Social Media: între șoc și teamă

Aceasta este o campanie derulată de GolinHarris pentru KFC. Îmi place GolinHarris, este una dintre cele mai profesioniste agenții de online de la noi. Îmi place KFC, au haleu bun. Îmi place Răzvan Baciu (șefu’), îmi place Cosmin Tudoran (bistrițean de-al meu). Am făcut campanii cu toți.

Și cred că oamenii sunt fie șocați de cât de proastă este campania, fie temători să scrie din motive de grupul Lowe (unul dintre cei patru jucători ai pieței internaționale de media și publicitate, include Initiative Media, BPN, Senior Hyperactive și MobileWorks), care au clienți din toate domeniile posibile. (motiv pentru care acest articol este cu plată :D )

Și campania e proastă, că e penibil să pui oameni de 30 de ani să se prostească în felul ăsta pentru o idee care ar fi mers executată cu oameni de 16-22. Pentru că ideea nu e rea deloc.

Și screenshot, pentru posteritate.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

9 comentarii

  1. sa nu fim rai, vremurile este cum este

  2. Tudoran era ala care ridiculiza aripile picante intr-o piesa a lui? Aham, ok. :D

    00
  3. Acum înțeleg eu ce era cu oamenii ăia așa de nefericiți, cu aripioare roșii. Credeam că-s draci.

    În fine, me gusta KFC.

    00
  4. dar de ce „sefu'”? :)

    00
  5. Salut Vali,

    Propunerile pentru aceasta campanie au fost facute in urma analizei afinitatii si relevantei celor implicati pentru brandul KFC. De asemenea am considerat ca ai nevoie de o doza de maturitate pentru a aborda cu umor mesajul acestei campanii.
    Am selectat atat bloggeri tineri cat si maturi pentru a transmite mesajul catre un public cat mai larg.
    Iti multumim pentru recomandare iar pe viitor vom incuraja implicarea unor bloggeri si mai tineri, pentru campaniile de promovare.

    00
  6. Da` lorzii aia nu s-au cufurit in ele de tronuri dupa atatea aripioare picante?

    00
  7. @Andrei Basoc, nu te cunosc, nu prea sunt la zi cu advertising-ul si PR-ul, sau pe unde o intra o campanie de genul asta. Dar inteleg ca te ocupi cu campania asta si ma gandesc ca nu-ti strica feed-back de la un om simplu, potential cumparator si mancator de aripioare picante sau orice „aliment” de la KFC. Iti spun doar atata: cand am citit articolul de pe blogul „pandutzu” (nu stiu cine e), am crezut ca e o gluma. Apoi m-am gandit ca toate acele nume mari, selectionate cu grija de voi pe criteriile pe care le-ai insirat mai sus, nu s-ar lasa pozate intr-o ipostaza asa de penibila. Am studiat cu atentie pozele, dar nu pareau Photoshop-ate. M-am uitat in calendar, nu e 1 aprilie. Ok zic, foamea e mare. Si e strict problema lor ca s-au pus in situatia asta penibila. Tine de brandul personal.

    Dar eu as vrea sa vorbim de brandul pe care il reprezinti tu. KFC. Care, ultima data cand am verificat, nu e brandul clovnilor. Voi realizati cu cine v-ati asociat si ce spune despre brand aceasta asociere? Hai sa luam doar un exemplu. Ai citit blogul lui Piticu in ultimul timp? E un agramat care se exprima incoerent! Cum poti sa spui ca tu, KFC, esti reprezentat de unul la care greselile gramaticale sunt atat de dese ca si un copil de clasa a cincea isi pune mainile in cap?

    Si stii care-i treaba? Blogurile alea pot sa nu le mai citesc (ceea ce probabil mi se va recomanda de catre prietenii penibililor) dar de la KFC mai mancam din cand in cand. Nu, nu urmeaza amenintari ca nu voi mai manca vreodata de la KFC (va doare fix in pix, asa-i?). O sa-ti spun doar ca nu-mi mai vine sa mananc la KFC, si nici aripioarele picante nu-mi mai fac cu ochiul (chit ca nu mi-au facut vreodata).

    Acum, daca esti baiat destept, nu-ti pui problema gen: Am pierdut un client, lasa, ca-i balta plina de peste. Ci ar trebui sa-ti pui intrebarea daca o astfel de reactie adversa a fost provocata si la altii si, statistic vorbind, cati si cine sunt aceia. Ca daca sunt oameni care oricum nu mancau la KFC, sa zicem ca nu va afecteaza (desi ati pierdut potentiali clienti). Iar daca sunt 3 fire de oameni, iara nu va afecteaza. Stiu, cifrele conteaza. Dar cred ca dupa cifre ati ales si pe clovnii din campanie. O fi Piticu citit (desi…ma cam indoiesc), dar v-ati uitat cu atentie de catre cine? V-ati uitat ca n-are aproape deloc comentarii la articole? In cazul lui, stiti cine ar trebui sa va intereseze? Nu aia care vorbesc, ci aia care tac. Eu am comentat o vreme, am atras atentia asupra greselilor gramaticale, am intrat in spam (o masura de Lord, asa-i?), drept urmare am tacut. Poate mai sunt si altii ca mine. Pe aceia ati reusit sa-i indepartati de brandul KFC cu aceasta campanie.

    00
  8. IQ, asta cu comentariile e boală grea. Dacă te uiți, toți cei care au scris până acum au un call to action și abia au strâns câteva comentarii.

  9. Nu ma refer la comentariile de la campania asta, nu le urmaresc. Ma refer la comentariile pe un blog, per ansamblu. Existenta sau absenta lor spun multe pentru un advertiser, la fel ca si calitatea lor.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube