România eternă

romania-eterna

Ce vedeți în poză? Un cuplu care merge pe o potecă bătătorită, potecă apărută pentru că alte zeci de cupluri au ales să scutească 2 secunde și să nu meargă pe asfalt, ci prin iarbă, că era mai drept.

De asta nu putem avea lucruri frumoase.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

88 comentarii

  1. Era promo la mici și se grăbeau !

    Se mai poate observa că uneori turma e mai numeroasă și chiar dacă aleg calea justă pe asfalt, ajung să meargă ca „văcile” pe lângă.

    00
  2. Eu vad lipsa trotuarului si o trecere de pietoni indreptata tocmai catre poteca respectiva.

    00
  3. pai in cazul asta aia au dreptate. trotuarul a fost pus airea, poteca facuta e oameni e aia corecta.

    00
  4. Nu, Vali. Daca eram intr-o tara civilizata, autoritatile ar fi inteles nevoile oamenilor si ar fi asfaltat poteca aia. Sa ne mai ghidam si dupa nevoile oamenilor, nu numai dupa imaginatia austera a unui planificator urban.

    00
  5. aleile de pamant apar pentru ca proiectantii/arhitectii nu stiu sa isi faca treaba – sa faca aleea exact pe unde merg oamenii astia, nu sa te duca pe la Giurgiu
    in scoala cica ii invata ca trebuie sa lasi parcul neasfaltat, si dupa ce au trecut suficienti oameni pe acolo, sa asfaltezi aleile de pamant ca cea din imagine

    00
  6. Ce-i drept e ca era normal sa faca trotuarul de la bun inceput pe acolo pentru ca din instinct alegi varianta cea mai scurta. Nu iau apararea cuplului, tot timpul in situatii de genul ma duc pe trotuar, dar in sinea mea mi se pare stupid sa ocolesc pe un trotuar prost pus.

    00
  7. Discutabil… mai degraba asfaltarea n-a fost facuta ca sa urmeze fluxul natural de mers al oamenilor. Din cate am inteles prin alte tari chiar asa se procedeaza cand se construiesc parcuri, la inceput nu exista nicio poteca lasand oamenii sa zburde liberi iar apoi se asfalteaza pe acolo pe unde e cel mai batatorit.

    00
  8. numa români.

  9. Ce va mai place mersul prin tarana stramoseasca… Chestia cu parcurile se refera la un hectar de iarba cu diferite obstacole de genul copaci, lac, pietre etc. Acolo e vorba de alei in general serpuite, o retea de alei ce se intrepatrund etc. Aici e un trotuar foarte curat si varianta cu vaca pe camp la pascut. Sa fim seriosi, trotuarul se vede ca e curbat si ajunge pana in dreptul trecerii, nu ca nu e. Pe trotuar ar fi mai lung traseul cu doi metri maximum. Dar praful pe incaltaminte e priceless. Cand ploua tot pe acolo e bine de mers? Sau daca trecerea aia ar costa un euro? Sau sa nu coste, dar in cazul in care te prinde sa fie amenda 500€ tot asa ar mai taia-o vacile? Repet, nu e ca scurtezi 5 minute de mers. Aia ar fi alta discutie, daca sa ocolesti o parcela cat un teren de fotbal sau s-o tai de-a dreptul. E foarte tare poza!

    00
  10. @zoso, jura-te pe motorul masinii tale ca tu in locul lor ai fi inconjurat si ai fi mers pe trotuar :)

    00
  11. Urasc maxim chestia asta,chiar acum o saptamana sau doua,mergeam cu un amic si exact ca in poza puteam sa mai mergem 3 metri sau sa o taiem pe de-a dreptul,amicul a luat-o prin iarba (cata mai era) si a fost foarte revoltat cand i-am facut observatie „da ce ba ce-am facut,am dat in cap?”.
    Inca 2-3 generatii sa ne civilizam,

    00
  12. NOU
    #13

    Cred ca vorbesti in necunostinta de cauza, Vali.

    00
  13. Zoso, aberezi. Intreaba orice arhitect specializat in PUZ-uri.

    00
  14. da bre, numa romani care au dreptate.

    00
  15. NOU
    #16

    Cacat ,cacat ,de 3 ori sictir ; locuiesc in buricul civilizatiei europene si am 6 exemple din alea de la mine la supermarket ( cam 400 metri) – dobitocii au rupt bara in 4 locuri distincte ca sa economiseasca ~ 3 metri de mers.

    00
  16. păi la ce te aștepți dacă scrii în română? taiwanezi? :)

    sunt total de acord cu toți românii de deasupra. și eu aș fi luat-o pe trotuar, că mi se pare de bun simț, dar e si mai de bun simț să se facă o potecă pe acolo

    00
  17. Si crezi ca prin alte parti e altfel?

    00
  18. @emil: in care alte tari ?

    00
  19. Jura-te ca nu ai taiat niciodata o curba pe linie continua pentru trasa ideala. Hai ca deja o dam in patetisme…

    00
  20. NOU
    #21

    https://zoso.ro/sunt-satul-de-serpentine/
    Drumuri drepte pentru masini si strambe pentru pietoni. Uuurmatorul!!!

    00
    • @Mihai_fara_cont: compari 2 tone de metal și fizica adiacentă cu un om de 60-70-80kg. gg noi. mere cu pere și pădurea de copaci.

  21. Nu 2 sa zicem 10, dar e in subconstientul nostru sa facem chestii de genul.
    Si da, recunosc, si eu as fi trecut pe acolo probabil pentru ca mi-as fi spus in sinea mea ca deja spatiul verde e distrus oricum :)

    00
  22. Ce stii tu de „usability”….

    00
  23. NOU
    #25

    E vorba de planificare gresita. La noi nu se fac simulari de crowd control, cum se procedeaza in alte tari. Si chiar daca nu se fac, tot se putea remedia solutia pavand locul pe unde este trafic. Problema este mai complexa decat cele 2 secunde pierdute sau castigate.

    00
  24. La noi lumea este extrem de ocupata, nu-si permite un ocol de cateva secunde pe trotuar. Propun sa se faca trotuar si prin mijlocul giratoriului de acolo, ca-i mai scurt, ce atata mers pe jos pana la trecere?!

    Niste tarani…

    00
  25. Neam de tarani. Adevarul e ca ne place praful si pamantul pe pantof.

    00
  26. NOU
    #28

    Ideea e corecta, exemplul e un pic gresit. Si pe mine ma enerveaza cei care o iau de-a dreptul prin iarba pentru doi pasi in plus dar sunt si situatii in care cei care trebuiau sa puna carare betonata au omis-o.

    00
  27. Exista si solutii

    00
  28. alea 2 secunde seamana cu depasirile tale. pana la urma urmei unde te grabesti in halul ala? :)

    00
  29. NOU
    #31

    Sa-mi bac cariciu, ce comentarii! Ajung sa ma bucur ca nu-s mare blogger sa am si la mine asa ceva, ca mi s-ar coji ficatul mai rau ca de la berea superba si amaruie.
    Am vazut locuri cu cate 7 astfel de cararui facute de tarani, care e solutia, sa fie pusa cate o zana de la primarie si sa indeplineasca nevoia fiecarui cetatean?
    Te mai si conformezi, ca la scoala nu ti-ai facut tu singur programa, pe cand erai cu mucii pana la brau, ai mai ascultat si de reguli.

    mai bine inchide-le naibii comentariile

    00
  30. si eu mergeam pe trotuar… daca era noroi pe poteca.

    00
  31. Daca era acolo un zid ce faceau, dadeau cu capul in el pana scurtau drumul ?
    Pana la teoria cu potecile si nevoile „oamenilor”, mai bine v-ati gandi ce se intampla in Germania intr-o situatie asemanatoare. Ne permitem sa fim niste maimute necivilizate, cu scuza ca suntem romani si ne ofensam cand altii spun despre noi ca suntem mai inapoiati decat Isus.

    00
  32. lol vali.
    asta e un trotuar prost pus. sunt cu milioanele in ro.
    am calatorit super mult si peste tot am dat de chestii d-astea. solutiile erau simple: distruge unde e pus prost, si refa pe unde merge lumea.

    00
  33. offtopic: vreau plusuri pt ca ieri pe A1, de la km 36 m-am asezat pe banda de urgenta si nu am lasat niciun taran sa inainteze p-acolo

    00
  34. NOU
    #36

    Pănă nu se găsește un deștept să o facă, toți înconjoară pe trotuar.
    Acum câțiva ani, după o noapte de ninsoare, fiind primul ce trece prin zăpada proaspătă până la genunchi, am luat-o pe de-a dreptul pentru a nu face mare efort, deși știam cam unde e trotuarul. Toți au luat-o pe urmele mele. A apărut o bătătură de toată frumusețea. Mea culpa. Noroc, că ceva timp în urmă s-a făcut o construcție în zonă și a fost schimbată forma trotuarului.

    00
  35. NOU
    #37

    Ar arata mult mai frumos nu?

    00
  36. Un peisagist stie ca atunci cand priectezi un parc nu asfaltezi aleile ci astepti sa se faca astfel de poteci si apoi asfaltezi. Potecile se fac in general in functie de traseul e care il vor oamenii nu arbitrar

    00
  37. Probabil imaginea-i dintr-o zona in care dominatia otomana a avut ceva ani la dispozitie.
    Pe-acolo sanitizarea unor parti anatomice cu foita de la porumb se-ntampla in sincron cu operetele din Viena…
    Dar sigur curand va fi senzational de bine. Ne va scoate intreg sistemul din Romania bazat predominant pe meritocratie ;)

    00
  38. Sau testeaza noua aplicatie smartphone „Scuratura” :) vedeti imaginea la care m-am gandit dupa ce am vazut postul pe linkul asta:

    00
  39. Se vede ca nu aveti o gandire capitalista:)) pavarea acelei poteci nu ar trebui sa coste mai mult de 100.000€ (oricat s-ar fura). Cele 2 secunde economisite + cei 1,2 milioane de bugetari din Romania ar reprezenta aprox. 167 de programe de 8 ore de munca. Mai pui si salariul minim pe economie=800 lei => 31000€ din care aprox. 12000 se duc la buget. In 10 luni se recupereaza investitia si apoi se trece pe profit. nu mai punem si locurile de munca create odata cu inceperea proiectului de pavare/asfaltare. Sunt de acord ca nu este scuzabil, dar solutii exista;)

    00
  40. Haha, a inceput masina de vot. Multi da’ prosti moncher, multi da’ prosti. Cum spuneam, maimute.
    Oare de respectarea spatiului verde de dragul… spatiului verde, ati auzit ?
    Nu credeti ca, cinci metri patrati de iarba sunt mai importanti decat cinci sute de asfalt ?
    Unde mai pui ca cinci metri de mers pe jos in plus, sunt benefici pentru tensiunea arteriala a cocalarului indopat cu mici.

    00
  41. plin de specialisti in urbanism si crowd control pe tarla. baietii stie, cunoaste si aproba. dork room

  42. Da, pt. ca intr-o tara intreaga la minte pe acolo era asfalt.

    00
  43. In tari civilizate, intai se pune iarba, se fac trecerile de pietoni, fara trotuare. Dupa cateva zile deja se vede pe unde lumea calca si se pune asfaltul. E mai simplu sa te adaptezi decat sa te plangi ca de ce lumea trece pe unde nu a fost gandit bine trotuarul…

    00
  44. E plina Romania de asa ceva …

    00
  45. @arhi, nu specialistii sunt problema. politicienii, vanghelie si gigeii ca tine

    00
  46. Au facut si ei un sens giratoriu pe trotuat.
    Ce, numai pe strada sa fie?

    00
  47. @Arhi Baietii din Dork room stie ce zice.
    http://www0.cs.ucl.ac.uk/research/equator/papers/Documents2002/Tech_David_Marchal_2002.pdf .

    @Zoso
    „Using a description of space in terms of pavements, pedestrian crossings
    and goals, pedestrians are able to compute their trajectory in real-time concerning the static obstacles. The problem is slightly different with the other
    humans since they are also moving. Besides, in exact computing methods
    such as Feurtey’s 2.3.1, the position and velocity of each agent are assessed
    at each frame to re-compute the optimal trajectory.”
    Instinctele noastre ne fac sa ne comportam asa. E simplu.
    Pe langa asta, nu cred ca imaginea de mai sus are vreo legatura cu tara si cu romanismele si cu faptul ca de-aia suntem unde suntem. Cel putin nu cuplul din imagine e ala vinovat. Aia care sunt unde ti-ai dori si tu si mi-as dori si eu sa fim au afisat cu litere mari, de mai bine de 20 de ani, langa trotuar „VA RUGAM CALCATI PE IARBA!”.

    00
  48. Drumul cel mai bun e cel stiut de tine.

    00
  49. Oare pe la altii cum de nu se „taie pe de-a dreptul” alte carari mai serpuite?

    00
  50. După cum se vede din satelitul de spionaj, poteca era acolo dinainte să crească iarba, nu a făcut decât să se autoîntrețină.

    https://www.google.ro/maps/search/carrefour/@45.630948,25.638422,20z/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m1!1e3?hl=ro&dg=dbrw&newdg=1

    Ceea ce ne spune că o mare parte din nesimțirea gloatei statistice e dată de infrastructură -sentimentul de maidan. Poate nu ar fi apărut acolo potecă peste un gazon bine întreținut, câștigul e de 2 secunde într-adevăr.

    Celelalte zeci de cupluri sunt de fapt un constructor care a băgat în buzunar banii de gazon sau un beneficiar care nu i-a mai plătit. Ce e verde acolo e crescut după ploaie iar pe potecă n-a fost niciodată iarbă.

    Vali are dreptatea lui, vezi la tot pasul tone de nesimțire. Dar tot Vali ar fi putut să găsească zeci de poze care să ilustreze ideea fără să-mi dea mie sentimentul că cineva nu are dreptate pe internet.

    00
  51. Pentru ca cel mai scurt drum intre 2 puncte este o linie dreapta.

    00
  52. Mai lipseste un gardian public dupa coltz sa-i amendeze pt. calcatu ierbii.

    00
  53. Pe camionagiul si evident, pe Arhi, ii invit sa mearga in Coreea de Nord.

    00
  54. bine ca e shushaua dreapta ca aia de pe poteca ai timp sa ocoleasca

    00
  55. Na…din cand in cand mai greseste si Zoso ca e si el OM !!!

    00
  56. Asa cum se vede in poza, iarba e neingrijita de cel putin 1-2 ani. Daca ar fi fost uniforma peste tot, nu cred ca ar mai fi mers pe acolo. Pe de alta parte, la noi e ceva ciudat, placute cu „nu calcati pe iarba” la greu. Pe afara, lumea face picnic pe iarba si o calca fara probleme si nu se supara nimeni pentru ca e ingrijita.

    00
  57. NOU
    #60

    Of, aşa e. Prost obicei! Chiar ieri sau alaltăieri vorbeam despre asta. De regulă, în situaţii din ăstea mă încăpăţânez să merg pe unde era drumul iniţial, deşi nu o dată am stârnit priviri sau reacţii din cauza asta. „Hai mă pe aici, ce ai, eşti nebun, nu mai ocoli!” Dar ca să fiu sincer până la capăt, ăsta e genul ăla de treabă care te face să te simţi mai bine în pielea ta, că eşti mai civilizat decât alţii, vezi doamne. Deci motivele sunt multiple, chiar dacă nu ţin tot timpul de conştient.

    00
  58. @claudiu: pt. ca la panta aia ti-ar iesi micu pe nas daca ai urca-o direct in sus.

    00
  59. Cred ca e pur si simplu un caz de „path of least resistance”. In conditiile in care obiectivul e trecerea de pietoni, e putin aberant sa ocoleasca. Asta e proasta planificare din partea celor care au pus trecerea acolo sau a celor care au gandit spatiul respectiv fara sa ia in calcul ce se va intampla in realitate cu traficul oamenilor. https://en.wikipedia.org/wiki/Path_of_least_resistance

    00
  60. Ba zoso mai date dreq de troll inflamator, a ajuns blogul o mizerie. Cum tragi tu concluzii ca un atotstiutor intotdeuna, romanul tot roman prostul tot prost, zozo tot inflamator.

    Daca ai mai calatori ai invata ca in tarile civilizate aleile se construiesc dupa ce se fac poteci prin iarba.

    00
  61. Sa nu cumva sa indraznesti sa nu mergi pe unde ti se zice sa mergi, Vali!

    00
  62. Anne Marie esti desteapta foc. NOT

    Pentru limba rom-gleza apasati simultam pe 1 si 2.

    Pentru ca viata vazuta din cubical e fun. NOT

    00
  63. Eu observ cât de înverzit și aerisit e Bucureștiul. NOT.

    00
  64. Am două lucruri de menționat: 1 majoritatea răspunsurilor care au fost depunctate erau de acord cu Vali. 2 există un termen în limba română pentru „path of least resistance” – calea minimei rezistențe. Nu țip să fim români cu noroi în tălpi, dar când avem cu ce, să folosim ceea ce avem.

    00
  65. ce da civilizati. Uai tu.

    o analiza sumeriana a pozei da cu minus, pentru ca vine intrebarea rapida: de ce avem poteca pe langa trotuar, inclusiv dupa poteca spre trecerea de pietoni.
    Cel mai probabil acolo a fost facut un trotuar, cu mult timp dupa ce tarlaua era desenata de pietoni.
    Numa ca trotuarul a fost facut pe principiul „noi muncim nu gandim”

    00
  66. In Rm. Valcea i-au rezolvat pe astia care aleg poteciile prin iarba ca scurtatura, au umplut orasul de gardulete. Raman la aceeasi idee pe romani nu ii educi decat cu prin teroare, frica si violenta.

    00
  67. de ex. parcurile din Anglia (englezii nu prea se pricep la parcuri) se amenajeaza dupa ce oamenii care tranziteaza zona au facut deja potecile. Mai intai potecile create in mod natural de nevoile oamenilor, apoi restul detaliilor. E o chestie care tine de instinctele naturale, dar noi suntem civilizati, fuck nature, noi stim mai bine, mergeti pe aici because fuck logic.

    00
  68. @George (39). Mai incearca cu „zona in care dominatia otomana a avut ceva ani la dispozitie”. Poza e facuta la intrarea in Brasov. Ma rog, nu chiar la intrare, dar pe acolo…

    00
  69. Bai „desteptilor”, ala nu e parc !!!
    E o rigola cu un mic spatiu verde. Crapa fierea in voi daca ocoliti trei metri ?

    00
  70. As concluziona ca e trafic mare spre Carrefour !

    00
  71. Vali, am fost generos.

    00
  72. Proiectantul e de vină, pentru că nu a luat în calcul factorul uman (eterna Romanie – cum îi spune Vali). În poza din satelit (52) se vede clar că cineva a făcut o alee conformă cu traiectoriile turmei, apoi s-a plictisit …

    00
  73. BA…da se plicti rau unii ….Pai noi nu avem drumuri, autostrazi, centuri ocolitoare , etc -mergem prin gropi si stam ca prostii la cozi interminabile pe sosele si voua va crapa de un palc de iarba si un trotuar?! Care-i concluzia -mergeti pe trotuar, nu o luati prin Iarba/? WOW -Tare!

    00
  74. deja ai primit 100 de comentarii contra … deci nu ai dreptate, doar pentru ca un cretin care a planificat acel trotuar e un cretin ordinar nu inseamna ca toti trebuie sa mergem asa cum a gandit cretinul trotuarul … tu ai mers pe jos vreodata pe acolo? lasand la o parte ca ocolesti stupid, dar te iau masinile in brate daca nu esti atent, e prost gandit si periculos, trebuia spatiu verde intre masini si pietoni, ca o zona de tampon, sa mustrezi oamenii ca au mai multa minte decat cretinul ce a proiectat acea zona, nu este ceva ok

    00
  75. NOU
    #79

    Vrei să _previi_ pui frumos un garduleț, ca în occident.

    00
  76. NOU
    #80

    Problema e că acel teren e proprietatea „tuturor” și a nimănui.

    00
  77. @dufu. Si pe-acolo intr-adevar nu respira „otomani” autohtoni, ci doar rasati… La ce transhumanta s-a intamplat pe plaiuri romanesti, cred ca-i relativ usor sa vezi o contaminare si in cel mai vestic punct.

    00
  78. @Daniel A. – electrificat, nu?

    00
  79. Se vede clar in poza din satelit ca acolo era carare inainte sa fie iarba. (45.630752,25.638322) Un proiectant decent ar fi facut acolo o alee. In schimb e alee in directia opusa, alee ce da intr-o strada fara trotuar (cel putin asa era la vremea cand a pozat google). Da, asta e Romania, fuck logic.

    00
  80. ce dor imi e de Carrefour Brasov…. :(

    00
  81. Prin alte tari cand se amenajeaza spatii verzi se procedea asa:
    – pus pamant pe toata suprafata
    – insamantat gazon
    – asteptat o perioada (1-2luni)
    – revenit la fata locului si in zona unde nu este iarba, zona CEA MAI batotarita (de ex. pe unde a circulat cel mai des lumea) se apuca sa faca poteci. SMART

    Eu zic ca pur si simplu nu a fost gandita cum trebuie zona pentru pietoni

    p.s. momentan sunt in Germania si pe aici sunt zone identice (de ex. scurtatura spre statia de autobuz)

    00
  82. Vezi ca-i o carare bifurcata. Sa inteleg ca au fost si oameni care au dorit sa treaca pe spatiul verde dar sa ocoleasca, nu sa o taie drept. Desteptule.
    Ai mai scris un articol.

    00
  83. Pe-acolo lucrurile s-ar rezolva dacă s-ar săpa poteca bătătorită și s-ar replanta iarba. Cînd deja poteca e bătătorită e cam greu să îi convingi pe oameni să nu meargă pe ea. E acolo. E imediată soluția, pici de prost dacă mergi pe ea. Așa că normal ar fi ca băieții de la primărie să vină să bage sapa în poteca aia și să replanteze iarba. Eventual să pună și niște bare de-alea să oprească boul care vine de pe trecerea din fața sensului giratoriu.

    00
  84. Nu cred ca te asteptai la comentarii poztive atata timp cat romani trec pe spatiul verde fara sa-i intereseze si tot romani comenteaza pe blogul tau.
    Inteleg ca atunci cand economisesti 5-10 minute taind-o pe „interzis” mai ai o justificare, dar asa cum bine ai remarcat, e vorba de cateva secunde.

    Nu, de ce sa pierdem 10 secunde pretioase din viata – cam pe acelasi principiu vezi/ vad/ vedem depasiri cretine in trafic. Oamenii se grabesc (de cele mai multe ori nejustificat) si isi risca viata lor si a altora (vorbesc de depasiri aici, nu de poza de mai sus) cu nepasare.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube