Se numesc “parcări”

Luna trecută am observat o creştere a căutărilor pentru “unde parchez in budapesta” şi “unde las masina in austria să nu mi-o ridice”, căutări care ajung la articolele din linkuri (seo, manele, alea alea).

Aş vrea pe această cale să salut bucureştenii care ajung pe acest blog. Bine aţi venit! Ştiţi, în lumea civilizată, oraşele sunt dotate cu parcări. Unele imense, gen 800 locuri în apropiere de obiective turistice sau de alte locuri de interes (magazine, instituţii publice), astfel încât e imposibil să nu găseşti unde să parchezi maşina. În acelaşi timp, în ţările unde parcările sunt peste tot e interzisă parcarea aiurea (gen “moşule, ştiu că e şină de tramvai aicea, o las şi eu pe avarii cinci minute, cât intru să las un pachet”), chestia asta fiind anunţată de semnele alea de circulaţie care în Bucureşti sunt opţionale.

Nu vă fie teamă de parcări. Ele sunt prietenoase. Cer bani, dar nu îţi dau BTSuri.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

17 comentarii

  1. NOU
    #1

    peste tot in Europa gasesti parcari si locuri de parcare libere..Ideea e ca trebuie sa platesti cu ora,si marturisesc sincer ca nu-s prea ieftine..Bine inteles,Romania face exceptie de la aceste lucruri:))

    00
  2. @imperfect girl, ce exceptie face Romania? Ca exista locuri de parcare si ca sunt scumpe?! Sau…

    00
  3. In tarile civilizate exista si un site:

    00
  4. Eu cred ca problema e alta… romanul s-a obisnuit sa faca ce vrea, de acolo se trag toate. Oricum faza cu BTS… epic!

    00
  5. Ai uitat sa precizezi ca de la parcare trebuie sa mearga si cateva sute de m pe jos pt ca bucurestenii sunt obisnuiti in general sa caute loc de parcare langa daca nu in fata cladirii in care locuiesc/au treaba.

    Putin off-topic: Am vazut in Amsterdam parcare etajata pt biciclete.

    00
  6. nemtii au facut masini cu semnale de avarie dar carora nu le functioneaza semnalizarile. numarati cate masini nemtesti semnalizeaza schimbarea de directie. cred ca cele care totusi fac asta sunt tunate.

    00
  7. Bai si io am descoperit ca un bucurestean adevarat parcarile in Viena acum vreo 6 ani. Numai ca am descoperit prea tarziu ce inseamna „nur LKW”. Atat de traziu incat a trebui sa cotizez 280 de euroi sa-mi ridic masina din alta „parcare”. Aia de la marginea Vienei.

    00
  8. Am fost si eu in Budapesta, singura data cand am iesit din tara. Intr-adevar, ne sunt net superiori si la capitolul parcari. Si, cu toate ca au destule strazi inguste, nu-si fac probleme de spatiu. Ei sunt mai aproape de civilatie, au auzit de parcari suspendate. Au auzit si le-au pus in practica, pentru ca-s practice.
    In schimb, stimabilii din Bucuresti sunt repetenti si la teorie, daramite sa mai si aplice. Ia uite-l pe baiatu’ asta, cum a taiat carosabilul dupa cum l-a taiat capul: http://biamateicuvinte.blogspot.com/2017/04/parcare-de-bucuresti.html
    Vorba’ceea, „daca nu-s parcari”…

    00
  9. Trec prin Piata Amzei (Bucuresti) dimineata si vad cu lumea parcheaza buluc pe trotoar si prin alte locuri, parcarea cu plata ramanand libera pana pe la 10 dimineata.

    La noi daca exista parcare cu plata lumea tot nu parcheaza acolo ca pt asta au luptat la revolutie sa aiba gratis!

    00
  10. =)) Unii ar zice că ai ceva cu bucureștenii.

    00
  11. Oricâte parcări s-ar construi în Bucureşti, românul tot aiurea ar parca. Stă în spiritul românesc căcăcios să vrei să parchezi gratuit. Mentalitatea e defectă. Exemplu este la Unirea în Bucureşti, unde parcarea supraetajată a lui Prigoană costă, drept pentru care zgârciobii aleg să se înghesuie pe străduţa ce duce la parcarea respectivă, blocând pentru minute bune accesul.
    Mulţi dintre aceştia au maşini de peste 20.000 de euro.

    00
  12. Sfat pentru toti cei care mergeti in vest si nu numai: cautati pe internet „park and ride” pentru orasele mari. E o chestie deosebit de utila si comoda. Iti lasi masina intr-o parcare pazita de cateva mii de locuri, de multe ori cu bariera, pentru un tarif modic de cativa euro pe zi. Toate parcarile park and ride sunt legate de oras cu autobuze cu tarif normal sau gratuite. In Viena ai acces chiar si la metrou, si exista cel putin cate un park and ride pentru fiecare punct cardinal.

    00
  13. Adevarul este ca sunt foarte scumpe… Am fost acum 2 ani in Viena si tariful pentru 1 ora de parcare in centru era de 3,5 E… Eu aveam de stat vre-u 8 ore pe acolo sa vizitez… asa ca 30 E nu prea ma coafa sa ii dau pe parcare. Am gasit din fericire si locuri de parcare fara plata , nu in centru. Mi-am marcat pozitia pe GPS… si am plecat…

    Probabil daca ma dadeau banii afara din casa faceam si asta.. de 30 E am preferat sa vizitez Shonnbrunu.

    00
  14. si bucurestiul e dotat cu parcari. cele pe care le folosesc saptamanal, cand am treaba prin centru: parcarea de la unirii, parcarea de la inter, cea de la obor. cand ma vad cu lumea la cafele, alegem cafenele mai retrase sau cele de prin malluri. nu pentru altceva decat pentru parcare. e muult prea lejer sa dai 3 lei si sa nu te invarti ca un intr-o galeata dupa o farama de loc si nici nu te ridici de la masa din 4 in 4 minute sa nu apara politia. e adevarat, trebuie sa mergi 200 de metri pe jos, poate fi fatal pentru unii.

    00
  15. la viena , sunt scumpe parcarile subterane, cele pe strada sunt acceptabile , cumperi tichet de la tutungerie pt cate ore vrei , il pui in geam. era parca 1,20 e ora. daca parchezi aiurea treaba ta ….

    00
  16. Da zoso aici ai dreptate… am grest-o… am plecat din obisnuinta ca romanu sa vizitez ce era de vizitat, cu masina… Aveam GPS..am zis ca ce pana mea ajung exact unde am nevoie.

    Si partea amuzanta ca am intrat in parcarea subterana… am vazut tariful si am iesit..platind cei 3,5E echivalenti pentru o ora si am parcat pe stradute unde erau si masinile bastinasilor.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube