Șefii UBER Europa, reținuți în Franța

În România merge cu “noi nu suntem taxi, suntem avioane”, dar prin țările civilizate nu.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

41 comentarii

  1. La noi se chinuie sa inchida “Ghetaria” din Dr Taberii de 8 ani. Si e vorba de o cladire fixa, care nu pleaca nicaieri, nu e un site de plimbat unicorni pe internet.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. nu e nimic civilizat in a inchide business-uri noi, care aduc competitie intr-o piata amortita. pe logica asta, ar trebui inchise si netflix si airbnb si amazon si tot asa. mai firesc ar fi sa discute cum sa-i faca sa plateasca taxe, eventual sa-i reglementeze un pic, in rest sanatate.

    Thumb up 1 Thumb down 0
    • Netflix abia a putut intra pe piata UE , si asta nu din cauza reglementarilor draconice privind protectia culturala, ci datorita proprietarilor de drepturi audiovizuale care nu erau de acord .

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Am calatorit in State cu Uber:

      1) modelul de impozitare e simplu, daca gandesti ca un american: Uber isi ia comision si plateste impozit ca orice afacere, soferul isi deconteaza anual benzina, chiria, samd ca si cum ar fi PFA la noi. Yup, de asta se ocupa un contabil (tax manager)

      2) Au aparut firme care dau masini in leasing pentru soferii Uber (un fel de car fleet managers); ei fac rost si de licenta de transport de persoane (parca $1500 pe an). Ce mai, un intreg ecosistem.

      3) Un sofer full time pe Uber castiga de doua ori mai bine decat un sofer de tir, in timp ca calatoria e de vreo trei ori mai ieftina ca taxiul. Deci, e loc.

      4) Am intalnit si soferi ocazionali (pensionari care isi ocupau timpul), iar conversatiile au fost foarte instructive pentru mine. Soferi cu educatie mult peste nivelul taximetristului imigrant standard.

      Pe scurt, un progres fabulos. Pot fi de acord ca in Europa e alt model de impozitare si licentiere, poate si alt risc privind siguranta pasagerului, dar nu vad de ce legislatia nu s-ar putea adapta. Uber sau altii o sa vine peste noi mai devreme sau mai tarziu. Suntem un sat global deja.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • competitie doar daca respecta aceleasi reguli…

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • NOU
      #6

      Câştigul ăsta dublu faţă de şoferii de tir e cam vrăjeală. E adevărat că nu m-am documentat foarte bine, dar, aşa, la o primă strigare:

      – Uber cu gura lor zic că te poţi aştepta la fro 1.200 coco pe săpt
      – un owner/operator este la 1.500 lejer/săpt

      Deci, carevasăzică, aş vrea să văd şoferul de Uber cu 3.000 de coco/săpt…

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Concurenta e ok, dar nu mi se pare nimic civilizat la un business ilegal.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • @Bogdan. Ce voiam sa spun e ca in State e cat se poate de legal, natural si fara piedici. Si nici nu scapa nimeni de taxe, ba chiar esti motivat sa deduci cheltuieli. Am zis si de licenta ieftina pentru transport persoane? Eek, problema e ca in Europa un astfel de business natural s-a lovit de piedici administrative, ceea ce il face un pic ilegal. Asa ca mai bine il tinem ilegal, decat sa progresam.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  3. NOU
    #9

    OK, dar pana la urma de ce oamenii apeleaza la uber ?
    Nu ar trebui sa faca in asa fel incat taximetristii sa indeplineasca cerintele pentru care oamenii apeleaza la uber ?

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • “OK, dar pana la urma de ce oamenii apeleaza la uber ?”

      Pentru ca masina curata, sofer curat, civilizat, corect in trafic. Adica tot ce nu gasesti la taximetristi in 99% din cazuri.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • “Adica tot ce nu gasesti la taximetristii (DIN BUCURESTI) in 99% din cazuri”

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Nu ai nici un rating pentru şofer, pentru maşină, nu ştii dacă merge aerul condiţionat, nu ştii dacă maşina a fost spălată în ultimii doi ani, nu ştii nimic.

      Te simţi ca la ruleta rusească, te urci şi ai plecat, ce-o fi o fi.

      Şi nu, nu toată lumea are timp să urce în taxi, analizeze, apoi să se dea jos dacă nu-i convine, se urcă în altul, şi tot aşa până dă de unul bun.

      În primul rând e şi chestie de bun simţ şi ruşine să te dai jos de la om din maşină, apoi e şi vorba de timp.

      Nu e nici o concurenţă reală de fapt între taximetrişti, pentru că nu au nici ei nici o motivaţie să fie mai buni decât restul.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  4. Din nefericire moare incet incet o alternativa la taximeTRISTII imputiti (la propriu).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. Ce poate fi mai “civilizat” decât să-ți interzică cineva să transporți pe cine vrei cu maşina ta?

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Daca o faci fara a cere bani :), cred ca nu iti interzice nimeni. Poate fi o problema cand pretinzi ca esti o persoana calificata, un profesionist, dar nu ai atestarea pentru munca prestata. Solutia care o vad ar fi un numar de licente limitat, dar liberalizat. Cei mai buni soferi(neaparat sofer profesionist) cu cele mai bune masini sa primeasca licenta in urma unor controale anuale stricte, indiferent ca lucreaza independent/firma taxi/uber.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  6. ce înseamnă un mic “protest violent”…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. NOU
    #19

    Coaie, ce plm e de anchetat in toata chestia asta ca nu ma prind, sunt criminali/hoti sau care naiba e spilu’ de circula pe strazi desi a trecut aproape 1an de cand incearca sa-i caute vinovati, ce e atat de greu, au sau n-au licenta, pasagerii de pe uber nu platesc? Cat haz de necaz se face dintr-un rahat extrem de mare numit taximetrie, oricum peste 50% din taximetristi vor ramane niste prostalai cu carnet, asta se aplica in orice tara.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Într-o țară cu adevărat civilizată cineva s-ar uita să vadă de ce are uber atâta succes și ar reface legile de taximetrie ca să nu mai fie nevoie de uber.
    E aiurea să te ciondănești pe faptul că unii sunt mai jegoși ca alții și să ignori nevoile pieței.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. Lasa ca sunt ,,taxi,, astea oficiale ale noastre ! Ultimul in care m-am urcat, Meridian, nu avea incuietoare la usa!! Era o carpa bagata intr-o gaura !!! Deci de afara nu puteai deschide usa! Pur si simplu nu avea clanta! Cand am intrat intr-un tarziu am constatat ca nu avea nici centura de siguranta! Cand am intrebat unde e centura, mi-a spus , senin: am scos-o ca sa imi pun o cotiera mai lata!! Dar ,,taxiul,, avea licenta. UBER nu are.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. NOU
    #23

    Romania nu este tara civilizata este locul de pascut al unicornilor.

    PS: prefer uber ilegal decat jeg, transpiratie, miros de tigara si tupeu

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Bo$$, ia evita tu firmele dubioase si uneori ilegale, gen Pelicanul si care mai sunt, si o sa vezi ca totul va fi OK.
      Pe vremea cand locuiam in Buc si foloseam des taxiul imi gasisem un sofer ok care ma astepta in fiecare dimineata in fata blocului si seara in fata locului de munca.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  11. Eu nu inteleg ce`i cu criza asta cu Uber ? Nu am folosit si nici nu intentionez sa folosesc…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. Franța e țara aceea civilizată unde taximetriștii îți sparg parbrizul (fără consecințe penale) în drum spre aeroport obligându-te să mergi pe jos prin soare în luna iunie fiindcă nu mai au ei clienți ? Sau e cealaltă ?
    Când judeci așa de la înălțime contextul legal de astăzi al activității UBER în România, ține cont câ acum 2-3 ani se plângeau la noi dispeceratele taxi de aplicațiile acelea mobile că nu sunt taxate. Astăzi mai toate firmele au propria aplicație mobilă, iar șoferii nu se feresc să utilizeze și Smart Taxi în paralel.
    Tu cum vezi viitorul taximetriei în marile orașe, licențe controlate de la centru de doi trei cumetrii bine puși politic sau multiplii furnizori de servicii precum cele UBER ?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. Dar cică nu era nici o hotărâre judecătorească. Ei au zis ca închid dacă e o hotărâre.

    Folosesc Uber și în străinătate pentru că :
    1. Banii se iau direct de pe card și nu trebuie sa ma cert cu ala ca nu are chitanță (in afara Europei) sau rest.
    2. În unele tari taximetrele sunt o aventura de găsit. Plus mereu se negociază prețul
    3. În România taximetrele sunt foarte ok doar ca dacă bifezi în aplicație ca vrei plata cu cardul nu mai vine nici dracu sa te ia

    În rest e concurență neloială de la o poștă. Adică unii plătesc taxe și mai ales licențe și ceilalți nu. Dar și taximetriștii ar putea sa se modernizeze puțin și sa adopte punctele bune.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. Nu pot sa cred ca iubesti Franta socialista :) Franta a gasit politisti sa ii inhate pe doi sefi Uber dar nu a gasit politisti sa opreasca revoltele. Uber poate continua in Franta pana in septembrie cand se pronunta Curtea Constitutionala. Guvernul si Regiunile nu vor sa astepte dar intr-un fel ce se intampla acum este un abuz fara o decizie clara venita de la CC.

    Mie mi se pare f. buna ideea de ridesharing, de platit cu cardul fara tiganii cu taximetristi care nu au niciodata rest si care comenteaza mereu ca e prea scurta cursa. Daca s-ar plati cu cardul si la ei, probabil ar mai ramane jumate ca toti traiesc din ciupeli din astea. In articolul anterior vorbeai de pretul minutelor pe mobil, asa o sa ne amintim intr-o zi si de taxi ala clasic cu soferi libidinosi, agresivi si care tot incearca sa traga cat mai mult de la tine.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. Sunt curios, daca eu si inca 2 din prietenii mei ne hotaram sa facem bani, ne punem combinezoane / salopete / etc si ne facem firma de control a instalatiilor de gaz, e cineva sa ne ia apararea cand suntem saltati?

    Daca eu fac operatii la preturi mult sub ce cere Medlife sau fara sa fie nevoie de o asigurare cum e la stat, la mine in sufragerie, cu consimtamantul pacientilor, e cineva care sa-mi ia apararea cand ma salta? Conteaza aici daca sunt avocat sau student la medicina in anul 6 sau medic cu dreptul de practica suspendat?

    Daca eu proiectez casa pentru un prieten pe un soft disponibil oriunde, mai ieftin si in culori mai frumoase decat o face un arhitect, e vreo problema? De ce prietenul meu n-ar putea obtine autorizatia de constructie in urma proiectului meu?

    Uber e evident ilegal, intrucat transportul de persoane in scop comercial e reglementat si ei asta fac, transporta persoane in scop comercial. . Sigur ca aparitia Uber poate duce la o discutie interesanta despre ce reglementari sunt necesare, poate fi un motiv pentru revizuirea legislatiei, dar nu poate fi justificata prin argumente de genul ‘eu nu transport persoane in scop commercial, eu doar duc cu masina prieteni pe care inca nu i-am cunoscut’.

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • NOU
      #33

      Si uite asa comparam mere cu pere. Adevarul e ca ai nevoie de cel putin un doctorat sau cursuri de calificare in strainatate ca sa conduci si ca sa stii sa vorbesti/sa respecti reguli.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Medicina, constructiile sau arhitectura prost practicate au consecinte nasoale. Pot fi de acord si ca transportul in masa prezinta alte riscuri. Dar n-o sa poti sa ma convingi ca Pelicanul cu un sofer fost puscarias prezinta mai multa incredere decat un necunoscut selectat de Uber. Pur si simplu garantia Statului (licenta, control psihologic, conditii tehnice minine) e o gluma in acest caz, o gluma care nu vad cum ar putea fi corectata. Si nici sustinuta cu preturile actuale.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • ultima parte a textului lu Jordan ai citit-o?

      Thumb up 0 Thumb down 0
  16. Țările cu apă caldă nu sunt pentru toată lumea. Unii pur și simplu nu înțeleg civilizația și refuză să o accepte.

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Civilizatia se face cu forta. Crezi ca din motive de civilizatie nu intoarce Sir John pe linia continua in Londra? Nup, nu o face pentru ca sunt camere peste tot si amenzile sunt mari. La fel si cu fumatul in locuri publice, adunatul rahatului de caine, etc.
      La noi mai greu, dar suntem pe drumul cel bun. :)

      Thumb up 0 Thumb down 0
  17. sincer, nu știu cum va evolua povestea asta cu uber. este evident că în țări precum franța reacția e dură. așa sunt francezii și nu de ieri sau de azi (dar, totuși, cei care au bătut șoferi și clienți uber și au vandalizat mașini au fost pedepsiți?). ceea ce e interesant e altceva: ce fel de reacție avem la un asemenea fenomen: băgăm oameni la închisoare, interzicem sau ne punem problema dacă nu cumva actualul sistem (în cazul de față semiînchis, cu licențe greu de obținut, necompetitiv, puternic sindicalizat – formal sau informal) nu mai reușește să îndeplinească serviciul pentru care a fost înființat.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. Nu cred ca Franta, cel mai socialist stat din EU poate sa fie un benchmark in cazul de fata. Aia inchid oricum orice competitie cu potential de greva. Nu uitati de sindicatele care rapesc CEO ca pun oamenii la munca!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  19. În România normalitatea înseamnă să fumezi în stația de tramvai, să stai cu rucsacul în spate când ești în autobuz, să stai cu motorul pornit în parcarea subterană, să-ți vopsești casa în ce culoare vrei. În alte țări cu apă caldă aceste lucruri nu sunt normale. Nu mă miră că românii consideră absolut normală o societate comercială care refuză să respecte legea.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  20. Taximetristii vor ca Uber sa plateasca aceleasi taxe ca si ei.
    Dar… Cati taximetristi ar mai fi daca ei si masinile lor ar fi selectati dupa criteriile Uber ?

    Thumb up 0 Thumb down 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.