Ghid Social Media: cum găsești influenceri

Există discuția asta de multicel și se adâncește fără a oferi cineva vreo soluție. Din capul locului aduc două lămuriri: e puțin de muncă pentru a detecta un influencer și nu toți sunt influențatori pe orice domeniu.

Așadar, trei metode de a găsi influenceri pentru un domeniu sau o campanie

Google

Acum doi ani a fost o campanie de lansare a unei beri Radler. Mirarea mea legată de campanie a fost cum de au trimis sticle de Radler mai multor bloggeri și nu mie, care eram primul în google după căutarea “radler”.

Așadar, căutați pe cineva dintr-un domeniu anume, google » “termen de căutare” sau “termen de căutare blog”. În mod sigur veți găsi câteva zeci de articole. Dintre ele le veți alege pe cele mai pozitive, bine scrise sau pe alte criterii internet.

Numărul de comentarii

Asta e o metodă veche de a verifica influența unui blogger: dacă are comentarii înseamnă că are oameni dispuși să îl asculte și să intre într-o conversație cu el. Și probabil discuții se vor isca și despre produsul pe care doriți să îl promovați.

Probabil cel mai influent blogger pe care îl știu e Simona Tache, fiecare articol al ei având zeci de comentarii.

Pe o temă oarecum asemănătoare, acum câțiva ani erau abonații la RSS.

Interacțiunea de pe pagina/profilul de FaceBook

Ne place sau nu, sunt 6 milioane de români pe Facebook. L-ați găsit pe bloggerul care vă trebuie, dar cum stă cu treaba pe FB? Are like-uri? Comentarii? Reușește să scrie acolo câteva chestii pe care prietenii săi, virtuali, le găsesc interesante?

Și o chestie la fel de importantă: sunt prezenți zi de zi pe rețelele sociale? Sau trec săptămâni până să scrie ceva pe facebook sau pe twitter?

O chestie de final: nu vă fie frică să ocoliți campanii la care nu vă potriviți, recomandând totuși oameni care pot face succes pe domeniul respectiv.

 

more-friend-than-you

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

15 comentarii

  1. O dată am fost chemat și eu la o chindie pe acest principiu. Am rămas surprins.

    00
  2. Numarul de comentarii poate fi inselator. Pe multe bloguri sectiunea de comentarii poate sa se transforme in chat pentru o mana de cititori plus autorul care isi dau replica la nesfarsit, se bat pe spate, se contrazic pana la absurd etc. Asta induce si afisari multe si inutile (eventual de pe IP-uri diferite, job, mobil, tableta).
    La fel un blogger poate sa fie mai influencer pe o audienta mai mica dar mai potrivita targetului decat unul care face SEO spam cu nesimtire pe orice subiect.
    La FB nu ma bag, nu ma pricep.

    00
  3. De acord cu multe din cele ce ai enumerat. Nu sunt de acord cu prezenta pe Facebook. Adica as fi de acord daca nu ar exista site-uri de like-exchange si alte magarii asemanatoare. Nu din alta cauza, dar ai vazut cum apar unul cate unul, influenceri de ”top”, cu 5000 de friends pe Facebook si ”douajdemii” de fani pe pagina. Asta desi in realitate e fake totul iar socializare daca se face, se intampla cu maxim 10-15 persoane. :)

    00
  4. Numarul de like-uri de pe fb este irelevant, am senzatia ca poti sa cumperi like-uri daca vrei. Numarul de comentatori si de comentarii este mult mai important.

    00
  5. Nu ati inteles. E vb de like-uri/comentarii pe status/postare nu pe pagina.

    00
  6. mai poti sa vezi si din Analytics : de pe zoso.ro au ajuns (pe un site cu care am lucrat) visite care s-au transformat in conversii directe 3.57%, 17.86% Bounce, e un bun referral. Pot sa dovedesc cu print screen :) ;

    00
  7. Garm, poti sa cumperi likeuri, nu e o senzatie

    00
  8. „mai pozitive”?
    mkay…

    00
  9. NOU
    #9

    Vali, principial, ai dreptate.
    Referitor la criteriile enunţate însă, e o diferenţă colosală între INFLUENŢATOR (că aşa e corect româneşte), adică cel care CONVINGE şi POPULAR, adică cel care face vâlvă în jurul lui.
    Ambii influenţează într-un fel…
    Deocamdată, piaţa românească geme de figuri populare şi se află într-o criză endemică de CONVINGĂTORI.
    Influenţa pe care o exercită personajele populare, e superficială şi desigur, aşa cum putem şi vedea, produce rezultate superficiale: o campanie electorală, o campanie de promovare „fulger”, etc.
    Politica (unii îi zic strategie) „muşcă şi fugi” e o paradigmă pe care o vedem peste tot: pe bloguri, în afaceri, în politică…
    Mai e mult până departe. Şi schimbarea, trebuie să vină de la fiecare din noi. Altfel, tot de popularitate o să beneficiem, până învăţăm să facem diferenţa între formă şi fond…

    00
  10. Am observat ceva interesant în ultimul timp: pagina de Facebook îmi canibalizează comentatorii de pe blog… adică cititorii văd link-ul, îl deschid, citesc articolul, și se întorc pe pagina de facebook ca să discute.

    Nici nu știu ce să zic – diferența e enormă. Sunt de acord cu tine la chestia cu Facebook comments pe blog, dar parcă nu aș vrea să pierd toată conversația care aduce destulă valoare în sine.

    Am vazut la cineva (Mantzy?) un plugin care le permitea să comenteze cu profilul de Facebook dar le transforma și în comentarii normale la postare.

    Poși să-mi dai un sfat?

    00
  11. Mersi, asta e! Tot raman cu dilema comentarii facebook versus comentarii wordpress. E, fac un test cateva zile si vedem.

    Multumesc inca odata!

    00
  12. Ce incearca Serban Stanescu sa-ti spun, mai finut, e asta: tu latri si faci valva, dar nimeni nu te ia de infuentator. E atat de simplu. Eu nu pot sa te iau in serios, parol. Nici pe arhi, nici pe visurat. Majorita care va fac trafic, intra sa se distreze, sa se enerveze, dar cand iau o decizie nu se bazeaza pe voi, mai baieti. Chiar daca nu vreti sa recunoasteti, asta e realitatea.
    P.S. Printre putinii oameni care au un cuvant de spus, pe nisa lor – Manafu. El e credibil.

    00
    • @abaeged: ia încearcă să pricepi asta, dacă poți: că tu nu te simți influențat sau nu dai buzna la magazin să cumperi ce vând eu pe aici nu înseamnă nimic. influența nu înseamnă doar asta. poți înțelege asta?

  13. Vali Petcu, da, pot, inteleg si nu doar ce-mi convine. Cred ca la fel, ca si tine, a spus si Manson. :))))

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.