O știre, cu Digi24, ProTV, Hotnews și Mediafax

La 16.30 apare prima oară știrea că a fost un accident auto în Vrancea. Vă invit să lecturați știrea pe 4 site-uri: hotnews.ro, digi24.ro, stirileprotv.ro și mediafax.ro.

Spuneți-mi dacă, în urma lecturării, ați aflat cum s-a produs accidentul.

Nu, n-ați aflat. E ora 19.30, 3 ore după prima publicare, și nici un site nu s-a obosit să revină pe subiect. Contează? Pentru public da. Pentru jurnalist și presă nu prea. O știre incompletă nu înseamnă nimic, importante sunt pozele cu morți, numărul morților și aglomerația ulterioară. Cum s-a produs, de ce s-a produs, vârsta mașinilor implicate, vârsta șoferilor, astea sunt detalii în goana după știri. Numărul morților e important. Familia în lacrimi. Câți copii au rămas acasă plângând. Câți părinți. Cine ce cum unde nu e important pentru jurnalist.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

41 comentarii

  1. Din video-ul de la digi o chestie mi-a ramas intiparita: odata la 5 zile cineva moare pe E85. Fuck.

    00
    • Dar accidente cu victime sunt zilnic. Asta e aproape la fel de grav.

      00
    • E85 e „drumul oaselor”. Se circula cu 130km/h in conditii de 1 banda pe sens pana dupa Ramnicul Sarat. In zona in care s-a produs accidentul cred ca sunt totusi 2 benzi.
      Marea problema la E85 e ca s-au depasit valorile de trafic pentru care a fost proiectat si toata lumea e disperata sa ajunga repede acasa.

      00
    • Da, e jale acolo.

      00
    • @mariusc: E 85 are doua benzi doar pe o portiune intre Buzau si Ramnicul Sarat. In rest e cu o banda si jumatate pana la Roman de unde se imparte in E85 spre Suceava cu o banda si E585 spre Iasi cu o banda si jumatate.

      00
    • @AlexT: Mvai ce urasc drumurile astea cu „o banda si jumatate”… Si nici nu e de mirare ca se intampla o groaza de accidente pe ele..

      00
    • nu exista asa ceva, „o banda si jumatate”, jumatatea aia nu e circulabila, e doar acostament consolidat, unde teoretic poti opri (nu e recomandabil). ca se circula pe ea, e prostia combinata autoritatilor si a soferilor, din lipsa de autostrada si uite de aia la depasiri de fapt te arunca pe contrasens.

      00
    • Exista de ani de zile propuneri pentru amenajarea acestui drum si cresterea sigurantei dar … mortii probabil nu voteaza (cel putin in Moldova).
      Chiar azi citeam pe Contributors despre drumurile 2+1, dar cine plm sa isi bata capul? Radare in tufis si restrictii de 50 in mijlocul campului, asta e tot ce poate polutia romana.

      00
    • @florin
      „mortii probabil nu voteaza”

      cum să nu voteze? Dimpotrivă, sunt votanți excelenți, exact cât/unde/cum trebuie!

      00
    • Pai normal, toate taxele pe care noi le platim, se duc al Bucuresti, sa le faca lor autostrazi si altele, dar in Moldova pula, nici macar un asfalt ieftin.

      Unirea tarii Romanesti cu Moldova cred ca a fost cea mai proasta decizie luata de Moldoveni. Din istorie s-a vazut ca Bucurestiul n-are nici un interes in regiunea moldova, iar la prima amenintare ar da-o pe toata rusilor.

      Moldova ar trebui sa fie tara separata, ca politicieni imbecili ca-n Bucuresti sa gasesc si aici, nu trebuie sa-i platim pe aia.

      00
  2. Azi waze raporta 5 polițiști pe A1. Nu era nici unul . Toate erau fake-uri. sincer am dat like și am raportat și eu de doua ori radarul. sa fie. dați minus :)

    00
  3. Important e numărul de click-uri…

    00
  4. NOU
    #16

    Boss, eşti demodat. who what when where why how NU mai e la modă demuuuult. Credeam ca lucrezi în mediul on-line :)))

    00
  5. Asta da realizare! Sper ca esti mandru!

    00
  6. Pai cum sa spuna si DE CE, ca astfel ar baga autoritatile in cacat si ei sint, desi impartiali, doar putin partinici. Mii de soferi au spus ca E 85 (si nu numai) e drumul mortii, dar cine sa priceapa?

    00
    • dacă e al tău, pune un copyright masiv pe el, că îl vor fura toți jegoșii.

    • Ce plm a vrut să facă ala cu mașina alba?

      00
    • omg

      da, clipul ăsta va fi furat la greu

      00
    • oare şoferul care filma realizează acum ce aproape a fost de soarta celui din faţă?

      ps. ambele maşini, focus 2, 5 stele.

      una era break , alta berlină, în jur de 1300kg in functie de motorizare, diferenţa de greutate în gol între ele de 30kg
      e=mc2
      energia cinetică relativă:
      110km/h 0,62MJ
      100km/h 0,50MJ
      90km/h 0,40MJ
      80km/h 0,31MJ
      64km/h 0,18MJ – viteza cu care testeaza euroncap

      voi cu ce viteză mergeţi pe E85 ?

      00
    • De obicei 120-130 din nefericire… pana si autorul a fost cu o bucata buna din masina pe sensul opus cand a depasit camionul…

      00
  7. Cine a proiectat E85 ar trebui decapitat..

    00
  8. Pentru că este duminică şi toţi reporterii ăia cu microfoane şi camere sunt la grătare de vichend ?.
    Jurnalist/ă : Adică, boss, sunt la o bere cu fetele la piscină… ce ? accident cu morţi ? lasă.. că la cât dau ăştia pentru un banal cu mortăciuni pe e85… aha, da da , lasă că fură luni Virgil nişte videouri de pe youtube cu imagini live şi facem un articol beeton. Da , mă, luni că azi este Duminică.

    00
  9. Cum s-a produs? Cam cum se produc 99% din accidente pe acel drum: viteza peste 90, cate doi incaltati pe acostament si inca pe fiecare banda, simplu si usor, nu au loc 4 masini in paralel si uite asa vedem tot cate 2 masini cum se pocnesc frontal la 130-140

    00
  10. Poate ca nu apucasera sa afle prea multe lucruri? Adica aia or fi fost prea ocupati pe acolo cu altele mai importante decat sa le dea lor informatii. Sau poate ca nici autoritatile nu aflasera inca?? Ca or fi fost oamenii in soc si nu s-a putut comunica ok cu ei….zic numa.

    00
  11. Aaa te refereai la 3 ore dupa..scuzati.. La trei ore dupa si nici o informatie, clar dezinteres pe principiul las’ ca scriem luni.

    00
  12. Jurnalismul romanesc este intr-o decadere continua.
    Solutia at fi sa apara cat mai multe canale de stiri independente online.

    00
  13. „Potrivit Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), în accidentul rutier au fost implicate două autoturisme, două fiind declarate decedate.”
    Desi au facut update ieri, Mediafax nici macar astazi nu a corectat ineptia scrisa mai sus.

    00
  14. Zeii șoselelor.

    00
  15. Accidentul s-a produs langa Marasesti, cel alb avea 120kmh.
    2 Forduri 2005-2007, 5 stele ncap, cel alb din constanta, cel albastru din bacau.
    Toata familia (mama+tata+copil) din fordul alb au murit.

    Din filmare se pare ca cel alb s-a speriat si a tras subit de volan, banuiesc ca cel cu duba rosie a facut ceva.

    00
  16. @ionut

    Vad ca te pricepi la fizica, poate esti amabil si ne explici cat de mult este influentata forta impactului de greutatea masinii si viteza acesteia

    Daca un logan de 1 tona care circula cu 130 km/h loveste frontal un Audi Q7 de 2.2 tone care circula cu 50 km/h, pasagerii din care masina ar iesi mai sifonati?

    E vreun site care are un calculator de genul asta, sa pot sa incerc mai multe combinatii (viteze si mase diferite)?

    00
    • nu mă pricep la fizică mai mult de ce am învăţat la şcoală, dar exemplul tău nu e corect, cele două maşini nu sunt identice.

      loganul este copia lui clio 2 apărut in ’98, proiectat la normele de atunci. loganul nu absoarbe bine impactul în partea frontală(capotă, lonjeroane, motor) ci îl transferă mai departe către celula habitaclului.
      încearcă să te uiţi la mai multe maşini testate pe euroncap şi vei vedea că la cele cu sub 4-5stele pilonul A se deformează, chiar şi linia plafonului. asta înseamnă că energia accidentului nu a fost preluată de către partea frontală. şi dacă pilonul A s-a deformat, atunci şi ocupanţii maşinii au simţit acelaşi impact.

      la cele cu 5 stele, mai nou cu %, cam peste 90%, energia este foarte bine absorbită de partea frontală, pilonul A este intact, uşa şoferului se deschide după impact.

      tablă nouă nu înseamnă neapărat şi tablă sigură. trebui sa te informezi.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.