Șoferi – a doua regulă a depășirii: nu te răzgândi!

Iată un bun exemplu de prost care a ignorat prima regulă, pentru că, la fel cum susțin și pe la noi diverși guriști, nu trebuie să înveți să calculezi distanțe, ci doar să apeși pedala.

Și, după ce o apeși, să nu te răzgândești, mai ales după ce ai trecut de jumătatea mașinii. Pentru că consecințele sunt nasoale.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

61 comentarii

  1. Ce daca tirul merge cu 100 km/h, noi trebuie sa il depasim cu orice pret!

    10
    • In special daca ai o masina veche, puturoasa, gume mai vechi decat ea, frane doar pe partea stanga. Tot inainteeee

      00
    • …un fel de-a spune cu orice pret. se pare ca ala e ultimul pret.

      00
    • Mai sunt si cei care merg pe autostrada cu 100 km / h si cand au o masina ce merge cu 2-3 km / h mai putin, se baga pe banda 2 chiar cand vii tu lejer cu 130 sau mai mult :)
      Si apoi merg astia doar la 10 metri in fata masinii depasite de ei pana acasa :))

      00
  2. si bulangiu ala cu tiru nu i-a facut loc..se tinea tare bulangiu desi vazuse ca vin masini din fata putea sa reduca si el putin sa poata termina si ala depasirea…

    10
    • “trebuia să reducă și el puțin, poate termina și ăla depășirea”

      10
    • Nu scrie nicaieri ca eu cel depasit trebuie sa reduc viteza. Scrie doar ca trebuie sa nu cresc viteza pentru ca tu sa ma poti depasii. Ii problema ta ca nu apreciezi corect distanta si ca nu retrogradezi in treapta OK pentru depasire. Un bou ala ce depaseste.

      01
    • @Ovidiu – daca nu ma insel scrie clar ca NU trebuie sa reduci viteza si nici sa accelerezi. Tocmai pentru ca in caz de se razgandeste cel care te depaseste sa nu joci “ba eu, ba tu, ba eu, ba tu” pe sosea.

      00
    • @sergiu :
      Art. 119. – Conducatorul de vehicul care urmeaza sa fie depasit este obligat:

      a) sa nu mareasca viteza de deplasare;
      b) sa circule cât mai aproape de marginea din dreapta a partii carosabile sau a benzii pe care se deplaseaza.

      Hotarâre pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice

      deci unde spune ca tiristu nu putea sa incetineasca?
      rationamentul tau era valabil daca era vorba cand se angaja in depasire da ala mic incepea acceleratia si tiristu frana moment in care se puteau ciocni insa aici este cu totul alta situatie bulangiu o tinea pe a lui crezandu-se in mad maxx desi a vazut ca vin din fata alte autovehicule si asta micu nu avea timp sa efectueze toata miscarea fiind oricum trecut de jumatea manevrei…

      00
    • @ovidiu – geniule, interesul tuturor e sa ajungem bine acasa. Ala a gresit, a apreciat aiurea distanta, dar tu trebuie sa faci tot ce tine de tine sa-l ajuti sa treaca peste. Da, nu esti obligat sa incetinesti, dar esti pielea pulii daca nu incetinesti, cand e clar ca asta e ultima solutie. Fuck, odata am iesit de pe sosea ca sa nu moara un idiot.
      Daca e vorba de egoism cretin, imagineaza-ti ca TIR-ul depasea autoturismul – atunci ai cam vrea sa intre TIR-ul pe banda fara sa treaca prin tine, nu?

      00
    • Dar voi v-ati gandit ca poate tiristul l-o vazut pe bolovan in ultimul moment, adica atunci cand o si franat? (asta daca va uitati atenti la stopurile de frana).
      Si eu am franat nu de putine ori pentru ca cel care ma depasea o facut-o aproape de limita.
      Dar asta nu inseamna sa depasesti tot timpul la limita a.i cel depasit sau cel de pe contrasens sa fie nevoiti sa franeze sau mai rau sa ia razant santul.
      Iar un tir este foarte fragil si devine instabil la manevre facute la limita.
      De 2 ori m-am razgandit si eu pentru ca am incercat depasirea in treapta gresita. Dar in ambele cazuri am franat si m-am retras in spatele celui pe care doream sa-l depasesc (ambele tiruri), nicidecum nu am incercat sa-mi fac loc prin el. Daca era o duba sau masina mica in acest clip, dobitocul i-ar fi aruncat in sant.
      Nu sunt obligat sa incetinesc daca sunt depasit, dar o fac cand situatia o cere pentru ca s-ar putea ca cel de la volan sa fie un amator care se pierde cu firea si va incerca sa ma scoata in decor.

      00
  3. Did he dieded?

    10
  4. Data viitoare sigur nu se mai răzgândește.

    00
  5. Vali, eu nu am carnet, dau la anul dar nu inteleg de ce nu e ok sa te opresti? Daca franezi tu poate apuca sa franeze si cel care vine pe contrasens si se evita accidentul, nu?

    00
    • pentru că nu prea sunt situații în care te poți redresa. trebuie să fii sigur pe tine, să ții tare de volan, să te vadă TIR-ul și să incetinească și el. e un concurs de factori.

    • … si toata coloana din sens opus sa incetineasca!
      Bulangii!
      Dar, cred ca la volan nu era un rus, ca nu ar fi dat inapoi la faza asta!

      00
    • Iulian, din experienta iti spun ca daca esti intr-o depasire la limita s-ar putea ca ala pe care-l depasesti sa franeze si el sa te ajute (cel mai probabil daca nu ai ghinionul de un muist ca in cazul asta) si n-ai rezolva nimic.
      Cu depasirile e ca si cu ciupercile, daca nu esti 100% sigur ca poti mai bine nu incerci.

      00
    • asa cum zicea cineva mai sus, daca te bagi ca prostul si ajungi la jumatea masinii depasite, te bagi pana la capat. franeaza cel pe care il depasesti, franeaza si cel care vine din fata si toata lumea e fericita.

      00
    • NOU
      #28

      Accidentul se evita foarte usor daca automobilul isi vedea de traiectorie indiferent daca termina sau nu depasirea. Camionul din fata avea spatiu in dreapta si i-ar fi facut loc, asa cum a si facut de fapt insa automobilul s-a rotit si a intrat in el.

      00
  6. Ala cu tirul putea sa frâneze daca tot vedea ca vin mașini din sensul celălalt si ala cu masina s-a băgat ca prostul. Mare bulangiu.

    00
    • Dacă tirul frâna şi în aceeaşi clipă şi ăla micul se hotărea să frâneze ca să se replieze, murea din cauza tirului. Aşa tirul mergând constant nu încurca cu nimic socoteala micuţului. Iar dacă socoteala ăluia e proastă, măcar moare ca urmare a propriilor greşeli, nu din cauza iniţiativelor şoferului de tir.

      Firesc alta era situaţia dacă tirul venea din faţă. Dar aici nu e cazul, iar aşa măcar tiristul rămâne cu constiinţa curată.

      00
    • Dar tocmai asta s-a întâmplat.

      00
    • se vede destul de clar ca tirul franeaza

      00
    • atat de curata I-a ramas constiinta tirului ca nici n-a oprit dupa aia ….

      00
  7. Mai ales pentru ăla care filmează din spate.

    00
  8. DOAR MIE mi se pare ca tirul a franat ca sa ii faca loc/timp si pe cel aflat in depasire l-a apucat razgandeala in mijlocul depasirii?

    00
    • Da, inainte de impact se vad stopurile de frana. Probabil doar atunci l-o vazut pe bou in lateral. Io cred ca nici tiristul nu se astepta ca boul sa depaseasca in conditiile date. Oricum in asemenea cazuri doar tu cel care depasesti stii daca poti si daca te ajuta si masina.

      00
    • @ovidiu, se vad stopurile de frana? spre diferenta de stopurile de semnalizare si alea de acceleratie?

      00
    • Tare mi-e ca toti trei aveau loc daca nu frana cretinul (0:18). Pe de alta parte, daca tot a franat, noroc ca l-a luat din stanga, ca altfel…

      00
  9. Nu-i nimic gresit sa te razgandesti cand ti-e clar ca nu ai cum sa termini depasirea, mai grav e tragi de volan stanga sau sa ai frane doar pe o parte, cel putin asa pare din filmulet, ca nu s-ar fi infranat pe toate rotile, altfel nu-mi explic ce-i cu traiectoria aceea.

    Se vede clar ca veciculul de pe contrasens deja era iesit de mult in decor, ca sa-i faca loc prostului.

    00
  10. Masini vechi cu soferi care nu au habar ce fac la volan.

    Cam acelasi lucru se intampla si cu masinile noi de putere mica, luate pentru consum redus. Frate consum cu 6-12 lei mai putin decat a ta la 100 km! Si cand vrei sa depasesti mai bine te dai jos si o impingi.

    00
  11. a franat iodi, dar ti se pare ca voia sa ii faca loc. a apasat pedala reflex cand sinucigasul trecuse de jumatatea tirului.
    faptul ca a a fugit pur si simplu de la locul accidentului spune multe.

    00
  12. Era o vorbă: cei mai periculoși șoferi sunt nehotărâții.

    00
  13. putere mică, viteza 50-60 la oră, poate că ar fi avut șanse dacă începea depășirea cu treapta a treia (nu poate fi vorba de automate pe jafurile alea). la ce demaraj avea, era într-a patra, dacă nu cumva într-a cincea. motoarele cu putere mică, chiar benzinare, țin bine într-a cincea la 60 la oră. dar să nu intri în depășire sau în pantă.

    00
  14. Cam nehotarat soferul.

    00
  15. E o filmare din 26/10/2015?
    Dati share pe facebook, poate ajunge si la el si o vede, va stii sa nu faca depasirea aia, si bam! ati salvat un om.

    00
  16. Cel care a depășit a fost de 2 ori prost:
    1. a stat fix în fundul tirului și nu și-a luat avânt decât când a trecut pe banda cealaltă.
    2. Cu junghiul ăla nu reușea depășirea aia niciodată

    00
    1. Cand esti depasit, este interzis sa accelerezi(sa cresti viteza). In rest nu te intreaba nimeni nimic, este chiar recomandat sa pastrezi viteza ca sa nu incurci/zapacesti pe cel care te zapaceste sau alti participanti in trafic.
    2. Nu putem compara un autovehicul de aprox 1000kg cu un altul care are pe putin 10.000-20.000kg sau chiar dublu daca mai este si incarcat. Sunt niste chestii care tin de mecanica printre care si o prostioara pe nume “inertie”. E complicat sa franezi un camion sau sa urci un deal cand pierzi demaraj si de asta preferi sa rulezi cat mai constant daca si cat se poate.
    3. Si mie mi se pare ca ala cu camionul a calcat franele cand l-a vazut pe bezmetic ca era in depasire. Faptul ca probabil nu a oprit ulterior (desi nu stim ce s-a intamplat pana la capat) este problema lui si o sa raspunda in fata Militiei rusesti insa la o prima vedere, ala accidentat isi poarta vina.
    00
    • inerția ține de fizică, nu de mecanică :)

    • si mecanica nu e parte a fizicii?
      totusi, nu cred ca se referea la mecanica auto

      00
    • facand abstractie de prostia din capul lui de a se antrena intr-o asemenea depasire (nu si-a calculta distanta, viteza, etc.), ajuns la mijlocul tirului schiteaza cumva un dreapta sa se fereasca. la fel face si cel ce venea din fata. daca si soferul de pe tir il observa din timp pe “speedee gonzalez”, poate frana mai devreme, poate baga un pic tirul pe dreapta (vad ca ii permitea drumul), si scapa bietul idiot. ma frapeaza faptul cum ca masina lui speedee ia brusc stanga si intra direct in fata aluia. logic ar fii din cauza defectiunilor la sistemul de franare, dar tare cred ca ala s-a pierdut si a tras de volan stanga (dupa ce incercase un dreapta, sa se fereasca).

      00
  17. Și mai e ceva în toată povestea asta – șoferii care nu-și cunosc mașina sau o supraapreciază. Nu zic că nu au voie să depășească mașinile vechi, dar doar dacă știi că te ține demarajul și îți cunoști comportamentul mașinii în accelerare. Așa, mulți șoferi merg cu mașina, dar habar nu au ce e cu ea.

    00
  18. de cate ori erau sa ma omoare pe mine dobitocii care accelereaza cand ii depasesti. de as avea ocazia cred ca l-as strange de gat pe unul de asta. pt ca mi-ar placea sa il privesc in ochi cand isi da duhul.

    00
  19. si la masinile noi cu motor 1.2 benzina 75 CP e greu sa depasesti daca tirul are 90km/h si e si mai greu sa stai in spate

    00
  20. Eu am Fabia 1.2, 65 de cai. Care-i problema cea ma grava? Lipsa autostrazilor. Merg pe autostrada foarte bine cu 110-120. Iesi de pe autostrada si situatia se complica. Carduri de masini care lasa doar cativa metri intre ele, desi nimeni nu depaseste. Soferi care accelereaza cand incerci sa ii depasesti, ca e linie dreapta si ce basca lor. Soferi care conduc mai incet decat merg restul de masini. Oamenii astia nu ii inteleg. Esti in afara localitatii, e drum bun, se merge cu 100. Clar gasesti pe cineva care merge cu 70-80 in afara si 40 in localitate. Si, evident localitatea nu are centura ocolitoare, dar are biserica aurita.

    00
  21. Vali,

    Cred ca ai fost beat cand ai scris postul asta. Mai e o varianta, poate l-a scris cineva pentru tine. Daca niciuna nu e adevarata, lasa-te tata de dat sfaturi de condus …
    Nu imi vine sa cred ca poti face asemenea afirmatii.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.