
    • La primul tweet dau si eu cautare pe net si ca sa vezi pe sotia lui Salam o chema Fanica. Ma gandeam ca nu la aia faceai referire.

      00
    • @dorin, exact, same logic here ! :)

      00
    • 1guy1jar în varianta crysturbată cu tard sever și șoarice, a nu se viziona după consumul de alcool și/sau înainte de culcare, trezirea e garantată – la un moment dat filmul se întrerupe și-am sperat în adâncul sufletului meu că pe fănică l-a salvat o dublură de silicon

      00
  9. Intrebarea mea se refera la tweet-ul tau de-acu cateva zile, nu la ala de azi … :)

    00
    • Nu vrei să știi, crede-mă. Lasă-l pe Fănică, odihnească-se în pace…

      00
    • Moartea lui Fanica – 2019 scurtmetraj

      Atentie Spoilers!

      E prezentata povestea unui soarece ce se avanta in marea metropola avand ganduri mari. El venise pentru cursuri de dezvoltare personala doar ca sa fie ajunga combinat de o moldoveanca focoasa si sa devina sclav intr-o mina de mu#e. Finalul este unul tragic, peretii minei se prabusesc si strang corpul plapandului soricel care in cele din urma moare de la mirosul insuportabil.

      Din partea mea 3 Aurasi.

      Vali, cred ca puteai sa-l incluzi la filme de weekend.

      00
    • ai uitat să spui că nu mai avea baterie la telefon, ca să dea checkin

  10. „Maşinile complet autonome pot fi la câţiva ani distanţă” da da sigur

    00
  11. Daca se vor limita masinile in functie indicatoare/marcaje cfr-ul va avea de castigat. Decat sa faci 40 de ore bihor-bucuresti, mai bine faci 24 cu cfr-ul

    00
  12. Io tot sper că retardații care susțin tâmpenia asta cu autonomia autovehiculelor să crape pe capete. Au tren, avion, vapor dacă vor să nu conducă.

    00
  13. Daca vor pune limitatoare pe masini,nu-i bai,te duci frumusel la un baeat din Vitan care-l are pe var-su din Rahova care o sa-ti puna o maimutza la limitator si-i scoate struneala!Simplu!
    P.S.O sa puna limitator si la masinile gaborilor?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.