Social Media: Facebook Instant Articles decedat

În caz că ați ratat acest superb articol despre cum Instant Articles e o mizerie pe care nimeni nu vrea să o folosească, recitiți-l.

E distractiv.

Și e amuzant că oameni în deplinătatea facultăților mintale ar da altcuiva ceea ce produc și ăla le va da bani, dacă și câți are el chef. Că Facebook asta spera, să primească conținut de la site-uri și ziare și să vândă reclamă peste ele și să dea niște bani la producători.

Și asta în ciuda aprecierilor pe gură ale specialiștilor social media din lume și de la noi, cum că ăsta e viitorul publishingului. Sigur că da.

Doar că nu.

Facebook a fost și este un mijloc de a atrage oameni către conținutul propriu, de pe site-ul propriu. Care conținut propriu se ține pe site-ul propriu, sub control propriu și în forma proprie. Always was, always is.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

15 comentarii

  1. Facebook-ul a ruinat tot conținutul utilizator util. S-au dus naibii forumurile pe care mai găseai informații cât de cât organizate, listele de discuții, site-urile cu specific etc.
    Acum ai grupuri dedicate pline de poze cu grătare și filme cu pisici in care mai găsești un căcat. Cancerul deceniului.

    00
    • Corect. Din cauza asta toti jurnalistii seriosi il urasc, nu sa-i faca continut. Se pare ca banii nu cumpara chiar orice :)

      00
    • Forumurile au luat un sut nasol in dinti cu facebook-ul, dar inca exista si cei care le folosesc in general cam tot pe acolo cauta informatii. Is si io in niste grupuri din astea ‘tehnice’ si ma apuca durerea de dinti, daca am ceva de cautat. Asa ca tot la vechile forumuri mergem, alea care mai sunt.

    • Da, și nu neapărat. Poti oricând și tu și oricine porni un grup select cu informații și chestii utile cum erau odată pe forum-uri. Sunt în câteva grupuri relativ decente. Poluare era și pe forum-uri.

      00
    • Formurile? Alea cu admini „dumnezeu”? ha ha ha

      00
    • Forumurile au murit, si au renascut sub alte forme. Pe langa variantele clasice acum exista si unele mai moderne cum este Discourse, folosite in general pentru suport clienti pe diferite site-uri. Unul dintre autori este Jeff Atwood care este co-fondator Stack Exchange, si care la randul lui este pana la urma tot un forum.

      Cred ca singurul forum general, inca folosit activ de pe internet este Softpedia.

      00
    • etk , pe softpedia gasesti ultimii cretini de pe planeta activi

      faci topic nou pe aria „auto” intreband ” ce masina sa imi iau de maxim 4000 euro” si primesti raspunsuri ” mai pune si tu 18000 si ia-ti un tiguan nou”

      00
    • Da, da am pus o intrebare pe softpedia acum doua zile, am o pasare ratacita in curte si nu stiam ce e, si am primit numai raspunsuri cretine:

      E cormoranul lui Daia dupa ce a iesit din piscina , s-a decolorat de la clor

      sau un alt cretin a raspuns „Dar voi nu stiti cam ce pasari se afla in zona voastra ? Ca doar nu o sa va treziti cu un pinguin in curte.”

      Totusi cretinul asta nu a stiut sa zica pana la urma ce pasare e, si nici nu cred ca e imposibil sa te trezesti cu un pinguin in curte, am citit pe undeva ca 10% din animalele rare sunt prin casele oamenilor ca animale de companie!

      00
  2. Si cand facebook nu va mai trimite spre continut extern…o sa alegi: vrei sa beneficiezi de ce ofera facebook in interiorul facebook sau evoluezi 100% in afara lui. Parca nici sa profiti de resursele facebook pt a-ti aduce gratis oameni pe site-ul tau nu e prea fair.

    00
    • John, in logica asta înseamnă că și Google ar trebui să ceară bani pentru Search.
      Și Google și Facebook au reclame afișate utilizatorilor, din care câștigă bani. E destul.

      00
  3. Facebookul nu ar fi nimic fără munca utilizatorilor care încarcă fotografii, articole, filme. Practic peste conținutul creat de utilizator se afișează reclama. Mai mult, Facebook filtrează conținutul prietenilor din listă afișând reclame și nu postările prietenilor.

    00
  4. Facebook

    1. Iti cere buletinul cand au ei chef, asta desi nu dai nici un add, doar primesti de la clienti.
    2. Daca vede ca folosesti un VPN iti baga Javascript-uri care sa-ti blocheze calculatorul, mizand ca odata blocat VPN-ul te vei reconecta fara sa vrei cu IP-ul real.
    3. Iti cere nr. de telefon sa fie sigur ca esti tu …
    4. Daca nu prea ai poze, iti blocheaza contul si iti cere o poza sa vada ca esti tu …

    00
    • NOU
      #13

      si cand imi cere buletinul nu mi-l cere oricum ci impreuna cu o iradiere temporara de pe fb, fara timp limita pana la care sa pot accesa macar functiile importante, gen chat; si bineinteles fara vreun avertisment in afara de datul nas in nas cu formularul si poza de upload buletin.

      00
    • pacalibile toate daca esti un utilizator care in general nu foloseste facebook :))

      00
    • Faza e ca:
      1) E precizat in „Termani si conditii” ca iti folosesti numele real si nu o porecla, iar daca FB crede/suspecteaza ca ai incalcat aceasta conditie isi rezerva dreptul de a-ti cere sa te identifici. Te conformezi sau iti poate sterge contul oricand.
      2) In aceiasi „Termeni si conditii” e precizat ca profilul personal de FB e profil personal si nu e folosit pentru desfasurarea unor activitati de „business”. Pentru asta este necesar sa se faca o pagina.
      Da, termenii si conditiile sunt stufoase si e mult de citit dar in momentul in care dai clic pe casuta aia care zice ca esti de acord… aia e, ti le asumi.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.