Social media: despre influenceri…

M-am ferit de subiectul ăsta, pentru că mi se pare complet stupid și inutil, dar e prea mare avalanșa de habarniști care opinează pe tema asta să nu le dea cineva peste bot.

Masa e cam așa:

  1. Într-un colț, unii care n-au avut, nu vor avea și nici nu știu ce e aia influență, dar se autoproclamă cu toată gura că sunt influenceri. Unii sunt foști angajați pe social media pe la companii, alții sunt atârnache pe la agenții de media, alții sunt întreținute de diverși oameni generoși. Dacă vedeți că și-a pus titlul de influencer, clar nu e. O altă metodă de a-i recunoaște e că se laudă cu toată gura că știu tot și fac de toate, au lucrat cu toți, au livrat monstruos, dar când e să dea exemple, traducerile de pe Mashable și Social Bakers sunt tot ce pot. Exemple: Andreea Manole și Patricia Blaj.
  2. În alt colț, unii care se dau cu capul de toți pereții să le facă clienților campanii mișto, cool, edgy, engaging, plm, și care sunt nevoiți să caute pe unde pot după oameni capabili să livreze niște like-uri, niște trafic, niște afișări, fie ca vorbim de bloggeri, vloggeri, instagrameri sau boboneți. Ei știu cel mai bine cine e influencer și cine nu, deși declarațiile lor sunt mai nuanțate, pentru că nu pot spune tot ce știu.
  3. În colțul cel mai fierbinte, unde miroase a transpirație și a cafea, sunt influencerii, care muncesc pe brânci pentru ceea ce au și ce livrează. Lor nu le trece prin cap să se intituleze influenceri, pentru că au o urmă de bun simț și de jenă. Am stat de vorbă de câteva ori cu Mikey Hash și Bromania, dincolo de imensul bun simț, nu cred că le-a trecut prin cap să se laude că sunt influenceri.
  4. În colțul cu lumina cea mai bună stau șantajiștii, mincinoșii și îmbârligătorii. Ei sunt cei care se folosesc de orice mijloace pot pentru a aburi pe cine trebuie aburit ca să meargă treaba. Îi recunoașteți după cât de mult latră, cât de mare au gura și cât de mișto au costumele. De ei nu reușim să scăpăm de 15 ani și nu cred că vom reuși vreodată.
  5. Afară, zgâriind ușa, stau o căruță de bloggeri și vloggeri care nu prea înțeleg ce se întâmplă, nu au o strategie, nu știu cum e cu citarea surselor sau cu abordarea subiectelor, nu au talent sau dedicație (sau onoare), dar vor și ei să se așeze la masă.

 

Ce mai trebuie să înțeleagă toți cei care se uită în aceste patru colțuri și/sau visează să stea la masa asta este că influența nu este generală. Nu poți fi influencer total, livrezi mai bine pe o nișă și mai puțin bine pe altă nișă. Dacă ești prost sau lacom, te arunci la tot și ajungi la categoria #4, și de obicei mergi la rupere, pentru că oricum nu ai nimic de pierdut.

Și un premiu special pentru categoria de prostani care, dacă azi au un tricou verde, laudă cu toată gura tricourile verzi. Dacă mâine fac viticultură, viticultura e cea mai tare și cine nu face așa ceva e prost și trecut. Au făcut asta de câteva ori, au dat greș, dar prostia nu se vindecă, nici la Grozea, nici la Negrea, nici la Pătrașcu.

Sunt bătrân, am văzut multe. Blogurile nu vor dispărea, publicul e altul decât pe video, conținutul video e momentan diferit și modul de producere nu prea lasă loc pentru calitate pe nișa pe care sunt blogurile. Momentan, singura idee bună a venit de la Petreanu, aia cu articolele audio.

 

film-better-call-saul

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

27 comentarii

  1. cand zici de maichi hash ca are bun simt, nu te referi si la cum vorbeste prin online, nu?

  2. Uite aici porție de la cei mai habarnisti, astia de fac analiza pe text cântăreților.
    https://www.vice.com/ro/article/z4db43/ce-am-aflat-despre-sie-de-la-bloggerii-romani

    00
  3. Saraca Geanina… :(

    00
  4. E foarte mare avalanșa de specialiști social media și influenceri și foarte mică cantitatea de content (bun, prost, whatever), acum, pe bune, cu ce se ocupă oamenii ăștia? Că unii dintre ei sunt opaci, nu au personalitate și opinii bine definite…

    00
  5. Am vrut sa cumpar masina de spalat vase. Citit articol la Cetin, intrebat 2-3 chestii banale dupa care am cumparat produsul.

    Recunosc ca m-a influentat.

    00
  6. Poate citeste cine trebuie: cand faceti continut video puneti si subtitrare, cum fac baietii aia faini din afara. Poate n’am casti, poate nu vreau sa va aud vocea…

    00
    • Există un buton care le dă tuturor celor care urcă video pe YouTube să își lase la liber traducerea videoclipurilor. „Ăia faini” au succes și am văzut că fix acele video-uri sunt împinse de YouTube la tradus, dacă te oferi tu să le traduci, de exemplu. Adică alea cu multe vizualizări. Ăia mici n-au decât să și le traducă singuri.
      E greu să faci treaba asta dacă nu ești pasionat sau dacă nu ai o echipă care să o facă pentru tine. Eu am tradus un video destul de lung, din engleză în română, doar ca să văd cum e, dar nu mi-aș umple timpul cu asta.

    • Grasele stiu engleza?Io credeam ca grasele doar de Cotnari…

      00
    • Eu ma refer inclusiv la continutul video in romana… Vreau text, in romana, pe el… Il „citesc” in feedul de fb, fara sunet, altfel skip fara regrete. Daca brightside poate, puteti si voi.
      @zoso: vezi live’urile in pivnita;)

      00
  7. Ai uitat categoria 6: aia pe care vor să-i „influenceri-zeze” și cărora nu le prea pasă! Dacă vă dați jos de pe internet o să vedeți ca in lumea reală nu există influenceri, erau odată unii, numiți modele (de cinste, bun-simț, comportament, profesioniști) dar au murit de bătrânețe!

    00
  8. Eu sunt trist ca scandura aia de laura giurcanu munceste mai putin ca mine si face mai multi bani ca mine. Eu speram ca sta pe banii lu tacsu, dar face si aia reclame. Sper doar sa fie trista ca nu isi poate lua minicooper ca da cu capu de plafon.

    00
  9. NOU
    #17

    Si daca masa este rotunda?

    00
  10. Bai brasovene, de ce m-ai blocat, ce ti-am facut?

    00
  11. Articolele alea audio nu se numesc de fapt ‘podcast’-uri in tarile fara wc in curte?

    00
  12. Pune-i să descrie ce e ăla un „influencer” & condiționează-i că, dacă se îneacă în scuipat încearcând să descrie ce e un influencer, au pierdut și că ar avea mai mult succes la brutărie.

    00
  13. Nu ești bătrân, doar înțelept.

    00
  14. Tu in ce categorie intri?

    00
  15. Bunescu unde se incadreaza? :)) La vorbeste mult si prost?

    00
  16. astept sa prinda si la noi treaba cu podcasturile, acum in romana in afara de icr si intre showuri nu e nimic interesant. daca are cineva ceva de recomandat aici, astept o lista.

    00
  17. Daca-mi mai cade un pic de păr, chiar incep să semăn cu tipul rău dar de treabă din serial/poză.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.