Șoferii UBER nu prea își înțeleg situația…

Șoferii UBER și Lyft vor să protesteze în ziua în care UBER se va lista pe bursă. Ia ascultați aici un isteț:

“We don’t want our wages to stay just minimum. We want Uber to answer to us, not to investors. The gig economy is all about exploiting workers by taking away our rights. It has to stop. Uber is the worst actor in the gig economy.”

Și alt isteț:

“Drivers are at the heart of our service — we can’t succeed without them — and thousands of people come into work at Uber every day focused on how to make their experience better, on and off the road,” an Uber spokesperson said. (sursa)

Soluția e relativ simplă: renunță. Lasă-i baltă până vor ajunge să se roage ei de tine să vii să conduci pentru ei. Depind ei de investitori pentru bani, dar depind de șoferi pentru curse. Când nu vor mai fi șoferi pentru curse, fie vor mări prețurile, fie vor da faliment.

Da, știu, azi au anunțat măriri de tarife în București. Tot degeaba. Dar nah, e greu de înțeles că on demand economy nu funcționează când singurul care pierde e fraierul care își rupe cârca sau mașina.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

56 comentarii

  1. NOU
    #1

    Nu poti sa renunti cand in spatele tau sunt alte mii de oameni care vor trece prin exact acelasi lucru, iar in spatele lor alte mii, si tot asa. Iar angajatorul stie asta si nu-i pasa cati angajati pierde atat timp cat va avea un rezervor nesecat de fraieri.

    00
    • Tot mai crezi în legenda cu: „Mai sunt 100 ca tine la ușă!”?

      00
    • NOU
      #3

      Nu e legenda, e adevar. Poate in Romania mai putin, dar in America da.

      Si hai sa va fim seriosi, e soferie, nu rocket science. Uita-te in jur, orice maimuta poate sa conduca.

      00
    • atunci care e problema? daca atat valoreaza munca ta, atat castigi. sunt altii 50000 care ar face munca pt aceeasi bani? cel mai probabil da. atunci nu te mai plangi si inveti sa fati altceva.

      00
    • @Ratzo … orice poate să conducă dar puțini pot să-și pastreze calmul când clienta se pișă pe ea în mașină sau când biciclistul îți sare în față.
      @leon, eu pot să fac altceva și tu probabil poți să faci altceva. Dar mulți nu pot să facă altceva și nu ți-ai dori să poată să facă altceva (rapid) pt că altfel munca ta cu care te lauzi ar face-o încă 50000 și și-ar pierde astfel valoarea. Așa, dacă un taximetrist câștigă decent, ei nu se vor chinui să caute altceva iar tu nu vei avea concurență pe piața muncii de la cineva mai ieftin decât tine și mai disperat decât tine … capisci?!

      00
    • Cristi,in Brasov sunt in fiecare zi 3-4 soferi noi,fa-ti o idee

      00
    • @xxx – sunt munci calificate și necalificate. Oricine poate conduce o mașină, sa fie casier sau manipulant. Nu oricine poate sa fie electrician, profesor sau mecanic, migrația forței de muncă nu se face așa ușor. Ai senzația că dacă ar fi condiții mai proaste pentru Uber sau Taxi o să ai mii de oameni care se vor face programatori?

      00
    • @bigbear și restul … pe lângă disperarea șoferilor, când vine vorba de Uber și restul de gig economy (freelancer?!), mai avem și prostie/invidie. De exemplu, un programator/electrician prost, când vede că un șofer de Uber face 20£€$ pe oră când vrea el, în loc să ceară mai mult pt munca lui de programator/electrician va zice că e ăla câștigă oricum prea mult, merită mai puțin … sau se va alătura lor și va vedea cât de proști pot fi unii șoferi de Uber care la fel, în loc să ceară mai mult pt munca lor preferă să aibă ocupație pe bani mai puțini. Și astfel venitul pe munca de Uber scade iar ăla pe cel de programator rămâne constant. Și da, unii șoferi de Uber s-au întors la munca lor calificată.

      00
    • @xxx

      Nu preapari sa intelegi cat castiga un programator, sau un electrician, ce cunostinte ai nevoie pt asta (nu putine), si de ce salarialau zero motive sa fie invidiosi pe soferi uber

      00
    • Ioane … tu nu știi cât făcea un șofer de Uber sau blackcab acum vreo 2 ani în Londra. Hint: îți băgai ceva în el de job de electrician/programator ;)

      00
    • @Xxx: Nu-mi dau seama de cand un programator e la acelasi nivel salarial cu un electrician.

      Insa cred ca incep sa inteleg: am de mutat doua prize si de tras alimentare de la o a treia catre doua prize incorporabile. Doi electricieni mi-au cerut 150 EUR pentru treaba asta. In cazul asta eu zic sa lasi comparatia doar cu electricianul ca eu nu cunosc un programator in Romania care sa castige 75 EUR pe ora.

      00
    • @Berilac, la programator banii vin constant, fara sa-si caute clientii. Electricianu ia 150 euro doar daca convinge un ciumpalac.

      00
    • @Berilac, compari mere cu pere.

      Fii atent aicea, eu am nevoie de un programatorash din asta sa-mi bage si mie un captcha, sa-mi rezolve niste syntax errors prin ceva scripturi js… treaba de juma de ora, doi programatori mi-au cerut 300 euro. Eu nu stiu electrician sa castige 600 euro pe ora.

      00
    • @manole: Ai reusit macar sa urmaresti firul discutiei ca sa vezi cine facea acea comparatie, de fapt? Sau e mai usor sa faci o trecere in diagonala?

      Asa ai facut si cand ai trimis cerintele acelor programatori? Task-urile de care spui tu iau intre 2 si 4 ore cel mai probabil. Depinde in primul rand pe ce platforma e scris site-ul, precum si de natura acelor erori de consola (sunt din codul dubios scris de altii, din biblioteci externe, etc.). Oricum, se pare ca am ramas grav in urma cu preturile, eu as fi mers pe 100 EUR.

      00
  2. Pana sa depinzi de soferi, depinzi de clienti pentru curse.

    In Romania, UBER-ul este viabil doar atata timp cat este o solutie mai confortabila (in termeni de servicii, curatenie, soferi) la aproximativ acelasi pret. Daca UBER-ul ajunge la un ipotetic pret de 5 RON pe km (suma data aleator, nu stiu daca sunt sau nu discutii in sensul asta) majoritatea calatorilor vor reveni instant la taxiurile clasice unde pretul ar putea fi la jumatate.

    In Occident nu vad care este avantajul UBER, cel putin pe unde am fost eu taxiurile din vest arata foarte bine.

    00
    • Ca sa iti raspund la intrebare. In orice oras din lume unde exista Uber,tariful pe Uber este mai mic decat cel taxi,asta e politica lor din ziua 1,altfel lumea nu s-ar fi incurcat cu ei aiurea

      00
    • un avantaj ar fi că pot folosi uber în orice mare oraș aș călători fără să trebuiască să iau aplicația de acolo și nici nu aș lua un taximetrist random care să mă umfle la preț pentru că sunt turist

      00
    • @Robert3 … sunt și orașe (puține) unde tariful minim e stabilit de primărie/consiliul local dar e dubios că e cam dificil să protestezi contra lor. Parcă mai ușor dai vina pe o firmă privată venită de afară.

      00
    • E mult mai simplu sa folosesc o singura aplicatie in Cluj,Lisabona,Bucuresti, etc.

      00
  3. Problema nu e în orașe gen București ci în orașe precum Londra sau new york, pline de emigranți în vârstă, fără drept de muncă și care nu se pot angja la mcdonalds. Eh, pe ăia cine îi protejează?

    00
    • Dacă nu are drept de muncă, ce caută acolo și de ce trebuie protejat?

      00
    • Cristi … ca să înțelegi cred că ar trebui să te naști unde s-au născut ei.

      00
    • @Xxx Pai pai stramosii nostri s-au chinuit sa noi o ducem bine, in timp ce africanu freca duda la soare.. si acum urmasul lui vrea sa vina aici sa ia totul de’a gata? :lol:

      00
  4. Va cacati pe voi la 40 de minute de trafic inspre/dinspre munca si va plangeti ca niste fetite oparite la curulet (chiar si aici pe blog) despre cum va taie nush care banda si cum e greu in trafic in alea cateva minute ,dupa care sunteti zmei de tastatura.

    E usor sa zici ca orice maimuta poate conduce cand condusul tau se rezuma la maxim o ora pe zi si 2 drumuri in vacantele din an.
    Serios, nu costa nimic sa te inscrii la uber. Mergi ,inscrie-te ,stai 10-12 ore pe zi timp de 2 saptamani in masina si dupa aia arunca o privire asupra ideilor tale si vezi daca munca aia valoreaza „nimic” doar pentru ca in viziunea ta o poate face „oricine”.
    Cam 8 din 10 soferi uber renunta dupa o luna ,dar din pacate faptul ca sacul de oameni naivi este nelimitat, este un adevar.

    00
    • Ai dreptate cu ce zici, dar cred că n-ai înțeles ideea.

      E vorba că bariera de intrare e foarte joasă. Oricine poate intra.

      Ca și cu bloggingul. Oricine poate să-și facă blog. E gratis. Orice maimuță poate. Să-l faci profitabil însă e altceva.

      Aici era discuția de fapt. Normal că nu e ușor să stai 10 ore în mașină, în trafic, dpdv psihic. Dar tot nu putem compara cu a lucra 8 ore muncă fizică în fabrică. La fel și acolo, nu e ușor, dar oricine poate face.

      Aici e diferența de fapt.

      00
    • Am inteles exact ideea,am vrut sa precizez doar faptul ca sunt maimute si pe partea celalalta ,nu numai la uber si anume aia care afirma ca e usor.

      Da, orice maimuta poate alerga,dar nu orice maimuta duce un maraton.
      Da, orice maimuta poate urca pe munte,dar nu orice maimuta urca pe Everest.
      Da, orice maimuta stie fotbal,da nu-s toate maimutele la Barcelona.

      Exista si locuri de munca pentru cei care nu pot mai mult dar isi doresc mai mult. De exemplu gunoierii primesc sporuri si de rusine si de noapte si de efort si de si de. Ajung la aproape 3000 de lei in mana ,pentru o munca care nu necesita decat sa ai stomacul tare.
      Poti avea mult si daca nu te duce capul ,dar te duce carca . Problema e ca vine un maimutoi deasta de tastatura si iti zice ca e usor ,ori la Uber nu e usoara nici munca si nu faci nici banii.

      DA ,STIU .Problema discutata era asupra faptului ca piata functioneaza dupa cerere si oferta. Am inteles, eu doar am dus discutia in directia asta .

      00
    • @Robert3 – aia 8 din 10 soferi Uber care renunta dupa o luna sunt domnisoare socate ca trebuie sa si munceasca. Arata-mi ca iei 10 muncitori din constructii sau din fabrica, ii duci la scoala de soferi si apoi odata pusi in Uber pleaca 8 din ei.
      Tu vorbesti de naivi care nu stiu cu ce se mananca viata si intra pe Uber crezand ca totul e roz si se traieste bine.
      Eu stiu zeci de soferi de tir in USA si Canada care conduc 10-13 ore pe zi, fara pauza, fara cafelute, fara sa vada alti oameni si culmea, rata de plecare nu e deloc de 8 din 10. Stii de ce? Pentru ca da 8-10 mii de dolari ca sa faca scoala (si dureaza 2 luni) asa ca se gandeste inainte la ce face si cine se apuca de asta nu se lasa.
      Mi se pare insa usor ipocrita pozitia ta – de ce discuti despre soferii Uber si nu despre cei de taxi in acelasi timp? Ia spune tu public ca este greu sa fii sofer de taxi si vezi cati vor fi de acord cu tine. Uber suna bine insa practic e exact acelasi job, doar cu alta palarie si eu nu am auzit pe nimeni sa ii bocceasca pe taximetristi ca stau 10 ore in masina.

      00
    • Hopa, avem un uberist revoltat printre noi :lol:

      00
  5. intrebare: am Golf 4 din 2002, 1.9 tdi PD 130 CP, break, pot sa il bag pe Uber?

    00
  6. E funny ca angajat intr-o firma pe minus sa ii spui: asculta de talpa frate, nu de inverstitori. :D Daca investitorul sau in cazul Uber sponsorul trage cortina ei se inchid in secunda 2.

    00
    • Ciocanul … înafară de Uber mai există lyft (în us), viavan (uk), ola (uk), taxify/bolt (eu), cabify (cică f popular în spania), și vreo câteva prin asia unde uber nu există + sute mai mici pt aproape fiecare orășel unde genul ăsta de transport (minicab/phv) este reglementat.

      00
  7. Boss, poate la tine la brasov oferta e limitata, pana una alta vorbim de orase si anexe cu peste 10 mil de locuitori, serios crezi ca oferta va fi o problema ever?

    In orase ca LA unde toata lumea are masina, unde curge cu imigranti care doar asta pot sa faca, moare ubar de frica soferilor. De ce crezi ca sobolanesc acum.

    De ce nu se muta pe lyft? probabil ca aia doar ce au marit cut lor sa dea bine in fata shareholderilor?

    00
  8. Dupa vreo 4 luni de condus zilnic cel putin 3-4 ore la Uber , sustin cu tarie ca lu’ Uber i se rupe de soferi.
    Nu e vorba de platit pensii si alte avioane, cum vor americanii. Alea-s vise… E vorba de oferit suport de calitate. De exemplu, am luat de pe un camp de la periferia Brasovului pe cineva. Zona n-are semnal. Era printre primele curse, nu stiam cum sta treaba. Dupa ce am preluat pasagerul am observat ca mi-a disparut navigatia din aplicatie, dar am zis ca nu e problema. 15-20 km mai tarziu ajung la destintatie, dau sa finalizez cursa… surpriza… cursa prea scurta se poate doar sa o anulezi. Taxa pentru pasager 7 lei, dupa impozitarea lu’ Uber 5.25. Pasagerul a zis ca-mi plateste diferenta cash, ca e prea putin, eu ca un naiv ii zic ca nu e nevoie, ca ma descurc cu multinationala vietii. Am facut ticket, am explicat situatia, cu traseu facut pe google maps, toate detaliile posibile, dupa 3 zile se inchide ticketul: cursa a fost recalculata. Au mai adaugat prin marinimia lor inca vreo 4-5 lei la cursa respectiva. 2 saptamani si vreo 4 tickete de suport mai tarziu am primit pe cursa respectiva vreo 25 de lei, desi ar fi trebuit sa fie minim 28 de lei.
    Am mai avut meciuri cu ei pentru recomandarile pe care le face aplicatia de navigare. De exemplu din Bartolomeu in Coresi la sofer arata ruta pe centura, la pasager arata ruta obisnuita, prin Tractoru. Daca te duci pe centura cum iti arata aplicatia, tzeapa, pentru ca banii ii da pentru ce ii arata pasagerului. Tot la navigare, orice drum Centru – Racadau e obligatoriu pe Dobrogeanu Gherea. Au fost cateva zile cu ninsori serioase, nu se putea traversa in conditii de siguranta, asa ca mergeai prin oras. Daca nu rugai clientul sa adauge o oprire, faceai 3 km neplatiti (sau cat naiba e diferenta intre drumul prin oras si drumul peste deal). Mi se pare ca au ales cea mai proasta varianta, cand clientii pot reclama oricand traseul urmat pentru o cursa.
    Mai am si alte povesti despre suportul Uber, daca prezinta intres subiectul.
    Concluzia mea? Nu merita sa fi sofer Uber in Brasov decat daca nu platesti tu carburant+intretinerea masinii.

    00
    • Cursa se recalculeaza daca te abati 5km de la ruta initiala. Ori in Brasov in 5km iesi in orice directie,nu ai unde sa mergi 5 km

      00
    • Sunt o mie de chestii de criticat lauber, dar nu cred ca solutia de navigare se numara printre ele.

      Solutia de navigare e waze, nu uber. Nu te obliga nimeni sa mergi dupa drumul aratat de aplicatie ca un robot.

      Tehnologia are rol de asistenta, nu un inlocuitor pt judecata si experienta proprie.

      Altfel, nici nu ma mira sa vad cum companii precum uber investesc in masini care se conduc singure; pt a elimina inconvenientul care este șoferul uman si care – in acestor companii – nu sunt cu nimic superiori unui calculator de bord (de care se folosesc oricum orbeste pentru a ajunge la destinatie).

      00
    • vezi ca solutia de navigare e UBER MAPS pe care majoritatea soferilor o ignora deoarece nu e actualizata si te baga airuea .Nu stie unde sunt strazile cu interzis,unde sunt giratoriile mai noi de 2016 cand a fost actualizata ultima oara ,etc. Uber calculeaza ruta dupa UBER maps, Waze calculeaza cea mai rapida ruta,implicit centura

      00
    • Ioan, intr-adevar in aplicatie ai posibilitatea sa selectezi aplicatia de navigare (Google Maps sau Waze), insa in caz de probleme de tarifare, trebuie sa aduci dovezi ca ai folosit mizeria lor de aplicatie. E integrata in aplicatia de sofer.

      00
    • Nu schimba cu nimic logica postarii mele.

      Daca tu te plangi ca ai nevoie de o aplicatie sa ajungi din A in B in Brasov, ce crezi ca impiedica Uber sa te trateze ca pe ceva usor inferior unei aplicatii de navigare?

      00
    • Ioane, problema mea nu e ca nu stiu sa ajung din A in B in Brasov. Problema mea e ca Uber imi da bani in functie de rutarea pe care o recomanda cacatul lor de aplicatie, iar daca nu respect traseul imi zice sa le sug pula, pentru ca n-am respectat indicatiile. Repet, zi de iarna, ninsoare la greu, derdelus pe bulevardele mari, aplicatia vietii ma pune de la Modarom in Racadau sa trec Dobrogeanu. Da, trec la pierderi diferenta de bani pentru o cursa, ca e mai ieftin sa pierd 3 lei decat 2 zile in service daca ma infig in ceva, da’ cand ajung in Racadau imi da comanda tot de la Modarom, ca doar e la 2 km distanta; am varianta s-o refuz, sau sa merg 5 km, tot in gol. Acum intelegi unde e problema mea de fapt?
      Alta suedejie e la comenzile din Poiana. Stai in livada, prinzi cursa de Poiana si de fapt comanda e Poiana – Silver Mountain, sau chiar de la telecabina veche la telecabina noua. Cam cum e sa urci Poiana pentru cursa de 10 lei?

      00
  9. Alooo, sefu, tu nu stii ca e greu sa ai mentalitati de turma la actiuni care sa faca un bine? Mentalitatile de turma sunt regasite doar cand e vorba de stupiditati nefolositoare. Ce dracu!

    00
  10. Uber si Lyft au fost „smecheri”, au agatat oameni la care le-au vandut masini la asa zisa promotie, acum masinile alea trebuie platite lunar, daca renunta la uber /lyft au de platit si penalizari. Banii se faceau usor daca sareai de pe Lyft pe Uber si cu multe ore ajungeai la 50-80.000 $/an din care trebuie platita masina, benzina si intretinerea si teoretic nu aveai sef, munceai cand aveai chef.

    00
    • N-au ei treabă cu vândutul de mașini dar bănuiesc că accesul pe marketplace nu e gratis.

      Și încă o chestie interesantă: Uber trimite mail cu ceva cursuri de programatori de aplicații mobile în parteneriat cu nu știu ce firmă. Acuma oare o fi trimis mailul că le pasă de veniturile în scădere ale șoferilor sau sunt în căutare de programatori ieftini?!

      00
  11. toate chestile astea cu share sunt ok pana in momentul cand lumea isi da seama ca e sclavita… glovo, food panda, uber, airbnb … practic tu platesti toate si te rupi in doua ca sclavul, chiar daca ti se pare ca e avantajos, pur si simplu nu e sustenabil.

    00
  12. NOU
    #54

    Daca Uber va accepta harburi si melteni (pentru a tine preturile Jos), Uber se va duce la canal. Cu 1.99lei/km deja dai de taxiuri respectable in 90% din cazuri.

    00
  13. uber e genul de gig pe care să îl faci în timpul liber pentru niște bani de cola. pur și simplu nu funcționează ca job full time.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.