S-a votat taxa auto!

Guvernul a decis azi majorarea taxei auto, noile valori favorizând maşinile noi şi mici. Buhnici are toate cifrele, din ele vedem că jalea începe de la motoarele Euro5 de 3 litri (1.100 lei) şi continuă cu Euro4 de 2 litri (2.700 lei), 3 litri (5.700 lei) şi Euro3 de 2 litri (5.200 lei).

Practic, în felul ăsta se descurajează adusul de gioase antice şi gioarse cu motor mare, fiind favorizate maşinile cu motor mai mic de doi litri.

Acum samsarii se vor reorienta, vor face 1.000€ la matize şi logane.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

71 comentarii

  1. @zoso: Eu zic sa nu te opresti la cel de 4.2 … sa iti iei direct A8L cu 6.0 W12 :)

    00
  2. Sa fie primit! Ce jale pe cocalari!

    00
  3. Stii cine o sa fie cei mai castigati?
    Aia de au Mitsu Evo sau Subaru Impreza. La un motor mic de 2 litri au putere căcălău!
    Nu s-au complicat ei cu motoare hemi & shit si acum au de castigat. Tot e mare taxa, dar decat sa ai A8 cu motor de 4.2 si sa stai la bloc de garsoniere mai bine sa ai Evo si sa le razi in nas celor cu Cayenne si Q7 :))

    00
  4. pfai, si eu care voiam caien.

    00
  5. Și de ce se mai miră ca nimeni nu mai înmatriculează mașinile la noi și se duc la Bulgari?! Cele mai cumparate masini la ora asta de catre studenti sau tinerii la inceput de drum sunt Golf-urile sau masinile ieftine. În situația asta, cum poti da 1500-2000 Euro pe un Golf mai vechi si să dai inca 1500-2000 Euro la înmatriculare? E o tampenie.

    Inca o belea pe care am patit-o a fost un accident usor. Un seat m-a lovit laterat si avea asigurare la UNIQA Bulgaria, am stat cu masina in jur de 1 luna jumtate pana sa primesc confirmarea de la Bulgari sa o bag in service…

    Sa va fereasca Dumnezeu sa va acroseze vreun „Bulgaroi” Roman, ca va luati adio de la masina 1-2 luni.. Si asta de ce? Ca nu stim sa ne pretuim tara de aia.. In loc sa ne imbogatim noi, imbogatim bulgarii, ca pentru asemenea taxe, nimeni nu e nesanatos sa inmatriculeze o masina la noi.

    00
  6. hm, adica pentru pisica luata cu 200e din germania trebuie sa platesc 5200 euro s-o inscriu? la naiba, fata!

    00
  7. Da. Dupe care o sa ma arunc de la balconul bancii in semn de protest ca nu-mi da credit sa platesc taxa! Asteptam legea asta de 10-12 ani…

    00
  8. Mitsu Colt Ralliart 1468 cmc – 150 CP
    Renault Megane Coupe 1397 cmc – 130 CP.
    Si mai exista modele din astea, trebuie doar sa le cauti, nu sa te arunci la primul TDI

    00
  9. Aștept să găsească o rezolvare pt. mașinile înmatriculate în Bulgaria, altfel umplem țara de mașini second înmatriculate în Bulgaria. Nu că n-ar fi deja plin..

    00
  10. studentii sau tinerii la inceput de drum???

    da’ metroiu’ ce-are, da tramvelu’ ce-are, da’ motobocancu’ ce-are? Bai, da’ finuti mai sunt studentii de azi, auzi.

    Sigur, sa plangem de grija lor si sa luptam sa avem dreptul sa puta drumul de gioarse si troace de mare fitza…

    Acum, mai e de rezolvat jmenul cu troacele cu numere de bolgaria. Alea bat orice recorduri in materie de emisii de rugina. Sigur, e mai jmensi-fensi sa te dai cu bolovanul de 15 ani decat cu golanu’ de 5 ani. si toti ne pricepem sa lipim cu scoci faruri de „ursulet”.

    uite o lege buna!

    hai noroc!

    00
  11. nu cred ca are rost sa va bucurati degeaba. oricum ‘smecherii nu plateste’, ei ‘gaseste’ solutii pentru orice. taxa asta o sa functioneaze cand o sa vedeti voi bemveceu cu numar de bulgaria cu mai mult de zece litri in rezervor si cu rca valabil!

    00
  12. @Claudiu: da, m-am uitat pe site la Mazda si scrie acolo ca pentru ambele variante cilindreea echivalenta e de 2616 cmc.
    Oare la taxa auto ce se ia in calcul? 2 x 654 = 1308 cmc sau 2616? Eu zic ca e o mare nedreptate aici. Daca exista marci de masini care stiu sa scoata o putere mare dintr-un motor mic, de ce sa nu le avantajam pe alea?

    00
  13. @MadMike studentii au reducere la RAT(B) parca, vrei masina? platesti tata!

    00
  14. Şi de-acum nu se mai dau decizii favorabile celor care dau statul în judecată pentru recuperarea taxei?

    00
  15. @manole – Din fericire am masina, nu duc lipsa. O alta nemultumire este combustibilul. Ca de la 1 ianuarie se preconizeaza sa ajunga la peste 5Lei/Litru. Se vor mari si accizele, o alta cretinatate ce doar la Romani se poate inventa…

    00
  16. conform tabelului, un euro5 de 2200cmc vechi de 2 ani are o taxa de 604 euroi iar unul nou noutz are o taxa de 765 euroi. ciudat, sau poate nu…

    daca zic ca taxa e o penalitate absurda, inseamna ca-s cocalar? :))

    00
  17. Si eu care ma gandeam sa-mi iau un E34 M5, da’ nu mai pot sa-mi fac hatarul, nu mai pot fi onorabil, ca nu sustin progresul sotietatii de stimabili.
    Of! Nu mai e moral, nu mai sunt printipuri, enteresul si doar enteresul.

    00
  18. @Robert: Sau Mazda RX-8. 1.3 (sau1.4), rotativ, peste 200 cai….unde mai pui ca mai arata si bine…:D

    00
  19. Practic legea exprima doar neputinta guvernului. Ecologic este Degeaba. In loc sa rulam masinile alea vechi pana nu mai pot fi rulate, vom cumpara masini noi cu motor ceva mai mic, care polueaza ceva mai putin. Dar polueaza. De fapt vom polua ceva mai mult, pentru ca masinile alea mai vechi tot vor fi folosite si vor polua in continuare, dar mai poluam si cu astea noi fabricate, plus poluarea care provine din fabricarea lor. Poluarea creste, cererea de masini noi creste, producatorii de masini castiga in continuare.

    00
  20. @morom3ttu: motorul ala rotativ 1.3 de la mazda inseamna de fapt 2.6 si vei plati pentru un motor 2.6 nu pentru unul 1.3

    00
  21. legea a fost aprobata inainte sau dupa ce a picat omul de la balcon?
    fara pauza in lupta cu, ” criza „

    00
  22. sper ca intra de la 1 ianuarie, ca eu acuma imi inmatriculez pisimobilul de germania (abia astept sa ma scap de numerele nemtesti, magnet pentru politisti..)

    00
  23. robert lazar and co,
    de ce vreti sa le rideti voi la altii in nas? lasati oamenii in pace.

    00
  24. NOU
    #27

    Apropo de alt comentariu, legea a fost aprobata inainte sau dupa ce s-a aruncat nefericitul ala ca nu mai suporta japitele care ne conduc? Nu e ciudat ca tocmai Zoso n-are un punct de vedere ?!

    00
  25. Eu am dat la un Sandero 1.6 nou nout euro 4 acum in noiembrie 3.300 de lei…masina noua!!!!!! asa ca la euro 4 cu motor de 2 litri 2.700lei cred ca ai o greseala.

    00
  26. @MadMike – `student` si `masina` in aceeasi fraza? Hmmm … nu-i a buna. ;-) FYI – in vest, asigurarea la masina pentru categoria musca (sub 21 ani) e mai scumpa decat masina.

    Si apoi, vrei masina? ia-ti CASCO. Asa, nu mai astepti dupa bulgaroi …

    00
  27. NOU
    #30

    Acilea pe insula asta unde locuiesc acum zau daca am vazut masini mari (ca motoare). Una din cele mai bine vandute masini aici este Hyundai Getz. Se mai gasesc o gramada de Matizuri, Swift, Panda, Punto la greu, etc
    Si crede-ma ca au localnicii la bani de nu iti imaginezi. Daca le vezi casele cazi pe spate. Si totusi se plimba cu masini mici.
    Probabil de prosti, nu-i asa?

    00
  28. da faza cu asigurarea pentru persoanele sub 21 de ani este adevarata, mi-a trimis mama masina din spania in august(ford escort 1.6 nu vreun mare BMW) si planuiam sa o tinem pe asigurarea si actele de acolo pana aveam bani de inscris.
    cand a expirat asigurarea si s-a interesat pentru mine era 800 si cv de euro pe an asa ca acuma stau cu masina in curte la tara pana avem bani de inscris…
    Ps: unde pot gasi un calculator pentru noua taxa auto?

    00
  29. Au aprut iar specialistii!!
    @morom3ttu:ai cea mai vaga idee cat consuma un RX8
    @Un roman in Grecia: pai sunt niste prosti mah grecii aia…;). De fapt eu cred ca aia nu au si ei Bulgaria lor!
    Pt restul: BULGARIA FTW!!!!! Muie Boc!

    00
  30. oare ne vom pune streangu de gat ? ne afundam intr-o mizerie din care sigur nu vom mai rasi decat printr-o revolutie.

    00
  31. @zoso: Eu totusi cred ca taxele sunt in euro si nu in lei ;)

    00
  32. Asta este, ce poti sa le faci la prosti sincer.. Ne infunda tara sincer

    00
  33. @miticosul – Nu apartin categoriei „Musca” si nu, nu am sub 21 de ani. In alta ordine de idei, nu suntem in America sa vorbim cu prescurtari FYI, am inteles, dar nu poate toti inteleg. Si da, am masina, si nu vreun mertan’, am un simplu Daewoo Espero 1.8MPI, si nu ne poti impune sa ne facem casco.

    Pe vremurile astea tu chiar crezi ca toti au bani de casco? Adica sa dea 150-200Lei /luna atata timp cat salariile minime si majoritatea din ele sunt 600-700Lei? Va rog sa ganditi inainte sa scoateti papagalul pe gura.

    Nu am nimic cu Bulgarii, am ce am cu Romanii si cu taxele cretine, ca de nu ar fi astea, Romanii ar inmatricula linistit in Romania.

    Drept urmare, ca luna asta imi expira toate taxele: Rovignetta (120Ron/an), asigurarea RCA (720Ron/an) si nu mai pui scumpirea benzinei si motorinei de la 1 ianuarie, unde pentru unii 5lei/litru nu vi se pare mult, nu de alta dar nici 50% din unii nu au permis.

    Faceti si voi o medie la un consum de 8-9% (Mediu, in oras si afara) si calculati, cam cat trebuie sa alimentati pentru 100 KM. Si dupa asta, sa imi reprosati ca nu am bani de Casco sau ca sunt la categoria purice sau paduche.

    00
  34. Ultima oara cand am verificat, masina era un lux, nu un drept. Iti permiti – mergi cu masina. Nu iti permiti – exista alternative.

    00
  35. @Razvan
    Plasma, masina (si mai stiu eu ce alt kkt de genu asta) au devenit bunuri indinspensabile la romani…. scrie in constitutia de la 1900 ca orice roman de roman trebuie sa aiba asa ceva prin batatura…. ca altfel…. nu moare de invidie vecinu’

    00
  36. Deci sa inteleg ca ne-am intors in primavara lui 2008. Ca atunci stateam sa cuget daca merita sa aduc masina de dincolo si sa dau 2000 de euro pe inmatriculare sau sa iau una noua. Am dat 140 de euro inmatricularea pentru Corsa mea, deci am rezolvat-o altfel.

    Mi-s de acord in general ca se vorbeste despre niste sume de-ti ramane neuronul intepenit, dar e si foarte adevarat ca, de cand s-a scos taxa Tariceanu, s-au umplut orasele de tot felul de rable. Ma uit prin Timisoara, cand mai ies in oras si mi-e groaza uneori de masinile din trafic. Nu am nicio treaba cu o masina ceva mai veche si intretinuta, dar multe din cele aduse recent, la preturi derizorii (ca isi faceau nemtii curat prin tara), sunt pur si simplu un pericol.

  37. @MadMike: La un salariu de 6-700ron/luna trebuie sa fii complet imbecil sa folosesti zi de zi masina, nu crezi? Casco la masini atat de vechi oricum nu face nici o societate de asigurari, asa ca mai scade o cheltuiala.

    00
  38. @MadMike: unde scrie ca trebuie neaparat sa ai masina?
    TREBUIE sa-ti iei masina pe care ti-o permiti: ai bani de nu ai timp sa-i numeri iti iei A8 sau chestii d-astea. Ai bani cat sa nu mori de foame si sa iesi o data pe saptamana la film, iti iei o masina micuta gen skoda fabia sau asa ceva. Nu ai bani nici sa te caci in centru: stai acasa sau mergi cu ratb/picior sau cu trenu(personal) daca ai de plecat din localitate.
    Daca nu ai bani de asigurari si taxe nu iti iei masina, nu spui ca guvernul e nesimtit ca impune taxe sau ca asiguratorii cer prea mult.

    00
  39. @Razvan: stundetii la inceput de drum ce vrei sa faca? pt ei NU EXISTA alternative. Statul ar trebui sa ii scuteasca de taxa auto ;)

    00
  40. Asta e tara in care traim Dojo si totusi, la capitotul masini vad ca Romanii nu simt criza. Vad numai „Bamveuri”, „Mertane”, „Gipuri” si alte specimene de ramai masca, insa la noi e criza.
    Nu stau sa ma plang ca restul romanilor, asta e situatia si o accepti fie ca vrei fie ca nu. Harburi pe strazi nu prea mai sunt sincer, mai vezi cate-o dacie 1300 cu care isi face treaba si un om de rand sau de la tara pentru ca aia isi permite, si nici nu-i trebuie mai mult lui.

    Insa, ce am vazut acum circa 1 saptamana la Rompetrol in Slobozia am ramas masca (Mi se pare ca am si o poza prin camera). Stateam si alimentam si eu Esperou’ meu, am bagat de 70 lei niste benzina ca de.. asta e bugetul, si in fata la GPL cine credeti ca era? Decat un Crysler (Sper ca am scris bine). Nu stiu modelul sa va spun, insa era foarte ingrijit oricum, si sa ai pe el GPL… Aici se simte criza. Sa ai bani de Crysler si sa n-ai bani de benzina.

    In fine, cine zice ca masina e un moft ii contrazic.. De mult nu mai e masina un moft si e o necesitate, si cei care spun ca eun moft, nu sunt decat niste pusti. Vreau sa va vad pe voi cum faceti un concediu, cum plecati la mare/munte cu familia/prietena/sotia etc. Asa ca nu mai vorbiti prostii. Masina a ajuns o mare necesitate pe care te chinui sa o intretii. Fie ca ai Dacie fie Bamveu, e o necesitate pe care o adopti in functie de buget dar iti trebuie, asta e clar.

    00
  41. Traiasca 2.0TFSI la 200 de cai :D

    00
  42. Eu am masina si nu consider ca este o necesitate ci mai mult un moft, un fals confort cu care ne-am obisnuit. Cel putin pentru cei care stau in Bucuresti (nu la case in lanul de porumb).
    In momentul asta, daca as avea de ales, iti spun sincer ca eu nu mi-as mai lua masina, asta in conditiile in care nu ma chinui absolut deloc ca sa o intretin. Dar daca am apucat sa o iau mi-am promis ca nu o sa o mai schimb pana nu face 10 ani.

    00
  43. Alta nedumerire a mea este de unde obsesia asta nebuna pentru cai. Sa aiba si motor de 1 litru, important e sa aiba cat mai multi cai. Si la laptopuri la fel. Sa aiba cat mai multi gigahertzi, cat mai mult ram. La aparatul foto, cat mai multi megapixeli, cat mai mult zoom. Televizorul sa aiba cat mai multi inchi.
    Nu conteaza ca schimbam vitezele la 2000 de ture la un motor pe benzina turbo, nu conteaza ca laptopul il folosim doar la intrat pe Facebook, nu conteaza ca poze facem din masina sau pe geamul de la avion, nu conteaza ca trebuie sa misti capul ca sa urmaresti subtitrarile la filme.
    Nu este cumva vreun concurs care a inceput in vestiare, cand erati mici? Partea a doua, revansa.

    00
  44. Pentru a mea e 2894, iar eu am dat 3000 cu totul pe ea. Nu as numi un Volvo S40 de 10 ani o gioarsa. Aia e, urmatoarea masina o sa fie cumparata SH tot inmatriculata in Romania, vai de bucsile si amortizoarele mele. :)

    00
  45. @[b]MadMike[/b]: Tu spui ca ai nevoie neaparata de masina pentru un concediu anual (10 zile sa zic) si inca 6 iesiri la munte de cate 2 zile. Daca inchiriezi o masina dai vreo 600E pe distractia asta. Te costa mai putin decat RCA, rovigneta si impozitul anual. Si nici nu ii platesti revizia anuala. Deci? Si doar taranii merg cu trenul nu?

    00
  46. Intr-un fel este foarte bine venita aceasta taxa, doar ca aceasta nu o sa ne scuteasca de toate harburile de pe sosea …
    Cred ca ar fi mult mai bine sa se umble mai atent la statiile ITP unde … se comit destule ilegalitati.
    Eu am doua masini , cumparate la diferenta de un an, ambele proprietate personala inmatriculate in ro, rca-uri, una cu casco alta fara; ambele fiind acelasi model ford ka.
    A doua masina a fost cumparata doar pentru dotari: ac,geamuri,ic,etc si datorita faptului ca prima, in afara de consumabile nu am avut treaba cu ea.

    Si revenind la problema mea cu statiile ITP…
    Acum 2 – 3 luni am fost la cea mai apropiata unitate ITP din cartier sa imi fac inspectia tehnica , toate bune si frumoase , a inceput testarea masinii, si am fost respins pe motiv ca trebuie sa schimb o biela de directie deoarece ar fi avut roata joc.
    Imi iau actele si intreb daca asta este tot ce trebuie sa schimb, el imi zice ca da, ma duc la magazin imi cumpar biela , o schimb si ma intorc la statia de testare in aceasi zi , retesteaza el si ce imi spune ca am probleme si cu frana pe spate dreapta , adica nu tinea deloc , dar ca imi da itp-ul :| , s-a chinuit juma` de ora sa o treaca de programul din calculator dar mi-a dat itp-ul.

    Teoretic ar fi trebuit sa fiu multumit, dar dupa ce mi-a dat itp-ul am avut grija sa nu ii dau nimic, asta pentru ca mai testase odata franele si probabil vazuse ca nu tin cum trebuie, iar el tot ce vroia era spaga. Ma rog a mai urmat si o serie de replici , dar nu prera conteaza acestea.

    Acum eu ma gandesc ca probabil in multe statii itp se fac magarii de genul si ma gandesc cum pot unii sa circule asa cu masinile , nu de alta dar problema mea cu frana ar fi putut fii fatala in unele situatii.

    00
  47. Ok, Boc poate face ce vrea, doar e baiat mare, poate uda si canapeaua. Pe de alta parte, masuri d’astea comuniste indreptate impotriva chiaburilor apartin parca perioadei optzeciste, da’ poate ca doar sunt eu pe langa. A, si nu inteleg de ce nu se pune taxa mare pe motoare de peste 1.6l, ca sa fie penalizati toti cei care indraznesc sa cumpere altceva decat Dacia…

    Re ecologie, o sa cred asta cand toate kkturile de Dacii din 75 o sa dispara, impreuna cu toate camioanele din 52.

    In concluzie: M*$e Boc, multa multa m*$e!!

    00
  48. Asta vroiam sa-i sugerez si eu, dar nu prea ai cu cine sa te intelegi.
    Am o cunostinta care si-a luat o Skoda Superb Break, care e o barca, ca sa aiba loc familia cand pleaca in concedii la cateva sute de km departare, de vreo 2 ori pe an. In restul timpului merge cu vaporul la servici zi de zi, singur in masina…

    00
  49. Asta era referitor la postul lui Razvan, cu inchirierea unei masini.

    00
  50. @Razvan – Alea au fost cateva exemple. Rog si ceilalti neuroni ai tai sa gandeasca. Sunt sute de situatii in care ai nevoie ne o masina, si un taxi cu 1.5 Lei/km nu te avantajeaza. Va rog sa comentati numai daca stiti ce inseamna adevarat sa ai o masina, ce costuri implica si care-s necesitatile ei. Nu doar de dragul de a comenta ceva ca nu e asa.

    Sunt mii de imbecili in traficul asta, cu o masina inchiriata cu 600 Euro cum ai zis tu, intra un tampit in tine si te face varza, fara sa fie vina ta, oare cine e de vina? Pe langa asigurari platesti de te doare buzunarul, nu vorbi doar de dragul de spune ceva.

    @Ovidiu – La ITP se fac tot felul de magarii si de aici pornesc neregulile la masini ce pot ceva la producerea unui accident. Unele masini trec ITP-ul cu grave probleme la directie, la roti, nu mai zicem de noxe si alte tampenii. Asta e, asta e Romania.

    Si eu imi sustin afirmatia, masina nu e un moft. Si cand o sa iesiti pe banii vostri, si sa fiti la casa voastra, o sa vedeti ce inseamna sa ai o masina, cata nevoie ai de ea, ce costuri implica si o sa ne dati dreptate.

    00
  51. @MadMike

    În situația asta, cum poti da 1500-2000 Euro pe un Golf mai vechi si să dai inca 1500-2000 Euro la înmatriculare? E o tampenie.

    You’re missing the point. Tocmai asta e ideea, sa nu iti mai iei tu ciurucuri de masini si sa poluezi. Daca n-ai bani, tren sau bicicleta.

    Sa va fereasca Dumnezeu sa va acroseze vreun “Bulgaroi” Roman, ca va luati adio de la masina 1-2 luni..

    M-a lovit un roman, cu asigurare in romania, si am stat 3+ luni fara masina.

    In final din tot ce zici acolo esti un descult care are impresia ca are dreptul sa aiba de toate, si ca sa poata el avea de toate trebuie reduse taxele si scazute preturile. V-a invatat tare prosti comunismul si dupa aia tatucul Ilici.

    NU ai dreptul la masina, ca nu pt asta s-au luptat oamenii in razboaie si revolutii. Ti se ofera cit de cit transport in comun, trenuri si autobuze, sau, cum a sugerat cineva, poti inchiria o masina cind ai nevoie pt concediu.

    NU ai dreptul la benzina ieftina. In toata Europa benzina si motorina sunt taxate la greu, lucru bun pt ca altfel era incurajata risipa si proliferau tancurile cu motoare de 6L cum au americanii, care nu au absolut nici o utilitate in plus – nu-ti trebuie masina de 3 tone ca sa mergi sa iei lapte, piine, 2 cotlete si un 6pack de bere.

    Daca ar fi dupa astia ca tine nici asigurare obligatorie nu ar trebui sa platiti. Eventual sa nu platiti nimic, dar sa vi se dea de toate.

    00
  52. Adunand rata, casco, rca, benzina plus alte consumabile (cauciucuri, stergatoare, revizii, spalat, parcari, etc, etc) masina ma costa cam 2500 de ron pe luna. Si merg cu metroul la serviciu si cu taxiul seara in oras si aproape niciodata cu masina in concediu.
    2500 RON = vreo 1800 de km cu taxiul

    00
  53. @ipo, zoso, volvo S80, 10k iepuroi SH, garantie 2 ani la dealer(Italia) cumparat in 2007, e mult? Imi depasesc conditia daca imi plimb curu in volvo s80? Trebuie neaparat sa imi cumpar logan, duster sau ce cacat vreti voi?
    Acu, daca va apucati sa comparati volvo cu golf tzaspe, audi zaspe si logan, renault/chevrolet/ toyota NOU -NOUT… N-am cuvinte, sincer.

    00
  54. Acu ma gadila un gand… Chestia asta nu e tot un fel de ” sa moara capra vecinului”? Nu e vorba ca nu iti permiti, dar trendul e altul nu? Asa ca sa moara astia cu masini performante, putin poluante, vechi de 4 ani, cu cp 2200, 450 hp. Pardon, my bad. Sa moara astia care isi cumpara MASINA, Huo, in iad cu ei!

    00
  55. Ce sa-i fac daca la suedezi 1.8 e cel mai mic motor. :B
    Urmatoarea o sa fie eventual un 95 decapotabil, sa moara Seinfeld si Florin Groza de ciuda. :D

    00
  56. Din cate stiu eu, masina nu mai e un lux de cand nenea Ford a scos modelul A. Lasand la o parte faptul ca la noi transportul in comun e jalnic, in afara de metrou desigur. Mergi in autobuz cu toti nespalatii, risti sa fii buzunarit sau mai stiu eu ce. Da si in afara sunt taxe, dar aici nu e afara. Nu poti sustinte aceleasi taxe si acelasi tratament in conditiile in care salariile sunt jumate din ce e afara. Masurile astea pe care le tot impune guvernul nostru, nu fac decat sa incurajeze contrabanda, evaziunea si masinile inmatriculate oriunde numai la noi nu. Legat de ITP iarasi…care credeti ca e tampit sa dea ITP-ul unei masini care are probleme grave, daca ala face accident, gigelul de la ITP intra la parnaie. La noi toate lucrurile de baza o sa ajunga lux in ritmul asta. Cat naiba salariu iti mai trebuie sa poti sa faci niste cumparaturi decente sau sa-ti permiti un concediu de sarbatori fara sa strangi din buci?!

    00
    • @DanMk: afara taxele sunt puţintel mai mari. ai idee cat e impozitul in germania pentru un motor de 3 litri pe an? ia uite, americanii te taxeaza cu 3.500$ cand cumperi o masina cu motoraş care nu se incadreaza in normele de consum. la noi nu exista asa ceva, si daca ar exista, ar fi 350€.

  57. Da ba, ce taxe imense au americanii pe consum.

    1. Taxa pe consum nu e 3.500 USD, ci creste de la 1.000 la 7.700 USD in functie de consum.
    2. Taxe pentru urmatoarele modele:

    -Porsche 911 Turbo S – 3,8 litri turbo – 530 CP – 0 (ZERO) USD
    -Chevrolet Corvette Z06 – 7 litri – 512 CP – 0 (ZERO) USD

    Da, niste norme ar dracului de stricte, care pun imensa taxa de ZERO USD pe motoare de 500+ CP si/sau 7 litri.

    Nu prea se compara cu 2700 EURO pentru 1.9/120 CP, nu ? Sau ti se pare ca daca vreau o masina ca a TA, Zoso, sunt un cocalar care merita impozitat la sange ?

    00
  58. @ Zoso In afara e alt nivel de trai, plus americanii s-au obisnuit de generatii sa mearga cu camioane pe post de masini. Mi se pare normala masura. La noi in schimb mai e si faza ca platesti taxe peste taxe, dar primesti o mare…ma abtin. Nu-i sustin pe cei care mor de foame si isi cumpara SUV-uri, dar incepe sa devina dureros de greu si pentru oamenii care se opresc la ceva decent.

    00
  59. @MadMike

    fara sa fie vina ta, oare cine e de vina?

    hmmm, greu de zis a cui e vina. tu ce crezi ?

    also, daca inchiriezi o masina, e asigurata. nu o da nimeni pe mina unuia ca tine sa riste sa ramina cu paguba de mii de euro.

    Sunt sute de situatii in care ai nevoie ne o masina, si un taxi cu 1.5 Lei/km nu te avantajeaza.

    si pe mine m-ar avantaja un tgv personal, ca ala al lor e scump rau, insa cum nu-mi permit unul al meu, le platesc lor bilete.

    00
  60. Sincer, stau si ma „amuz” de fiecare data cand aud chestii de genul „matzi, getz, etc”. Aia e o masina din clasa mica. In nici un caz nu poti sa mergi cu aia intr-un concediu impreuna cu sotia si un copil. Pentru ca nu ai loc, nu e confortabila, etc.
    In acelasi timp, ideea de motor mare = cocalar, dpmdv este o tampenie. Ok, bmw,mercedes,audi = cocalar. Cu siguranta nu o sa vezi un cocalar care sa isi ia un dodge ram sau un charger sauun mustang v8. Pentru ca ei „nu stie” de astfel de masini.
    In plus, taxa pentru masina pe care o conduc acum ar fi undeva in jur de 3000 de euro. Insa poluez mult mai putin decat camioanele si daciile si alte cazaturi care nu platesc nimic.

    Tot din punctul meu de vedere, ar fi ideala o taxa de poluare. O platesti dupa ce faci ITP-ul si iti verifica ala noxele. Atunci nu o sa mai avem rable si gioarse pe strada.

    00
  61. Cam cat s-ar plati taxa asta a voastra pentru un Subaru Outback 2500 benzina din 1999 ?
    Numa’ asa din curiozitate

    00
  62. Stau si ma intreb de ce in restul Europei ( tarile alea mai civilizate , you know ) nu se platesc taxele astea daca vrei sa aduci o masina dintr-o alta tara .
    Sa presupunem ca vreau sa inmatriculez un Audi A8 4,2 benzinar din 1997 din DE in IT .
    Toata operatiunea o sa ma coste in jur de 5-600 € , asta in functie de cheful meu de umblat , daca ma duc la o agentie care o sa umble pentru mine o sa ma coste mai mult .
    Dupa aceea , impozitul anual o sa fie cu atat ma mare cu cat mai scazuta este norma de poluare pe care o respecta masina .
    Daca este Euro 0 o sa ma coste mai mult decat una cu Euro4 .
    Dar in nici un caz dublu .
    Si se plateste dupa puterea masinii , exprimata in KW , iar tot ce trece de 100 KW ( 135 CV ) are o noua marire ( ceva procente acolo )
    DAR daca vreau sa imi instalez pe „harb” o instalatie de gaz ( ce o fi el metan sau GPL ) vine primaria de acolo de la mine si de multe ori si Regiunea si imi dau un ajutor material pentru asta , se pot cumula unul cu altul . Ultima data erau in jur de 600 € de la regiune , asta pentru costul unei instalatii cam de 1800 € .
    Rentabil nu ?
    Mai ales ca pana la sfarsitul anului trecut ( ma interesa subiectul asa ca m-am informat ) cel care facea transformarea era scutit de plata impozitului anual pentru 5 ani .

    00
  63. Hai bai zoso, schimba si tu din lei in eur in postare…nu de alta dar daca ar fi in lei pentru unii ar fi scazut taxa.

    00
  64. Mafia e intotdeauna la putere nu ?:)

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.