semne de circulaţie ce ar trebui aruncate

Control radar
După ce mergi zeci de kilometri în urma unui nene care şi-a scos Dacia model ’72 la aer, fix de indicatorul ăsta nu ai chef. Eu le ignor cu brio.
Graţie detectorului de radar (cumpărat la recomandarea subtilă a lui Bogdan Gheorghe şi după micul accident din aprilie) cred ca am evitat 99% din radarele de pe traseul Oradea-Bucuresti. Astept amenzile pe adresa proprietarului maşinii :)

Depăşirea interzisă
La fel ca mai sus. Moară pipi, după ce stai 20 de minute în spatele unui gipan cât toate zilele, care merge şi lipit de linia de mijloc şi cu viteza minimă legală, că aşa l-a învăţat mă-sa, dai şi de semnul asta. Cine nu e în stare să îşi dea seama dacă are sau nu timp să depăşească îşi merită soarta.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

22 comentarii

  1. Fiecare semn isi are rostul..cu toate ca uneori ne vine sa le rupem/aruncam/taiem/etc.

    Cu depasirea interzisa..gandeste-te doar la urmatorul exemplu…Mergi in spatele „gipanului”.. depasirea interzisa…si tu te bagi in depasire..si in 50 de metri e o scoala sau o gradinita..si traveseaza un copil sa-si ia la revedere de la maicasa…(situatia e reala)

    Ala cu „gipanu” ca merge incet il evita precis…dar tu nu cred ca mai ai timp..(parerea mea)

    Codul rutier sucks de cele mai multe ori…dar mai are si partiile lui bune.

    00
  2. @Bobby Voicu: aia de 300cp era una din alea 6?

  3. Pe drumul Slobozia – Constanta am patit`o eu .. urat .. aveam paste 130 km/h si in varful unui deal am vazut 4 faruri in fata .. 2 erau pe banda corecta .. delelalte 2 erau pe banda mea .. la mai putin de 50 m in fata … A rezultat un derapaj cu intoarcere de 180 grade si oprire la mai putin de 2 m de un copac … Cel care era in depasire conducea un Astra Clasic (incerca sa depaseasca un A6) si mergea la o pomana … %$#@%! .. Consider ca am avut noroc cu caru` deoarece nimeni nu a patit nimic .. Dar in concluzie .. semnele de „Depasire interzisa” ar trebui sa fie respectate …

    00
  4. „Depasire interzisa” de multe ori anunta o zona cu vizibilitate inselatoare (e o zona de la Slobozia la Constanta cu niste vai unde tu ai impresia ca vezi in fata, dar nu vezi in gaurile din sosea, de exemplu. Eu asa m-am trezit cu un tir in fata rau de tot).

    Sfatul meu: niciodata sa nu ignori linia continua si „depasirea interzisa”. Iti spune un om care nu a avut niciodata un accident de masina cu impact in 12 ani (am avut unul in care am iesit din sosea din cauza unui cal) si care a condus si masini cu 300CP, care imi dadeau sansa sa depasesc usor.

    00
  5. Dumnezeu să ne ierte dar cimitirele sunt pline de oameni care „şi-au dat seama” că pot să depăşească. De multe ori, lângă gropile lor sunt îngropaţi şi nevinovaţii.

    În ultimele 2 săptămâni am văzut 2 accidente mortale. Poate că vorbesc impresionat de asta. Dar prudenţa este esenţială! Ce înseamnă 10 min. mai devreme în comparaţie cu riscul de rămâne infirm pe viaţă, sau de a-ţi lăsa copiii orfani, în situaţia în care nu ţi-i omori chiar tu?!

    00
  6. @motanes: stiu. si in seara asta a fost accident la oradea.

  7. Mai bine sa fie semnul gresit si sa pierzi tu cateva secunde din cauza unui semn, decat Doamne fereste sa lipseasca respectivul semn din motive tampite precum: l-au vandut suedejii la fiare vechi , sau mai stiu eu ce.

    00
  8. Chiar este bun Whistler XTR-140 ? Nu da prea multe alarme false?

    00
  9. E drept ca semnele de circulatie trebuie respectate, dar in cele 2 scenarii de mai sus in mare parte sunt de acord cu zoso. Daca deti un detector ajunge sa stai cu urechile ciulite si cu privirea la orizont. Referitor la domnul care merge incet ( <= viteza legala) nu am decat sa-i aduc la cunostinta faptul ca desi el crede ca circula regulamentar, NU o face. Din cate stiu eu, si stiu bine, in regulile de circulatie scrie clar: „Art.47. – Conducătorii vehiculelor care circulă din sensuri opuse trebuie să păstreze între vehicule o distanţă laterală suficientă şi să circule cât mai aproape de marginea din dreapta a benzii de circulaţie respective.”. Acest lucru se aplica indiferent ca ai masina in fata sau in spate.
    Desi nu este bine/corect/moral eu obisnuiesc sa-i atentionez pe acesti „domni” prin metodele mele. In cazul unui „gipan” am cateva retineri :D.

    00
  10. @zoso: ce accident? :)) putine detalii daca se poate :D Eu locuiesc in Oradea, dar nu am auzit, si auzi tocmai tu :))

    00
  11. @Bobby Voicu: ai accidentat un tico cu bicicleta? sau erai pe jos?

  12. @zoso, din pacate nu :)) Eu am avut 140CP cea mai puternica, a mea :) Iar accidentul l-am avut cu un tico de 54CP :D… 55 cu tot cu calul care a scapat :D

    @John Smith: poate omul sta apropiat de axul strazii pentru ca, la randul sau, vrea sa depaseasca? Si sta si se uita inainte, dar vede ca e linie continua, asa ca asteapta sa prinda momentul?

    00
  13. te bagi sa depasesti, uneori riscant, faci slalom printre ceilalti, castigi minute, opresti sa te pisi si s-au dus dracu minutele. Mai bine bei mai putina apa sa te pisi mai rar :))

    00
  14. bravo mai zoso, dupa 2-3 sapt de umblat prin vest, cu asa sfaturi vii pe aici, sa ignoram semnele de circulatie; halal formator de opinie au sponzorizat volvo; partea tragica este ca din cauza oamenilor de tine, care cred ca apreciaza ei ca au timp sa depaseasca, mor nevinovati.
    toti smecherasii de cartier se pare ca strang multa frustrare in ei mergand pe soselele din vest CORECT; iar la prima ocazie se refuleaza aici, tara unde nici o lege nu e respectata;
    mult noroc in continuare zoso cu aceasta atitudine

    00
  15. NOU
    #16

    stiti care e poanta dura cu masinile astea de 300 de cai si mai mult?
    ca prin Bucuresti sau alte orase nu te poti bucura de ele si in afara localitatilor, daca esti un om responsabil nu mergi cu mai mult de 140 si nu faci depasiri la mai mult de 110 sa zicem, hai 120

    drept care, glasuiesc:
    cu caii putere multi e ca si cu potenta: desi esti satul sa-ti phooti nevasta si nu ai niciun chef, te incanta si te gadila la orgoliu sa te vada mereu cu ea sculata.

    :P

    00
  16. Zonele cu depasirea interzisa ar trebui largite. Am vazut pe Dealul Negru intre Rm. Valcea si Pitesti zone cu doua benzi pe sens, la urcare. Foarte folositoare. Am vazut si dinspre Sibiu spre Sebes o banda pe sens cu juma de banda de rezerva. Excelent. Daca insa nu ai unde sa te bagi si risti o depasire macar fi Om si cand vezi ca vine o masina si nu o mai poti evita trage tare stanga si iesi in decor. Nu are rost sa moara nevinovati, asa cum din pacate se intampla. Cu depasirea vitezei intre localitati pe drumuri libere sau semi-libere.. nu te opreste nici Politia. In localitati insa am vazut tot mai multe hopuri, opritoare, politisti-culcati cum li s-a zis in Timisoara. Eee, sa treci peste ei cu suta la ora, o data, ca a doua oara te vei gandi mai bine.

    00
  17. Cumpara-ti motor si 4 frigidere, mai faci un post asemanator si dublezi traficul odata cu umplerea celor 4 frigidere.
    Te asigur. :)

    00
  18. eu am ramas fara permis pentru depasire pe linie continua din cauza unuia care mergea ca melcu..

    00
  19. zoso, asta nu e un articol demn de „cel mai influent bloger din Romania”…..

    semnele alea isi au rostul acolo, nu toti suntem super soferi cum probabil esti tu si interdictiile respective isi au de cele mai multe ori rostul.

    00
  20. NOU
    #21

    Dar ce te faci cand indicatoarele te pacalesc ?

    Eu am fost amendat de curand (9 august 2008) pentru depasire pe trecere de pietoni unde era linie intrerupta cu doar 10 metri inainte si dupa trecere, nici un indicator care sa atentioneze ca urmeaza o trecere si cum eu depaseam un tir, nu am vazut nici indicatorul de trecere propriu zisa – care era acoperit de tir.

    Echipajul era postat la vreo 30 metri de trecere, si pescuiau nefericiti …
    :-) (la ora 4:40 dimineata!!!)

    Eu cred ca ei – politistii – erau la curent cu problemele privind marcajele si indicatoarele din zona dar mai bine imparteau amenzi decat sa rezolve cu adevarat problema … de ex. cu linie continua mai lunga de 10 metri inainte si dupa trecere … care era pe o portiune de drum dreapta, de vreo 5-600 metri.

    Tipic romanesc / balcanic / jmecheresc dealtfel.

    In timp ce mi se intocmea procesul verbal, alte 3 (!!!) masini au depasit pe trecerea aia – in decurs de doar 10-15 minute. Deci probabil nu eram foarte obosit / tampit / neindemanatic in dimineata aia … sau poate ca s-au adunat toti contravenientii de serviciu ….

    In orice caz … am ramas fara permis 30 zile, fiindca tehnic vorbind aveau dreptate baietii … chiar am depasit pe trecerea de pietoni …

    Am trimis mail de sesizare la politia din Cluj (asta se intampla la Campia Turzii) … fara mari sperante privind efectele … vorba reclamei … n-ai cu cine dom’le … n-ai cu cine.

    00
  21. Nu sunt un mare sofer dar toti facem greseli DAR SA II FUT PE TOTI IN GURA CARE AU CARNETUL LUAT PE BANI SA LE DAU AL MUIE CA ASTIA NU ISI VAD DE TREABA IN TRAFIC

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.