Șoferi: clubul mizerabililor #3

Trafic aglomerat! Trafic aglomerat! Trafic aglomerat! Trafic aglomerat! Trafic aglomerat!

Semaforul și românul

În Brașov sunt semafoare cu cronometru. Și e un cronometru din ăla isteț, adică se pune galben, se pune roșu și trec două secunde până se pune verde, pentru a preveni idioții.

Partea proastă e că sunt unele semafoare scurte unde se fac cozi din cauza lentorii în gândire și în mișcare a ardeleanului. Și din cauza prostiei șoferului. Cum se procedează:

  1. ah, am 20 de secunde, de ce să pornesc când se pune verde, să mai aștept un pic…
  2. 15 secunde, sunt un barosan, stai să bag a doua…
  3. 10 secunde, ce atâta grabă…
  4. cinci secunde, sunt stăpânul lumii…
  5. trei secunde, hai să frânez înainte să trec…

Eram a zecea mașina la un semafor de 20 de secunde și nu am reușit să trec, trecând doar șapte mașini în 20 de secunde.

 

Românul și coloana

Se merge în coloană de la semafor. Și la fiecare coloană sunt cel puțin doi idioți:

  1. idiotul care vede că s-a pus roșu în față și o lasă la relanti, forțându-i pe toți din spatele lui să încetinească și să meargă ca melcul. el nu vede nimic rău în asta pentru că de obicei e imbecil și mă-sa-i curvă.
  2. idiotul care merge mai încet decât coloana pentru că o să facă accident la 30km/h, de aceea lasă cinci lungimi de mașină între el și cel din față.

 


Da, e un pic de trafic la Brașov zilele astea, nu mai fac 15 minute până la fată la serviciu și înapoi, fac 25.

 

ardeleans

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

78 comentarii

  1. 15 minute pana la job?!?!?! Unde e Brasov asta si de ce nu exista oameni pe acolo?

    00
  2. Si unde ar trebui sa se grabeasca „idiotul” de la sectiunea 2, punctul 1? Sa prinda rosu?

    00
    • dupa unii, cand vezi rosu ar trebui sa bagi blana si la 3 m de samafor sa dai in frane maxim
      ca sa stea si „grabitii” din spate mai mult pe loc, sa aiba timp sa-si faca freza in oglinda

      00
    • sa-ti explic.
      trebuie sa accelerezi cat poti de mult cand vezi rosu in fata ca sa-i iei fatza fraierului din fata ta.
      in plus de asta, ajuti economia sa creasca tocind mai repede placutele si discurile daca franezi violent la rosu.
      altfel, in bucuresti las masina sa curga de la cel putin 500 de m distanta de stop si ma pish pe disperatii care accelereaza ca sa franeze violent la stop. de multe ori ma sincronizez cu verdele si ii bag direct a 2-a, din mers, la stop.

      00
    • La punctul 1 ai un semafor VERDE, la 300 m mai in fata un semafor care se face rosu, o lasi pe liber ca nu are rost sa grabesti. Coloana din spate se va bloca in intersectie, pt ca pe tine te doar la oua de restul. Circuli doar tu pe strazi si regulile tale si logica sunt imbatabile.
      Da, o sa imi spui ca in carte scrie sa nu blochezi intersectia, sa ai rabdare pana ai loc sa treci.
      a)Daca sunt 2 ca tine, care merg cu 30, pentru ca ei nu au treaba, noi restul ne mai grabim, din diverse motive.
      b)Daca apuc sa trec pentru ca e liber si din fata se pune frana pt ca tu lasi liber, ca e rosu in fata, voi bloca intersectia.

      00
    • filip, n-ai cu cine.

    • Fabulos. Ma intreb cam cati km faceti pe luna, astia de ati dat dislike… Ce e asa complicat de inteles? Dupa ce ca nu avem semafoare sincronizate, ne taram ca melcii ca sa incapem doar noi pe strada.
      Nu ma mai mira nimic. Va urez sa va grabiti si sa dati pe strada numai de d-astia ca voi!!!!

      00
    • @Filip eu ti-am dat dislike și fac zilnic cam 60 km în oraș când nu am intervenții în afara orasului, fără sa discutam de concedii și ieșiri; socotește pe la 30-35k km / an. Și conduc în Timișoara, unde @Gupi se plangea ca face 45 minute în trafic sa-si ducă juniorul la școală.

      00
    • @Filip pentru ca fuck logic, right?

      00
  3. Explica-mi si mie de ce sunt imbecil ca nu accelerez pana in intersectie ca sa pun frana brusc ???

    00
    • nu trebuie să accelerezi, dar nici sa mergi cu 10 la oră.

    • Faptul ca el s-a bazat pe inertie astfel incat sa curga masina fara sa fie nevoie de frana sau accelerare, e de admirat. Ca nu puteti voi astia cu automatele sa faceti asta e problema voastra.

      00
    • ai dreptate :)

    • @Shack – asa-i, cu automata n-ai frana de motor…. mai ales daca automata e din 1990…

      00
    • Bravo Shack, un geto-dac adevarac.
      E o mizerie automata asta . La fel ca ABS-ul, ESP-ul si senzorii de parcare ( sau canera – doamne fereste! ). Toate consuma mai multa benzina si nu sunt bune de nimic , omoara placerea de a conduce.

      Altfel spus cu automata , dupa ce ca poti sa faci frana de motor , mai poti merge si cu 10 km/h pe distanta 5 kilometri++, sau cat plimbi mortu’ la groapa , sa-l enervezi pe zoso , gen , fara sa stai cu ambreiajul jumatate apasat , fara sa puta a ferodouri, fara uzura crescuta ( vorbesc aici de automatele originale hidramate, la astea noi cu ambreiaj , robotizate , e posibil sa puta , nu stiu)…

      Si mai altfel spus , toti aia cu Bemveuri , Opeluri si Loganuri care pleaca in fum de la semafor si opresc tot in fum la urmatorul au numa’ automate si saracii nu pot face frana de motor , asta e problema lor. Ar trebui interzise cutiile astea!

      00
    • @Jordan – frana de motor? pentru ce? sa nu se supere zoso ca merg cu 10 la ora cand in fata mea e rosu? :))

      00
    • Cred ca s-a inteles gresit. Eu ma refeream la cazul in care coloana se deplaseaza incet si tu gasesti acel golden point unde o lasi pe liber si masina curge frumos dupa cel din fata ta.
      Cat despre automate, tocmai asta e ideea, din cate stiu eu, sa o treci pe N in timpul mersului nu e ok.

      00
    • nu te obosi, ei sunt in lumea lor. aia cu automata a fost o tâmpenie gratuită.

  4. Pai si daca i rosu, unde te grabesti? Plus ca am impresia ca iti place asa sa stai la inghesuiala. Bara in bara. Nu degeaba i-ai pupat pe 2 in cur in ultimele luni. Si dupa aia tot aia is vinovati… hahaha.

    00
    • ești idiot. bravo.

    • Normal ca sunt idiot. Nici nu ma asteptam la alta replica.

      00
    • nu te pot educa eu. serios că nu. dacă tu nu realizezi ce fac greșit, nimeni nu îți poate explica că ești idiot și creezi o coadă lungă aiurea.

    • Se spune: nu ma puteti educa voi .

      00
    • Uite care e problema. vezi ca se face rosu la semaforul de peste 100 de metri. E complet absurd sa o lasi la punstul mort si sa te tarai tu 100 de metri, doar pentru ca ai impresia ca e mai bine sa mergi incet-incet, decat sa stai prea mult „la inghesuiala”, ca nu ii suporti bara aluia din fata la vedere. Stiu ca visezi ca se va face verde pana ajungi la semafor si nu o sa opresti deloc.

      Comportamentul corect e mers normal, nici nu o lasi moale, nici nu o calci suplimentar, si cu 10 metri inainte de semafor sa calci frana cat vrei tu de lin, sa nu iti sara nicio picatura de cafea. Si cam atat.

      Si nu e doar o chestie de stil de condus: e esential sa te grupezi cat mai repede la semafor, pentru ca lasi spatiu in urma ta cat mai repede. Poate ca e nevoie ca cineva sa iasa de pe o strada laterala sau sa schimbe directia de mers si poate gasi o „gaura” in trafic daca se face regruparea cat mai repede la semafor. Daca tu te tarai 200 de metri pana la semafor, in spatele tau se face inca o coada de 30 de masini si nefericitul care incearca sa iasa de pe strada laterala nu reuseste sa profite de „gaura”, vine alt flux de masini care se lipeste de coada creata de tine si el ramane tot acolo, asteptand un gol.

      Pe scurt: cand poti sa eliberezi strada, elibereaz-o cat mai repede (evident in conditii de siguranta). Nu te mocai in trafic, ca nu e bine. Asta e de baza in traficul urban aglomerat.

      00
    • @ vali: tu esti ca aia care te inghesuie la ghiseu, sau la orice coada. Ai impresia ca daca te sui pe mine si ma impungi cu pendula-n coaste o sa mearga treaba mai iute. Dar no, ai fi pui de einstein si pentru tine timpu’ i relativ.

      00
    • Zoso, probabil te pricepi la multe, dar când vine vorba de sfaturi de șoferie, te rog lasă-i pe alții. Mulțumim.

      Condamni fix un comportament de om normal, care face ca traficul să fie mai liniștit. Mă distrează de fiecare dată când ajung la semafor în același timp cu un idiot care croșetează benzile.

      00
    • Macar din numarul de like-uri iti poti da seama cand celalalt are dreptate si eventual tu esti ala ce mai are nevoie „sa fie educat”. E ok sa nu le stii chiar pe toate si sa nu ai mereu dreptate.

      00
  5. Your meme is bad and you should feel bad.

    00
  6. Idiot e ala care se bags in fata celui de la 2.1.

    00
  7. Idiotii care merg in paralel cu 30 la ora. Because, why the fuck not?

    Taximetristii, de orice natie.

    Masinile de gunoi.

    Mamicile care opresc in mijlocul drumului sa arunce, daca ar fi posibil, puradeulul din masina direct in scoala.


    Lista e lunga, dar asa de dimineata.

    00
  8. La 2.1: prefer asa, decat sa ma grabesc ca sa astept. mergem la consum :D

    00
  9. Ahahaha, sa stai in spatele meu cand se pune rosu si vad de la distanta si sa admiri cum reduc de la 60 la 5km/h numai din frana de motor.

    00
  10. Asa e si in Timisoara, Arad si cam peste tot unde nu e Bucuresti. Cred ca e singurul lucru bun ce trebuie imprumutat.

    00
    • Pana la școală cu kinderu și apoi înapoi la serviciu: 45 minute cu masina sau 50 pe jos. Preferăm amândoi alea +5 minute.

      00
    • Nu stiu cand ai fost tu in Timisoara ultima oara, dar eu am fost si acum o luna si acum 3 luni. Trafic aglomerat, ceva mai civilizati, dar per total aceeasi oameni ca in Bucuresti. Foarte aglomerat!!!.
      Nu numai inBucuresti e nebunie. In majoritatea oraselor relativ mari sunt ore de varf. Eu sunt acum la Pitesti si la ora 8, din cauza unor lucrari, blestemi toti zeii din toate religiile.
      Asa ca asta cu Bucurestiul… devine din ce in ce mai prezzenta peste tot.
      Si nu, nu sunt din Bucuresti de felul meu.

      00
  11. Mai zoso, tie-ti trebuie bemveu.

    00
  12. 1.Ala de la punctul 2 lasa loc in fata sa intoarca autobuzul.
    2.Unii dorm la volan in loc sa doarma acasa.
    3. Nenea intructorul care i-a antrenat e un dobitoc si nu i-a spus ca daca e primul in coloana si in spatele lui 10 masini inseamna ca problema e la el nu la ceilalti.
    4. Acelasi nenea instructorul dobitoc nu i-a spus ca masina nu se strica daca treci cu 30 km/h peste limitatoarele de viteza si el crede ca trebuie sa opreasca inaintea lui apoi sa ii ia 5 minute sa il treaca.
    5. Militianul cu care a dat examen, in loc sa il dea jos si sa il trimita sa mai faca 2000 de ore de condus, il trece, ca ala conduce prudent.
    6. Curbele se pot aborda si cu mai mult de 20 km/h.
    7. Cand ploua identic 6 si in plus valabil si pentru mers drept.

    Situatie, coloana ieri pe DN1 spre Bucuresti de pe serpentine la intrare in Predeal pana la Sinaia, pe sensul spre Bv un nene mergea cu 30 la ora desi era liber in fata lui (voia sa ne fiarba ficatul ca nu puteam depasi) a ajuns in curbe si a devenit franaci, 4 frane/curba. Cum a dat de drum drept si nimeni pe contrasens nu te puteai tine dupa el. Sofer de drum drept ce mai. Masina nu era gioarsa.

    00
  13. Traficul e mai mare acum pt ca a inceput scoala. In Brasov chiar se circula cel mai ok din orasele mari ca aveti bulevarde late, sensuri giratorii multe. Nu ai ce sa faci cu speriatii de bombe, nu o sa se schimbe nimic.

    00
  14. Inca o chestie cu soferii romani: pe drumuri nationale cu o banda pe sens, sunt zmei si conduc nebuneste, ca niste descreierati: 110-130-150. Intrati insa pe autostrada, merg frumos si incet, cu 110-120, pentru ca fuck logic. E absolut incredibil. Conduceam cu 100-110 pe nationale si mai toti ma depaseau; am ajuns pe autostrada si la 130-140 depaseam coloane intregi. Multi dintre aia care nu suportau sa mearga cu 100 pe national ii dadeau cu 110 pe autostrada.

    00
    • șoferul român știe să accelereze pe distanțe scurte. pentru că cel puțin jumătate nu au mașini care să reziste la 150km/h 5 ore :)

    • este normal. pentru ca pe autostrada este previzibil: mergi cu Vsi ajungi in D/Vminute.
      Pe nationale prinzi sa mergi cu 80 dupa care fortezi sa mai scazi din T

      00
    • @animaloo
      e normal ca pe drumurile cu o singura banda pe sens sa mergi mai calm, ca riscul de accident e mai mare. Indiferent de orice calcul, e absolut cretin sa-i dai cu peste 130 pe nationale, in trafic destul de aglomerat (cu fortat intrarea inapoi in coloana pentru ca vine tiru’ din fata), iar cand ajungi la autostrada sa mergi cu 110.

      00
  15. La punctul 2.1, te-ai gandit cu cat ar creste consumul de combustibil daca accelerezi ca sa poti frana 50m mai incolo?

    00
  16. Esti un sofer slab si agitat colegu. Mult prea agitat.
    Si in plus jignesti niste oameni pe care nu-i cunosti. Daca unul e medic chirurg si face e o greseala in trafic pentru tine este ‘idiot’, ‘prost’. Nu e bine sa generalizezi.
    Consider ca faci parte din categoria care cred cu tarie ca sunt buni la ceva, cand de fapt ei nu sunt.
    Ce ai realizat din punct de vedere al condusului? Esti si profesionist sau doar amator?
    Care e raportul dintre numarul de accidente la km?
    O zi buna

    00
  17. Sa treaca 10 masini intr-un interval de 20 de secunde de verde, cred ca ceri prea mult.

    00
  18. Bucuresti. Sensu Pipiera – Aurel Vlaicu, la rond, are interzis. Pentru ca se lucreaza. A ramas o singura banda.
    Duminica erau niste baieti care, in loc sa ocoleasca 1km, stateau sa prinda traficul AV-Pipera gol sa o arda pe cei 200m blocati. In modu asta blocand si rondul.

    00
  19. Asta cu idiotul care lasa masina la relanti cand se pune rosu e de luat la injuraturi doar in Bucuresti, unde sunt semafoare din 5 in 5 metri. Practic, daca toata lumea se cacaie dupa unul care nu se grabeste, aia din spate vor ajuge sa blocheze niste intersectii. Insa, prin toate orasele de provincie prin care am mers, treaba asta cu relanti la semafor n-am vazut sa deranjeze pe nimeni.

    00
  20. desi pare retardat punctul 1 de la sectiunea 2,nu este. sunt extrem de enervanti astia care au vazut rosu la mai mult de 200 metri si o lasa la relanti. unde e distanta scurta e de inteles,dar unde mai ai de mers o bucata mare de drum..e doar enervant. au ei impresia ca fac economie de carburant cand defapt merg cu a2a la 25/h si consuma 40%

    00
    • In BV, pe Calea Bucuresti, de la liceul de info pana la intersectia cu Uranus sunt vreo 300m. Azi am patit ca am stat la semaforul de la info si cand s-a facut verde, cel de la Uranus era rosu… Cei mai multi au plecat in reluare, asa ca la plimbare, astfel incat am mai stat o tura…

      00
  21. Doamna nu vrea să-și ia carnetul?

    00
  22. Păi ardelenii ăia sunt în Ardeal – LA EI ACASĂ !
    Ai aterizat mătăluță LA EI ACASĂ și te deranjează CE FAC EI LA EI ACASĂ !

    Eu m-aș muta altundeva, unde nu sunt așa mulți ardeleni, și e lumea civilizată și rapidă în gândire. La Iași, la București.

    00
  23. Eh, recunosc ca-mi place sa mai arunc cate un ochi la tine pe blog, poate mai aflu una, alta, dar cu condusul ai probleme serioase la anumite capitole.

    00
  24. zi ca faci 25 acum pentru ca te uiti dupa liceence :D

    00
  25. Romanul este soferul pulii. L-a cacat muma-sa in masina. Al dracu’ roman, daca te uiti cat se grabeste in trafic cand se duce la munca ai crede ca va depasi Germania. Dar romanul este pendula universului cand est vorba de condus. Cei care voteaza negativ se simt cu musca pe caciula…
    Vreau –––

    00
  26. In secolu vitezei unde ne grabim. Avem tot timpul din lume. De ce sa stai 1 data la semafor cand poti de cel putin doua ori. Cred ca daca stateai in Bucuresti sigur omorai pe cineva pana acum. Mai tari decat aia care franeaza cand e rosu, sunt cei care franeaza cand e verde si accelereaza cand e galben, trec pe galben/rosu si tu ramai la semafor. Din comentarii si numarul de likeuri 90% din cititori pur si simplu isi iubesc mai mult masinile decat casa si familia :)

    00
    • păi nah, nevasta te bate la cap, tre să repari raftul ăla, trebuie să îl întrebi pe ăla micu cum e a fost la școală, trebuie să o bați pe fiică pentru că face pe curva pe hi5…

      așa că mai bine stai in trafic.

  27. Fara legatura neaparat cu semafoarele dar am gasit unul ca tine duminica. Din ce ai mai scris am impresia ca esti meserias.
    Plec de la Buc spre Ardeal pe la 11 noaptea.
    Aproape de Dealul Negru, in fata mea la 100m un tir, in spatele meu la 2m un X5; lnie continua. Asta din spate flashuri. Flashuri. Flashuri.
    Ce pendula mea vrea asta. Am auto dim la oglinzi, ma doare in pendula de flashurile lui si imi continui drumul cu ~90/h. La un moment dat tipul ma depaseste, cred ca pe linie continua dar nu mai stiu exact. Vine una din curbele alea mari, handicapatul se baga in depasire.
    De pe contrasens un tir urca larg panta in curba. Era sa-l faca pachet acolo. Handicapatul se baga pe banda mea cu frana brusca. Daca nu aveam distanta relativ mare intre masini intram in el.

    Meseriasii, mai usor cu meseria asta!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube