Sens unic pe DN1 spre munte?

sosea-7
Bun, am identificat şi ministrul stupid al guvernului Ponta, ceea ce nu e uşor, dat fiind că există Şova, Bănicioiu şi alţii pe acolo. Ministrul Afacerilor Interne, Radu Stroe, a declarat azi că se discută posibilitatea stabilirii unui sens unic pe DN1 în zona Valea Prahovei.

Halucinant, nu?

Soluţia e bună doar dacă eşti idiot. Sau român. Că numai un român se gândeşte să rezolve o problemă acolo unde ea nu există. Pentru că problema aglomeraţiei de pe Valea Prahovei nu există cu adevărat. E o normalitate ciudată pentru străini şi pentru oamenii care gândesc. Dar dacă şi Buhnici e prins în aglomeraţie, el care e braşovean şi jurnalist auto, poate greşesc eu.

Iată principalele idei pe tema asta:

Aglomeraţia de pe DN1 e amplificată de televiziunile în foame de subiecte. Nu se întâmplă nimic în weekend, hai să trimitem un car de reportaj să filmeze imbecili mergând bară la bară pe Valea Prahovei. Eu suspectez televiziunile că rulează nişte imagini filmate în 2006, pentru că oricum nimeni nu s-ar prinde.

Şoferii sunt idioţi şi asta nu e o noutate. Pentru că numai un idiot stă weekend de weekend în aglomeraţie şi nu se gândeşte să plece mai devreme sau mai târziu. Ori, oamenilor ăstora n-ai ce să le faci, inclusiv o autostradă cu 6 benzi s-ar umple instant cu idioţii ăştia care pleacă toţi la aceeaşi oră în aceeaşi direcţie.

Pietonii sunt idioţi. Şi mai trist e că majoritatea sunt şoferi. Cât de greu e să faci 2-3 pasarele în Buşteni, pentru a scăpa de idioţii care s-au dat jos din maşini după ce au stat 4 ore în înghesuială şi acum se târăsc pe trecerile de pietoni, de-ai dracu, să îi încurce şi pe alţii?

Limitele de viteză sunt ineficiente. În unele zone din Breaza şi Câmpina, de pildă, oraşul e pe o parte. Oamenii n-au de ce să traverseze şoseaua, că pe partea cealaltă nu e nimic în afara de o şină de tren, e inuman să pui 70 limită de viteză acolo.

Prahovenii n-ar trebui să conducă sâmbăta şi duminica. Nu de alta, dar de fiecare dată când observi că o maşină are număr de PH e pentru că îţi stă în drum, cam ca proasta asta. Alţii pun frână pe banda 1 şi vor să taie patru benzi. Alţii pur şi simplu încurcă traficul.

Poliţia e inexistentă. Niciodată nimeni nu a fost oprit pe ruta asta pentru altceva decât viteză. Poţi să conduci o fumegătoare care merge în trei roţi noaptea pe la 3 fără lumini că nu te opreşte nimeni. Nici un poliţist nu e dornic să facă nimic pentru a fluidiza traficul pe zi. Traficul se fluidizează noaptea, la taxat şoferi beţi pe care i-au pândit în prealabil că au ieşit din restaurante. Uitaţi-vă ce maşini personale au poliţiştii din localităţile astea ca să vă lămuriţi de ce lor le place aglomeraţia.

Localnicii sunt imbecili. Pun pariu că, dacă s-ar face sens unic, s-ar găsi cel puţin 10 inşi pe zi care să spună “păi ce îmi pasă mie, că eu n-am pensiune, eu vreau să ies cu maşina, ia mai dă-l dracu de sens unic”. La fel şi ăia de pe trecerile de pietoni de la Comarnic. Stai în pi*da mă-tii acasă, nu agrava problema, cretinule!

Concluzie.
Două minute de stat şi gândit la problema asta poate economisi câteva ore bune de stat în trafic. Te duci şi vizitezi Bisericile fortificate de la Hărman şi Prejmer, urci la Panoramic, hrăneşti porumbeii din Piaţa Sfatului, vezi expoziţia de trenuri de la Sinaia, castelul Brâncovenilor, tragi de timp până pe la 4-5-6 şi apoi pleci. Viaţa e prea scurtă ca să o petreci în maşină sau să o laşi la voia întâmplării. Asta presupune să ai o minimă dorinţa de acumulare a unor cunoştinţe şi perspective noi, ceea ce nu e cazul de obicei pentru meltenii care se înghesuie pe Valea Prahovei.


Există însă şi un corolar de care multă lume nu ţine cont când analizează situaţia Valea Prahovei. Nevasta. Cum am stabilit deja de atâtea ori pe acest blog, majoritatea femeilor sunt proaste sau plictisitoare, iar după o vârstă de-a dreptul enervante. Înghesuiala asta ajută soţii care nu au chef să petreacă timp de calitatea cu jumătatea să găsească ceva comun către care să îşi canalizeze ura. Altfel ar trebui să ai discuţii decente cu ea, să vorbeşti despre politică, să schimbi impresii despre cărţi citite, să îi faci observaţie că se îmbracă precum o piţi de 20 de ani la 40, că e proastă ca noaptea şi aşa mai departe. De aceea îi luăm cu noi şi pe Vasile cu nevastă-sa, să ne distrăm în gaşcă şi să nu vorbim între noi. Uitaţi-vă prin maşinile astea care se înghesuie la aceeaşi oră, weekend de weekend, de ani de zile, majoritatea nu dau pe afară de inteligenţă şi nici nu par genul care să se reproducă atunci când sunt treji.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

47 comentarii

  1. Sens unic pe Valea Prahovei… și întoarcere pe unde? Dacă vreau să merg din Predeal în Sinaia ce fac?

    În fine, idei tâmpite, nici nu cred că merită discutate sau combătute cu argumente pro/contra. A dat și ală o dudă de om care merge cu elicopterul sau cu coloană oficială și care de ani de zile de când are șofer nici nu mai știe ce-i traficul.

    00
  2. „şi nici nu par genul care să se reproducă atunci când sunt treji” – asta de unde naiba ai mai scos-o?

    sa mor de nu e de pus in rama.

    00
  3. eu mi’l imaginez pe ministru ăsta gândindu’se trebuie să le răspund ceva ăstora (n.r.: reporterilor), să nu pară că’s prost… și atunci a zis chestia aia!

    00
    • @AI_core: sau, pe principiul oprescu, să spun o tâmpenie atât de mare încât să nu ştie dacă glumesc sau sunt serios. şi după aia să caut finanţare pentru tâmpenia mea aberantă.

  4. Culmea este că ar fi nevoie nu de drumuri mai mari, ci de indicatoare cu viteza recomandată în acel moment și de educație pentru a urma indicatoarele.

    Blocajele în trafic nu se fac pentru că se oprește undeva totul, ci pentru că pe anumite porțiuni se circulă mai încet (curbe, lucrări, intersecții etc). Dacă lumea ar evita efectul de acordeon conducând mereu cu o viteză recomandată pe acea porțiune, n-ar mai fi blocaje.

    Chestia asta îi enervase pe englezi acum câțiva ani. Era autostrada liberă, dar ei recomandau să mergi cu 40 la oră pentru că peste 15 kilometri e o gâtuire. Dacă mergeai cu 40, nu opreai niciodată, că nu ajungeau atât de mulți la gâtuire încât să se blocheze acolo. Lumea nu prea respecta asta, până când le-a fost explicat totul cu scheme, animații și amenzi.

    00
  5. eu ma mir ca nu a zis-o ministrul transporturilor! pariasem pe el pentru premiul „cel mai stupid ministru”, dar cred el stie proverbul ala „o tacere la vremea ei face cat 10 cuvinte” :)
    inca o chestie: de ce sta lumea 2-3 ore la coada si nu foloseste nimeni celelalte variante, cum ar fi DN1A sau Bucuresti- Pitesti-Campulung-Bran sau Bucuresti-Targoviste -Sinaia?

    00
    • @m: drumul prin câmpulung e rupt in gură. rau de tot. serpentine şi gropi. mai bine stai 5 ore in inghesuială decât să îţi rupi maşina.

  6. 70% din romani i-au votat pe astia.Parca cu adevarat terifianta este ca 4 ani de acum incolo cu majortiatea de 70% in parlament nu-i poate da nimeni jos.Si asta e doar inceputul:deja avem 4 ministri consecutivi la educatie acuzati de plagiat,desteptul asta de la transporturi plus numerosi care de abia asteapta s aias ala rampa.Astia o sa-i faca oe aia din PDL sa para niste genii

    00
  7. Ministrul Afacerilor Interne nu-i pentru alte lucruri gen milițieni, ordine publică ?
    poate de mâine dl ministru pregătește și ceva reglementări economice de natură internă … Oricum, e la fel de praf ca Șova.

    00
  8. De cate ori aud de imbecilitatea cu „toti pleaca la aceeasi ora” stau si ma gandesc daca cel care o spune stie pe ce lume traieste. Daca eu si alte mii ca mine scapa vineri de la serici la 12 sau sambata la 12 la ce ora ar trebui sa plecam catre munte ca sa apucam sa stam si acolo nu doar pe drum?! Conform teoriei plecatului la aceeasi ora ar trebui sa ma duc acasa si sa ma culc vreo 2-3 ore si apoi sa plec catre munte. Sigur ca da doar ca la ora 4 cand as pleca din Bucuresti cu tot statul in trrafic pe DN1 plecat de la 12 as fi deja acolo. Stau in trafic 1 ora in plus dar castig 2 ore de stat la munte.

    00
    • @didi: hai să vedem, cam ce infrastructură ar fi necesară pentru a putea absorbi tot traficul format din mii de oameni care pleacă in acelaşi timp spre aceeaşi destinaţie.

      pun intrebare asta ca să te ajut să înţelegi că greşeşti.

  9. @Zoso, drumul prin Campulung se poate continua catre Targoviste si nu catre Pitesti pt a ajunge in Bucuresti. Drumul e naspa intre Campulung si Pitesti, intre Campulung si Targoviste e foarte bun

    00
  10. Eu aș face sens unic, dar invers: de la București spre Valea Prahovei. Să vezi ce diluat va fi traficul când se va diviza pe rutele ocolitoare.

    Glumesc, de fapt aglomerația va fi tot acolo, dar pe o altă rută.

    Ca atare, soluția este că nu avem soluția tehnică (contrar opiniei generale, și autostrăzile se pot aglomera) pentru drum, rămânând ca pentru check out la hotel să se schimbe orele, de la 10 la 18, fiecare trebuind să elibereze camera în funcție de noroc. =))

    Sau să se facă un sistem inteligent cu acces cu barieră, care să permită numai un anumit flux de automobile, în funcție de aglomerație. Dar așa un sistem este inuman, că nimeni nu vrea să stea 5 ore pe loc, în mașină.

    00
  11. @m: drumul prin targoviste e folosit. cand ma mai intorceam duminica de la ai mei prindeam coloana de la munte. dar si varianta asta e dificila: dupa ce treci de serpentinele de dupa sinaia ai 50 km in de drum ingust si cu multe curbe prin sate. zici mersi daca poti sa ajungi la 70km/h pana aproape de tgv.

    ultima oara cand am fost la bran (asta-vara) lucrau la pitesti-campulung si il faceam cu 4 benzi.

    00
  12. Parca vad titluri in ziare:

    Vezi aici cum se prelungeste Calea Victoriei cu inca 160 de kilometri!

    00
  13. Pasarele nu se mai fac decat cu lift, vezi directivele UE cu privire la mobilitatea poplatiei, drepturile persoanelor cu handicap si mobilitate redusa!

    Poti face si pasaj si trecere de pietoni, asta da, dar cel putin la suprateran, nu stiu ce idiot iti urca 6 m, coboara alti 6, pt a trece un drum de 10m! Subterana e prea scumpa!

    00
  14. Oare ce numere de înmatriculare au toate „maşinile astea care se înghesuie la aceeaşi oră, weekend de weekend, de ani de zile”? Asta așa apropo de „prahovenii care n-ar trebui să conducă” și de brașovenii pseudo-adoptați? :P

    00
  15. ceva de genu? ca sa nu se mai enerveze bajetii?

    00
  16. @zoso: neah, just saying … keep calm and do … whatever!

    00
  17. Problema consta in trecerile de pietoni de la Comarnic si de la Busteni. Alte „dopuri” semnificative eu nu stiu.
    Sigur, o posibila solutie ar fi pasarelele insa nu e „spatiu” suficient ca sa se faca din alea de 150 de mii de euro bucata, iar la unele simple de 5000 de euro e mai mare deranjul.

    Si daca tot vorbim de solutii SF, decat sa pun sens unic mai bine pun taxa pentru scursurile rutiere cu numar de B sau de IF. Sau macar o regula din aia ca pe vremea lu’ Ceausescu, sa circule alternativ, ca prea nu mai e loc de ei pe Valea Prahovei. Macar pana le face Oprescu niste partii de ski in Tineretului.

    00
  18. un prost arunca o piatra si…

    00
  19. @Zoso, sulutia blocajelor de pe VP este simpla si rezolvabila cu doar cateva zeci de mii, poate sute de mii de euro. De ce se blocheaza traficul pe VP?! Pt ca exista treceri de pietoni in Comarnic, Intersectia cu STOP din Sinaia si trecerile de pietoni din Busteni. Daca s-ar face pasaje supra sau subterane pt pietoni in aceste localitati si s-ar face un giratoriu in intersectia dela Sinaia, de fapt in ambele intersectii ale centurii Sinaiei cu strada care intra si iese din oras, s-ar reduce aglomeratia mult.

    00
  20. pe 2 ian era aglomeratie pe sensul spre sinaia/predeal, pe sensul spre bucuresti se mergea fara probleme. 2 care de tv stationau aiurea.
    la tv sustineau sus si tare ca se sta pe loc spre bucuresti…

    00
  21. mie mi se pare o idee buna ! Atata timp cat in momentul in care plec eu la drum intr-un sens ala sa fie sensul oficial in momentul ala.A cum nu se poate? Pai nu sunt eu centrul universului? Acuma pe bune ce a fumat domnu’ ministru inainte de interviu? Daca a functionat pe cateva stradute inguste din Bucuresti crede ca va functiona si la scara mai mare.De fapt cred ca poate functiona dar cu o conditie.Sa faci sensu’ unic pe doua benzi in ambele directii.Unii o numesc autostrada. Si ai dreptate soferi si pietonii sunt idioti iar politia da amenzi doar pt viteza.Probabil ca nu le explica nimeni ca nu numai viteza poate cauza accidente ci si prostia, tupeul,sau masina cu mai multi cai decat iq-ul propietarului.Dar banuiesc ca nu le povesteste nimeni domnilor politisti cum ca treaba lor consta in desfasurarea in bune conditii a traficului rutier in zona pe care o deservesc si nu e un joc de-a soarecele si pisica cu radaru,antiraduaru,statia cb si flash-urile de la colegii de drum.Poate o intanlire intre cativa cetateni cu permis cativa ziaristi si politisti ar genara solutii mai inteligente.Da stiu visez cu ochii deschis.Si ma trezeste unu care zice da frate dar sa facem si gratar si sa ascultam manele.O fi politist….?Nu mai conteaza.Oricum la mine in familie e o regula.Cand am drum pe ruta aia vb cu fata si intodeauna ocolim ‘valul’.Si daca cand programam ceva unul uita celalat zambeste smechereste.Pai si cu ‘valul’ cum facem? Ori plecam mai devreme ori mai tarziu.

    00
  22. Drumul de la Campulung la Pitesti e chiar decent, am fost acum o luna si ceva pe acolo, nu era gata inca dar fata de cum era in vara e foarte bun (mai putine gropi si se circula decent).
    Rezolvarea cu adevarat a problemei tot cu o autostrada se face, ca multi sunt sigur ca nu vor ocoli x km pe motiv ca o sa consume mai mult sau aberatii de genul asta, de parca daca stau in coloana nu consuma nimic.

    00
  23. Pe 2 ian am plecat si noi de la cazare din Predeal, am ajuns la DN, am vazut ca e coada si am cotit-o spre Brasov. Ne-am plimbat putin prin centru, am mancat ceva, am facut 2 poze si ne-am intors pe DN1A unde s-a mers mai mult decat fluid pana in apropiere Ploiesti unde a fost un accident. A3-ul iar a fost liber, ca bucata de centura spre casa.

    Numai idiotii au luat-o pe DN1 :)

    00
  24. Problema este, zic eu, ca Romania nu intelege conceptul de turism si cum sa-l faci bine. De aia sunt drumurile asa cum sunt, hotelurile asa cum sunt, s.a.m.d.
    Solutia de scurta durata e ridicarea limitelor de viteza in unele zone- treaba cu orasul pe o parte e adevarata. Solutia pe durata medie ar fi gasirea si imbunatatirea unor rute alternative, mai ales pentru traficul greu. Solutia pe durata medie ar fi construirea unei autostrazi civilizate… vrabia malai viseaza.

    Ultima parte, ce sa zic… sa stii ca indiferent cata pica ai tu pe javrele de femei, la faza asta nu-s de vina. Dar ca o constatare personala : numai un bou sta cu o astfel de femeie.

    In mare parte e vina barbatilor pentru ca unele -multe- femei sunt cum zici tu. Mai ales in Romania. Vezi matale, daca ti-o alegi pentru cum arata si doar pentru asta, n-ai dreptul sa te plangi after aia ca tanti e proasta. Greseala e a ta si superficialitatea se plateste.

    00
  25. Btw, de ce falus picant m-ai blocat pe FB ? Vroiam sa-ti mai vad si eu elucubratiile :( Unblock me !

    /delete this

    00
  26. Pana acum mi-au sarit doi imbecili cu dacia 1300 in fata pe DN1, circulam pe prima banda(ca deh, a doua e destinata exclusiv celor cu 4×4 sau BMWC), cu 80km/k, fara sa se asigure…. Si-au continuat drumul cu 20-30km/h, in injuraturile mele…. Cat de retard sa fii sa te arunci in fata unuia cu masina mai puternica decat a ta, care vezi ca circula cu viteza?

    Mi-am bagat poola si acum circul pe autostrada, apoi de la Campina merg prin Secaria si ies direct in Comarnic, aproape de Sinaia, drum liber, suis si coboras, nu tu retarzi, doar natura si eventual cate-un magar….

    00
  27. Salut!

    Nu stiu cati dintre marile culturi ( de porumb ) care au comentat la acest post stiu ca busteniul are centura. Nu e amenajata, nu are indicatoare si nu e bagata in seama … asta e partea a 2a si ar trebuii sa raspunda primarul Busteniului dar exista o centura asa ca sens unic pe DN1 e realizabil. Se pot face niste noduri rutiere a.i. sa se faca legatura cu centurile oraselor ( care au asa ceva ) si se poate fluidiza traficul doar ca va devenii greu condusul pentru cei care mai au doar o farama de neuron si ala hiberneaza ca doar e iarna.
    p.s. – inainte sa mai faci postari, admin, intereseaza-te ca sa nu fi doar un alt papagal dintr-un mare stol ;)
    – in rest sunt de acord cu toate celelalte idei

    00
  28. cata aroganta petcule!

    00
  29. Zoso, cu tot respectul dar deraiezi! De ceva (mult) timp te citesc, dar ai niște idei prost orientate (șoferi de PH, android…etc.).
    Nu mai pune etichete!
    Fiecare e cum trebuie să fie!

    00
  30. Mă lași?! Nu „ie” nici secret, nici rușine…dar totuși!
    Nu mai generaliza!

    00
  31. ?!?!
    Bine, ai câștigat (noroc cu ultima invenție, apa…:)!
    PH drivers suuucks!

    00
  32. Si eu te citesc de ceva vreme. Unele din articolele tale sunt foarte bune, dar din pacate unele sunt foarte proaste. Asta de acuma le combina. Ai inceput bine dar ai dat cu bata in balta la sfarsit. Are dreptate Mihai, nu mai pune etichete. Eu cred ca te invarti intr-un cerc de oameni prosti daca consideri ca majoritatea femeilor sunt proaste. Eu cunosc foarte multe femei inteligente si foarte multe femei cu o inteligenta medie (deci normale), asa ca nu-mi dau seama cum le-ai gasit tu atatea proaste! Nu stiam ca esti atat de tare incat sa spui ca oamenii sunt prosti doar dupa fata lor…
    Inteleg ca e blogul tau personal, dar cu timpul a devenit mijloc de informare si nu e normal sa-ti versi frustrarile aici…du-te la psiholog.

    00
  33. Care postezi in numele meu? Houa !!

    00
  34. Romanii nu stiu conduce pe autostrada.

    00
  35. Cum DRACU sa faci sens unic pana la munte? Cea mai
    mare aberatie pe care am auzit-o de la astia. Faceti tata autostrazi nu cai verzi pe pereti!!

    00
  36. Te iei tu repede de prahoveni…
    Imi este scarba de soferi bucuresteni care cred ca toate drumurile sunt ale lor…
    Mai mergeti in p**a mea cu trenul si metroul sa va iasa ideea asta din cap

    00
  37. In principiu le-ai zis bine si sint de acord, cu toate ca esti rau cu localnicii de pe traseu.
    Nici nu ar fi nevoie de autostrada pina la Brasov, daca ar face ceva centuri la statiuni si citeva largiri in puncte cheie.
    In rest, eu cind aud de blocaj pe DN1, ma bucur pentru prostii cu pricina.Atita dimp cit te duce capul, te poti bucura de drumul prin Rucar-Tirgoviste sau de cel prin Cheia-Valeni.
    Oile?Sa stea la coada!

    00
  38. sens unic, separatoare..au prostit lumea in fata !

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.