Sinaia. 2016. Iarnă. Anvelope de vară.

Uitați-vă la doi meseriași (BMWul și VW-ul) cu anvelope de vară în luna noiembrie, veniți la munte, și uitați-vă la restul mașinilor. Nu e  amuzant ce frumos trec pe lângă ei cei care erau echipați? Ca niște elefanți maiestuoși pe lângă niște carcase de animale moarte.

A cui e vina? Păi, a drumarilor, nene!

via trafictube

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

68 comentarii

  1. Dupa ce si-au cumparat masini full fara piele nu au mai ramas bani de cauciucuri.

    00
    • se vede clar ca acolo era sticla pe jos. doar anvelope cu t(z)inte puteau avea vreun efect

      00
    • Acum vreo 10 ani, mi-am luat masina noua si dealerul m-a prostit ca am roti all season din fabrica. N-am verificat, nu stia taranu’ ce-i sofranu… Inaintea avusesem o dacie 1310, model fara roti de iarna… :-)) Eram copil prost! M-am desteptat cand am cazut cu masina noua intr-un sant la Sinaia. Mi-au dat lacrimile cand l-am vazut pe ala cu bmw: parca sunt eu acum 10 ani… „cine m-a facut om mare?!”… :-)) p.s.: unii vor zice ca n-am cazut destul de tare!…

      00
    • Da, chiar asa. Au ramas fara ban ice anvelope.
      Eram acum cativa ani la Predeal. In martie. Dar a nins de a rupt. Un idiot avea Tuareg cu anvelope de vara. Nu putea sa il miste din parcare. Pana a venit unul cu bani mai putini si cu mai multa minte si l-a scos de acolo. Asta de l-a scos avea un Logan. Dar isi mai pastrase bani si pentru anveope de iarna.

      Cum spui tu, cred ca daduse toti banii pe „extraoptiuni”. :P

      00
    • Deci, fii atent! Idiotii exista si pe net. Am primit minus… o fi ala care avea Tuaregul sau vreun fan de-al lui?

      00
  2. Nu pot sa cred ca dobitocul ala cu bmw a crezut ca poate urca cu propulsie și anvelope de vară. Nu pot sa cred.

    00
  3. Acum multi ani, am si uitat cati, cred ca vreo 13, asteptam aro-ul „Senzatii tari” sa ne urce pe ninsoare la Piatra Arsa. Si, cum dura cateva ore bune o tura, am tot avut de asteptat. Dar au meritat senzatile…
    Un baiet c’un Ursulet a zis ca nu ii poate sta in cale o biata panta din Sinaia. De 10 oameni a fost nevoie sa impingem ca sa nu aluneca in masinile parcate. Cu greu am reusit sa-l intoarcem. O a 2 a nenorocire pentru baiet a fost faptul ca i-am rupt si eleronul tot impingand. Fiecare cu senzatiile lui..

    00
  4. In VW parca e presedintele asa merg aia pe langa masina!!!!!:))))

    00
  5. Cu RWD e greu pe rampe inghetate chiar si cu anvelope bune (Michelin Alpin 5), cu cioarse n-ai nicio sansa, nu stiu ce-i in capul lor. Chiar ieri admiram la semafor un jupan cu Tuareg care montase niste anvelope Sunny, alta viata cu masina premium si gume budget, oricum fetele nu stie.

    00
  6. Astia sunt cei care urlau ca ei pot circula iarna cu anvelope de vara fara problem , ca este un abuz ca sunt obligatorii pe o asfel de vreme.

    00
  7. Ai fost și i-ai intrebat pe toți care au patinat dacă au anvelope de iarna, sau doar se presupune ca cei care alunecau aveau anvelope de vara? În panta, dacă ai gheata sub zăpadă și vrei sa pornești de pe loc poți sa ai anvelopele alpin lui peste, ca tot nu pornești de pe loc dacă e sa alunece. E de remarcat ca cei care aluneca s-au oprit în panta din cauza celui care filmeaza. Iar cel care coboară cu frână pusă nu cred ca are multă experiență. Pe alocuri filmuletul e exagerat.

    00
    • bostanelo, uită-te că sunt unii care urcă și coboară fără probleme. ce îți spune asta?

    • Sigur ca e exagerat, s-au inteles aia sa patineze si la coborare si la urcare si sa se chinuie acolo ca sa il fraiereasca pe cel care filma.

      00
    • @tiby Exagerat pentru ca se face mișto de cei din clip, dar în condițiile acelea, oprire în panta + gheata și zăpadă mulți nu ar mai fi pornit de acolo. Faci confuzie intre exagerat si fake, vrei sa pari ironic ca sa pari destept, dar eșuezi de ambele dati

      00
    • @Dmn: explicit:

      Primo: nu era nevoie sa-i intrebe daca au sau nu anvelope de vara. Asta se vede de la distanta, prin efectele produse.

      Secondo: nu are cum sa fie filmuletul „exagerat pe alocuri”. Asta e o exprimare prolixa ca in Caragiale, a la Farfuridi: „Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele… esenţiale… Din această dilemă nu puteţi ieşi.”

      Daca nu scriai prima si ultima propozitie, ce-ai spus intre e valid (cu exceptia remarcii cu opritul din cauza celui care filmeaza, eu nu pot aprecia bine daca e chiar asa).

      00
  8. Si nu te-ai dat jos sa-l intrebi daca si-a luat matiz cu body kit de bmw? :)))

    00
    • Ai sa razi dar matizul nu prea ramane inpotmolit. Daca patineaza, il lasi in viteza 1 si te dai jos si impingi, iese sigur.

      00
  9. De remarcat ambitia celui cu BMW.

    00
  10. Nu cred ca aia au anvelope de vara. N-au cum sa fie in halul ala de tampiti. Poate au de iarna, dar din alea ieftine, sau tocite. Oricum, pe panta aia nu prea ai ce cauta fara lanturi, mai ales daca ai pasageri, iar masina nu e 4×4. Ar fi interesant de aflat daca dupa episoadele cu masini care o luau la vale, Primaria Sinaia si-a miscat posteriorul si a dat cu ceva sare/nisip pe acolo.

    00
    • uite, bos, incidentul de pe 2 decembrie https://www.rescue4x4.ro/incidente/2016
      ce zice băiatul ăla acolo? :)

    • Ai dreptate, mai sunt si retardei din astia. Totusi, eu n-as urca acolo, cu familia in masina. Am Michelin Alpin DOT 2016, dar parca as pune si niste pewag-uri.

      00
    • lanturi ?! wtf, de prea mult bine rasa umana isi pierde skilurile.
      panta aia este la manastirea din sinaia, da este nitel mai abrupta, dar pe de alta parte in anii 80 toti urcau pe acolo cu daciile 1300 cu anvelope vai de capul lor in drum spre partiile de sus si nu mi-l aduc aminte ever pe tata sa fi ramas blocat. important era sa nu opresti in panta si sa urci cu viteza constanta. o singura data imi aduc aminte un oltcit in curba de la bradet (cota 1300) care a urcat cu spatele ca sa aiba putere mai multa.
      in anii 80 se mergea la rasnov spre unitatea militara prin zapada cu daciile si tot se iesea de acolo pana la urma.
      da, mi se pare o tampenie sa nu folosim anvelope de iarna dar nici sa exageram, poate ar fi mai bine ca la scoala de soferi sa se invete si niste notiuni de condus pe zapada, gheata….

      00
    • Vali, baiatul de mai sus este absolut genial: l-a prins zapada la munte pe 2 decembrie echipat cu anvelope de vara. Pai eu cred ca inainte de a fi salvat ar fi trebuit putin amendat, poate data viitoare invata ca prin Romania, mai ales in zona de munte, in luna decembrie e foarte posibil sa ninga. Sa fim seriosi, exceptand prostia, nu are nicio scuza.
      Am vazut si eu prin targ masini de 40000 de euro echipate cu anvelope obscure chinezesti, ca la diametre mari nu prea isi permit sa bage mia de euro in niste anvelope pentru ca aia nu e investitie in imagine.

      00
    • O masina cu cuplu mare, tractiune spate, cu cauciucuri netede sau de vara, nu are sanse.

      Pe teren drept, pe gheata, cu cauciucuri de vara, merge. Mai ales daca nu ai cine stie ce cuplu.

      La urcare merge daca nu te opresti (ca nu mai pleci), insa la coborare este o aventura daca panta e prea accentuata, ca ti-o ia masina mai repede la vale cu tot cu frana de motor. Si odata ce s-a rupt aderenta intre cauciuc si calea de rulare, se duce unde vrea ea (adica pe gradient). Poti sa fii oricat de sofer si sa ai mama sistemelor ESP, ASR si ABS, tot degeaba. Vii de-a latul.

      00
    • Ma intalnesc destul de des, la sediul unui curier din provincie, cu un samsar de cauciucuri si jante second. Trimite ala in toata tara cauciucuri pe care le-am aruncat eu de pe Dacie acum 10 ani. Cumparatorii sunt inconstienti. Nu le pasa de an, de „carne”, nici de sezon pt ca exista abtibilduri, se uita poate doar sa nu ai galme sau petice.

      00
    • metro și alții vindeau reșapate intr-o vreme, fără să spună asta.

    • Uițe Vali marton și hash Îți explica din ou ce ți-am scris mai sus. Eu unde m-ai facut bostanelo. Dacă te oprești cu mașina pe loc în panta aia și vrei sa pornești poți sa ai cauciurări de iarna ca acolo ramai. Secretul consta în înaintarea constanta fără oprire și garantez eu ca și cu roti de vara eu as fi trecut dacă nu se baga tristul ăla care filma. Ăla a stricat tot meciului, i-a oprit pe toți în panta și după aia tot el râdeau și făcea mișto melomanilor.

      00
    • Si carrefour vindea resapate.

      00
  11. Mai dar pe bune acum, de unde stiti voi (sau autorul) ca ala avea anvelope de vara, sau anvelope vechi, sau anvelope de 100 lei toate 4.
    I-a verificat cineva producator, profil (eventual si masurat), DOT si tot ce trebuie ?

    00
    • Unele masini urca fara probleme, altele isi dau sufletul dupa 2 metri. Ce alta explicatie in afara cauciucurilor gasesti?

      00
    • nu stiu sa conduca

      00
    • Profilul: este mai lat, mai adanc si mai des pentru anvelopele de iarna. Scopul este ca zapada sa intre printre caneluri – cat mai multe – si cauciucul ramas, multe insulite, sa faca priza cu asfaltul. Daca zapada se strange in caneluri si face priza acolo, ceea ce se intampla daca santurile sunt putine si mici, anvelopa devine neteda si patineaza – adica se imbraca intr-un strat de zapada dura.

      Cauciucul: daca e de vara se intareste, in asa hal incat nu mai adera decat in puncte de asfalt. De aici iarasi, alunecare. Cel mai bun exemplu: cum are cordonul de alimentare o masina de gaurit uitata in ger? Mai poti sa-l desfasori usor, sau sta intr-o pozitie fixa?

      De unde stim: diferentele sunt evidente. VW este cu tractiune fata – nu este AWD pentru ca e un Golf daca nu ma insel. Cand tocmai VW ala cu baietii pe langa el coboara si ia curba, este depasit de un Passat nou, care coboara aceeasi panta fara probleme. Diferenta o fac anvelopele. Daca aluneca asa rau trebuia ca toate masinile sa alunece.

      Cu BMW-ul este o alta problema. BMW cu tractiune spate este greu de stapanit pe alunecus, mai ales ca are si puntea spate usoara. Masina asta de regula are cuplu puternic, ceea ce nu vrei cand aluneca pe jos. Combinatie fatala – punte usoara, cuplu mare. Din cauza asta derapeaza foarte usor – la tractiune fata nu ai aceasta problema. Si chiar asa, e stapanibila dar trebuie sa ai cauciucuri bune. Din faptul ca individul ala nu reusea aproape deloc sa o impinga la deal deducem ca avea slick-uri. Cum sa nu razi cand se zgarceste la tarate!

      Pe timp de iarna trebuie sa ai cauciucuri bune. Altfel nici cu 4×4 nu faci nimic. Insa, pentru BMW, un set de roti de iarna premium pleaca de la 2000 EUR, ori multa lume isi ia masina de banii astia. Doar o anvelopa e pe la 800 de lei, insa e o investitie obligatorie. BMW este o marca scumpa la intretinere, masina este foarte faina, insa din pacate la noi incape pe mainile unora care fac marca de ras.

      00
  12. Cu anvelope de vară nu mergeau nici măcar atât.

    00
  13. Daca la coborare ai gheata jos si tu te infigi in france te faci sanie. Treapta intai si cobori lin.

    00
  14. Daca nu as fi fost in Sinia pe 2 Decembrie, te-as fi crezut.
    Dar am fost. Si am vazut cum se duceau ca sania cu anvelope de iarna cu tot vreo 7-8 masini. Si am vazut 3 masini lipite pe lateral, toate cu anvelope de iarna si fara miscari bruste. Sau unul cu un BMW X3, tot cu anvelope de iarna care s-a proptit in bordura ca sa nu se duca peste restul de 7-8 masini de mai jos. Eu am avut-o parcata si am plecat o idee mai tarziu, dar tot a trebuit sa imping la ea pe acolo pe unde nu trecuse masina cu antiderapant. Si da, am anvelope de iarna Michelin Alpin. Imi pare ca faci greselile pe care le acuzi la „presa” si scoti niste informatii nedocumentate.

    00
    • în unele zone da, era greață cruntă. dar cum îți explici restul mașinilor din clipul ăsta? de ce restul pot urca, doar bmwul și golful au probleme?

    • diferenta intre ce ai vazut tu si ce e in clipul asta, e ca tu ai vazut o zona in care TOATE masinile se duceau sanie iar in clipul de mai sus nu e acelasi lucru, deci nu era gheata ca altfel nu mai treceau nici ceilalti…

      00
    • E o conspiratie, zic.

      00
    • Eu cu matiz-ul cu cauciucuri Debica Frigo (destul de ieftine). Bat la cur 3 sferturi din masinile din tara asta pe timp de iarna. Greutatea mica a masinii, rotile inguste si cauciucurile de iarna fac minuni iarna.

      00
    • și dacă nu merge, îl iei in buzunar :)

    • @barto: clar, era doar la 200m mai sus – spre hotel Ioana. Probabil ca ala de-a dat cu gheata mai sus a pus o masca aici :P. Nu stiu de Golf, dar BMW-ul odata ce a rupt aderenta, mai greu s-o prinda iar, mai ales cu tractiune spate. La mine o problema suplimentara era ca, avand automata, era greu sa plec cu a 2-a de pe loc, ca la manuala.

      00
    • Vali…una e sa dai o explicatie din multele posibile si alta e sa dai sentinte. Tu ai dat o sentinta: prosti fara cauciucuri de iarna. Daca o spuneai ca parere…gen: eu banuiesc ca aia nu au avut cauciucuri de iarna – alta era abordarea.
      Sunt o gramada de motive pt care o masina sa patineze si alta sa nu patineze, ambele avand cauciucuri de iarna. Spre exemplu, una e sa mergi constant fara oprire si cu totul alta e sa te opresti in conditiile alea si sa incerci sa pleci iarasi de pe loc.
      Desteptul asta cu filmarea a oprit in mijlocul drumului in curba si i-a oprit pe toti din spatele lui ca sa poata face el manevre cu spatele. Apoi sa stea sa filmeze cum aia incearca sa porneasca de pe loc in panta si curba cu gheata pe jos. Merita niste picioare in fund ca sa aiba atunci cu adevarat ce sa filmeze.

      00
  15. Eram la Sinaia in week-end-ul trecut, deci cam stiu situatia exact.
    Pe la ora 11 am coborat pe jos, pe drumul Pelesului. Era frig, dar insorit si nu batea vantul, deci perfect pentru plimbare.
    Sinaia era plina de turisti zgribuliti.

    Pe la 13.00, cand am incercat sa ne intoarcem, a inceput o ninsoare abundenta, insotita de viscol puternic.
    Nu imi mai simteam fata, cand am ajuns la hotel.

    Nu e nici o scuza sa fii in decembrie fara anvelope de iarna, dar e plina tara de viteji, mai ales ca afara e… „soare”.

    Din pacate, politia nu exista, iar primaria era luata prin surprindere. Trenuletul/tractorasul Sinaia Express a derapat si acolo a ramas in urmatoarele zile. Eu am 4×4 si anvelope Pirelli Ice&Snow, iar la coborare am strans oleaca din buci, pt ca te duceai sanie.

    Despre anvelope, urmareste meseriasii cu X5/X6, care au Gripmax.
    4x anvelope Gripmax 2400 lei
    4x anvelope Pirelli – 6900 lei
    Un set de jante si anvelope iarna 19″ BMW costa 1200 lei
    Un set de jante OZ cu anvelope de iarna bune costa 7000 lei

    E clar ca Pirelli abuzeaza (si nu exista alternative RFT) pe dimensiunile standard de 20″, e doar o singura problema. Franarea pe zapada de la 100 -> 0 necesita inca 22m cu Gripmax.

    https://www.autobild.de/artikel/winterreifen-test-2016-255-55-r-18-10888555.html
    (While the best winter tires from Dunlop, Goodyear and Continental from Tempo 100 come to a halt after less than 55 meters, the inexpensive tire – Gripmax needs more than 20 meters more braking distance)

    Asadar, cumparati Chinezisme!

    PS Nokian sunt mediocre, in ciuda renumelui, dar sunt ok ca pret.

    00
  16. pai si eu ce sa-mi iau? nokian wrd4 sau falken eurowinter? :)

    00
  17. pe langa lipsa anvelopelor, nici soferii nu prea stiu sa conduca in astfel de conditii. uite cu ce viteza se rotesc rotile, oamenii nu stiu ca astfel pierd aderenta. in loc sa ii dea usor, sa controleze viteza din ambreiaj, ei o calca, poate poate.

    00
  18. Desi anvelopele conteaza mult mai e si piesa dintre volan si scaun. Daca te uiti la cei care merg fara probleme ai sa observi ca evita gheata, merg cu viteza constanta si nu forteaza masina. Am trecut sapt trecuta cu masina cu anvelope Debica Frigo pe la pasul Prislop (zapada cam ca aici) si n-am avut nici o problema.

    00
    • Poate ca ar trebui facute cursuri de conducere in conditii mai grele. Iar cursurile astea sa se faca cu masina personala.Unde cineva sa le explice atat importanta anvelopelor cat si felul in care trebuie manevrata masina in functie de aderenta,modelul masini pe care o conduc dar si conditiile atmosferice din momentul respectiv. Pt ca sunt o gramada de oameni ce au luat permisul vara pe uscat apoi se trezesc brusc ca „nu le iese cu mersul inainte”. De cate ori merg pe jos iarna vad o gramada soferi ce nu stiu sa plece de pe loc cand carosabilul e acoperit.Si culmea e ca nu sunt toti incepatori. Si ma gandesc cu groaza ca daca in halul ala accelereaza la fel de „inteligent” si decelereaza. Si din prostia lor nu castiga decat tinichigiul si cei cu stirile de la ora5. Da stiu ca mai sunt si cei ce vand pardesie de lemn dar nu vreau sa fiu prea macabru. Dar daca tot am aminitit de ei poate ca un curs de-asta e mai ieftin decat un pardesiu. Si te poate scuti pe tine si pe cei apropiati de multe neplaceri.

      00
  19. ehee, aici e o combinatie cauciuc iarna + usurel cu acceleratu. Cu viteza 1 sau 2 si nu abuzat de acceleratie urci lejer cu gume de iarna. Eu am Conti Ts850 de iarna si in panta, chiar si daca e ud pe jos, daca o calc la peste 3000rpm scapa aderenta (asta la 75CP / 107 Nm). Pe zapada nu mai zic. Este o limita si la astea de iarna

    00
  20. Lombardia, provincia Milano, de 3 ani nu am văzut zăpada mai mult de 1/2 cm. Toată lumea face coada sa își schimbe anvelopele la începutul lu Noiembrie. De ce? Pt ca așa este normal.

    00
  21. Aici aiutati amandoi, si tu zoso, si autorul clipului. Aceaasi situatie am patit-o cu un BMW seria 3, E90 asta iarna cu anvelope noi noute nokian wr d4.

    Situatia a fost exact ca in clipul vostru, toata lumea urca linistita, pana a trebuit sa opresti la 0, in cazul clipului e din cauza dobitocului care filmeaza, in cazul meu a oamenilor care urcau pe jos pe strada in loc sa urce pe trotuar.

    Daca opresti in panta si ai masina cu propulsie si vrei sa pleci de la 0 si mai ai si 4 pasageri acolo ramai. Am reusit pana la urma sa plec cu treapta 2 si ceva derapaj, dar ce vedem in clip e strict vina dobitocului care a facut clipu pentru ca a oprit la 0 in fata BMW-ului. Daca vrei sa te convingi de ceea ce spun facem in test, mergem in aceeasi panta, incercam sa nu oprim si ai sa vezi ca urca, desi anvelopele acum au un an vechime. De dragul testului ii punem ai anvelope noi noute, de iarna, si oprim fix acoolo sa vezi daca mai urca.

    00
    • Bă’ e a nșpea oară când citesc că e de vină ăla că a oprit. Ce plm, e autostradă, să nu oprești? E trafic de localitate, normal că te mai și oprești. Traficul se poate opri dintr-un milion de motive, dacă voi plecați la drum pe ideea că nu vă oprește nimeni în pantă, nu știu ce să zic. Poate ar trebui să îți iei mașină cu tracțiune, dacă îți place la munte?

      00
  22. Cand pe jos e sticla sub zapada poti sa ai ce cauciucuri vrei tu

    00
  23. Numai piloti profesionisti pe aici.E saitul Ferrari cumva?

    00
  24. Acuma daca ai anvelope de iarna dar uzate tot degeaba. Limita de uzura la cauciucurile de iarna este diferita de cea de vara.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.