Cum nu atragi simpatii – exemplul bicicliștilor

Blocând tot traficul ca să atragi atenția asupra ta. Da. Mă uitam la niște imagini de la un marș al bicicliștilor de acum un an, mașina poliției mergea înainte pe o singură bandă, cum merge și la noi în Brașov la Masa Critică, și bicicliștii erau întinși pe toate cele trei benzi. Vă dați seama ce fericire pe șoferi.

Și efectul e fix ăsta: un dobitoc va intra prin mulțime, că se grăbește, că îi fată nevasta, că i-a luat casa foc sau pur și simplu pentru că e dobitoc. S-a întâmplat ieri la București, s-a întâmplat de atâtea ori prin lume.

Da, nu sunt piste. Da, șoferii nu sunt atenți. Mergând civilizat educăm șoferii, care se prind și ei că o bicicletă în plus e o mașină în minus. 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

66 comentarii

  1. Mai mai, ce se grabeste lumea, nu mai poate sta cateva minute in plus. Si pentru alea cateva minute in plus, pentru cativa soferi mult prea grabiti, trebuie sa sufere un mars de 4000 de biciclisti, care se intampla si ala o data pe an (sau de doua ori).

    Solida logica.

    00
  2. multi dintre biciclisti imi dau impresia ca sint batuti in cap. vor numai drepturi dar uita ca au si obligatii. ieri a trecut unul pe rosu si era sa ma ia in plin pe trecerea de pietoni de la opera.
    i-am vazut si pe protestarii de ieri. nu era unul care sa poarte casca de protectie, multi dintre ei mergeau alandala pe strada izvor si, pentru ca ii duce capul, erau sa intre unii intr-altii pentru ca mergeau pe contrasens. plus ca unii voiau piste, altii respect, altii erau cu rosia montana. si asta doar intre ministerul apararii si parcul izvor. probabil ca daca mai mergeam un pic dadeam si de unii cu cainii maidanezi.

    00
  3. Discutia este pe o pista falsa.
    Nu biciclistii sunt dobitoci si nici soferii cretini.
    E vorba de natia noastra in general.
    Afara un biciclist poate sa circule civilizat fara sa se bage peste oameni/masini chiar cand nu are o pista dedicata.
    La noi, chiar in parcuri unde sunt copii, intalnesti un dobitoc care coboara un deal in viteza fara sa-i pese ca poate da peste oameni.
    Afara un sofer cand intalneste un biciclist nu se gandeste cum sa-l razuie cu oglinda ca sa-i arate ce smecher e el.
    Atunci cand in Romania transportul in comun va avea pista speciala care se va si respecta de ceilalti soferi si biciclistii vor avea pistele lor si respectul soferilor.
    Suntem ceea ce suntem, manelisti, cocalari si impusca francu’

    00
  4. Este total condamnabilă intrarea (sau „ieşirea”, cum vreţi) voită a unui participant la trafic în modul în care „şoferul” a decis să o întreprindă. Însă, după umila mea părere, la fel de condamnabilă este şi ieşirea bicicliştilor care pretindeau înainte de incident că demonstrează paşnic pentru un trafic decent. Sunt pro ciclişti şi pledez favorabil şi admirativ pentru toate principiile pe care încearcă să le propovăduiască, însă propovăduirea nu trebuie să implice nici o formă de vandalism. Nu fac decât să intre în clubul „şoferilor” de genul celui care a decis acţiunea de ieri. Şi, în plus, şi poate off-topic, aştept decizia obligativităţii plăţii RCA şi de către biciclişti, ca răspunzători şi civilizaţi participanţi la trafic ce se află.

    00
  5. cocalaru cu bemve a belit un pic pendula, 2 ani de procese, tentativa de omor, parasirea locului accidentului, ignorarea semnalelor politistilor, asigurarea (daca o are) nu-i deconteaza nimic, etc.
    prostia se plateste, oricum sa fie fericit ca scapat de linsaj

    00
  6. Eu nu inteleg scopul acestor intalniri. Soferii stiu ca deja exista biciclisti pe sosele, pentru ca mereu sar in fata masinii fara sa semnalizeze din timp intentia (nu radeti, se semnalizeaza cu mana), se intampla sa dea peste un velo-bou care crede ca soseaua e a lui asa ca se plimba pe mijlocul ei desi exista o singura banda pe sens sau vreun mosneag care se plimba calare pe bicicleta in timp ce traverseaza pe trecerea de pietoni crezand ca are prioritate si situatiile pot continua la infinit. Sunt si biciclist de ocazie, dar ma straduiesc sa nu incurc traficul. Ce nu inteleg multi din ambele tabere e ca primesti respect daca si arati respect. Iar pentru ca biciclistii sa arate respect, ar trebui ca toti cei 70-80% din ei care nu sunt soferi sa si invete legislatia pe care sunt obligati s-o cunoasca in calitate de participanti la trafic si sa mai si circule preventiv…

    00
  7. @Geo Atreides: am facut 25 de minute de la Izvor pana la Natiunile Unite, adica o statie de RATB. in conditiile in care dimineata, cand e plin, nu fac nici 10. o fi bine?

    nu pot decat sa le-o trag prin gura pentru asta.

    00
  8. Este interesant cazul. Din cate am inteles biciclistii nu mai erau la protest, deci nu mai erau escortati de politie si trebuiau sa respecte regulile de circulatie. Din cate povesteau ei au avut un comportament violent si l-au fugarit pe bmweist sa-l bata, s-au pus cu biciclete in mijlocul strazii si i-au distrus aluia masina. Cred ca toate filmulete postate il vor ajuta pe cocalar sa scape si pe biciclisti sa-i plateasca daune. Evident omul a fost intimidat si fortat sa paraseasca locul accidentului.
    Bmweistul este doar un cocalar frustrat!

    00
  9. dovedim din nou ce neam de lake suntem.oriunde in europa il lasau pieton incendiau masina.eventual cu el inauntru.

    00
  10. pare insa ca cei care comenteaza aici nu au capacitatea sa inteleaga argumentul de la final „bicicleta in plus = masina in minus”.
    ganditi-va inainte sa va aratati ura cat de mult va ajuta faptul ca sunt probabil peste 5000 de biciclisti in trafic in fiecare zi in Bucuresti si cum ar fi daca astia ar merge si ei cu masina.
    Apoi ganditi-va cum ar fi ca inca 5000 din cei cu care petreceti 2 ore pe zi in trafic ar merge si ei cu bicicleta si v-ar mai scuti de inca 10-20% din timpul petrecut in masina.
    Nu ar merita pt asta sa fiti un pic mai toleranti ?
    Ati pierdut acum 20 de minute pe care le castigati la loc intr-o saptamana pentru ca oamenii astia merg cu bicicleta si va fac loc.
    Din ce am vazut pana acum in Bucuresti biciclistii incurca mult mai putin decat soferii. Mergi o ora prin Bucuresti si vezi minim 50 de chestii pentru care se poate lua carnetul. Si apoi te plangi ca un biciclist nu semnalizeaza. Condu preemptiv si mergi normal ca viteza si in 99.99% din cazuri nu vei avea nici o problema. Pune-te in locul biciclistului si incearca sa semnalizezi stiind ca s-ar putea sa ramai fara mana ca trece un idiot la 30 cm de tine sau ca o sa ajungi in cap ca iei mana de pe ghidon si iei o groapa – se simte altfel o groapa pe 2 roti fata de 4. Depasiti biciclistii ocolindu-i mai larg, nu-i claxonati cand sunteti la 2m in spate si nu le taiati calea. Aratati-le un minim de respect si veti fi si voi respectati.

    Scris din punctul de vedere al cuiva cu cca 12-15000 km prin Bucuresti in ultimul an cu masina si cam 1000 cu bicicleta.

    00
  11. imi plac oameni care lupta pt mai multe drepturi. Problema e ca atunci cand ai drepturi trebuie sa ai si obligatii. Printre obligatii se numara si respectarea drepturilor celorlalti. Imi plac biciclisti. Aia pasionati. De obicei sunt oameni misto care sunt indragostiti de miscare. Nu si-au luat bicicleta ca asa e valul. Nu au zeci poze cu bicicleta din toate unghiurile si nici nu se lauda cu ea. Astia sunt oamenii indragostiti de ideea de a avea o bicicleta. Si de-aia au bicicleta. Despre partea cu pedalatul mai usor. Ca e cu transpiratie. Mai sunt si oamenii din mediul rural pt care bicicleta e un mijloc de locomotie. De obicei au o vechitura romaneasca sau ruseasca cu rotile descentrate , careia ii mai cade lantul si la care farul e doar de ornament. Mi se pare mie ca cei care tipa cel mai tare dupa drepturi sunt cei din a2a categorie. Primi nu au timp ca se dau cu bicicleta si ultimi nu au timp ca daca nu merg la munca sunt la carciuma.
    Sunt de acord sa le acord tuturor mai multe drepturi dar cu o conditie. Sa poarte si ei o vesta refrectorizanta cand merg in trafic si daca e noapte sa aiba ceva becuri aprinse atasate de ei sau de agregat. Stiu ca nu e nici greu si nici extraordinar de scump. Si e in avantajul tuturor.
    Si daca mergi prin oras cu bicicleta nu te purta cu pietoni asa cum nu-ti place cum se poarta unii automobilisti cu tine. De ce? pentru ca unii din pietoni ar dori sa-ti faca ceea ce vrei tu sa le faci automobilistilor nesimtiti. Stiu ca traficul e cum e si e de apreciat ca ai lasat masina acasa si calatoresti mai ieftin si fara sa poluezi. E de admirat dar asta nu inseamna ca meriti sa-ti faca toata lumea loc pe strada si pe trotuar.
    Despre omul cu BMW-ul nu am ce sa zic decat ca un dobitoc. Si poate era mai bine daca era beat. Stiu ca o sa ma injurati dar daca a facut ce a facut fara sa fi fost sub influenta la ceva substante atunci cred ca se cere un examen psihiatric. Amanuntit.
    Despre politisti-si-au facut treaba dupa parerea mea. Cam prost dar si-au facut-o. Nu am inteles de ce nu i-au pus catuse si l-au luat de acolo in secunda 2. Astfel detensionau situatia. Sunt curios ce s-ar fi intamplat daca biciclisti ar fi sarit sa-l linseze. Nu l-ar fi putut apara deoarece erau depasiti numeric si treaba s-ar fi terminat trist pt toata lumea. Vin si eu cu o intrebare: nu exista la noi o procedura pt asfel de situatii (accident cu victima unde martori sau rudele intentioneaza sa-l vatameze pe faptas) sau exista si domnii aflati in misiune nu o cunosc? oricare ar fi raspunsul nu e placut.
    Despre biciclisti-am inteles ca e un mars pasnic.Am inteles ca omul a fost dobitoc dar poate ca e suferind de vreo boala si are nevoie de tratament. Daca un biciclist ma loveste in parc eu ar trebuii sa-i stric bicicleta?De ce trebuie sa-i distrugem masina omului. Poate ca nici nu era a lui. Poate a imprumutat-o de la un prieten care nu stie ce bou a fost asta. Si care tre sa-si repare singur masina. Stiu ca sansele sa am dreptate sunt mici dar e un scenariu.
    Despre cei care cred ca omul cu BEMveul ar trebui sa mearga decat cu bicicleta urmatori ani. Si eu sper la fel !

    00
  12. Cine stie unde e adevarul in toata povestea asta? Biciclistii au o versiune, BMW-istul are alta versiune. Dupa cum ai aratat si tu, Zoso, nu se intampla numai la noi in tara. Ca avem nevoie de motive sa aratam cu degetul cocalaria sau snobismul din Romania, asta e altceva. Pana una alta, esti victima in orice pozitie te-ai afla. Asta e singurul lucru cert in tara asta.

    00
  13. @geo… imagineaza-ti ca ai un masina copilul care trebuia sa ajunga acasa sau un bolnav care trebuie dus la spital pt.ca salvarea nu catadicseste sa vina. Si ajungi la acest minunat mars care paralizeaza zona pe care trebuie sa o traversezi. Sa vezi atunci daca iti pasa de familia ta sau de toti biciclistii din lume.

    00
  14. Am stat sambata 32 de minute la semafor din cauza „protestului” si am intarziat la job(unii lucreaza si sambata). Doresc sa le multumesc biciclistilor si mai ales politiei capitalei pentru superbul protest. M-a sensibilizat pana la lacrimi(de nervi). Mi-a placut in mod deosebit cum, la claxoanele exasperate ale soferilor care s-au trezit brusc in mijlocul unui protest fara a avea rute ocolitoare, biciclistii raspundeau cu degetul mijlociu ridicat si chiuind de bucurie. Si cred ca protestul si-a atins scopul: crickets . . . pentru ca, desigur, eu si ceilalti soferi aflati in aceeasi situatie suntem vinovati de faptul ca nu exista piste, parcari si alte asemenea. Acum vad ca cel mai bun mod de a schimba mentalitati si comportamente este sa iti atragi antipatia celor cu care imparti soseaua si asta desigur, in prag de iarna, cel mai „biciclistic” dintre anotimpuri. Cum spunea Julius
    Pana atunci, democratie frate !

    00
  15. Stefan, esti prea prost ca sa ai internet. Marsul asta e o singura data pe an pe cand eu vad zilnic masini care blocheaza salvari pentru ca n-au chef sa se bage pe rosu sau sa claxoneze ca sa faca loc. Si mersul pe bicicleta = sanatate pentru organism, mersul cu masina = ajuns repede cu hemoroizi. Si-n orice caz au fost 2 salvari care n-au luat-o pe langa noi, si oricum faceam loc la salvare ca nu era rusine ;). Nu te faceam prost dar o dai in dramatisme foarte proaste si mi-e scarba ca tot cautati scuze, vrei un aer mai curat, mergi pe jos la munca sau cu metroul ;).

    00
  16. astept demult o lege a RCA+CASCO pe sofer NU pe masina ca in UK.
    In UK ai car insurance foarte mare daca:
    -esti incepator (nu ai experienta, ai 0 ani de conducere fara accident)
    -ai masina cu motor mare-puternica (predispusa la accident fata de una mica de oras)
    -faci accidente frecvent si asiguratorul plateste din cauza ta
    -traiesti intr-o zona rau famata (masina e predispusa la furt/spargere etc)
    – esti amendat pentru ca ai TRECUT PE ROSU
    esti amnendat pentru VITEZA, etc!!!
    Ai asigurarea mica daca:
    -ai permis de mult timp si ai de la 2 ani in sus de No Claim Bonus ( nu ai avut accidente sau nu ai apelat la asigurator in caz ca ti-a fost sparta masina etc)
    -traiesti intr-o zona fara risc (zona buna)
    -ai Clean Driving Licence ( nu ai amenzi de viteza si nici nu treci pe rosu etc)
    In concluzie:
    Nu intilnesti pusti teribilisti la volanul BMW-ului ( nu isi permite sa dea 3000 de lire pe an pe asigurare de expl)
    Oamenii prefera bicicleta dimineata cind merg la serviciu
    Accidente mai putine…etc

    00
  17. Si inca ceva:pe masinile de politie exista niste camere video care citesc placutele de inmatriculare si compara cu baza de date in timp real situatia masinii iar daca mergi pe strada cu o masina fara asigurare, ti-ai dat foc la valiza :) adica :te aresteaza si iti confisca masina, foarte greu sa iti faci o asigurare decenta dupa…

    00
  18. @ vali petcu: Care e deosebirea dintre marsul biciclistilor si o manifestatie a sindicatului Metrorex? Ambele ocupa la fel de mult spatiu, nu? Daca stii ca intr-o parte a orasului e o armata de prosti/nebuni/disperati etc care protesteaza, ce faci? O iei prin ei sau pe langa ei? Nu e mai simplu sa ocolesti cateva strazi, ca de aia suntem oameni si nu maimute? Sunt si bicilist, si sofer, deci nu cred ca pot fi acuzat de partinire.

    00
  19. Adevarul e ca nici cu biciclistii nu mi-e rusine.
    S-au expus destule puncte de vedere ale soferilor, asa ca hai sa bag si unu’ de la un pieton.
    Inteleg ca unora dintre ei le e frica pe strada si merg pe trotuar, dar nu inteleg cum dracu’ au bani de vehicul si n-au 5 lei de-o sonerie d’aia de tabla sa si-o lege de ghidon.
    Da-o-n pizda ma-sii de treaba, de fiecare data cand am treaba mai spre oras trebuie sa stau cu ochii in 4 sa nu ma zboare din mers vre-un idiot fara semnale audio. [care pe urma tot el e victima, ca nu-l respecta pietonii].
    Numai pentru claxoane lipsa le-as da cate-o amenda sa-i usture si’n cur.

    @vlad:
    „s-ar putea sa ramai fara mana ca trece un idiot la 30 cm de tine sau ca o sa ajungi in cap ca iei mana de pe ghidon si iei o groapa”
    Nu trebuie sa-si rupa nici macar o unghie, trebuie numai sa-si rupa 20 de lei [sau cat o mai fi] sa-si cumpere o pacanea d’aia chinezeasca pe baterii de are si semnalizare cu buton in 2 pozitii, si stop rosu cu aprindere permanenta + frana si si claxon.

    Da, am carnet, si o belea d’aia i-ar usura viata si ciclistului [nu mai da din maini] si soferului [vede un semnal pe care e obisnuit sa-l vada, il recunoaste si actioneaza instinctiv.

    Trebuie numai sa se vrea.

    00
  20. @vlad – da, pe de alta parte hai sa vezi cum e cand un cretin pe bicicleta iti iese in fata ca el trece pe rosu, sau cand acelasi cretin trece in viteza pe trecere de pietoni desi e obligat sa coboare facandu-te sa franezi brutal ca sa-l eviti, sau cand trece printre randurile de masini la semafor (mai nou au inceput si ei sa faca ce faceau inainte doar motarzii) si te fac sa-ti sara inima-n gura cand vezi ca era sa-l acrosezi ca ai tras putin de volan sa ocolesti o gura de canal. Cand o sa invete si ei sa circule o sa-i respect si eu, si re condusul prudent, n-ar fi mai logic sa mearga prudent (si) ala care risca moartea la fiecare impact? intreb si eu…

    00
  21. » mașina poliției mergea înainte pe o singură bandă
    te așteptai să meargă pe trei benzi? :-)

    00
  22. Nush, dar dai impresia ca ai tine partea soferilor și că poate ai vrea să fie ca in vest. Eu aș recomanda oricui ține partea bemveistului să se mute cu tot cu mașină într-o țară din asta unde chiria e ca în București, iar un bilet de avion spre București e mai ieftin decat benzina decât dacă ai veni din Pitești, să vadă cum e treaba cu bicicliștii și motocicliștii, cum trebuie să mergi pe jos vreo 30 de minute dacă nu vrei să plătești 1 euro/h sau 100euro/luna parcarea și după aia să spună că la noi aștia pe 2 roți îs răi iar ăla cu mașină poate avea motiv. Nu cu link-uri de pe wikipedia, unde conflictele erau mai degrabă între poliție și bicicliști și nu între cocălari reveniți de pe alte pribeaguri în țara nimănui.

    00
  23. Exista niste studii cu maimute puse in aceeasi cusca. Cind cusca e mica incep sa se ia la bataie. Cind cusca e mai mare si mai comoda, ramin calme si incep sa se inteleaga.

    00
  24. stefan, apelezi la argumente „lacrimogene”, exact cum fac „iubitorii” de maidanezi cand baga in fata pozele cu catelusi de lapte. Daca ai fi fost in locul cocalarului(sic), te adresai frumos politistului pe motocicleta, ii aratai progenitura si etc. etc. Protestul a fost anuntat din timp, cu traseu cu tot. Dar nu-i asa, tu nu protestezi niciodata pentru nimic, la stiri nu te uiti, doar la taraf sau manele tv? Si salvarea, in caz ca nu stii, nu inseamna doar smurd (ma mir ca nu ar ajunge…) ai si o groaza de ambulante private. Deci, daca chiar ai fi interesat de fluenta circulatiei, ai face zilnic ordine. Incepand prin a chema politia de fiecare data cand vezi taximetristi care blocheaza benzile si intersectie, masini parcate pe trotuar, etc.

    00
  25. Două chestiuni:

    În primul rând, organizatorii trebuie să înveţe cum se organizează un marş de genul acesta: dacă Jandarmeria şi Poliţia îţi dau liber şi de escortează, asta nu înseamnă că fiecare şofer, pieton sau proprietar de magazin a fost informat. Şi nici cu presa nu mi-e ruşine, aşa ai avea un motiv în plus să cumperi ziarul X sau să te uiţi la emisiunea Y, ca să ştii dacă mâine e vreun protest sau vreun marş sau cine ştie ce situaţie care te-ar putea încurca.

    Exemplu concret: acum două duminici, când protestul Roşia Montană era pe Ştefan cel Mare, o maşină era blocată pe Dorobanţi şi nu putea să meargă spre Spitalul Floreasca, femeia din dreapta fiind însărcinată.

    A doua chestie este despre biciclişti. Extrem de mulţi nu au habar care sunt regulile de circulaţie şi merg haotic. Am văzut mulţi care merg pe prima bandă până la o trecere de pietoni, apoi fac brusc stânga să traverseze. Sau mulţi care trec pe roşu sau se bagă printre pietoni. Nu e deloc în regulă şi, la cum circulă cei pe bicicletă azi, nici nu vreau să mă gândesc cum ar arăta traficul dacă jumătate din oamenii care merg cu maşina s-ar urca pe o bicicletă.

    Personal, cred că un vehicul care circulă cu o medie de peste 25 km/h intră mai degrabă la categoria scuter, ceea ce ar însemna un examen de carnet, eventual şi cu traseu, iar dacă vrei să mergi cu bicicleta fără să îndeplineşti aceste condiţii, să ai la dispoziţie zone amenajate în parcuri sau zone de pădure, cum e traseul de la Prima Evadare.

    @Ala Micu: ideea e claxonul e stupidă. Şi la maşină ai claxon şi sper că nu îi claxonezi pe pietoni ca să se ferească atunci când treci peste o trecere de pietoni. Orice bicicletă e echipată cu frână, la fel ca la maşini, motociclete, scutere şi aşa mai departe. Cât despre lumini de frână, sincer îţi zic că nu ai nevoie, iar semnele sunt foarte uşoare, mai ales pentru frână: iei stânga de pe ghidon şi o duci în jos, cu palma deschisă. Singura problemă ar fi la semnul de viraj stânga, dar dacă trece vreun idiot la 30cm de tine când faci stânga, prefer să-mi lovească mâna şi să cad în cap decât să mă ia sub roţi.

    00
  26. 2 argumente usor fortate:
    1. 4000 biciclete = 4000 de masini mai putin. Sunt absolut sigur ca toti cei 4000 de bicilisti au si masina. NOT
    2. Mersul urban cu bicicleta = sanatate. Cel mai frecvent argument la orice discutie pro si contra. La ce poluare este pe strada prefer sa ma bazez pe filtrele de aer

    00
  27. Astept sa vad un protest al biciclistilor iarna, sau macar pe o ploaie torentiala… Dupa cum zicea mai sus cineva: biccileta e sanatate curata!

    00
  28. cel mai interesant nu este ca un lobotomizat joaca popice cu biciclistii adunati la manifestarea anuala – ci ca toata lumea intra in jocul divide et impera: soferi impotriva biciclistilor si pietonii impotriva tuturor. Ceea ce arata multe despre mentalitatea romaneasca si de ce nu se vor schimba prea multe curand. Nu e chiar asa greu sa iti dai seama ca suntem toti in aceeasi oala si ca intrand in jocul de „ba pe-a ma-tii” nu facem decat sa le dam „amunitie” tocmai celor care ar trebui/putea sa rezolve problemele. Nu va facem parcari ca ne trebuie piste, nu avem cum sa facem piste ca sunt masini parcate – scoateti-va ochii intre voi acum. Si noi asta facem.
    De ce nu s-au organizat rute ocolitoare? De ce nu se face si aplica (daca o fi) legislatie pentru biciclisti? De ce nu se face educatie rutiera la scoala? De ce legile – alea asa schioape cum sunt – nu sunt aplicate de la vladica la opinca? De ce pentru chestiile astea nu iese in strada nimeni? Exact!

    00
  29. 4000 biciclete = 4000 masini mai putin = 50% din ei cred ca soseaua e a lor = coloana merge cu 10 la ora dupa ei = timp de deplasare de cateva ori mai mare. Plm.
    Drum:
    masina = legislatie, carnet de conducere, amenzi, impozit pe masina, taxa de drum, asigurare.(plus loc de parcare, parcare in oras cu plata etc.)
    bitzoagla = pla
    Deocamdata soferii platesc destul de mult ca sa foloseasca drumurile.
    Daca folosesti acelasi drum, ar trebui sa respecti aceleasi reguli si sa ai aceleasi obligatii.
    Biciclistii sunt „urati” de soferi nu pentru ca circula pe drum ci pentru ca majoritatea nu respecta nici o regula de circulatie si de bun simt. Pot cere biciclistii respect cat vor.

    00
  30. @Jordan – ba am vazut de toate. Dar am vazut de toate si cu biciclisti si cu masini. Am vazut biciclist beat care a ajuns de pe marginea drumului pe mijlocul benzii fara nici un semn si ff brusc si daca nu l-as fi depasit ff larg l-as fi luat la fel cum am vazut soferi care erau sa ma ia pe mine cu copil in brate pe trecerea de pietoni (nu m-am aruncat pe ea, dimpotriva) si am vazut pietoni iesind dintre masinile parcate pe ambele parti ale drumului fara sa se asigure si masini intrand in viteza de pe drumul fara prioritate.

    Sunt catastrofe in ambele categorii. Marsul asta a fost despre dorinta de a limita interactiunea in folosul tuturor categoriilor de participanti la trafic. Pietonii vor avea mai putine emotii ca vor fi mai putini biciclisti pe trotuar, biciclistii si masinile vor interactiona mai putin si soferii vor ajunge mai repede la servici pentru ca vor fi mai putine masini pe strazi.

    Da-mi un mod de a ajunge in siguranta cu copilul la scoala pe bicicleta si nu o sa mai merg cu masina decat maxim 2 luni pe an. Si sunt ff multi ca mine.

    @Razvan – 1 bicicleta nu inseamna o masina in minus dar sunt si multi biciclisti care n-au venit din varii motive

    00
  31. Biciclistii vor sa circule pe strada?
    Nu vad nimic gresit in asta daca se indeplinesc urmatoarele:
    1. Sa poarte vesta reflectorizanta.
    2. Sa aibe echipament de protectie (casca, genunchiere, cotiere).
    3. Sa isi doteze bicicleta cu semnalizare si lumini.
    4. Sa dea examen de legislatie si sa respecte semnele si regulile de circulatie.
    5. Daca sunt mai multi sa mearga in sir indian (nu sa ocupe o banda intreaga si sa strige „Muie ba!” cand claxonezi)

    Daca faci parte din grupul de biciclisti care vrea doar drepturi nu meriti sa mergi pe strada nesimtitule.
    Sunt satul de bizonii din trafic care merg pe patru roti, n-am nevoie de altii pe doua.

    Regulile enumerate mai sus consider ca sunt cel putin de bun simt, la care as adauga si urmatoarea regula gandindu-ma la ce am patit saptamana trecuta:

    6. Nu te sprijini pe masini la stop si pe urma sa lovesti masina cand pleaca de pe loc pe verde pentru ca tu esti prost si nu esti atent si era sa musti de asfalt pentru ca „sprijinul” pleaca de sub tine boule care esti bou.

    00
  32. Citind comentariile imi dau seama de ceva.

    1. Se semnalizeaza cum prevede legea, nu cum vrei tu
    2. Daca nu platesti impozit pentru bicicleta nu avea pretentia sa poti bloca drumul public.

    00
  33. @vasile:

    1. Din câte ştiu, în România nu este reglementată semnalizarea la biciclete. Personal, eu folosesc ca semnal de „stânga” mâna stângă întinsă, iar pentru „stop” ridic mâna stângă de la cot, cu palma deschisă. Şi, evident, mă asigur.

    2. „Drumul public” se numeşte aşa pentru că e drum public, nu doar pentru cei care plătesc impozit pe maşină. Altfel s-ar numi „drumul celor care plătesc impozit pe maşină”.

    Şi, la fel cum spunea @manu, nu e vorba de „biciclişti vs şoferi”, la fel cum nu e vorba de „iubitori de animale vs ucigaşi de câini” sau „ecologişti vs mineri”. Sunt mulţi care merg pe bicicletă doar în weekend şi conduc o maşină în timpul săptămânii, la fel cum sunt şi oameni care iubesc animale, dar vor să-şi plimbe copilul fără să îi fie teamă de maidanezi, sau oameni care vor exploatare de aur, dar fără să se distrugă mediul. E loc pentru toată lumea, însă pentru asta trebuie ca oamenii pe care i-am ales să îşi facă treaba.

    00
  34. Majoritatea biciclistilor sunt hipsteri! Noi semanam cu rusii, nu cu belgienii in comportament. Biciclistii, 90% sunt niste retardati, merg pe strada, ocupa o banda intreaga, nu pe margine cum ar fi normal, cand au ajuns la semafor, daca e rosu el trece, ca e biciclist, daca vede ca a ajuns langa o trecere de pieton, nu se da jos, imi taie mie fata, eu fiind obligat sa franez puternic ca sa nu-l omor, dupa care ma injura si ameninta. Al doilea caz, cei cu motoretele lor, acelea puternice, toti stim ca prind 100km.h in trei secunde, deci ei merg mai toti cu 100km.h prin oras, trec pe langa tine cu acceleratia blana, tu daca te-ai dat 5 cm sa ocolesti un caine, l-ai luat! Se strecoara printre masini, nu dau prioritate pietonilor, mai nou esti oblbigat sa-i faci si loc printre masini, adica sa te urci pe vreo bordura ceva de genul

    00
  35. @mihtril.
    sunt aproape de acord cu ce-ai zis mai sus. mai putin punctele 2 si 5. nu vad de ce ar purta echipament de protectie atunci cand doar casa e obligatorie. iar la 5, nu vad de ce i-ai claxona. daca ar fi fost un miting al sindicalistilor, tot prin ei ai fi trecut? i-ai fi claxonat, sa se dea la o parte de pe banda?

    si eu sunt sofer, nu am fost si nu voi fi niciodata biciclist. dar ii inteleg pe oamenii care prefera bicicleta in locul metroului/masinii.

    cred ca problema se pune gresit. pe generalizari ce nu-si au locul. problema nu e soferi vs. biciclisti. ci oameni normali, civilizati vs. tarani (sau daca preferati, bizoni). ca aceiasi tarani deranjeaza si cand merg cu autobuzul si asculta manele la telefon, si cand merg pe trotuare, si cand travereseaza strada haotic, la 5m distanta de trecerea de pietoni.
    vorba lui manu de mai sus, divide et impera. noi trebuie sa invatam sa ne educam poporul daca vrem sa avem o viata normala in societate. si asta se face doar cu rabdare.

    00
  36. Eu sunt „doar” biciclist, n-am participat la protest insa imi dau seama cam ce s-a intamplat. Am mai mers in asemenea marsuri si stiu despre ce vorbesc. In mod normal trebuie sa se circule pe o singura banda si nu pe una. Din motive lesne de inteles, nu se intampla asta si se ajunge la blocarea strazii. De asemenea stiu ca organizatorii si politistii se chinuie sa-i aduca pe biciclisti la o singura banda, insa fiind multi nu au cum sa reuseasca. Deh, efectul de turma. Eu am renuntat sa mai merg la asemenea marsuri din 2 motive: unii dintre biciclisti sunt idioti (la fel si soferul din cazul nostru) pentru ca merg iresponsabil si pun in pericol integritatea celorlalti. La gramada e greu sa mergi langa idioti care se uita in alta parte decat partea carosabila sau cei pe care ii au in fata. Iar partea cu fumatul e al doilea motiv. Insa, toate acestea nu sunt motive de a intra cu masina in biciclisti. Despre gibonul care era la volan nu am nimic de zis, probabil va face parnaie pentru ca nu avea fata de „smecher” ca sa scape mai lejer. Insa, observ ca multi soferi de pe aici sunt complet impotriva biciclistilor pentru diverse motive. Tin sa le reamintesc ca biciclistii fac parte din trafic. Faptul ca li se imputa nerespectarea tuturor regulilor mi se pare de prost gust: majoritatea soferilor depasesc limita de viteza in localitate, prin urmare daca incalci o singura data legea nu esti in masura sa cersesti respectul celorlalti. Aici sa fim toti de acord: si soferii, si biciclistii si pietonii incalca multe reguli insa restul tine de bun simt de intelegere. In plus, nu are rost sa generalizam. De 3 ani merg cu bicicleta prin Bucuresti si nicodata n-am trecut pe rosu, am oprit langa masini la semafor. Mereu merg cu casca pusa si semnale luminoase noaptea. In plus claxonez foarte rar la pietoni, prefer sa stau in spatele lor pana prind un culoar liber. Iar ca mine sunt multi altii. Ideea e, nu trebuie as generalizam, nici la biciclisti, nici la soferi!

    00
  37. @mithril:
    Nu, biciclistii nu VOR sa sa circule pe strada.
    Legislatia in vigoare spune asta: reprezinta VEHICULE si au INTERZIS pe TROTUAR.
    Pot folosi, ca si celelalte vehicule (MASINI, de exemplu), doar ZONELE AMENAJATE (SOSEA, in acest caz, sau PISTE acolo unde sunt amenajate – conform LEGII RUTIERE in vigoare)
    Nu exista o discutie despre UNDE e locul biciclistilor.
    Doar daca ii impartim in „transport” si „recreere”.
    Transport = sosea, recreere = parc (implicit viteza mica, etc).

    Deci discutia poate fi dor despre respectare legii rutiere.
    Si aceasta spune si ca bicicleta TREBUIE dotata cu sistem de semnalizare sonor, si ca trebuie sa ai catadioptri, far, etc.
    Si sunt prevazute si amenzi pentru contravenienti.

    Problema este ca NU SE APLICA AMENZILE. Nici biciclistilor, nici soferilor.

    Iar celorlalti, pentru partea cu „enervarea participantilor la trafic, in momentul manifestatiei”: dreptul la manifestare este scris si in Constitutie. Nu este necesara APROBAREA primariei, ci doar NOTIFICAREA ei, pentru a putea asigura restul fluxului de trafic. Ceea ce se dovedeste ca Primaria a facut-o defectuos.

    O buna cunoastere a legislatiei orasului/tarii in care traiesti este necesara, fie pieton/ciclist/sofer/etc.

    Altfel, „discutam discutii”.

    00
  38. problema mea legata de biciclisti, pe langa faptul ca nu au pic de respect fata de viata lor (circula fara casca, vesta, nu stiu sa semnalizeze schimbarea de directie cu mainile, trec pe rosu, nu se asigura, trec zebra calare pe bicicleta in viteza, etc etc) este legat de potentialele stricaciuni pe care le pot face. de ex. se strecoara prin dreapta si imi strica oglinda masinii. ei nu au o minima asigurare. cine imi plateste dauna? nimeni, ca n`am cum sa ma dau jos din masina in trafic si sa fug dupa el sa`l trag la raspundere.
    la fel, cine plateste stricaciunile aduse BMW`ului? soferul a actionat ca un nebun dar si biciclistii au dat dovada ca s`au intors in Evul Mediu cu mentalitatea de gloata violenta si dezlantuita.

    00
  39. @Razvan:
    Alegerea masina/trasport public/bicicleta e o chestiune de confort inainte de a fi una financiara. O masina functionala costa cub 2000 de Euro. (Aproape) toata lumea din Bucuresti isi permite costul achizitionarii unei masini ( ba chiar si al benzinei)… Sunt mai putini cei care isi perimit sa stea 3 ore pe zi blocati in trafic

    00
  40. Cînd blochezi strada 20 de minute nu îți poți atrage simpatii. E de mirare că nu și-au pierdut răbdarea mai mulți șoferi. Mai știu un caz la Cișmigiu, un taximetrist care avea client pentru gară. Ălea 20 de minute ale protestului făceau diferența între a prinde și pierde trenul. Protestul ăsta nu a fost decît o inutilă și bombastică arătare de mușchi, și în cel mai bun caz a demonstrat că, dacă în loc de mașini ar fi pe stradă numai biciclete, ar fi nasol. Mașinile mai opresc la un semafor, mai lasă să treacă și ăia din partea cealaltă…

    00
  41. @Andrei este reglemantat in Regulament. Drumul public este public dar nu este la modul la care visezi tu. Tot ce circula pe drumul public plateste impozit si de acolo se face si infrastructura. Vrem piste de bicilete, hai sa si platim pentru ele.

    00
  42. Vasile, eu textul ăsta l-am văzut când am dat de permis, iar un mic Google search mi-a confirmat că nu s-a schimbat:

    „Drumul public este calea de comunicație terestră, cu excepția căilor ferate, special amenajată pentru traficul pietonal și rutier, deschisă circulatiei publice. Drumurile care sunt închise circulaţiei publice sunt semnalizate la intrare cu inscripţii vizibile.”

    Zău dacă găsesc ceva de impozit şi am citit de 3 ori paragraful.

    00
  43. @vasile:

    Bicicleta ESTE deja in regulament … este VEHICUL.
    Circulatia cu bicicleta ESTE reglementata in codul rutier. Si se face prin locurile amenajate circulatiei VEHICULELOR, exceptie fiind doar daca sunt PISTE SPECIALE amenajate (cf. codului rutier).
    In 90% din cazurile cind am fost depasit de masini pe sosea, in strainatate, se intampla asa:
    – masina ma vedea in fata ei
    – semnaliza depasirea / si astepta sa exista loc, apoi
    – SCHIMBA BANDA
    – ma depasea (semnalizand intoarcerea)
    – se aseza in fata mea
    … hmmm, dar asta seamana cu depasirea regulamentara … din cate stiu eu.
    Ha, la noi – esti pe bicicleta, langa trotuar:
    – te vede in fata lui
    – vede ca banda 2 e circulata si nu are spatiu, deocamdata
    – forteaza trecerea pe langa tine, la 2 cm
    – (eventual, dar mai rar) deschide geamul de la pasager si te trimite pe trotuar
    – iti ia fata brusc si parcheaza
    … da, exact, mult mai „corect” asa, fata de idiotii de hipsteri/ciclisti. Doar sunt niste amarati, care au o bicicleta , nu masina.
    Ce e tare e ca am prieteni cu biciclete mai scumpe ca 10% din masinile de pe la noi :D

    00
  44. @gigix Nu inteleg de ce repeti ce am spus eu. Ca soferii sunt niste nesimtiti nu trebuie sa imi spui.

    @Andrei Nu cred ca in Regulament si nici in Ordonanta nu zice ceva de impozit. Eu vroiam sa spun ca: Solutia pentru amenajarea pistelor (solutie corecta dupa mine) este ca bicicletele sa fie impozitate si in consecinta sa se creeze spatii pentru folosirea lor in orase. Ceva mai mult decat ce se reglementeaza in momentul acesta. Ca pana la urma s-a protestat pentru piste de bicicleta din cate inteleg eu.

    00
  45. @ ryan
    1.asa este, sunt prea prost pentru a avea internet.
    nu am dat-o in nici un dramatism, nu am pus in discutie cazuti ipotetice, am vorbit strict de experienta mea. daca nu eram blocat de masini in stanga si altele parcate pe trotuar, as fi luat-o pe trotuar pentru a trece si a ajunge pe vreo straduta laterala. Politistii nu binevoit sa dirijeze circulatia cu cateva strazi inainte pentru a putea evita blocarea si a nu mai putea alege alta cale. Ei au stat la cativa metri de strada pe unde au trecut mandrii biciclisti si acolo ziceau stop, pana nu trece coloana nu se misca nimeni.
    2. poate eu vreau niste hemoroizi…
    3. nu m-am plans de nici un aer curat
    4. ma bucur ca s-a rezolvat cu scolile, cu spitalele, cu pensiile batranilor care au muncit o viata intreaga si acum nu au bani nici de medicamente, cu alocatia de 42 de lei pentru copii, cu coruptia si tot ce ne-a mai ramas este sa protestam pentru piste de biciclete si Rosia Montana.
    5. si apropo de piste: unde sa se faca?
    -sa se ia din benzile circulatie deja existente? atunci nu va face decat ca mai putine masini sa se inghesuie pe mai putine benzi. Per total nu stiu daca chiar va fi un trafic mai liber
    – sa se ia din trotuar? cu ce au gresit pietonii sa li se ia din spatiu si sa fie dat catre biciclisti?
    6. sunt curios de un singur lucru: ai copil/copii? ai fost in situatia in care trebuia sa faci ceva urgent si necesar (nu ca plange pentru nu stiu ce jucarie), repet, urgent si necesar, pentru el si esti impiedicat sa faci acest lucru? sa vezi atunci cum devii mai rau ca Arnold in Comando.
    6. as mai zice cate ceva….dar am uitat ce vroiam sa zic…ca sunt prea prost pentru a avea internet.

    toate bune

    00
  46. Nu am fost la mars. Nu stiu ce s-a intamplat. Deplang comportamentul soferului si-al biciclistilor. Deplang spargerea geamurilor acelei masini care nu avea nici o vina. Deplang brutalitatea ciclistilor.

    As fi vrut insa sa deplang incendierea masinii si spitalizarea soferului.

    Acum trei saptamani eram la un concurs la Mamaia. Concurs cu aproape 1000 de participanti, si cu cea mai mare participare din partea asta de europa. Concurs la care federatia internationala de triathlon a trimis reprezentanti pentru a afla cum de suedejii de romani strang atatia amatori de sport la eveniment.

    Pentru probele de alergare si ciclism s-au blocat doua benzi, lasand ciculatiei doua. La un moment dat, UN IDIOT INTR-UN X5 a considerat inteligent sa depaseasca coloana formata incercand sa intre PRIN ZONA DE CONCURS, in fata unui pluton de ciclisti.
    Din fericire a fost oprit la timp de politie si n-a reusit decat sa darame doua separatoare de metal.

    Asta in timp ce exemplarele din masini, indiferent de rasa religie sau sex aveau geamurile lasate si mai aruncau cate-o injuratura celor care bicicleau/alergau pe-acolo. Ca fac sport pe „soseaua lor” si-si bat joc de „timpul lor”, Era sambata….

    Am intalnit nenumarate exemplare care comenteaza aici si prin alte locuri spunand ca bicliclistii si motociclistii nu respecta regulile pentru ca trec printre masini la semafor. si fac tot posibilul sa-i blocheze. Frustrarea duce departe. Le doresc sa nu se intalneasca, totusi, cu vreunul mai hotarat, si sa fiu nevoit sa deplang, din nou, vreo oglinda rupta sau vreo vizita la dentist.

    00
  47. Un cocalar a fost pedepsit de biciclistii pe care i-a lovit (si nu numai). Asta e realitatea, ce tot o dati in discutii biciclisti vs. soferi. Retardati sunt si printre biciclisti, motociclisti, soferi, dar nu trebuie sa generalizam. Gasim retardati inclusiv printre comentatorii de pe bloguri ;)

    00
  48. Dacă din sute de conducători auto deranjați de protest s-a găsit doar unul care să acționeze așa înseamnă că are o problemă.

    00
  49. @gigix – si sunt tot mai multi soferi care fac asa si pe la noi. Evident ca sunt si nesimtiti dar lucrurile merg spre mai bine.

    In Paris la un moment dat eram cu masina pe o strada cu o singura banda si masini parcate stanga dreapta. Era un biciclist in fata mea care mergea pe mijlocul benzii si nu se grabea. Am stat dupa el pana cand s-a largit drumul. Mai erau inca vreo 5 masini in spatele meu. Nu a fost nici un claxon, nu l-a injurat nimeni. Omul avea acelasi drept de a folosi strada aia ca si noi. La noi ar fi luat-o razna toti ca nu puteau sa mearga cu 70 pe o straduta si mureau de nervi pentru alea 30 de secunde pe care le pierdeau acolo

    Festina lente, grabiti-va incet, fiti mai toleranti si o sa traiti mai mult :)

    00
  50. @vasile, nimeni nu caută soluţii financiare pentru amenajarea pistelor. Ele deja au fost găsite şi utilizate când s-au făcut 120 km de piste de biciclete în Bucureşti. Problema e că acele piste sunt neregulamentare, iar banii respectivi au fost aruncaţi pe geam. Ăsta e unul dintre motivele pentru care lumea a ieşit la protest.

    00
  51. „Blocând tot traficul ca să atragi atenția asupra ta. Da. Mă uitam la niște imagini” de zi cu zi din trafic:

    http://www.trafictube.ro/aglomerat-bicicleta/

    „Și efectul e fix ăsta: un dobitoc va intra prin mulțime, că se grăbește, că îi fată nevasta, că i-a luat casa foc sau pur și simplu pentru că e dobitoc. S-a întâmplat ieri la ” Cluj, „s-a întâmplat de atâtea ori prin lume.”

    P.S. Nu e filmul meu, dar reflecta ce se intampla zilnic in Cluj. Am carnet, ma deplasez cu masina, bicicleta si pe jos, in functie de destinatie, nevoi si vreme.

    00
  52. toata lumea plateste impozit, chiar si pietonii. in diverse feluri. municipalitatea are un buget enorm. nu banii sunt problema

    mentalitate de râme in pamant. fara pasiune, fara teluri, fara intelegere, fara perspective. aceeasi mentalitate care a facut disparuta cursa automobilistica din jurul parlamentului pe motiv ca „blocheaza orasul”. ffs orice eveniment de amploare, inclusiv un miting al oricui, e mai important pentru oras si societate decat deplasarea ta de rutina in masina ta basita la serviciul tau de rahat care te obliga sa muncesti sambata sa ai suficienti bani de haleala de porc incat sa-ti traiesti viata de cacat in acelasi cerc zilnic gri si presarat de ura si autoflagelare

    00
  53. @Flat Stai sa inteleg ca daca nu iti convine ca unii sau altii blocheaza orasul inseamna ca te duci sambata la serviciu? Sau cum ca nu prea inteleg logica ta.

    00
  54. @costins

    Nu am claxonat pana mi-a amortit mana pe volan, am dat un claxon scurt de atentionare.

    Aveam de ales intre a claxona, depasire pe linie continua sau sa merg cu 10km/h aproximativ 500m.

    00
  55. NOU
    #56

    @Geo Atreides am facut o ora si 4 minute intre sensul giratoriu de la universitate si unirii. Te rog… cateva minute.

    00
  56. @vasile nu, solutia (pentru nervosi) este sa ocoleasca in plm ruta protestului de care ar fi trebuit sa afle daca se uitau la stiri si nu erau prea hipsteri sa aiba tv.

    apropo de impozit, biciclistii ar trebui sa PRIMEASCA bani de la primarie pentru faptul ca nu polueaza si nu congestioneaza orasul. asa cum pe energia verde se plateste cogenerare

    00
  57. Toata lumea cere in Bucuresti
    -2 piste de biciclete (una pe fiecare sens)
    -2 benzi pentru autobuze (una pe fiecare sens)
    -cam 1,5 metri de trotuar pe ambele parti
    -locuri de parcare
    si totul pe o infrastructura la nivelul anilor 80. Cred ca toti ar trebui sa respire, sa faca un pas inapoi si daca nu le convine situatia actuala sa caute un alt oras pentru ca toti primarii de dupa 2000 le promit si niciunul nu le face..pentru ca nu ai unde!!!

    00
  58. Daca ai bicicleta, nu ai ce cauta pe sosea. Asta daca tii la viata ta. Am si eu bicicleta, si am senzatia ca imi joc viata la ruleta cand ma plimb cu ea pe strada…

    00
  59. cred ca ratati ideea de protest. Care este dreptul legal al oricarui grup de oameni. Ca sunt biciclisti. ca sunt rosiani montani. muncesti sambata? E aglomerat? Parchezi si iei metroul. Oamenii aia erau acolo pentru ca primisera voie.

    Ala era un tigan borat, care nu a respectat semnalul politaiului si a incercat sa se faca ascuns, lovind oameni, bazandu-se pe faptul ca avea numere de austria. Voi sariti peste partea in care ala loveste oameni, intentionat, cu masina si vedeti doar biciclisti suparati? Sunteti tampiti.

    din fericire vad ca numa pe blog mai sunt soferi stresati de biciclisti. Din fericire, pe strada vad din ce in ce mai putini

    00
  60. Long story short: Un coca’ a ignorat politist din intersectie si a intrat voit in niste manifestanti la o manifestatie autorizata (nu conteaza nici marca masinii nici ce fel de demonstranti erau). A si lovit cativa, apoi doar masina si-a furat-o, el a scapat intreg, din pacate. Ce atata tura-vura… meandrele concretului tzoacle vs. conserve, alea-alea.

    P.S. Azi am zis ca plec cu masina, am stat blocat 14 min la iesirea din strada mea, am intors, am luat bicla si am plecat la treaba mea. Plm, crede cineva ca am nevoie de simpatie sau doar ca e practic si nu vreau sa pierd timp/bani/nervi stand in coloanele alea infinite ?
    https://youtube.com/watch?v=4JWCAoGh8rE

    Plm…

    00
  61. Zici ca in fiecare luna la Masa Critica aveti masina de politie in BV? Noi in Bucuresti de ce naiba nu avem?

    00
  62. Bit: cu bicla se merge numai pe sosea.

    Azi trebuie sa recunosc cinstit ca am vrut sa bat un biciclist. Mergea pe dreapta, dar nu la o distanta care sa imi permita sa il depasesc corect si sa nu dau in aia din stanga. Asa ca am mers putin in spatele lui. Eu cum masina.
    Sincer, eu nu sunt capabil sa merg atat de incet pe bicicleta. 10la ora cred ca il ametea. avea pe undeva pe la un 7-8km pe ora. Un taran pe o bicla obosita. Imi venea sa ma dau jos si sa il intreb daca nu are nevoie de ulei de lant, poate nu are alunecarea buna cand il fut toti soferii.
    3 d-astia pe zi si cred ca dupa urasti toti biciclistii

    00
  63. Conservari de cacao. M-am saturat de „jmecherii” cu masina care trec pe rosu, incalca linia continua, sunt in stare sa parcheze masina si in mall, dar uita si apoi sunt buni pentru oferit lectii despre circulatie altora, chiar si alora vulnerabili- cu bicicletele.
    Sa fie benzi pentru biciclisti si apoi mai vedem, care este indisciplinat.
    Dar nu-i problema, vine iarna, luam toti masinile si vedem care pe care, ingramaditi, pe sosea.

    00
  64. Pistele de biciclete or fi ele europene si semn al civilizatiei, dar sunt inutile. Merg pe bicicleta de la 6 ani. Acum am 29. Am mers pe drum, pe trotuar, pe munte, pe asfalt, pe pavaj, pe zapada si, vreo doi metri, pe nisip. Am mers prin oras si prin afara orasului si au trecut multe mii de masini si camioane pe langa mine. Si sunt intreg. De ce? Pentru ca am stiut sa ma pazesc si sa nu ii incurc pe ceilalti participanti la trafic.

    Credeti-ma, se poate si fara piste.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.