Service auto, mărci şi preţuri

Serviceurile auto vor fi obligate să se specializeze pe doar trei mărci auto şi să nu mai deservească orice nimeresc. Oamenii de la service spun că nu e corect şi că vor creşte preţurile, eu mă gândesc că, ca mecanic, nu ai cum să cunoşti toate maşinile. Ştiu, baza e la fel, dar de cele mai multe ori particularităţile fac diferenţa. Şi aş prefera ca de maşina mea să se ocupe un om care a făcut un training pe marca mea de maşină, nu pe 1310 sau Golf3 şi se pricepe astfel la toate maşinile.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

49 comentarii

  1. Si ce ii va opri pe patroni sa isi faca doua societati, care sa functioneze in aceeasi hala si sa se ocupe de 6 marci?
    Acum intrebarea e, un concesionar al grupului VAG are voie sa faca service pentru Audi, VW, Skoda, Seat? Adica serios vorbind intre masinile produse de acelasi concern chiar nu e mare diferenta, e ca si cum ai avea mai multe modele al aceluiasi producator.

    00
  2. Ai dreptate Alex – Un veyron si un polo sunt identice. Sau bentley si un leon…

    00
  3. sau lamborghini si o octavia ..

    00
  4. Bullshit. Selectia asta o face piata, nu legea.
    N-am nicio problema cu service-urile „generice” pentru treburi „generice”, gen un schimbat de baterie. Dar nu m-as duce la un service „generic” sa schimb distributia.
    In lumea civilizata, sunt trei categorii de service-uri:
    – dealeri (care deservesc majoritatea produselor unui concern, uneori pot fi si doua grupuri sub aceeasi umbrela)
    – service-uri private specializate (mecanici independenti, axati pe o anumita marca)
    – service-uri generale

    Alfa mea (cumparata SH) n-a vazut dealerul decat o data, cand boii mi-au recomandat sa schimb turbina, ca „e pe cale sa crape”. I-am bagat in ma-sa si merge bine-mersi si acum, 20k km dupa. In rest, 90% din operatiuni (si, fiind o Alfa, au fost multe – atat intretinere cat si reparatii) au fost facute la un service independent specializat pe Fiat si inrudite, ocazional (baterie) am apelat la „generici”.

    00
  5. Eu tot timpul am fost la service unde marca principala era cea de care aveam nevoie.
    Imi inspira mai multa incredere un gigelus care isi ocupa cea mai mare parte din timp cu masini modelul meu.

    00
  6. Dar un service poate sa aiba un salariat(sau un grup de salariati) care se ocupa de trei marci de masini si alt salariat(grup) care se ocupa de alte trei marci, sau patru salariati care se ocupa fiecare de cate o marca. Complicat? Imposibil? Nu, dar interzice legea ca asa vrea ea.

    00
  7. si de ce decat 3 marci? ca e o cifra magica sau suna a pretext bun?

    00
  8. Presupun ca toti cei care si-au dat cu parerea au si experienta necesara pentru ‘parerea’ aia.
    Am lucrat in service in vacantele de vara, dezmembram masini, curatam si slefuiam caroserii, schimbat cauciucuri, placute de frana, butuci etc etc, chestii simple pe care le poate face oricine cu oleaca de skill.
    Principiile de functionare sunt identice la toate masinile, exceptie masinile noi hibride, etc. dar cu alea nu te duci la orice service. Oricum un mecanic bun pe Fiat o sa fie un mecanic bun si pe BMW sau Mercedes, totul tine de responsabilitatea si decenta omului, stiti voi, sunt mecanici care zic: las’ ca merge si asa, sunt si meseriasi care nu isi bat joc de munca lor si de banii oamenilor.
    Parintii mei au un vecin tinichigiu, e un meserias foarte bun, a indreptat si vopsit tot felul de marci la fel de bine.

    00
  9. Se vede că e plin de mecanici p-aici. Într-adevăr, suspensia şi motorizarea unui Logan e complet diferită de a unui Clio. Diferenţa e enormă. BMW nu are suspensie cu arcuri şi telescoape ca un VW. E pe alte principii. Şi braţele inferioare ale unui opel nu sunt susţinute de bucşe ca ale unui Ford. Deci da, trebuie câte un service pentru fiecare marcă, aş îndrăzni să spun chiar pentru fiecare model…

    00
  10. Au dreptate mecanicii, daca se aplica treaba asta mi se pare normal sa mareasca preturile.

    00
  11. Ideea nu e rea dar pentru orasele mici va fi chiar nasol.

    00
  12. @Alex…chiar daca sunt 2 firme pe acelasi punct de lucru asngajatii nu pot lucra la ambele firme in acelasi timp…niciun patron nu ii va angaja la ambele firme pt ca va plati CAS dublu, iar dublarea nr angajatilor nu cred ca ii incanta
    @Teniescu…pt ca putea fi 4, 6 sau 10…cei care au facut legea au stabilit 3,. Cui nu-i place sa stranga 500.000 de semnaturi si sa introduca in Parlament un proiect de modificare cu numarul de marci pe care ii vor. Nu ti se pare cam de kkt ca de fiecare data cand se da o lege oamenii cer socoteala ca de ce atat si nu .mai mult, de ce acum si nu alta data de ce asa si nu altfel?

    00
  13. Adi >> ” Adica serios vorbind intre masinile produse de acelasi concern chiar nu e mare diferenta, e ca si cum ai avea mai multe modele al aceluiasi producator.”

    reciteste ce a scris el si o sa intelegi …. kthnx :)

    00
  14. mama deci tu esti ala care e de acord cu toate scumpirile, daca se scumpeste esti de acord ca daca se scumpeste se upgradeaza ceva deci e mai bine. orice mecanic daca are sculele potrivite poate sa iti desfaca si sa inlocuiasca o piesa sau cine stie poate ai nimerit in vreun service in care ti-au schimbat mai multe piese decat trebuiau si ai zis ca nu se pricepe, dar in cazu asta ti-au dat teapa atata tot.
    dar de ce sa nu platim mai mult ca sa fim sigur ca ala care schimba distributia chiar a fost la un curs in care i-au aratat si un desen 3d cu masina si cu ce are de facut ca sa nu confunde lamborghini cu skoda(sper ca nu a vorbit serios tipu cand a zis asta).

    00
  15. Nu stiu cat este de binevenita o asemenea lege, in conditiile in care un consumator cu ceva intre urechi ar trebui sa stie sa-si aleaga service-ul. Am dus masina pentru ITP la un service ieftin, nu stiu de ce masini se ocupa si nu ma intereseaza. A avut de testat niste rahaturi, masina e aproape noua (sub 25.000), deci a fost mai mult o formalitate.

    Pentru chestii mai serioase merg la service-ul celor de la care am luat masina (este Opel, deci la cei care s-au specializat pe asta merg).

  16. @nihasa
    Ce bine ca l-ai pus la punct pe alex !
    Mai ales ca el vorbea de Audi, VW, Skoda, Seat, iar lu l-ai contrazis cu Bugatti, Bentley si Lamborghini.
    Nota 10 pentru argumentare !

    @zoso
    Dupa cum bine zici, PREFERI ca de masina ta sa se ocupe un nene specializat doar pe marca aia. Asta e frumusetea pietei libere, poti ALEGE ce serviciu vrei, ce calitate, ce pret.
    Acum, nu te opreste nimeni sa te duci la Bavaria, la fel cum pe alt posesor de BMW nu-l opreste nimeni sa se duca la Augsburg. Si amandoi puteti oricand sa va schimbati optiunile.

    Nu e minunat cand vine statul si va lasa fara optiuni ?!

    00
  17. @adi a dat raspunsul corect.
    Nu-i cine stie ce inginerie sa schimbi un arc, o bucsa sau sa verifici sistemul de franare, etc, la mai mult de 90% din masinile aflate in circulatie. Da, exista si masini mai complexe, dar nu trebuia o lege ca posesorii lor sa stie ca nu-si pot rezolva problema la un service de cartier.
    Maine poimaine o sa ai nevoie si de masterat sa te angajezi mecanic :-)
    Probabil ca iar Tiriac sau altul are de gand sa lanseze vreo retea nationala de service-uri si isi ia masuri antifaliment.
    Astept cu interes si specializarea vulcanizarilor si spalatoriilor auto.

    00
  18. or sa creasca preturile ca se vad ei coiosi, iar daca lumea are putina minte, nu se va duce la ei, si vor fi nevoiti sa le scada la un nivel rezonabil, pentru a nu da faliment, end of story

    ce e trist ca sunt ff multi dependenti de masini :( si probabil or sa dea apa la moara patronilor de service-uri

    00
  19. @Florin Rusanu : Eventual si pe culoare a masinii nu doar model. Am informatii sigure ca Reno pune altfel de suspensii la masinile rosii iar cele negre nu au roti, merg pe camp magnetic direct…

    00
  20. @ Florin Rusanu: un mecanic cam stie chestiile astea.

    00
  21. @florin rusanu

    eu cred ca cel mai bine face cate un service specializat in functie de marca, model, an, motorizare, optionale. ca sa fie treaba, treaba!

    00
  22. La mine in oras, de exemplu, nu prea sunt multe Volvouri, Alfe sau Nissanuri. Astra inseamna ca nici un service nu o sa se specializeze pe marca asta de masina. Deci, posesorii acestor masini pot sa le duca in fata parlamentului si sa le dea foc, ca de reparat nu o sa mai aiba unde.
    Foarte bine gandita legea asta, si se mai supara bugetarii cand le taie 25% din venituri.

    00
  23. @ ion: ai uitat ce era mai important – culoarea! Nici sexul soferului nu ar fi de neglijat, parerea mea (hac).

    00
  24. Eu cred ca service-urile generale (vezi AD garage, Nor Auto – care e chiar multinational) trebuie sa existe.
    Cele care tin de o retea sunt foarte OK dpdv calitate/pret (eu am incercat doar Norauto).

    Specializarea intr-adevar va creste preturile.
    Cred ca ar trebui ca o parte din activitati sa fie permise oriunde, la urma urmei in manualul masinii mele este un capitol „intretinere efectuata de proprietar”.

    00
  25. următoarea lege va cere specializarea vulcanizărilor pe 3 tipuri de anvelope și încet încet, cu fiecare lege în România, se va pune bețe în roate micului întreprinzător.
    eu aștept legea cu numai 3 subiecte ce pot fi abordate de un blogger. domnule Petcu, susțineți în continuare minunatele legi ale acestui guvern!

    00
  26. foarte bine, poate ne mai civilizam si noi putin!

    00
  27. @alexandru mananci cac*t cu polonicul! una e sa repari ceva important in autonomia masinii, alta e sa schimbi anvelope…

    00
  28. @nihasa
    Inteligent rationament.
    Ca posesorii de Veyron sau Lamborghini se duc la orice service sa-si repare masinile.
    In milioanele de ore petrecute prin service-urile (mai scumpe sau mai ieftine) din Bucuresti n-am vazut vreo astfel de masina la coada.

    00
  29. mecanicii de la Ford, dealerul Royal Motors nu stiu sa-mi repare „siroccoul” de la un Ford Turneo Connect, ce ar fi de facut?

    00
  30. cel mai sănătos ar fi fost ca un anumit grup de reparaţii să intre la o categorie generală.
    e tot un drac să schimbi o distrubuţie de fiat sau de ford, avînd în vedere că fiat vinde motoare către ford. e tot un drac să schimbi uleiul la un renault şi la un range rover. bagi codul de şasiu într-un calculator, vezi ce ulei intră şi în ce cantitate, după care dă-o să sune. ca să nu mai zic de discuri, plăcuţe de frînă, tobe de eşapament şi altele similare.
    problemele apar cînd e vorba de electronice şi maşina trebuie, eventual, băgată în priză.

    00
  31. @manole
    un om cu un nume așa românesc nu putea decât să fie un minunat reprezentant al nevoii de civilizație în România.
    dacă nu poți surprinde ironia celor mai de sus atunci judecă mai mult și vezi cât de importante sunt anvelopele în autonomia mașinii, sau poate tu ai tren/tramvai.

    00
  32. Din cite am citit pretul de autorizare al unui service auto va fi mai mare cu vreo 10 ori ca pina acum. Asta inseamna ca manopera se va dubla, daca nu tripla. Totul va avea ca consecinta scumpirea asigurarilor. Probabil vor aparea ca ciupercile dupa ploaie servicurile neautorizate care lucreaza la negru iar cetatenii cu talente de bricolaj isi vor mesteri masinile in fata blocului, ca in timpul lui Ceasca.

    00
  33. Perfect de acord cu asta. Am un coupe destul de vechi de care sunt foarte atasat, am alergat acum 2 saptamani prin vro 10 service-uri ca in final unul sa imi schimbe un fir ( un cablu electric in valoare de 10 ron + bacsis de 20 de ori mai mult de fericire ca mergea ).

    Cu toate ca am vb. cu ei la telefon cu fiecare inainte sa duc masina, ba nu aveau nu stiu ce mufa sa citeasca nu stiu ce, ba nu aveau personal specializat (electrician) care sa cunoasca partea electrica a masinii.

    Am pierdut o gramada de timp ca sa imi fac masina, ideea mea e simpla:
    esti service? imi garantezi la telefon ca ma rezolvi … ok … am o problema … nu merge aia … cum ce are … nu stiu ce are iti zic doar ce nu merge … uite cheile, fa masina, iti dau banii iau masina, amandoi la final suntem fericiti, nu sa o car pe platforma de la service la service ca sa imi zici ca nu ai personal specializat … pierd bani si timp cu asta.

    Frumoasa lege

    00
  34. Zoso tu aia ai inteles din reportaj? Ca vor fi obligati sa se specializeze pe 3 marci? Hahhaa pai ne da la muie UE de nu ne vedem. Oricum reportajul este eronat si transpune un comunicat de presa al ASSAI care este umflat cu pompa pe sistemul trebuie sa vada patronii de service ca nu cotizeaza degeaba la noi si luam atitudine. Maniplare cat cuprinde.

    Exista o hotararea a CA RAR din 25.08.2011 care modifica doar taxele anuale de autorizare a unitatilor de reparatii auto si atat. Aceste taxe vor fi percepute in functie de numarul de marci pe care vrei sa le repari in service si de operatiunile pe care le faci pentru fiecare marca. Nu iti impune nimeni doar 3 marci. Poti sa repari si 100 daca te tine. Daca le vrei pe toate platesti taxa anuala de autorizare care am iteles ca ajunge la un maxim de 11 mii si ceva de lei in loc de vreo 1100 cat era pana acum.

    Acest cost se va introduce in costul manoperei si va fi transferat catre consumatorul final. Adica tre sa mai scoata 916,6 lei pe luna. Daca ar avea 150 de clienti pe luna vin 6 lei/client. Chiar crederi ca se va dubla manopera? Eu cred ca se va dubla doar numarul serviceurilor clandestine.

    Pedelacii speculeaza fudulia romanului. Poate sa vina si criza crizelor ca romanu’ nu se da jos din masina si tocmai pe asta se bazeaza aceste capuse. Ma astept la mai multe biruri pe masura ce se apropie alegerile.

    @manole – vulcanizarile sunt serviceuri auto de clasa a III a si se supun autorizarii (cum sa ne civilizam? cu limbaj ca al tau?).

    @nedormitul – asa si este – cica operatiunile uzuale se pot efectua pentru toate marcile (schimburi de consumabile) fara a fi taxate.

    00
  35. Pariu ca nu o sa se concretizeze nimic si ca e doar unul din subiectele de rumegat de media doar-doar sa uitam de adevaratele probleme ale tarii ?

    00
  36. @gelu: in sfarshit, ma speriasem ca in afara de cele cateva comentarii absolut ironice, dar care macar au observat esentza problemei, nu se mai indeletniceste nimeni pe aici si cu ganditul. de altfel, daca nu era postul tau extrem de clar, m-as fi lipsit sa mai comentez. well done.

    00
  37. Sper să nu înceapă lumea să o ardă că aşa e în Occident, că nu e deloc. Şi în Italia şi în Slovenia, Franţa şi Austria (ţări pe care le cunosc mai bine decât îmi doresc) există mecanici generici. Singura hibă e că nu toţi folosesc piese originale sau convenţionate cu casele producătorilor de maşini şi poţi pierde garanţia dacă le accepţi serviciile. Dar service-urile astea sunt obligate să-ţi răspundă când îi întrebi ce piese se folosesc. N-am întâlnit până acum vreun mecanic care să-mi zică să plimb ursu că el tratează altă marcă decât maşina mea. Concluzia e că mi se pare o aberaţie măsura din România. PLM, să zicem că îmi trag un DR (o maşină italienească, de serie) şi am nevoie de service în România. Ce se întâmplă? Nu voi găsi mecanic, că cine spanac se specializează într-o marcă care n-a pătruns în România? Şi exemplele pot continua. Da, e bine să se pună cu picioarele pe mecanici dar nu dând în clienţi. Cred că 90% din service-urile de la noi o ard în afara legii. Şi-n afara ţării sunt mecanici care fentează legea dar proporţia e mai mică.

    00
  38. @nihasa, acu serios cate service-uri care isi fac reclama ca repara Lamborghini ai vazut in Romania? De Bugatti nici nu mai zic, era 1 masina in toata tara, nu stiu daca baiatu ala de prin Bacau o mai are sau nu, dar garantat nu isi face service-ul in Romania.

    Dar referitor la ce spuneam: VW Polo(cel anterior din 2005-2009) foarte asemanator cu Seat Ibiza(modelul anterior) Skoda Fabia modelul actual. Sau alt exemplu Audi A4(2005-2008) foarte asemanator cu Skoda Octavia 2.

    @sandu, ok in teorie asa e, dar ce il va impiedica pe patron sa ii puna pe mecanici sa isi faca PFA si sa ii angajeze la ambele firme?

    00
  39. Pe de alta parte ai dreptate in ironia ta, daca este un service in stare sa repare un motor de Audi R8 ar trebui sa se priceapa si la un Gallardo

    00
  40. Eu ma gandesc „ca, ca mecanic” dupa 2-3 ani experienta ajungi sa ai de-a face cu mai toate marcile. Cine vrea mecanici instruiti doar pe o anumita marca sa se duca la reprezentante.

    La noi in Romania reprezentantele din unele orase isi bat joc de clienti si distrug masini iar astia si-au gasit sa le dea in cap la restu’. Majoritatea masinilor cumparate sunt SH, o medie nu as putea sa fac exact dar cred ca ajungem pe la 5-10 mii de euro. Cui ii convine sa dea zeci de milioane pentru o revizie ?

    00
  41. O alta chestie de cacat, ca de altfel tot ce se intampla la rromanica de 4 ani incoa! Am fost acum vreo saptamana la Renault cu masina unui prieten si am vazut in atelier un BMW caruia i s-au schimbat placutele de frana si discurile pe fata. Credeti ca mecanicii de acolo nu au facut treaba asta bine? Or sa se specializeze si curvele de maine-poimaine: unele pe oral, altele anal etc. Sa le dau la muie de fomisti PDL-isti! Taxele pentru service-uri au crescut de pana la 20 de ori! Iar de platit, ghiciti cine va plati? Tot noi, fraierul roman, pentru ca se vor mari tarifele si asa uriase la manopera!!! Uite aici: https://romanialibera.ro/actualitate/eveniment/%c5%9eoferii-vor-finanta-jandarmul-soselelor-242873
    Mi-e sila!

    00
  42. Idee buna o laie..
    Am fost cu un Ford la un service ce repara numai Ford si dupa 2 luni de stat efectiv in service si 4 luni in total masina nu era reparata.
    Pe de alta parte, am un prieten mecanic ce repara „de toate” si se specializeaza singur, se intereseaza, cauta mereu sa invete.
    Acum ce faci? Tai felia unuia care isi da interesul si dai lenesilor de la reprezentanta?

    00
  43. Adica ei stiu sa faca mai putin, dar mai bine, si vor sa creasca preturile? Ca ce chestie? Specializarea duce la reducerea costurilor, nu la cresterea lor.
    Astia sunt niste imbecili care ar creste preturile si daca maine s-ar anunta ca in Romania se merge doar pe bicicleta.

    00
  44. Daca vor scumpi pretul la reparatii (manopera, piese etc) automat se va resimti in buzunarele noastre.

    00
  45. @nihasa. tu ai condus in viata ta o masina, ai pus macar antigel? adica polo e aceeasi masina cu bentley? wtf? in ce lume traiesti tata? sau esti vreun frustrat din ala cu golf 2 sau bmw pisicuta?

    00
  46. Revizie saptamana trecuta la un dealer SEAT.

    Schimbat ulei+filtre (cu uleiul am fost eu pentru ca ei au Castrol si eu pun Repsol), schimbat placute frana fata+spate. Pret 1480 lei

    Mi se pare putin cam mult dar prefer sa o fac la un service autorizat decat la unul care se pricepe ‘la toate’.

    00
  47. @alexEAT : crezi ca ai facut o afacere buna sa dai 1480 de lei pe piesele alea ? Tot seat am , mai precis o Cordoba si , spre deosebire de tine , ma duc la un nene care se pricepe „la toate”. Dar ce masini intra praf la nenea asta si cum vin saracii soferi cu nervii la pamant si ce frumos pleaca masina de la el … eee.. ce zici ? Si dc vine lumea la nenea asta care stie ” de toate „? Pentru ca stie ce face , sta pana dimineata daca nu-i iese , se mai sfatuieste si cu alti mecanici , mai pe scurt e vorba de seriozitate , bun simt , respect si responsabilitate . Unde schimbam eu ce ai schimbat tu ? Cred ca stii . Si daca facem un calcul scurt : ulei 4 L ( 200 de ron ) + filtre ( 130 de ron ) + placute ( 200 de ron ) + manopera 150 = 680 …. ma scuzi .. nu-ti trebe ingineri mecanici sa schimbe 4 filtre , un ulei si placutele . Cu exceptia placutelor restu e frectie .

    00
  48. de ce e asa scump la seat? e cumva diesel si ai mai multe filtre?

    eu am dat la service-ul Dacia din pantelimon 150 lei ulei, 50 filtru, 120 manopera + 100 revizia = 470 lei (e un pic mai scump decat 450 sau 400 cat vroiau altii sa-mi ia la service-uri care nici nu-mi puneau stampila macar :) … eu zic ca daca nu cunosti un mecanic corect, cum stie @Seby.. e mai mare riscul, multi fac magarii ca sa te intorci la ei sa mai dai niste bani)

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.