România nu are nevoie de prea multe aeroporturi și nici nu le poate susține…

Ryanair renunță la cursele de pe Timișoara, după ce anterior și Blue Air mai făcuse asta, pentru că nu rentează.

În timpul ăsta, brașovenii se dau cu fundul de pământ ca să facă aeroport aici, pentru că asta va …nimic. Serios. Nimic.

În jurul Brașovului e plin de aeroporturi:

  • Bacău – 180km
  • Sibiu – 150km
  • București – 170km
  • Târgu Mureș – 160km

Trebuie doar să alegi. E aberant să crezi că vor exista companii care vor alege Brașovul în detrimentul Bucureștiului ca aeroport. Câtă cerere să fie pentru un aeroport lângă un oraș cu 200.000 locuitor versus unul cu 2 milioane de locuitori? Și unde vin oameni inclusiv din țara vecina ca să decoleze?

Ce ar avea nevoie Brașovul și toate orașele de pe lângă aeroporturi ar fi niște autostrăzi cu care să ajungi repede la aeroport. E bine că avem servicii care fac asta, dar parcă n-ar trebui să dureze 3 ore ca să ajungi la aeroport. 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

72 comentarii

  1. Eu zic sa se faca aeroport in brasov si sa se închidă cele de la sibiu, tg mures, bacău și bucurești. Asa sigur se va extinde turismul de weekend. Vor ramane blocați turiștii minim luni si marti…

    00
  2. Se spune că pentru un aeroport sau pentru o rețea de metrou ai nevoie de un oraș sau de o zonă cu un milion de locuitori pentru a funcționa pe profit. În zonele turistice, așa cum e Brașovul, un aeroport s-ar putea să renteze.

    00
  3. Desenezi frumos. Bravo ! :-D

    00
  4. Problema e că dacă vrei să ajungi la oricare dintre aeroporturile alea, faci zece ore pe șoselele românești. De trenuri nici nu mai vorbim. În afară de București, pierzi avionul dacă nu pleci cu trei zile mai devreme. Apropo, aeroportul din Bacău trăiește pen’ că toată Moldova e în Italia, că altfel ar fi fost închis.

    • Exagerezi un pic in primul rand acolo a fost si cred ca inca este aeroport militar,ar mai fi cursa de bruxelles,londra,madrid.Recent a fost renovat.

      00
    • Intradevar, Brasovul are nevoie de o cale ferata rapida catre un Otopeni marit ca si capacitate (sau macar cu pistele reparate).
      Daca faci 2 ore din Otopeni pana in Brasov cu tren constant la fiecare 45-90 de minute e un tranzit acceptabil si sunt multe orase in Europa unde 60-120 de minute este tranzitul.

      Sunt investitori, mai ales in IT care nici nu considera Brasovul ca o potentiala tinta din lipsa aeroportului. Dar 2 ore cu tren constant este acceptabil, cu oprire in Ploiesti, Sinaia, Predeal, Brasov. Nu sunt riscuri, nu trebuie platit taxi, nu ramai blocat pe DN.

      In cele din urma acest timp ar putea fi scurtat si la 90 de minute cu tot cu opririle de mai sus. Sunt 160 de km, nu 300. Dar astea sunt deja vise pentru vitezele medii din Romania ale CFR.

      00
    • john, trenurile fac 2h pana la Brasov, cred ca ai vrut sa spui 45 de min 1h maxim ca sa fie ok si pan ala OTP nu la gara de nord

      00
    • Da. Într-adevăr e surprinzător ca liniile aeriene aleg să zboare de pe aeroporturile unde merge și lurmează. Bacăul fiind în Moldova se întâmplă în mod curios ca majoritatea celor care merg acolo sa fie moldoveni. Cine s-ar fi gândit?

      00
    • @Americanu: evident că exagerez. Tre’ să mergi pe jos ca să ajungi în zece ore de la Brașov la Tg. Mureș. Dar realitatea e că șoselele patriei nu te ajută, iar cel mai decent aeroport – ca distanță și ca trafic – pentru Brașov rămîne Otopeni. Altfel, aeroportul Bacău e tot un SRL. Dacă s-ar baza doar pe baza militară, ar fi aeroport militar și atît, că ar fi în faliment. Însă toată zona aia, tot ce înseamnă județe precum Brașov, Neamț, Vaslui, e plină (mă rog, goală ar fi corect spus) de oameni care muncesc în Italia. S-or mai fi diversificat între timp, de aia au mai apărut trei curse, dar grosul rămîne Italia.

    • Thanks Captain Obvious!

      Asta a spus si zoso, Brasovul are nevoie de o autostrada sa-l lege rapid de un aeroport decat de un aeroport in sine.

      00
    • Prietene, faci maxim 2h jumatate, hai 3 ca te opresti la un kurtos si sa faci doua poze pe la Oituz, dar Bacau – BV = 3h e d

      00
  5. Nici eu nu prefer aeroport la Brasov, dar eu zbor cu low-cost doar de 1-2 ori pe an. Tg-Mures e inchis de multicel, Sibiu are curse low-cost putintele, Cluj e totusi departe, deci Otopeni e cel ales de multe ori in familie.
    Brasovul cred ca are in jur de 350.000 de locuitori, iar ca judet, peste 500.000…

    00
    • Cu moldoveni cu tot, dar Zoso se referea doar la oameni.

      00
    • da, si daca va fi la brasov in loc de sibiu va avea curse multicele? :) poate doar daca dispare ala de la sibiu. nu spun ca nu ar fi frumos dar.. cine investeste? deja am luat mumu de la ue ca polihotii nostri au bagat doar in buzunarul lor

      00
    • Fara moldoveni ar fi doar 50.000 de oameni. Plus femeile lor (moldovence).

      00
    • Ce e nu se închide :) ăla de la Mureș se renovează.
      Auzi, daca dispare ăla de la Sibiu :))

      Toate estimările sunt de creșteri de număr de pasageri, o sa fie ok și un aeroport la Brașov.
      Daca Ryanair și blue air ies de pe o cursa anul asta nu înseamnă că nu o vor reintroduce la anu.

      00
  6. Eu nu inteleg de ce inchid curse si de ce e nevoie sa fie curse regulate. Cand merge mai slab sa aiba posibilitatea sa aiba curse lunare, cand merge ok sa aiba curse saptamanale sau zilnice. Mi se pare ca ar fi ok sa existe flexibilitate mai mare.

    00
  7. E incredibil, cine a mai vazut aeroport la tara!?

    00
  8. NOU
    #19

    Ca să ajungi la o cursă care pleacă de pe Henri Coandă la 8, trebuie să te scoli pleci din Brașov pe la 3.30. dacă mai o legătură care sa te ducă peste ocean faci cam 18 ore. Dacă ai pleca direct din Brașov+legătura ar dura mai puțin

    00
    • Și acum imaginați-vă o autostradă Brașov – Sibiu, deci 1h până la aeroportul din Sibiu, de unde ai 3 zboruri/zi spre München, iar de acolo conexiuni pentru toate gusturile.

      Nu, n-am uitat de A3 BV – TGM – CJ și A3 BV – Ploiești, însă am expus potențialul câștig maxim cu investiții minime.

      00
    • corect. dar poți dormi in autobuz sau in avion. eu așa fac.

    • Pai așa ar trebui aeroport lângă fiecare bloc, să poată dormi toată lumea până la 7:30 când au zbor la 8, nu?

      00
    • NOU
      #23

      Da, dar îți bulesti programul cu fusul orar :) in avion nu pot dormi. Ultima dată am avut 30 de ore de nesomn la întoarcerea de la cooperativa de peste ocean. Cu plecarea seara de acolo să ajungi dimineață în Europa. Și în ziua plecării ajunsesem și la muncă :)))

      00
    • Prin natura meseriei unii dintre noi au treaba cu avionul lunar; ce fain ar fi sa nu mai trebuiasca sa frec DN1, am ajuns sa cunosc fiecare piatra.

      Cat despre dormitul in avion cre’ ca glumesti. In autocaruta nici atat, ca fiecare sofer se crede Shumi; scopul lui in viata e ‘sa le arate el alorlalti ce tare e el’, nu sa te duca confortabil pana la aeroport. Si chiar de n-ar fi asa, se mai gatuie nitzel traficul la Busteni si deja incepi sa simti fiori reci ca poti pierde avionul.

      Ca sa nu mai zic de imbulzeala din Otopeni.

      00
    • poate circul eu prea rar, dar dorm ca un bosulean in autobuz, in avion, in taxi sau pe unde apuc.

    • NOU
      #26

      @Teniescu
      Anul trecut Brașovul a fost al doilea în țară că număr de turiști după București. Sunt multe firme în zonă care își trimit angajații la specializare în vest. Sunt destule motive pt un aeroport la Brașov

      00
    • @Remington Steele: se pare că nu chiar destule. Ai auzit ce chestie fac unii, cică se duc în orașe unde au lucruri de care au nevoie: facultate, mall, aeroport etc. Crezi că e adevărat?

      00
  9. Partea proasta este ca Timisoara nu e la 150 de km de Bucuresti, asa ca pica nasol chestia asta pentru cei din zona respectiva. Din fericire mai e Wizz-ul prin zona, daca nu, incepem sa plecam din Belgrad :D

    • Este Budapesta destul de aproape de unde poti alege sa zbori cam pe unde te taie capul.
      Si desigur exista Lufthansa daca nu vrei sa mergi 3 ore pana la Budapesta. Dar nu toti isi permita sa zboare cu ei.

      00
    • Era vorba de zbor până la București.
      Din Timișoara mai sunt destule alte zboruri, chiar daca Bucureștiul se pare că e buricul pământului și, dacă se anulează un zbor spre el, înseamnă că sunt prea multe aeroporturi in Romania.

      00
  10. pe aceasi idee puteau sa nu faca aeroport la Oradea, ca este Cluj, Debrecen, Timisoara. Dar cursele din Oradea au in jur de 90% rata de ocupatie a avioanelor.

    00
  11. Argumentul tau ar fi fost valid daca ar fi plecat companiile din Timisoara fiindca nu aveau clienti, nu fiindca s-ah certat cu autoritatiile din airport. E o diferenta.

    00
    • Exact, ai dreptate. Eu circul pe ruta Timisoara – Brussels Charleroi in fiecare saptamana. Avionul este ocupat peste 90%, deci nu numarul pasagerilor este problema. Aeroportul din Timisoara este o gaura neagra, vezi povestea Carpatair, Blue Air si acum Ryanair.

      00
    • Exact. Cursa Timisoara – Iasi cei de la Blue Air au anulat-o ca s-au certat cu cei de la aeroportul TM. Ceva e dubios acolo, zic eu: ori cineva e hapsan si cere spaga prea mare, ori se face loc liber pentru o alta companie.

      00
    • Tocmai am fost pe chat cu ei (Ryanair), mi-au anulat doua curse de pe TSR, fiecare cu 5 persoane… Zbor mult (cu low cost si nu numai) dar este singura companie care mi-a f*tut directia la nivelul asta (m-au lovit si cand au anulat anul trecut 40.000 de curse).
      Stiu ca la nivelul lor nu se simt problemele astea, dar la nivel individual e al dracului de enervant. Nu mai poti sa faci nici un plan. Sa le stea in gat!

      00
  12. Vor aeroport langa partie, sa nu mai stea blocati pe dn in weekend.

    00
  13. si eu cred ca ar fi mai util pentru Brasov sa fie un tren direct pana la aeroport la Otopeni, fara schimbat si alte tampenii, cum ar fi normal intr-o tara civilizata, aia ~150km ar putea fi facuti lejer in 2 ore, daca am fi tara civilizata hai o ora.

    00
    • da, o linie rapidă. un stop la sinaia. un stop la ploiești. unul la otopeni.

    • O sârmă rapidă, vrei să zici :)

      00
    • Moshule, mai degraba se construieste aeroport la Brasov decat sa faca miticii o linie de tren rapida, sau autostrada BV – Buc! :P

      Personal as prefera autostrada catre Sibiu, si in rest chiar nu ma mai intereseaza. Din punctul meu de vedere Bucurestiul ar inceta sa mai existe.

      00
    • NOU
      #45

      @hash tu realizezi ca o buna parte din bucurestenii pe care tu ii numesti „mitici” sunt de fapt „expati” din tara, nu? Plus ca nu miticii sunt cei care ar face o astfel de linie de cale ferata…da’ e bine ca tu ai pareri

      00
    • nu e cazul sa te ataci. ‘mitici’ il folosesc ca peiorativ, ca sa-i desemnez pe cei care au in grija baierile pungii alocarii bugetare (ca doar tu, personal, nu poti dispune cum sa ti se cheltuie banii din impozite si taxe !) si care anul asta au alocat, prin orasele din jurul BV, cu nonsalanta, zero lei.

      00
    • Eu as fi multumita cu un tren Brasov – Otopeni pe infrastructura actuala, dar gara din Otopeni sa fie sub aeroport, nu undeva in mijlocul campiei in orasul Otopeni. Vorba lui Vali, dorm bine si pe tren, doar sa ma duca direct la destinatie, sa nu mai fie nevoie sa iau 760-ul din Gara de Nord.

      00
  14. Poate ca e inutil un aeroport in Brasov pentru oameni. In schimb, pentru multele fabrici din jurul brasovului, ar fi mana cereasca. Din Brasov poti livra, in 8 ore (atat cat permite legea pentru un sofer), oriunde in tara, asa ca multe importuri s-ar putea face prin Brasov. Adica platesti un singur om si o singura diurna. Turismul ar fi o chestie secundara.

    00
    • se transportă mărfuri cu avionul?

    • se transporta si cu avionu, probabil e cel mai scump mod….DHL stiu ca are flota pt. asa ceva si probabil numai la distante lungi, peste oceane….altfel nu merita

      00
    • așa știam și eu.

      followup question: ce producem noi ca să transportăm cu avionul?

    • Eu cred ca premisa de la care pornesti este din start gresita. Te intrebi ce se produce in zona ce ar putea fi trimis cu avionul. Pai daca eu as deschide o companie care sa aiba nevoie de transport cu avionul, doar nu o voi infinita intr-un loc unde nu exista aeroport. Tocmai de aia se face mai intai infrastructura si dupa se dezvolta si economia. Nu invers.
      Cat despre impactul indirect al unui aeroport asupra economiei la capitolul 7 din studiul acesta (http://www.intervistas.com/downloads/reports/Economic%20Impact%20of%20European%20Airports%20-%20January%202015.pdf) sunt mai multe detalii.
      Da, autostrazi ar fi si ele foarte utile. Dar avand in vedere ca nici un guvern (de orice culoare politica) nu a ridicat un deget sa faca ceva pentru zona asta, cred ca trebuie sa ne ocupam noi local de dezvoltarea zonei si nu mai putem astepa dupa cai verzi pe pereti (in cazul asta autostrazi). Altfel nu ne vom dezvolta niciodata.

      00
    • @Vali
      1. La partea de importuri, da, se transporta, ca doar nu crezi ca Aliexpress iti trimite marfa cu vaporul.
      2. Produse finite din zona, nu se vor transporta spre exterior, in schimb, subansamble se vor putea aduce mai eficient. Ma uit spre Premium Aerotec, Schaeffler si nu numai

      00
    • Eu am vazut avion DHL pe Otopeni, nu cred ca livra peste ocean. Sau cine stie…

      00
  15. problema e ca astia nu fac pentru Brasov nimic,nu autostrazi,nu aeroport,nu spital regional,nu cai ferate rapide.Nu ca ar face in alta parte.Macar sa se apuce sa faca puscarii sa incapa toti!

    00
  16. Stai linistit. Mai trec vreo 15 ani pana o sa avem aeroport la Brasov. Asta intr-un scenariu optimist. La fel si cu autostrazile.

    00
  17. ce misto ar un metrou care sa uneasca clujul cu aeroportul brasov

    00
  18. NOU
    #60

    Asta e o tampenie. Stii ce greu e sa ajungi la Severin sau la Timisioara cu trenul? Extraordinar de greu. Imposibil chiar daca se prabuseste Balota din cauza precipitatiilor (Balota e un deal amarat pe unde trece singura cale ferata care face legatura dintre Bucuresti si Timisoara – viteza maxima 5km).

    00
  19. Nu e vorba de nici o sustenabilitate. Avioanele merg constant cu 85% incarcare spre si dinspre orice ruta din TM. Problema e ca nu s-au inteles la bani cei de la Ryan cu cei de la aeroport. Ryanair obisnuit sa plateasca maruntis, astia cu aeroportul flamanzi ca orice roman bugetar. Cam asta a fost.

    00
  20. Ungaria are 1 aeroport mare cu, stai sa vezi aici, AUTOSTRAZI! is ca piste de decolare da pentru masini.

    00
  21. Da, tren la Otopeni…in timpul asta eu fac 10 min cu mașina de acasă până la aeroportul din Sibiu .
    Și sunt o groaza de oameni pr lângă Brașov care și-ar dori așa ceva. Pt că pe 30-40 km(și asta fără valea Prahovei și nordul Dâmboviței) in orice direcție fata de Brașov trăiesc 500.000 de oameni (de exemplu și Sf Gheorghe, cu 55000, e la 30km de Brașov).

    00
  22. Eu personal am dus cateva persoane de la Otopeni la Brasov si majoritatea mi-au zis ca simt nevoia unui aeroport in Bv. Cred ca si turismul ar avea de castigat. Dece nu, vad utila si deplasarea la schi, cu avionul, din Bucuresti si apoi un bus pana in Poiana, Sinaia, etc

    00
  23. Anyhoo, te pishi pe el București. Sa se facă la Brașov.

    00
  24. autostrazi….acces rapid la aeroport…bai, voi sunteti nebuni?!?!

    plm..sunt drumurile praf, se merge incet, CFR e la pamant si tot se pleaca masiv din tara….de unde naiba sa plateasca domnu’ Liviu tot daca se face acces rapid la PLECARE?!?!

    00
  25. Vali, nu crede tot ce scrie in presa, Blueair nu cred ca era pe pierdere pe ruta Timisoara-Iasi. Folosesc ruta asta de ceva vreme deja, de mai multe ori pe an si de fiecare data erau incarcate avioanele la 90% din capacitate. Inca ceva. Erau curse zilnice. Zilnice, iti dai seama? Pai daca nu renta, mai avea rost sa fie in fiecare zi cursa? Cauzele sunt altele, iar aici, local, se zvonesc tot felul de lucruri dubioase despre Idolu, directorul PSD-ist al aeroportului Timisoara… Trist.

    00
  26. Da de ce trebuie domle aeropoarte d’astea?Nu-i mai simplu sa le inchiriezi la pasageri niste parasute,faci cu avionul un ocol Bucuresti,Bacau,Brasov,Sacele,Targu Mures,etc. si doar anunti:”urmeaza Fagaras pe stanga si ii intrebi pe melteni,ba tu unde cobori?La Lehliu bo$$.Atunci mai asteapta.Astfel ar scapa calatorii de taxa de aeroport,nu ar mai fi nevoie de piste,s-ar plati doar inchirierea parasutei.Ce e asa de greu? :)

    00
  27. Targu Mures e inchis, si nu se stie cand va fi reparat…

    00
    • La tg mures va fi gata pana cel tarziu in iulie renovarea(aici lucrez)… la bv este pista noua la ghimbav dar fara balizaj si terminal …bani aruncati in vant…la oradea nu statul a facut pe banii lui si bani ue , cj si un comandant de aeroport cu sange in instalatie..acum fac terminal nou pt pasageri si urmeaza si un cargo…

      00
  28. Brașovul și imediata zonă de lângă este un oraș suficient de mare încât să poate susține cu brio măcar câteva zboruri săptămânale spre Londra, Paris, Roma, Bruxelles. Să nu mai spun de vreo conexiune prin Frankfurt sau vreun alt hub.
    Cred că potențialul ar fi de aprox 1M pasageri pe an, ceea ce ar aduce Brașov în top 5 aeroporturi din RO.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.