Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

30 comentarii

  1. Nu am vazut asta la realizarile lui Ciolos: „Primele estimări privind execuţia bu­getară pe decembrie 2016 in­dică venituri de doar 16 miliarde de lei, în scădere cu 33% faţă de de­cem­brie 2015 când s-au încasat 24 mld. lei, ceea ce a dus la obţinerea unor ve­ni­turi pe 2016 de doar 221,5 miliarde de lei, cu 14,2 miliarde de lei mai puţin faţă de veniturile esti­ma­te la rectificarea din no­iembrie 2016, con­form unor surse apropiate de Ministerul Finanţelor.”
    https://www.zf.ro/eveniment/surpriza-neplacuta-a-executiei-bugetului-2016-veniturile-au-fost-de-222-mld-lei-in-loc-de-236-mld-lei-16054761

    00
  2. Scade prețul petrolului, benzinarii schimba motivul crestirilor de la pompa: De vina e dolarul!

    00
  3. „mărirea cu 20 la sută a prețului carburanților” ai mai pus de la tine pt dramatic effect?

    00
  4. 30% sau 20% ? „Protestele sunt generate de mărirea cu 20 la sută a prețului carburanților, de la data de 1 ianuarie 2017”

    00
  5. Sunt curios cand va pricepe lumea ca pretul petrolului reprezinta doar o componenta din pretul benzinei la pompa. Pe langa costul materiei prime, se mai adauga costuri cu transportul, procesare (bucata cea mai scumpa din lantul de productie) si apoi costurile indirecte (costurile de operare a benzinariilor, marketing, salarii) si nu in ultimul rand taxele (acciza si TVA).

    Cresterea pretului la pompa nu se datoreaza intotdeauna cresterii pretului petrolului, la fel cum scaderile de pret sunt mult mai rare („prices are sticky downward” cum le place economistilor sa spuna).

    00
    • Cand va pricepe lumea? E simplu, niciodata. E prea complicat, numere, procente, costuri…

      00
    • Da boss, stim. Asta imi explica si proful de comert international in facultate.

      Intre timp proful, fost director la Consiliul Concurentei in timp ce erau verificati petrolistii pentru cartelare, acum e director la Petrom.

      Ne lasi?

      00
    • Eh, lasa ca si benzinariile astea la fel ca cinemaurile. Pretul biletului e ok, vrei sa-ti iei ceva de rontait, deschide curu, avem costuri, marketing, procesare, ce stii tu.

      00
    • de pe un eli5 reddit:

      A 1.55 oz Hershey bar that costs $0.82 (on Amazon in a 36 pack) is 11% cacao so there’s about 0.17 oz of cacao in a Hershey bar. Cacao is about $0.09 per ounce ($2925 per ton and 32,000 ounces in a ton). Which means the cacao cost per Hershey bar is roughly $0.015 (1.5 cents).

      While the other ingredients are obviously important parts of the cost of a Hershey’s bar, you can see why even large fluctuations in the price ($1,000 of cocoa changes the cost of the Hershey bar by less than a cent).

      The same 10% change in commodity price we used in gas would shift Hershey’s costs by less than 1%.

      Most non-gasoline commodities are sold in forms that have a lot of non-commodity value added so the price of the commodity is highly buffered by the other costs.

      00
    • alxzen, o sa reformulez pentru tine: „citisem ceva despre, dar m-am suparat si acum ignor realitatea”

      00
    • @alxzen Poate daca erai mai atent la orele lui intelegeai si de ce omul a fost la consiliul concurentei. In fine daca te ajuta cu ceva, recunosc, e vorba de fapt de o conspiratie a benzinarilor iar eu sunt un agent diversionist care incearca sa prosteasca lumea. Noroc cu oameni ca tine care sa ma deconspire si sa ignore 80 de ani de istorie economica si tone intregi de manuale de economie pentru incepatori.

      00
    • Macar de ai fi agent conspirativ, ar insemna ca faci apologii pe pentru o paine. Ati sarit ca arsi sa imi explicati principii economice, desi am spus ca le cunosc.

      Ma amuza cei ce iau de bune informatiile primite pe tava. Asa trebuie a fie, sefu! O zic autoritatile in domeniu!

      sunt curios cum reactioneaza cand „common knowledge-ul” memorat din greu e contrazis de realitate. Uite, ca dupa o „schimbare de regim” totusi am constantat ca problema existahttp://www.capital.ro/consiliul-concurentei-a-castigat-definitiv-procesul-cu-omv-petrom-privind-amenda-istorica-din-2011.html

      @DanielV daca tot vorbim de principii economice, iti propun sa te gandesti la 2:
      1. pe la inceputul oricarui manual de economie, ce justifica de ce oligopolurile tind spre carterlare.
      2. de ce industria petrolistilor e perfecta pentru a combate principala vulnerabilitate a cartelului, si asigura trainicia acestora.

      00
    • @alxzen Uite aici ce mega cartel e in Romania: http://www.fuel-prices-europe.info/
      Si hai sa nu comparam Romania cu Germania sau Franta, putem spune ca acolo sunt alte salarii, dar compara cu Albania, Bulgaria, Cehia, Estonia, Ungaria, Lituania, Serbia sau Slovacia. Toate sunt foste tari comuniste, structuri de cost similare, nivel de trai similar etc.
      Zici ca stii economie, explica-mi cum ar putea exista un oligopol sau cartel in Romania care sa produca preturi mai mici decat in alte tari cu nivel de trai si structura de costuri similara cu a noastra? Orice oligopol/cartel maximizeaza profitul membrilor sai. Dar in Romania aparent asta nu se intampla, la noi costurile sunt mai mici sau in linie cu regiunea.
      Explica-mi te rog preturile astea prin teoria ta cu cartelul benzinarilor!

      00
  6. Ce a facut Ciolos..a facut, sa vedem ce face taica Dragnea :)

    00
  7. In Mexic a crescut benzina de la 15 peso la 18 peso, 1 dolar e 21.4 peso. Ei au doar benzinarii de stat numite Pemex, de la 1 ianuarie au liberalizat piata benzinariilor asa ca pot deschide benzinarii marile lanturi internationale. Presedintele lor Pena e din acelasi material ca PSD, a promis ca nu vor creste preturile, hai ca pe nevastasa o stiti din telenovele de prin anii 90.
    Din 2008 pana in 2016 moneda lor peso a pierdut jumatate din valoare de la 10 peso pentru un dolar acum e la 21 peso pentru un dolar.
    Culmea Pemex e de stat si e pe pierdere de doar 3 miliarde $ pe an, suna cumva cunoscut ?

    00
  8. Moldovenii gătesc la reșou pentru ca hotelieri romanii daca ii prind vor sa ii arda. Daca stii ca atragi astfel de clienti mai bine amenanjezi bucatarie si le dai access la ea sau faci mancacuri mai ieftine la restaurant.

    00
    • Nu-i suspecta nimeni pe hotelierii romani ca ar fi foarte inteligenti.

      00
    • bine comenteaza cineva la articolul respectiv, ca asa pleaca si romanii in grecia. sunt convins ca nu toti dar daca ma gandesc bine am cativa baieti pe la bloc care imi povesteau cum au plecat cu branza, oua, conserve, baxuri cu apa si bere….

      00
  9. îmi plac știrile astea care nu spun nimic relevant pentru români: „proteste că s-a scumpit benzina cu x procente”. bla, bla. de la cât la cât? asta e mai important. la o putere de cumpărare echivalentă cu a românilor, mexicanii plăteau cam 3 lei pe litrul de benzină, echivalent în lei (preț subvenționat ce a dus firma de stat, de exploatare și distribuție, monopolistă, în faliment) și au ajuns, după 1 ianuarie, la aproximativ 3,8 lei.

    00
  10. rumînu trebuie să devină perfect conștient de faptul că, din cei ~5 lei per litru de combustibil pe care-i plătește la pompă, aproximativ 2.5 lei se duc către statul rumîn sub formă de accize și tva.

    00
    • De aceea mi-am montat GPL.
      La mine in BZ media de pret e pe la 2lei/L.
      L-am tras de limba pe un angajat si cica ei il cumpara cu 1.45lei/L.

      00
  11. Cand cheltui aproape la fel pe o masa in St. Moritz ca in Poiana Brasov, nu e de mirare ca lumea isi prepara mancarea in camera.

    00
  12. Ziua în care lumea i-a fugărit cu bâtele, pe hipsterii cu încălzirea globală.

    00
  13. Mexic – se opresc investitiile americane, se ridica zid cu S.U.A., creste pretul la benzina cu 30%. Nu e bine ce e pe acolo. Adica SUA ar trebui sa stie ca un vecin instabil e mai periculos decat un vecin asistat. Cate tari mai sunt oare in situatia Mexicului? Adica tari „esuate” care supravietuiesc strict prin prisma unor principii economice care incet, incet incep sa dispara – in cazul acesta singurul avantaj al mexicanilor era ca reprezentau forta de munca ieftina si taxe mici pentru investitori (la fel ca in Romania) – in rest, nu aveau nimic al lor, sustenabil (ma refer la un sistem functional, nu la resurse ca si alea trebuie exploatate). ar trebui luat exemplu probabil si pe aici, ca de pleaca Renault si inca 5-6 care se enerveaza precum cei de la Delphi, apoi nu-i de bine. Mai avem si noi un Musca, dar prea putine nume mari, care reprezinta businessuri romanesti functionale.

    00
  14. Baga si ca s-a vandut Vector Watch, tot Fitbit ii baga in groapa. Era amuzant ca am vazut niste review-uri pe YouTube gen „Pebble a murit, cu ce sa il inlocuim?” si Vector era varianta aleasa, Fitbit rade tot insa.

    00
  15. De ce ascunzi ca esti folkist? Abia acum am aflat: https://www.youtube.com/watch?v=UstQOcmwWKk

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.