Cele trei ipostaze ale românului în avion

Ne-am suit în avion, ne-am pus bagajele sus, hai să stăm pe culoar, pentru că mai avem ceva de vorbit cu prietenul de-o viață fix atunci. Ce facem? Încurcăm lumea și ar trebui să stăm naibii jos? Lasă-mă nene în pace, știu eu mai bine

avion-1

Toată lumea și-a luat în avion câte un bagaj mai mare decât norma și acum nu mai avem unde pune bagajul nostru mai mare decât norma. Și, desigur, suntem șocați, pentru că noi credeam că doar noi ne luăm bagaje mari în avion, nu toată lumea.

avion-2

Și, desigur, clasicul “s-a oprit avionul, hai repede în picioare, să nu cumva să ne-o ia cineva în față la coada la pașapoarte”. Și mai amuzant e când idioții ăștia grăbiți se uită urât la ăia care stau liniștiți pe scaune, de parcă ei fac ceva greșit.

avion-3

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

53 comentarii

  1. Parerea mea ca faza cu bagajele este incurajata si de companiile aeriene(low cost) prin:
    1. tarife nesimtite pentru bagajele de cala(uneori costa cat biletul)
    2.nefolosirea acelor suporturi in aeroport care masoara bagajele „de mana”
    3.neglijenta cu care trateaza transportul bagajelor de cala

    00
  2. Peste tot se intampla asa. Nu sunt romanii mai speciali asa cum incerci sa te/ne alinti.

    00
  3. Dar toate astea se sterg cu buretele in momentul aterizarii, însotit de aplauze furtunoase.

    00
  4. Daca o iau la fuga aia de la pasapoarte? La asta te-ai gandit? F***ing retards.

    00
  5. Pe langa bagajele de cala luate in cabina se adauga si pungile de cumparaturi din dutyfree.

    00
  6. Subscriu la ce a spus Sebastian. Aceeasi impresie o aveam si eu fata de romani, dar dupa ce am zburat si in curse fara legatura cu Romania, m-am convins ca nu suntem chiar atat de „speciali”! (cel putin nu in acest caz). Mai mult, am vazut si celebrele aplauze pe o cursa Barcelona-Lisabona :)
    In rest, comportamentul este de condamnat.

    00
  7. Ai uitat-o pe aia cu aplaudatul, e drept, în scădere.

    00
  8. Nu cred ca ai mers intr-un avion plin de turci. Sa vezi cum incepi sa-i apreciezi pe ai nostri

    00
  9. @PHNC
    La companiile low-cost nu cred ca-ti poti rezerva loc (sau sunt doar cateva locuri ce pot fi rezervate) asa ca toti se inghesuie ca berbecii sa prinda loc la geam. In plus, cred ca e o reminiscenta din timpul comunisumului – stam la coada, sa prindem ceva. Ca poate pleaca fara noi, auzi, da din coate, hai ca pierdem trenu’, baga-te, hai, repede, PLEACA TRENU’ BAAA!!

    Si e foarte amuzant sa-i vezi pe berbeci cu o ora inainte de decolare cum se aliniaza frumos si stau in picioare, in timp ce tu stai confortabil pe scaun.

    00
  10. @mihai de cand nu ai mai mers cu avionul sau pe ce rute ai mai vazut tu aplauze? eu ultima oara am aterizat cu aplauze acum 6-7 ani dupa ce trecusem printr-o furtuna de seara care ne-a indemnat pe multi sa ne spunem o rugaciune in gand…

    00
  11. Evita blue-air :)

    00
  12. Daca ar incepe imbarcarea in avion pe zone si cu o pauza de cateva min intre doua zone, fix cat sa-ti lasi bagajul si haina, lucrurile s-ar desfasura civilizat – am avut parte la Londra – LHR – cursa Tarom.
    Cat despre ridicatul imediat dupa aterizare cand inca aeronava face „taxi” catre gate – este o graba prosteasca – oare pasagerul are impresia ca o sa ramana in avion si ca il vor debarca la „urmatoarea” ???
    Aplauze – de ce ne miram ? Am mers cu o cursa Tarom catre Londra in care erau multi englezi si se mirau ca avem comandant o „female” !!! Si da, au aplaudat la aterizare.

    00
  13. Singurul moment in care se justifica ingramadeala la coada ( iesire din avion, pasapoarte, etc) e cand esti in tranzit. Incercat pe propria piele, chiar nu e deloc fun sa pierzi un avion pt cateva minute pe care le-ai fi putut castiga la pasapoarte/security check.

    Altfel, nu inteleg graba la urcarea in avion, cand toata lumea are locuri. Se fac cozi de zeci de oameni care stau in picioare si juma de ora pt nimic.

    00
  14. Mergi intr’un avion plin de chinezi, o experienta de neuitat…ever!

    00
  15. @Ion Iliescu>> E o mica mare diferenta intre 20 de tone cu roti si 300 de tone cu aripi.

    00
  16. @cristi – eu zbor des cu avionul si iti spun ca aplauzele se intampla (majoritatea rutelor implica si un oras din RO) , asa ca nu stiu de cand nu ai mai zburat tu.
    Am fost recent in Mexic si acolo am avut un deja-vu (pe o ruta interna Ciudad-Guadalajara) cand majoritatea au aplaudat febril.
    Fa un experiment : zboara prin Europa si incearca sa aplauzi la aterizare…sa vezi cum 100 de figuri mirate se uita la tine ca la urs …

    00
  17. @vlad – corect.
    Cursa Istanbul – Adana, cu o obscura linie locala Turceasca ( nu Pegasus…ca nu-i obscura), avion plin de turci , dimineata la ora 07:30, mai sau iunie 2013, 90% putzeau a transpiratie… si erau imbracati de parca plecau la polul nord ( geci de piele etc…). Nu va pot descrie in cuvinte ce mi-a fost dat sa indur…

    00
  18. @calul as veni cu o completare.
    Zburat cu Tarom spre Bucuresti de la Viena si retur de mai multe ori pe an (5-6 ori pe an pe segment, deci sa zic de 12 ori pe an dus intors). Niciodata, dar niciodata nu s-a aplaudat. Nu tine de destinatie ci mai degraba de unde vine avionul si ce fel de clienti transporti.

    00
  19. @ Zoso

    Eu fac in fiecare saptamana asa

    Luni Dimineata: Bucuresti Frankfurt (am putea presupune ca e plin de romani)
    Vineri Seara: Frankfurt- Viena (e plin de nemti) Viena- Bucuresti

    Sunt mai multe si mai mari bagajele pe Frankfurt- Viena( se intampla foarte des ca sa numai existe loc in compartimentele de deasupra) decat pe Bucuresti- Frankfurt. Faza cu ridicatul in picioare e la fel si pe cursa Frankfurt- Viena.

    Nu stiu daca e corect ca sa generalizezi daca tu faci 1, 2 zboruril pe an. Da, da bine la trafic si la rating sa spui ca romanii nu sunt educati sunt si necivilizati, sa fii hater

    00
  20. @smy: foarte adevarat ce spui, mie mi s-a intamplat pe ruta Bucuresti-Paris ca toata lumea sa aiba doar bagaje potrivite, loc cat vrei in compartimentele de sus iar in cursa Paris – Stuttgart sa n-ai pe unde calca de papornitze Samsonite (ba unii au mers cu ele in brate tot zborul desi e interzis).

    Aplaudatul la aterizare:
    https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110802112135AAUAStE
    https://www.airliners.net/forum/

    Inainte sa zbor prima data cu avionul, bunica-miu mi-a zis ca in avion se aplauda la aterizare (desi eu nu i-am urmat sfatul niciodata pentru ca nici ceilalti pasageri nu aplaudau). Asta e probabil din vremea cand avionul era pilotat 100% manual si aterizarea lina era o proba de maiestrie (mosul prinsese inclusiv vremea cand pe cursele interne zburau AN2-uri).

    00
  21. Cea mai tampita chestie mi se pare, totusi, cea cu aplaudatul la aterizare. Pilotul nu-si face decat meseria, e ceva normal sa aterizezi in siguranta. Pe aceeasi logica, ar trebui sa-l aplaudam pe soferul de bus de fiecare data cand opreste in statie….

    00
  22. relax, si in alte tari se intampla la fel. inclusiv aplaudatul.

    00
  23. Asta o zice cineva care se grabeste cu 120 la ora pe DN-ul gaurit si plin de biciclisti si carute?!

    00
  24. @alioja Da, intr-adevar, e o mare diferenta: statistic, e mai probabil sa o mierlesti pe sosele decat in aer… Nu confunda perceptia asupra riscului cu riscul in sine.

    00
  25. Să vezi rușii ce simpatici sunt. Eu n-am zburat de prea multe ori, dar la una dintre curse (Amsterdam – Seattle cu Delta) am prins o trupă de ruși, vreo 15-20, bărbați, femei, copii care la coborâre au lăsat în urma lor șosete, pungi goale, pet-uri. Înțeleg pungile sau pet-urile, dar șosete?! WTF!
    A, și pe București-Cluj am fost de 2 ori cu Tarom și n-a aplaudat nici dracul.

    00
  26. Am avut ocazia de a face peste 50 de zboruri (dus intors) in ultimul an si jumatate, ce-i drept numai in Europa.
    – primul punct, diferenta dintre romani si alte natii este ca romanul nu zice nimic, arunca o uitatura rea apoi se plange pe blog/ la prieteni/ lui Allah, oricui iar neamtul/ olandezul asteapta politicos dar la un moment dat iti si atrage atentia
    – al doilea punct: se aplica mai mult pentru companii de linie cu restrictii mai mici decat low-cost care prin definitie au nevoie sa plece cat mai repede si nu vor sa stea dupa asezat bagaje
    – al treilea punct: in afara de romani, am patit-o personal o singura data sa aud aplauze, in Groenlanda cu un turboprop care nu prea avea vizibilitate la aterizare

    00
  27. @alioja – Bun criteriul, ce aplauze or fi fost in naveta Columbia la aterizare, mai ceva ca la finalul unei premiere de blockbuster.

    00
  28. Eram in avionul inspre Barcelona, de-abia aterizase avionul dar inca nu se oprise pe pista, un tip in slapi si bermude se ridica si se duce la usa si-i spune stewardesei ca vrea sa coboare, toti eram wtf ..

    00
  29. @vali petcu: erai in British pe o cursa OTP-LHR. Pe alte zboruri ale BA n-am prea vazut faza 2.
    Faza 1: se rezolva elegant pe unele aeroporturi printr-un sistem de boarding in ordinea descrescatoare a locurilor, in secvente de cate 5.
    Faza 2: tine de disciplina din aeroport si de bunul simt al calatorilor. Cu cat mergi catre tarile cu apa calda, cu atat problema se diminueaza.
    Faza 3: are de-a face cu secolul vitezei.

    00
  30. tot ce ai scris tu mai sus fac si alte popoare, nu numai romanii :) in schimb aplaudatul l-am vazut doar la zboruri f lungi, nu pe 2-3 ore.

    00
  31. Cu titlu de lamurire:

    1. Sunt oameni care au de ajuns repede undeva – transit, tren etc – si pentru care cele 10 minute in plus conteaza sau, ma rog, au ei impresia ca conteza. Mereu cand te grabesti te simti mai bine daca faci ceva, nu daca stai, de unde si ridicatul

    2. De ce as vrea sa intru printre primii, motiv pentru care imi iau priority boarding de fiecare data cand pot? Am sigur loc pentru bagaj.

    3. De ce aplauda unii? Stiu, e greu de inteles pentru toti acesti vajnici Icari moderni, dar sunt unii oameni terifiati de zborul cu avionul si care totusi isi inving spaima si zboara, pentru ca n-au de ales. Ei bine, oamenii astia sunt terminati emotional cand aterizeaza si aplaudatul e un mod de refulare.

    00
  32. Eu zbor de maxim doua ori pe an de vreo 6 ani (niciodata low cost) si aplauze am auzit pentru prima oara in viata mea anul asta pe Blue Air, prima data cand m-am urcat intr-un low cost.

    00
  33. Atunci cand aterizeaza pe o ceata de nu vezi 10 metri in fata sau rateaza primul approach si accelereaza magaoaia, ca pista e la limita, sau aripile fac sus-jos cate 1metru, da merita aplaudat capitanul, pentru ca nu isi face doar treaba, ci o face si bine.
    E interesant cand pe aeroporturile mari, se plimba avionul 10-15 minute pe pista, dupa aterizare si toata lumea sta in picioare, de parca ar putea face rapel din avion.
    Imi place in schimb cand le atrage atentia insotitorilor de bord, celor mai necivilizati, gen: domnul de acolo e valabil si pentru dumneavoastra!

    00
  34. @alioja: da, e o diferenta – statistic alea 20 de tone sunt mai periculoase si mai nesigure.

    00
  35. Celor care privesc aplauzele ca pe-o dovada de necivilizatie : Incetati sa mai fiti complet cretini

    Aplauzele nu arata altceva decat respectul pentru un om care nu numai ca isi face treaba, dar are o responsabilitate mai mare la fiecare zbor decat o sa aveti voi probabil in toata viata.
    Si face asta in urma unei pregatiri lungi si grele, care presupune multe ore de exercitii si studiu impreuna cu niste calitati care trebuiesc mentinute pe toata perioada activitatii . Poate mai multe decat aveti voi.

    Idiotul ala de la mansa e acolo ca sa puteti sa va grabiti voi pe culoar sa va vedeti progeniturile sau sa apucati sa scrieti pe blog.

    Nu, nu e doar un om care face un serviciu si nu poate fi asemanat cum am mai auzit cu soferul de autobuz. Pentru ca autobuzul nu zboara la 10.000 de metri cu 800 de kilometri la ora, nu are de-a face cu fulgere, nu intra in vrie si nu se face praf daca soferul face o greseala cat de mica. Iar soferul ala nu-si pierde niste ani (multi) din viata facand pregatire. E un motiv pentru care comandantii de aeronave se numeau la inceput capitani: ambii impart aceeasi responsabilitate. SI merita respect.

    Pe care fiecare il exprima cum vrea. Cel mai simplu, prin aplauze.

    Da, aplauzele sunt cel mai usor de folosit semn de apreciere publica, pe langa faptul ca, pentru multi reprezinta si o manifestare de usurare pe care si-o permit in urma incordarii zborului. Pentru ca unii, oricat ar zbura, sunt terifiati de asta si abia asteapta aterizarea.
    Aveti o problema cu asta? Nu aplaudati, dar nu va plangeti cand nu vi se pare ca va esta apreciata munca.

    00
  36. Martie 2013, cursa KLM, Schiphol-București și retur: zero aplauze.
    Iulie 2013, cursa Lufthansa, Schiphol-Cluj-Napoca și retur: zero aplauze.
    Ianuarie 2014, cursa WizzAir. Eindhoven-Cluj-Napoca și retur: aplauze furtunoase.

    00
  37. De cand cu accidentul in Apuseni cred ca se aplauda mai abitir la aterizari…

    00
  38. Aia cu aplaudatu e clasica. Si cretina dupa parerea mea.
    De ce plm aplaudati? Ce rol/rost are? Aplaudati pilotul ca si-a facut treaba?
    Cand sunteti la casa la supermarket aplaudati casierita dupa ce va scaneaza rahaturile?
    Cand mergeti la dentitst aplaudati medicul dupa ce v-a pus o plomba?
    fefeseu

    00
  39. Ai uitat de aia care se ridica in picioare la coborare, stau si asteapta si cand se da drumul realizeaza ca trebuie sa-si coboare si bagajele, sa-si imbrace copilul, sa… .

    00
  40. Din zborurile pe care le-am avut pana acum, am observat cateva care nu sunt precizate aici:

    Specifice romanilor

    1. Alergat buluc la imbarcare, nu se sta la coada, desi avem toti niste locuri rezervate pe care ne asezam fiecare, dar na poate pleaca avionul inaintea noastra desi tocmai am intrat pe poarta de imbarcare. Ne doare in cur ca stau deja 3 la coada, ne facem ca nici nu exista aia.
    2. Experti in pilotaj, stie doamna Floarea ca nu trebuia aterizat asa, prea lin a fost trebuia busit avionul de pista sau ca acum a aterizat mai bine mai lin si ca asa trebuia facut si la dus
    3. „Oaaau, veniti repede pe partea dreapta se vad muntii!” si dintr-o data 15-20 de oameni se ridica de pe scaunele lor din randul din stanga sa se aplece spre geamurile randului din dreapta sa pozeze muntii. Ce s-ar intampla daca brusc toti pasagerii avionului s-ar aseza doar pe partea dreapta?
    4. La coborare, soferul autobuzului care ne transporta la bagaje trebuie injurat imediat ca de ce sa asteptam ca prostii sa ia si alti pasageri ai avionului, ar trebui sa ne transporte doar pe noi. „Haide ma nene ca murim aici, porneste odata!”
    5. Hahaiala in avion, vorbit cu copii parca am fi Dumnezeu pe pamant, noi inteleptii lumii iar ei prosti gramada, desi datoria noastra este sa-i invatam anumite lucruri. Eventual mai prinzi cativa cocalari pe care i-am prins intr-un drum spre Munchen cu radio tare, maneleala, facut misto de pasageri sau de echipaj.
    6. Stewardezele romance cu niste besini de zici ca sunt altete regale si ca suparata domne ca trebuie sa-ti dea ea un sandwich sau un pahar cu apa. „Zii ce vrei!”
    7. Aplaudatul e in scadere, totusi inca se mai practida
    8. Desi stewardeza ne zice „bai tine spatarul drept la decolare si aterizare” noi aplecam scaunul sa dormim. Parerea mea (poate gresita) e ca trebuie sa tii scaunul vertical atat ca daca se intampla ceva sa poti sa te ridici imediat cat si sa nu-l impiedici pe celalalt din spate sa iasa la o situatie urgenta. Dar pe noi ne doare-n pendula de ceilalti oricum.

    Specifice cam tuturor nu doar noua romanilor
    1. Deschidem telefoanele inainte de aterizare, si daca se poate nu le inchidem la decolare
    2. Imediat dupa ce a aterizat, inainte de a ajunge la terminal toata lumea in picioare. In cazul in care unul are o legatura mai urgenta sa nu reuseasca sa o prinda
    3. Verificam facebook pana porneste avionul
    4. Sa nu-ti inveti plodul sa nu mai bata in masuta sau sa dea cu picioarele in scaunul din fata, ca doar pe randul din fata nu sta nimeni

    00
  41. ba, mie imi place roscata, poate o gasesc pe fb :))

    00
  42. Din ciclul „m-a făcut mama oltean, emigrant canadian”, o întamplare amuzantă :
    Când am ajuns pe Otopeni – aceeași situație – nici nu s-a oprit avionul că toată lumea în picioare cu mâna pe bagaje blocând culoarul. Chiar și vecinii mei de rând mi-au cerut voie să iasă – eu având scaun lângă culoar, m-am mutat pe scaunlul al doilea, să nu-mi iau o valiză în cap.
    În fine, a început să coboare lumea, s-a făcut loc, mi-am luat și eu catrafusele și am iesit din avion – eram penultima persoană – unde ne așteptau două autobuze.
    Cum românul s-a bulucit la cea mai apropriată usă a autobuzului – ultima usă a celui de-al doilea abtobuz – eu am preferat să mă duc unde nu era mai nimeni, la prima ( și cea mai îndepartată ) ușă a primului autobuz. Bineînțeles că autobuzele au primit semnal de plecare după ce ultima persoană s-a urcat, recte eu.
    Fiind la prima usă a primului autobuz, cine credeți că era primul la pasapoarte ?

    00
  43. @Cristi: In caz de aterizare forțată, fiecare pasager trebuie să își asume poziția îmbrățisată – în engleză the „Brace position”, cu mâinile deasupra capului aplecat peste genunchi sau sprijinind scaunul din față :

    http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/42157000/gif/_42157584_english_channel_750.gif

    În orice caz, mai mult pe pagina wiki : https://en.wikipedia.org/wiki/Brace_position

    00
  44. Am avut o dată un olandez lângă mine de la Amsterdam la KL care a dormit si a basit tot drumul… sigur nu era român!

    00
  45. @Gogosharu, de acord pana la aterizarea fortata. Insa presupunand printr-o minune ca la aterizarea fortata avionul nu exploreaza, oamenii nu mor toti. Automat ar trebui evacuate rapid persoanele din avion pentru ca exista sansa ca avionul sa explodeze pana sa vina pompierii sa dea cu spuma. Acum intrebarea mea e, cum dracu iesi pe culoar daca aia si-a pus scaunul peste tine? Eu sunt mic de statura si cu o greutate normala pentru inaltimea mea, si totusi imi ia ceva sa ies, pentru persoanele mai inalte sau cu o greutate peste limita normala banuiesc ca este putin mai greu iar intr-o situatie de stres devine si mai complicat. La fel din punctul meu de vedere unul din motivele nefolosirii telefonului la aterizare/decolare este ca sa fii atent la ce se intampla primele 3-7 minute. De asemenea cu bagajele puse la picioare si nu sub scaun, te grabesti sa iesi pe culoar si-ti rupi gatul dand peste papornita cucoanei ca la o evacuare nu mai stai sa-ti iei traista cu tine.

    00
  46. Atata vreme cat ai la gat casti Beats nu mai conteaza pe cine incurci….:)

    00
  47. Apropo de aplaudat.. Mie îmi plăcea obiceiul. Nu înțeleg de ce a devenit intre timp ceva rușinos. Poate îmi explica cineva…

    00
  48. Gogosarule, esti primul la pasapoarte daca ai sansa ca usile sa ae deschida tot pe partea ta :)

    00
  49. eu unu sunt pregatit sa trec cu privirea pe cele 3 daca terminam cu aplauzele

    00
  50. @Flo – Ce masina ai si in ce vila stai, nu ne spui ?

    00
  51. @dragos: In caz ca te referi la mine, n-am masina si stau la bloc. Daca era o subtilitate la faptul ca am spus „niciodata low cost”, raspunsul e simplu: tata lucreaza la Tarom si pana anul trecut aveam biletele Sky Team la pret redus. Cum s-a terminat reducerea, banii nu mi-au permis sa iau decat low cost.

    Ca tot am ajuns la snobisme, a mers cineva la business class? Acolo se aplauda?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube