Statul să facă, dar nu pe terenul meu!

sosea3Vă place sloganul ăsta? Îl strigă George Becali, care a dat în judecată primăria că i-a dat prea puţini bani pe o parcelă de teren necesară pentru lărgirea Şoselei Pipera (pentru cei din afara Bucureştiului, închipuiţi-vă o mizerie de stradă botezată şosea, unde tot timpul e aglomeraţie).

Şi nu e numai el. Mai avem din astea:

  • Aş vrea ca oraşul meu să arate frumos, dar să nu mă pună nimeni să îmi renovez faţada clădirii pe care o deţin, că nu e normal. Să o renoveze statul, că pe mine nu mă interesează să arate clădirea mea frumos, eu vreau să arate oraşul frumos, nu clădirile.

  • Aş vrea ca transportul în comun să fie mai curat şi mai rapid, dar nu vreau să cumpăr bilet, că e murdar şi vine greu. Sigur, nu e nici o legătură între ele şi cine spune că e un comunist împuţit.

  • Aş vrea să am casă în centrul centrului, dar să nu plătesc pentru ea impozit mai mare decât ăla care stă în Ferentari, că e tot casă, tot patru pereţi sunt, nu e normal să plătesc eu triplu.

  • Aş vrea să am maşină cu motor de trei litri şi doi ţoli, dar impozitul şi RCAul (că de casco nu poate fi vorba) să fie mici mici, pentru că mie îmi trebuie maşina, nu ca alţii care doar se plimbă cu ea.

Ăştia suntem. Am vrea să se realizeze chestii, dar fără nici un fel de sacrificii sau participare din partea noastră. Să se facă, dar să facă alţii, nu noi, noi doar să profităm când e gata.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

33 comentarii

  1. Mai adaug eu una. Se face reabilitarea reţelelor de apă/canal, prin programul ISPA, pe bani europeni. Se schimbă total cu conducte şi sisteme noi toată reţeaua oraşului, părţi din ea de pe vremea Austro-Ungariei. Oricum problemele erau cotidiene, avarii, lipsă de presiune la etajele superioare, apă murdară ş.a.m.d. Este o lucrare care se face odată la 100 de ani sau mai rar. Bineînţeles că o asemenea lucrare este însoţită de opriri periodice ale apei, pentru conectarea segmentelor de reţea nouă.

    Să vezi presa locală şi Adevărul de Seară ce titluri apocaliptice bagă. Şi texte aiuristice. Iar oameni pun botul că dau în judecată, că se revoltă, că se cacă-n stradă. Vine şi primăria cu ceva populisme de genul amendăm firma executantă. Toţi sunt eroi când e de dat din clanţă. Azi, pentru că acum 20+ ani apa, curentul şi gazul se opreau zilnic pentru câteva ore nu pentru vreo reparaţie, ceva, ci doar aşa, să facem „economii”. Atunci nu cârâia nimeni decât poate cu capul în dulap. Acum că se face o lucrare majoră, pentru viitorul secol de existenţă al oraşului, acum toţi dau din pizdă prin presă.

    00
  2. Subscriu la ala de deasupra mea. Si la mine in oras is desfundate strazile pentru schimbarea tevilor. Normal ca se circula ca dracu’! Politia nu indica rute ocolitoare, jmecheri care circula pe contrasens, etc… Si „adevaratii de aseara” baga articole cu titluri gen „Strigator la cer” „Socant” sau „Scandalos” toate cu trimitere la autoritati. Nu ca ar fi astea mai breze, dar sa lase sa se termine lucarile si apoi sa le dea in gura.

    00
  3. Sa ma pupe in fund cei care au pamant si asteapta despagubiri de ‘jde bulioane. Io cred ca infrastructura este interes national si in consecinta ar trebui pus un pret maximal si ciao vere. Maxim 20 euro/mp daca-i parloaga, nu are omu’ nimic construit pe teren, nu are nimic cultivat, si gata. Nu mi-ar conveni evident daca as avea io teren acolo, dar statul poate forta un pic nota. Dar pe de alta parte stam asa, ca puletzii in Evul Mediu Modern ca nu are pe unde trece strada (nici macar autostrada)?. Pai cum naiba, din cauza lui moshu’ cu parcela de cucuruz nu putem sa facem autostrada si merge Mertzedes Bentz la unguri ca la noi nu au autostrazi si ii fura samsarii de terenuri (tot la pamant ne intoarcem). Cu o investitie de 1 MILIARD de euroi si pe industriile orizontale mai mult decat dublu ?

    00
    • @Velu: să vezi pe afară câte 20-30 case mutate din drum. anul ăsta le vezi, la anul nu le mai vezi, că s-a lărgit şoseaua.

  4. Sunt de acord, mai putin cu ultimul punct. Eu nu inteleg de ce trebuie sa platesc impozit de noua ori mai mare pe acelasi centimetru cub decat unu’ cu motor de 1.4. Nu sunt scartar, eu nu vreau sa fie impozitul mic, corect ar fi sa fie proportional daca se folosesc cmc. Mai corect ar fi, ca la orice alte bunuri, sa platesti impozit in functie de valoarea masinii.

    00
  5. @rumbu – las-o balta, nu vei primi raspunsuri rezonabile :). Motor mare = lux. Evident, e o tampenie, e o idiotenie, dar e simplu de implementat si asta pare a conta mai mult decat faptul ca e o idiotenie…

    00
  6. rumbu: pt ca mofturile se platesc. Sau nu concepi deplasarea in ceva mai mic de 2500 cm3? Se incurajeaza cumpatarea, nu consumul aiurea de resurse.

    00
  7. @Iulian: De-aia astept si eu sa vad masini de transport facute cu motor 1.4. Nu de alta da prea mult lux au aia. De ce sa le trebuiasca motor asa de puternic ?

    00
  8. Legat de transportul in comun, in alta tara (in cazul asta, Cehia):
    Doi insi, un roman si un ceh, colegi de munca au iesit in oras, la una mica. Noaptea, sa plece si ei acasa – luau acelasi autobuz. Si pentru ca erau beti si s-au trezit cam tarziu, se pun sa fuga sa fie siguri ca prind autobuzul (noaptea vin din ora in ora). Romanul, ce zice? Bai, hai sa nu mai pierdem timpul sa luam bilete de la automat, sa nu pierdem autobuzul. Deh, mentalitate de roman. Primeste in schimb o lectie de la ceh care-i spune: bai, nu iau eu acum bilet, ca ma grabesc. Maine nu ia nici altu’ ca se grabeste si el. Si tot asa nu mai cumpara mai multi, ca se grabesc. Si dupa un timp ma trezesc ca nu mai vine autobuzul la fix, ba ca e murdar, ba ca e o troaca de pe care pica tablele….

    Si astia tot comunisti au fost, ca si noi………….

    00
  9. @Velu

    Nu-i chair asa, amice, ca dreptul la proprietate e fundamental in statul de drept. Daca iti plac exproprierile fortate, te duci usor in Venezuela, si vezi cat de bine te simti.

    Uite ca in UK piatra mica rastoarna carul mare, si catunul pe nume Sipson a oprit constructia inca unui runway pentru Heathrow. Si crede-ma, nu-i nimic de capul lui – sunt o suta cinzeci de case, nici macar vechi, shit affordable housing de pe vremea lui Thatcher.

    Stai tu linistit, ca nu din cauza unei parcele de trei pogoane nu avem noi autostrazi. Mosul cu trei pogoane de cucuruz abia asteapta sa ia un ban. Problema lui Becali e evident alta – si anume, ca dupa ce a vandut, si-a dat seama ca n-a strigat destul, sau a vandut taman ca sa poata sa strige…

    Bineinteles ca statul poate sa forteze nota, dar nu oricum; din cate imi aduc aminte, trebuie ori sa dea un premium peste piata, or sa ofere un teren asemanator pe o raza de X km de la locul exproprierii. Cate smecherii s-au facut cu chestia asta la inceputul anilor 90, hehe…

    Planurile de fezabilitate pentru infrastructura se fac cu multi ani inainte de inceperea constructiilor – dupa care primarul unei comune, sa zicem, Caciulati, din, sa zicem, Judetul Ilfov, aduna o gasca de baieti destepti si le zice – Fratilor! Pe aicea o sa treaca autostrada Bucuresti Brasov, iata, prin lotul asta si asta. Ia duceti-va voi si faceti-i lu’ Nea Gheorghe o oferta de 3 EUR/mp, ca dupa aia statul o sa trebuiasca sa va dea cat cereti.

    Iar statul, cand vine vorba sa se apuce de treaba, nu are de vorbit cu Nea Gheorghe si Mitra lu’ Sobolan, ci cu un grup restrans de mari posesori de mici parcele care stiu sa isi apere interesele.

    In cazul soselelor, nu lipsa de spirit de fair-play a unui mos ne sta in cale.

    Cu totul de acord cu restul exemplelor, insa :)

    00
  10. Ai uitat cel mai „important” slogan: De ce sa platesc rovinieta? Mai intai sa faca statul drumuri!

    00
  11. @sabotor foarte buna povestea.
    Luxul trebuie taxat,

    00
  12. @rumbu: nu de 9 ori mai mare. De 75 de ori mai mare (Viper).

    Aşa cum pe o casă de suprafaţă egală într-un cartier central din Bucureşti impozitul e de 20 de ori mai mare faţă de o comună din Ialomiţa. Nu de 9 ori.

    ~Nautilus

    00
  13. @alex24: „@sabotor foarte buna povestea. Luxul trebuie taxat,”

    Autobuzul e lux?

    ~Nautilus

    00
  14. Imi plac aceste decapitari ale nesimtirii urbane.

    00
  15. @sabotor,
    nu prea ai dreptate.
    dar ca alternativa, nu ca spirit romanesc.
    daca te grabesti, si autobuzul e in statie, poti sa urci fara bilet, si sa platesti la sofer bilet + o taxa de 10% parca.

    00
  16. @cezar: Pipera nu e oraş decât cu numele. Deci e vorba de nesimţirea RURALĂ.

    ~Nautilus

    00
  17. @user

    Ok, te grabesti nu iei bilet. A doua zi poti lua doua, unul il arunci, consideri ca a fost biletul de aseara.

    00
  18. Eu lucrez pe mihai bravu, stau pe la sudului. Acum se lucreaza la un pasaj jos la vacaresti intersectie cu splai . Din 3 benzi + 1 de tramvai pe sens au ajuns 2 pe sens, gard intre sensuri si nema tramvai . La inceput a fost zapaceala maxima acum lucrurile s-au mai calmat. Cand au inceput o parte din colegi injurau 30 min dimineata :
    ” ce dracu or fi scos pavelele alea din statie, acu 2 ani a renovat-o si acum le strica? ”
    ” de ce dracu or scoate linia de tramvai ca era buna …”
    „ai dreacu stau degeaba toata ziua, lucreaza doar in partea aia , aici nu lucreaza…”

    Dar nu se gandeste si ca peste 1-2 ani cand va fi gata va trece ca prin branza pe acolo, ca la orice ora din zi si din noapte iti va lua cateva secunde sa treci de o intersectie care se poate bloca foarte usor.

    Orice lucru bun cere sacrificii , sacrificii pe care nici un roman nu prea vrea sa le faca, asteapta de la altii sau le face cu conditia sa devina multi-miliardar peste noapte. ASta da.

    00
  19. intersectia de la vacaresti se bloca? lol

    zoso, cum ar fi sa ai o casa cu nitel pamant in mijlocul bucurestiului, si nea Oprescu sa vina sa ti-o darame, dar sa iti dea pe ea 30.000 de euro?
    Frumos nu?

    00
  20. dap, numa ca nu era vorba de darapanatura ci de casa (6 camere) cu curte. Nici macar nu conteaza cum arata casa, era in buricul targului.
    si nu era vb de personal de culoare.

    trecand aici si faptul ca
    1. evacuari iarna, desi legea interzice
    2. continuarea lucrarii desi era decizie de la tribunal cum ca stop

    Dar, domnu doctor nu se opreste in lucruri d-astea legale. Nu e problema lui

    00
    • @animaloo: caută mai bine, de vreo doi ani se roagă de ei să plece. progresul inseamna sacrificii. „aici m-am nascut, aici mor” nu se incadrează.

  21. Imnul national al Ro ar trebui sa fie „Sa ne faca/dea statul”

    00
  22. revin. Casa de 6 camere + Curte, in centrul orasului = 30 de mii.

    00
  23. e usor sa vorbesti de „sacrificii” atata timp cat nu sunt ale tale.

    00
  24. bai, culmea e ca nu toata viata asta este pe net. Si, si mai culmea, este faptul ca nu totul trebuie exemplificat prin link.

    Ceea ce scrisasi tu aici este pe jumatate, spre 80% justificat. In multe cazuri (vezi inclusiv podul de la grozavesti) nenei destepti au dorit bani nesimtit de multi pentru cacat.

    Problema este data de momentul in care ai ceva parghii legale si cum abuzezi de ele. Nea Oprescu trece pe cadavre. Pe el legea nu il intereseaza. are un plan.

    de asemenea, chestia cu fatadele. Nu se poate face chiar la nivelul asta „vine statul si te pune sa o vopsesti”. Pentru ca sunt anumite case, unde renovarea trebuie facuta in anumiti termeni. Cum ar fi sa zica primaria „trebuie sa renovati, dar numa cu vopsea de la X ca arata bine”?

    00
    • @animaloo: mai bine nu mai renovăm. şi nici nu mai construim. ce pla mea rost are, am făcut un muşuroi de furnici, lasa-l, că e specie protejată.

  25. @user
    Fugi dinspre Svobody Namesti spre Malinovskeho. E 1 fix, iar autobuzul ajunge in statie la 1 si un minut. Noaptea autobuzele sunt pline, e aglomeratie. Nu stii daca ajungi pana la prima usa, iar daca autobuzul e in statie si sta sa plece, incerci sa te urci pe prima usa de care dai (in cazul asta, ultima a autobuzului). Daca tu cumva fugi pe langa autobuz sa ajungi la prima usa pentru a cumpara bilet, iar soferul se pregateste sa plece, chiar crezi ca se gandeste ca nebunul ala beat care alearga pe langa autobuz vrea sa urce? Sa nu-mi zici ca te urci pe ultima usa si strabati tot autobuzul prin aglomeratia aia si mai si ajungi la sofer, sa cumperi bilet. De fapt, poate ajungi pe cand si autobuzul ajunge in Lesna…

    Asta ar fi doar o explicatie. Acum habar n-au de ce nu s-au gandit sa ia bilet de la sofer.. poate din cauza ca erau beti. Si eu am mers o data pe jos nu stiu cate statii ca nu gaseam automat pentru bilete si doar dupa ce am cumparat un bilet de la automat mi-am adus aminte ca pot sa cumpar si de la sofer…

    00
  26. vezi ca intelegi numa alb-negru.

    Atata timp cat statul ma obliga sa fac ANUMITE renovari poate sa ma si ajute. Daca nu, lasa-ma sa fac cum vreau eu, de cati bani vreau eu.
    Problema mare este ca acum se incearca ceva, care contravine cu ce se intampla in trecut. Si aici apar sacrificatii.

    Si dupa cum ziceam, daca nu-s ai mei/tai ne putem asuma sacrificiul lor. Daca nu ar fi asa, parca am cere si noi niste compensatii normale

    00
  27. am zis ca aveai alternativa legala sa iei de la sofer.

    la noi nu ai nici o alternativa.
    sa cumperi de la sofer nu e legal, automate de belete nu sunt, iar casele se inchid la 8 seara. (brasov cel putin)
    ce fac daca vreau sa fiu corect pentru a circula dupa 8 ?
    sunt obligat sa merg pe jos, sau sa iau un taxi.
    sau sa cumpar biletea deampixulea, ca poate o sa am nevoie o data de ele.

    00
  28. @Trijin: uite asta vroiam sa spun „un afacerist din Timiş, care pretinde de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) peste 400 de euro pe metrul pătrat” sursa: . No, asta-i taranu ala de care eufemistic vorbeam. Nu vrea si gata. Si noi stam ca prostii de 22 de ani sa adune statu bani sa-i dea, ca el nu vrea sub 400. Si Trijin draga, nu mai compara cacata asta de tara cu GB, ca noi nu avem nici 5% din infrastructura lor. Compara si tu, mai pamantean, cu Ungaria, cu Bulgaria, cu Croatia, deastia de pe aici. Acum ai priceput unde gresesti? Pe de alta parte io personal consider ca infrastructura este caz de „forta majora” si deaia ar trebui date legi speciale, ca sa iesim din Evul Mediu! NU exproprieri fortate, ci limitarea sau plafonarea sumelor pe care le cer puletzii astia. Este un teren cu malai si grau, NU are nimic construit pe el, este la mama dracului fara acces (nici macar dupa ce se construieste autostrada nu o sa aiba acces), deci de ce nu, MAXIM am spus, 20 euro/mp? Nu ar trebui sa se bucure ca le trece autostrada pe teren, ar trebui sa fie exact invers.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube