Mașini: sistem de pornire a motorului la distanță

Inspirat de Vlad, mi-am pus și eu pe mașină un sistem de pornire a motorului de la distanță, pentru iernile friguroase și verile călduroase. Sistemul e relativ ieftin (2.000 lei), instalarea a durat câteva ore în Brașov (magazinul Falcon este pe str. Buzești nr. 13) și funcționează absolut superb. I-am dat astăzi drumul cu 10 minute înainte și, când m-am suit în mașină, era cald și bine, geamurile fiind și ele dezghețate. Aș fi vrut ca Vlad să scrie mai devreme (am înțeles că el l-a pus în toamnă), că ar fi fost bun mai devreme.

Vedeți mai jos cum funcționează:

Telecomanda merge cu o baterie AAA, ceea ce e ok, pentru că, dacă moare bateria, pot cumpăra una de la magazin și înlocui.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

85 comentarii

  1. asa aveam sistemul la un scuter inchiriat in grecia acum ceva ani. clar e o inventie geniala.

    00
  2. Toate bune si frumoase. Dar chiar nu a aflat nimeni ca nu e bine sa lasi masina sa mearga la relanti sa incalzesti motorul? https://www.businessinsider.com/dont-warm-gas-fuel-car-winter-cold-storm-2016-1?IR=T

    00
  3. De curiozitate…daca iti ia foc masina cei de la casco te despagubesc avand in vedere ca este o interventie asupra sistemului electric al masinii?

  4. Sansele sa-ti intre cineva pe usa sunt 0. Sansele sa-ti intre cineva printr-un geam spart sunt mai mari.

    Acum lasand gluma la o parte, cum functioneaza cu imobilizatorul masinii? Daca prin absurd lasi geamul deschis/ti-l sparge, exista vreun sistem de securitate care il opreste pe individ sa plece cu masina? Am avut webasto pe o masina, ala functiona mult mai giugiuc, fiind sistem independent, insa era bun doar iarna.

    00
    • Un „remote start” e de fapt mai ieftin:

      La Vali probabil a costat mult bypass-ul pentru imobilizator (daca s-a montat), dar el are si avantajul ca are cutie automata, si efectiv nu o poti scoate din P decat daca are cheia in contact.

      Varianta cea mai simpla pentru a trece de imobilizator este sa scoti chipul din cheie si sa-l montezi cu un releu pe contact. Releul se pune ca sa poti incuia masina, altfel inchiderea centralizata „vede” cheia in contact si nu te lasa sa incui.

      Varianta mai complicata e sa faci immo-off din calculatorul masinii.

      Ah, si contrar ideii populare, imobilizatorul nu te lasa sa pornesti motorul deloc, nu ca nu te lasa sa o misti :-)

    • nu poți pleca de pe loc până nu bagi cheia in contact.

    • AI deschis usa, se opreste, ai calcat frana, se opreste, a pornit alarma, se opreste. Daca pui contactul, poti pleca… Intrebarea e: cum ajungi sa pui contactul…

      00
    • sau sa stai 5min in frig in plm

      00
    • @Znuff: Avand in vedere ca pentru immo-off trebuie intervenit asupra ECU n-as recomanda asa ceva. Daca cel care face immo-off nu are fix versiunea de soft modata ce iti trebuie tie risti sa transformi masina in cotet de gaini.

      O singura data am facut immo-off si rezultatele au fost dezastruoase, a trebuit sa cumpar alt kit de pornire (ECU + UCH + cheie) din dezmembrari.

      00
    • Pai nu o faci de nebun tu singur :-)

      Si evident ca faci o copie a flashului inainte (acolo unde se poate). Altfel ti-o asumi.

    • @Znuff: Am facut immo-off fortat de imprejurari, se dusese naibii cipul de memorie. Am comandat alt cip (lol, 1.4 euro cu transport cu tot) si l-am dus unui baiat ce se ocupa cu asa ceva.

      Goluri de putere aleatorii, intra in limitare mai jos cu vreo 300 rpm, ceva nu se pupa. Dupa aia am aflat ca acelasi motor are doar vreo 3 versiuni de ECU pentru varianta cu controller separat pentru clima. Am dat comanda pe codul OEM si asta a fost.

      10
  5. Daca e Viper poti face upgrade la Viper Start Smart si poti scapa de telecomanda. Pornesti masina din aplicatia de pe telefon.

    00
  6. Foarte misto pentru cei care folosesc masina zilnic.

    00
  7. am avut si eu o discutie cu cei de la falcon. am hotarat totusi sa nu imi pun.
    probleme:
    1. diesel-ul meu este de’asta mai nou, nu baga aer pana nu se incalzeste motorul. motorul nu se incalzeste stand pe loc. am testat asta in weekend, erau doar -6, am coborat inaintea sotiei si am pornit masina sa se incalzeasca. in 15 minute, nimic (puteam da o tura in timpul ala si se rezolva problema). N’ar fi atat de deranjant, daca a doua zi, nu-mi intra in economy mode. se pare ca a consumat si multa baterie incercand sa se incalzeasca pe loc.

    2. la -20 e foarte posibil sa nu porneasca la prima cheie (din discutiile mele cu ei incearca totusi sa porneasca de 3 ori).. dar e posibil sa nu porneasca nici la a 3-a.. si’atunci devine inutil

    00
    • Daca masina ta diesel „de-asta mai nou” nu porneste nici la a treia cheie , la indiferent ce temperatura > decat temperatura de filtrabilitate a combustibilului , nu prea iti e utila nici masina , daramite sistemul de pornire remote.

      Iar la -20 nu mori daca pui motorina premium cu filtrabilitate pana la -30 -40. Ca nu e vremea asa din decembrie pana in februarie.

      00
    • Cam ciudat sa nu bage caldura. Eu o las pe auto dupa ce o pornesc si in 10 minute se simte aerul cald. Nu zic ca se face sauna dar se dezgheata parbrizul si se usuca presurile. Asta la -15 grade.

      00
    • Cum sa nu se incalzeasca pe loc? Pai tocmai ca se incalzeste. E drept, mai incet. Daca problema e ca „se uzeaza motorul”, lasa-l sa se uzeze, decat sa racesc eu sau sa am dureri de spate sau altele. Dracu sa-l ia de motor. Ce tampenii debiteaza unii… incredibil…

      00
  8. Nevasta-mea are la masina un sistem romanesc, IO.

    Fara sa apese nevasta niciun buton, sistemul asta iese din casa, porneste motorul, da cu racleta, pazeste masina si o pupa la plecare.
    Avantaje:
    1. ocazional, nevasta se si tufe cu sistemul (tot cand vrea ea);
    2. fara baterii (durata mare de viata);
    3. sistemul duce si copilul la scoala;

    Dezavantaje:

    1. foarte rar sistemul da erori care se pot remedia cu Avantaje pct.1
    2. sistemul nu se poate instala pe alta veci…masina pt. ca isi pierde garantia;
    Cost total =0

    10
  9. Cum porneste masina daca nu este identificat cip-ul din cheie ? La sistemele mai vechi stiu ca se lasa in masina ascunsa o cheie pentru a putea sa citeasca cip-ul identificator in zona.

    00
  10. Relativ ieftin (2000 lei)…..BA CRISTIIIIIIII!!!!!!

    00
  11. dar spune si ca ai nevoie de o cheie a masinii plasata undeva in masina (si unele firme de CASCO nu agreeaza asta), si ca nici nu e ok dpdv tehnic ca motorul sa se incalzeasca 10min stand pe loc…

    00
  12. Din descrierea ta, trebuie introdusă cheia în contact atunci când intri în mașină. Este obligatoriu și pentru mașinile cu keyless go sau pui o opțiune și rămâi fără altă opțiune?

    00
  13. 1. cum se pupa cu cutia de viteze automata / manuala?

    2. nu plang sistemele anti furt pe cheie (imobilizator motor sau cum ii zice)

    3. cum intreba cineva mai sus, ce se intampla daca ia foc masina sau o problema ca asta: https://www.youtube.com/watch?v=Ne13JbB5vGA

    00
  14. Vad ca au si la 8-900 de lei. De ce sa dau 2000?

    00
  15. Mi-a aduc aminte ca am vazut prima data sistemul asta pe un Hyundai Sonata prin 1996 la un coleg cu dare de mana de prin Bucuresti.
    Eram colegi la facultate la Brasov si stateam pe „Colina”.
    Iesea tipul in fata caminului si isi pornea masina din telecomanda sa vada toata lumea ce minunatie are el. Ne-am minunat la inceput. E drept ca costa la vremea aia o avere sa ai asa ceva la masina
    Deci tehnologia e vecheeeee si ma mir ca abia acum auziti si voi de asa ceva.
    Pretul e destul de bun (2000 Ron) pentru Romania.
    E aproape la fel ca si pretul unui sistem aici in Canada.
    Cand am cumparat masina noua aici mi-au cerut aprox 600$ (desigur sistem intergrat pentru marca) pentru optiunea asta.
    Am fost curios ce a scris si Vlad despre asta si am vazut ca a comentat si un tip de prin Quebec.
    Aici esti restrictionat sa tii masina pornita foarte mult timp dar nu se respecta (se cheama Idling).
    Daca mergi la un supermarket cred ca jumatate din masinile din parcare sunt pornite ( sigur nu au cheile in contact ).
    Pentru tine avand automata e mai simplu. Cei cu cutie manuala daca nu respecta procedura nu o pot porni.

    00
  16. In tarile mai din vest nu e legal sa ai masina pornita daca esti in afara ei.
    Si chiar daca esti in masina, nu ai voie sa tii motorul pornit cand stationezi.
    Din cauza poluarii.

    00
  17. Fundalul e pentru Badea?

    00
  18. misto s-o ai inchisa in garaj si s-o pornesti remote

    00
  19. Sunt si variante mai ieftine ( gen 800 RON) care fac acelasi lucru dar de la o distanta mai mica . Tot Viper.

    00
  20. Daca se inventeaza un sistem ca sa parcheze masina singura, imediat ce se elibereaza un loc de parcare, imi montez si eu, sigur, pe Polo 1.4

    00
  21. maine am programare si eu la montaj :)
    cred ca dupa articoul lui Vlad au crescut cererile pt. astfel de sisteme.
    vezi ca exista varianta si cu aplicatie pe telefon, si poti sa o pornesti de oriunde :))

    00
  22. Ca inginer embedded, mi se pare o bataie de joc pretul asta. Daca iti permiti, bine, dar sa dau 10% din valoarea reziduala a masinii mele pe chestia asta, mi se pare atat de mizerios.

    Dati cu downvote, dislike, dar componentele din care se fabrica o astfel de alarma nu costa mai mult de 20 de dolari, iar programarea (logica de control) in sine nu e rocket science. Dar, ma rog, platim ce putem cumpara.

    00
    • Tot ca inginer embedded si om care are o firma ce produce ECU-uri, iti spun ca nu e atat de usor. Ai citit ca nu permite ca masina sa plece de pe loc fara sa aiba contactul pus, nu? Pe langa multe alte feature-uri care se gasesc listate in link-ul pus catre produs. Nu e doar un releu comandat de la distanta.

      Da, componentele nu costa mai mult de cativa zeci de $, dar trebuie platiti si inginerii care dezvolta chestia asta, managerul firmei, oamenii din vanzari si marketing care fac produsul sa ajunga la tine. Scade TVA-ul, adaosul dealerilor si nu cred ca la Viper ajung mai mult de 300$. Sigur, daca toata lumea si-ar pune asa ceva pe masina, preturile ar scadea mult pentru ca salariile inginerilor si ale celor din marketing si vanzari ar fi platite dintr-un numar mai mare de produse, dar nu e cazul aici.

      00
  23. Daca merge pe Dacia 1100, ii dau link-ul asta unui vecin :D

    00
  24. Eu consider ca mai bine puneai un sistem de incalzire auxiliara.Cu telecomanda. Nu sunt de acord cu pornirea motorului pt incalzirea masinii. Sistemele de incalzire auxiliara sunt de 2 feluri. Unele incalzesc aerul din masina sau altele incalzesc apa din sistemul de racire. Asa incalzesti si motorul si dezgheti si geamurile fara sa fie nevoie sa pornesti motorul.Si o poveste adevarata legata de acest sistem: acum cativa ani un prieten de-al meu si-a pus un asfel de sistem pe o masina cu cv manuala. Sistemul nu pornea masina decat daca era frana de mana trasa. El o lasa scoasa din viteza si cu frana de mana trasa. Pana cand a imprumutat masina unei cunostinte care a lasat masina in viteza si a tras frana doar cativa dinti. A2a zi cand a incercat sa deblocheze masina s-a incurcat in butoane , motorul a pornit si a propulsat masina in mijlocul drumului unde a fost lovita de un camion. Intrebarea politistului a fost superba: Adica vreti sa-mi spuneti ca aceasta masina a pornit singura fara sofer si a iesit in mijlocul drumului fara sa se asigure? Ma credeti tampit? Cine a condus masina?

    00
    • Un sistem aux gen Webasto te duce lejer la 1500 de euro, dar da este mai eficient. Dar si mai eficient este sa iti cumperi o masina care are deja aux din fabrica.

      00
    • Salutare, de cateva zile mi-am montat si eu un Viper 5706V pe un Ford C-Max diesel, 1.8 TDCi din 2007 la cei de la Falcon din Bucuresti. Treaba e cam in felul urmator, ca tot aud pe aici ca daca pleaca, daca fuge, daca plange: -in afara de telecomanda masinii mai am una a sistemului cu afisaj (acolo imi spune ce nevoie sa stiu despre masina);
      – a doua cheie e in masina (Casco nu are nicio problema cu treaba asta, nu am Full Casco, incendiul nu e stipulat, ca sa furi o masina cu Viper pe ea, tre’ sa fii dat dreaq);
      – pentru a activa sistemul pe o cutie manuala, cum am eu, faci urmatoarele: o scoti pe liber, calci frana, tragi frana de mana, apesi orice buton al telecomenzii, moment in care esti avertizat (vizual si acustic) ca masina e pregatita pentru pornirea din cheie;
      – scoti cheia din contact, motorul ramanand pornit;
      – inchizi portiera, o incui din cheia Viper, abia atunci se opreste automat motoru’!
      – daca esti retardat si vrei s-o lasi tu in viteza, cu ea oprita, sa vezi ce se intampla…surpriza…nu poti! Pentru ca daca o descui adio pornire din telecomanda…repeti pasii de mai sus si tot nu reusesti;
      – excluzand punctul de mai sus (nu esti retardat) si ai uitat ceva in ea, cobori, o descui si sistemul trece automat in pornire manuala…trebuie repetati pasii de mai sus: motor pornit, frana, frana de mana, etc.;
      – nu ai uitat nimic in ea, a doua zi o pornesti din casa, vezi pe display-ul telecomenzii ca a pornit, ai fix 20 de minute la dispozitie sa cobori sa o preiei in mod manual – sa pleci cu ea…;
      – cobori la masina, o descui din telecomanda Viper, nu calci frana!, pui contactul 2 pozitii (a treia ar fi de pornire, deci useless, ea fiind deja pornita), sistemul trece pe manual automat ,calci frana, lasi frana de mana jos…si e ready to go…

      00
  25. Nu sunt de acord cu pornirea motorului pt incalzirea masinii.

    Dar a venit cineva si ti-a pornit motorul ca sa-ti incalzeasca masina , sau cum?

    00
  26. Interesant, pentru cine isi permite si e mai comod nu e scump.
    Ps: Doar eu descifrez o mare injuratura pe garaj? :D

    00
  27. @dabija – foarte faina povestea

    eu am cumparat masina cu jucaria asta, am primit 2 chei la masina si 1 alarma iar a 2a „mi-a cazut pe jos si s-a spart”. nu prea mi-a placut povestea respectiva + pornirea din telecomanda asa ca dupa cumparare aveam de schimbat o curea accesorii si sa scot niste xenoane (puse ilegal) , si cand m-am dus la serviceul marcii am spus ca vreau sa scot (inactivez) sistemul asta si tipul s-a uitat la mine foarte ciudat si mi-a explicat ca nu poti sa pornesti masina fara cheie chiar daca pornesti motorul. la mine orice pedala apesi cu exceptia ambreiajului se opreste motorul, daca apesi si schimbi viteza iar se opreste. mai e o faza, masina nu porneste decat daca este scoasa din viteza. pana la urma am renuntat si am in continuare respectiva jucarie. am folosit-o de mai multe ori si la un moment dat a coincis cu o siguranta arsa ( s-a ars o siguranta si am ramas fara servo, lumini, etc tot ce mai functiona era motorul+avariile in rest nimic electric) am intrebat la service daca e vreo sansa sa fie asta si au zis ca nu (fusese montata chiar de serviceul marcii nu stiu daca direct de producator sau dupa)

    o situatie amuzanta la vreo cateva saptamani dupa ce am luat masina, o serie de cateva zile super reci in brasov si s-a pus un strat de gheata de vreo 2-3 cm peste tot pe masina, eu istet am zis ca o pornesc din telecomanda sa se incalzeasca ( nu se deschideau nici usile ). noroc ca m-am gandit „daca o pornesc si nu pot intra in ea rapid, cum o opresc”

    spor la folosit jucaria

    00
  28. Uite asa se strica unii cu fineturi d’astea si dup’aia poarta bărbi ca sa fie mai barbati. :D

    00
  29. Am vrut sa imi pun, masina era in leasing, „nu se poate”. CASCO (Allianz) nu despagubeste daca e cheie sau bypass facut in caz de furt. Next!

    00
  30. as fi filmat langa alt garaj, da’ na :D

    00
  31. „foarte foarte tare!”

    00
  32. Se potriveste numai la cutie automata?Ce faci daca ai cutie manuala si iti este in viteza?Intreb si eu ca un necunoscator!

    00
    • mane, nu mai e 1987. mașinile nu se mai lasă in viteză.

    • Asa o fii cum zici numai ca se spune ca iarna nu-i bine sa tragi frana de mana cica ingheata si iti raman rotile blocate, aici nu mai conteaza cred ce masina e…, poate sa aiba si frana de mana automata ca a mea de exemplu rotile tot se blocheaza atunci optiunea care ramane este sa o lasi in viteza.Daca mai ai si ghinionul ca sa o parchezi frecvent in panta nu stiu atunci la ce foloseste ceea ce ai pus tu… Sincer masina e faina cum vine din fabrica fara adaugiri… :)

      00
    • am frână de mână din aia clasică. n-a înghețat iarna asta la -22.

  33. intrebari
    trebuie sa pui o cheie in sistem ca sa poata functiona? o distruge sau se pune intr-o anumita locatie
    la unele masini, chiar si cu cutie automata trebuie sa apesi pedala de frana, cum se rezolva asta
    am inteles ca la viper poti avea o optiune in care pornesti de pe telefon (cu sim ?)
    Ai pus doar sistemul de pornire sau si alarma ? Ai facut bypass la cea existenta la masina sau sunt amindoua in paralel
    Am inteles ca trebuie sa taie si niste cabluri pentru a face bypass, ti-au spus ceva de asta ?
    merci

    00
    • da, se face cu cheie în sistem. nu știu alte detalii de cabluri sau alte prostii. aș fi vrut sistemul cu pornire de pe telefon, dar nu se potrivea la mașina mea.

    • Chiar dacă tre sa folosești frâna când pornești mașina (cutie automata), dacă ai pornit-o remote, doar „engage the ignition” nu Mai tre sa apeși pe frâna.

      00
  34. Care e raza de actiune a telecomenzii ?? Ca daca stau la etajul 10 si tre sa cobor in parcare sa pornesc masina si pe urma sa ma intorc 10 minute acasa la caldura……Bag pl in ea de logica

    00
  35. Super

    00
  36. A mea a venit din fabrica cu remote start. Porneste printr-o combinație pe remote control. Masina are cutie automata si e keyless. Plus ca își folosește termometrul interior si dacă afara e cald, pornește AC-ul si dacă e frig, încălzirea!
    Intrebari? :)

    00
  37. Am observat ca mai intai iti aprinde farurile si apoi porneste motorul…e ok?

    00
  38. Mai bine iti luai un caddy si avea dotarea din fabrica si la cutie manuala https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/volkswagen-recheama-in-service-67-000-de-masini-480982

    00
  39. eu o pornesc din aplicatia My Tesla si in 20 minute am 25 de grade la interior si gheata topita.

    ps: si -5% la baterie.

    00
  40. Eu tot de la distanta pornesc masina.Am un IMS pe care il pornesc cu manivela.

    00
  41. As fi putut sa jur ca romanii carcotasi o sa vb 80% despre cum o sa iti fure cineva masina cu chestia asta pe ea si nu car de misto e sa ai asa o dotare cu verile/iernile din romania

    00
  42. Exista transponder care nu are nevoie de o cheie – https://fortin.ca/ , dar in Romania merge si asa.

    00
  43. Daca ai avea masina premium n-ai mai avea nevoie de asa.

    00
  44. A zis și Adi mai sus, aparent nu e bine să încălzești mașina cu motorul la „ralanti”…

    https://www.sciencealert.com/the-biggest-myth-about-warming-up-your-car-in-winter-is-doing-your-engine-more-harm-than-good

    00
    • Presupunem prin absurd ca distrugi motorul daca il lasi sa mearga in gol. Esti constient ca atunci cand iti cumperi o masina nu o iei pentru urmatorii 20 ani? O masina o iei si pentru confort, altfel daca vrei sa-ti inghete toate cele, poti merge si cu bicicleta. Din articolul tau se trag doua concluzii: 1. Masina in gol se incalzeste mai greu pe loc decat in miscare si astfel autorul articolului sustine ca se consuma mai multa benzina stand pe loc. Per total cred ca tot acolo ajungi pentru ca si in mers consuma enorm pana ajunge motorul la temperatura optima. 2. La temperaturi scazute, amestecul este foarte bogat, rezulta multa benzina nearsa ce se depune pe pistoane, catalizator, etc… Acelasi lucru se intampla si cand mergem cu masina „neincalzita” iar asta se vede prin lipsa de putere, de reactie cand calcam acceleratia. Problema asta o rezolvam partial cu benzina/motorina din aia scumpa(98/99/100, denumirea fiind diferita de la o pompa la alta) si eventual cu un ulei mai scump.

      P.S.1. Cum iti explici ca unele masini foarte scumpe, vin din fabrica cu optiunea de pornire din telecomanda?

      P.S. 2. Mai degraba ati avea grija la uleiul de motor contrafacut pentru ca asta garantat distruge motorul.

      00
  45. Am sistemul de pornire din telecomanda de 2 ani, merita Toti banii. Masina e un vw diesel, iarna ii dau drumul cu 10 minute inainte si se incalzeste, vara cand sta in soare imi face rece. E genial sistemul si merita din plin banii cheltuiti.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.