Review-urile la produse: cumpărători și vânzători

Următoarea problemă pe care o va avea eMAG, nu acum, peste vreo doi ani, și pe care ar trebui să o sugrume din fașă, e cea cu review-urile la produse.

Și vă dau două exemple:

Exemplul 1

“S-a rupt”. Nici un alt detaliu care să ajute eventualii cumpărători de bună credință. Genul ăsta de review-uri fac rău produsului. Nu zic că omul care l-a lăsat e rău intenționat, dar lipsa contextului nu face bine.

 

Exemplul 2

Review-uri care bat la ochi.

După povestea cu dulapul metalic, la acel produs au apărut 4 review-uri într-o zi, toate cu numărul maxim de voturi pozitive și toate votate.

 

Cât de plauzibil să fie ca patru cumpărători să lase review-uri în aceeași zi și toate să fie votate maxim? Amazon a avut problema asta și a trebuit să șteargă toate review-urile de acest gen.

Aștept momentul în care vom vedea anunțuri de genul “las review-uri pozitive și asigur voturi”.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

51 comentarii

  1. A aparut un alt curent mult mai periculos : firmele incep sa dea in judecata pe cei care dau reviewuri proaste.
    Exemplu: https://www.cbc.ca/news/business/go-public-online-reviews-lawsuit-backlash-1.4369246

    00
    • NOU
      #2

      excelenta idee! mergand pe linia asta, cei care achizitioneaza un produs si sunt nemultumiti ii vor putea da in judecata pe cei care au lasat review-uri bune. urmatorul pas: raportarile de review-uri, pe sistem facebook: te-au raportat mai multi pentru un review, esti banned si nu mai poti cumpara de la e-mag 30 de zile. si la alde zoso pe blog, la peste 80% thumbs down la un comment, nu mai ascund spiridusii comentariul, ascund direct IP-ul.

      01
  2. Anunt: “las review-uri pozitive și asigur voturi”. Ai asteptat mult? :D
    In alta ordine de idei, ar fi bine sa poata lasa review-uri doar cei care au cumparat produsul si la vreo 2-3 zile dupa ce l-au si testat un pic. Mesajele de genul „Produs bun. Recomand. Felicitari „nume magazin” si „curier” pentru livrarea rapida.” nu sunt review-uri. Libera exprimare, libera exprimare, dar nici bataie de joc.

    00
    • Pai in general review-ul e ceva subiectiv… iar omul e idiot tot in general.

      00
    • Boss vezi ca ai de pregatit o cutie goala pt copii. De ce pierzi timpul pe internet?

      00
    • Ar fi bine ca review-urile sa aiba un nr obligatoriu de cuvinte, altfel nu sunt de ajutor chiar daca provin de la cumparatori verificati. Sunt multe review-uri care contin 2-3 cuvinte, de genul: „imbatabil”, „foarte multumit”, „produs bun”, „la banii astia nu poti astepta mai mut”. Ce utilitate au astfel de review-uri? Daca nu poti scrie macar 5 propozitii, n-are rost sa lasi review.

      00
    • @Rafu: Pentru ca e al meu si-l „pierd” cum vreau sau d’aia! Multumit?

      00
  3. Eu sunt de părere cu review-urile negative sunt un researsch pe care trebuie să îl facă producătorul, nicidecum tu să pierzi timp pentru scris + poze pentru a demnostra că dulapul este prost făcut. În altă ordine, riscul ascesta este foarte mic când cumperi produse de la branduri cunoscute, produse peste media din piaţă a preţului sau te informezi cu maximă atenţie. Acum mai poţi elimina neplăcerile cumpărând direct de la Emag, fără parteneri – cele 30 de zile drept de retur fără comentarii merită 2-5% diferenţa de bani.

    00
    • Ba nu e chiar asa. Cand vezi ca mai multi spun ca fix acelasi lucru se strica la un produs, e de luat in considerare daca mai vrei sa dai banii pe el, sau nu. Pana face producatorul research, alti prosti cumpara si se trezesc cu banii dati degeaba.

      De exemplu, cand cautam cuptorul electric cu functie de autocuratare, printre review-urile retardate de la un anumit produs, erau si alea unde se plangeau oamenii ca le-a crapat geamul cuptorului, sau, ca sistemul de autocuratare e cam slab, sau ca incep sa o ia razna comenzile cuptorului. Review-uri scrise de useri, la intervale mari de timp. Evident ca, tu, ca client, eviti sa mai cumperi, iar producatorul, vede ca produsul X nu se mai vinde, asa ca se uita sa vada de ce.

      00
  4. Întrebare: tu ce zici, sunt review-uri scrise de unii care se plictisesc? De angajații partenerilor din Marketplace? Sunt review-uri scrise de oamenii de la eMAG? Pe cine ajută niște review-uri fake pozitive?

    00
  5. Acum, depinde. E ca orice informatie de pe net. O iei de buna, sau o selectezi si alegi ce ti se potriveste si intelegi ce vrei. Eu deja mi-am format ochiul si stiu daca pot sa am incredere intr-o recenzie, sau nu.

    Dar, ai dreptate, Emag ar trebui sa le verifice mai bine, pentru ca, am gasit si reclame, cand cautam hota. Un nene lauda o hota si isi prezenta serviciile, pentru cei care au nevoie de cineva, sa le-o monteze. https://www.emag.ro/hota-incorporabila-telescopica-gorenje-putere-de-absorbtie-390-mc-h-2-motoare-60-cm-inox-df-6116e/pd/EQSN7BBBM/?X-Search-Id=48586691fab18c9a4088&X-Product-Id=12868427&X-Search-Page=1&X-Search-Position=1&X-Search-Action=view (uite aici). Da, da detalii multe si review-ul e util, dar totusi, isi face reclama.

    Eu nu am ce sa reprosez review-urilor de la Emag. Da, unele sunt cretine, dar, datorita review-urilor (alea detaliate, evident), mi-am cumparat un fier de calcat care nu mi-a facut probleme de mai bine de 3 ani (de exemplu), robotul de bucatarie (pe care, tot de 3 ani il am si inca face treaba), aparatul de gatit la aburi.. practic, cam tot ce e electrocasnic, e luat pe baza de review.

    Asa mi-am ales si TOATE electrocasnicele mari pe care le-am comandat de Black Friday (masina de spalat vase, masina de spalat rufe cu uscator) . In afara de frigider si setul de cuptor cu plita. Frigiderul l-am ales, ca ne-a placut noua, inca de cand l-am vazut in format fizic, intr-un Altex, iar cuptorul avea doar 1 review, care nu zicea mare lucru, dar restul cuptoarelor, care sunt aproape la fel (de la Hansa), au toate review-uri foarte bune, asa ca, acum o sa vedem cum se comporta.

    Pe mine ma scot din minti urmatoarele fraze. cand citesc cuvintele respective, din start, review-ul nu mai are nicio valoare, daca le vad prin preajma. Cu mici exceptii, daca review- ul este detaliat si contine informatii utile.
    – „Recomand cu incredere”
    -” Este foarte calitativ”

    PS: Si eu contribui cu review-uri, la fiecare produs pe care il cumpar si incerc sa inserez detalii despre experienta cu produsul (de ce parerea mea e buna, sau de ce e proasta), in caz ca altcineva are nevoie. Sfatuiesc pe toata lumea sa faca la fel.

    E mai naspa cand apar produse noi si n-au niciun review. Le cam iei la „ghici”.

    00
  6. NOU
    #15

    Boss, la reviewul tau de ce nu apare „Achizitie verificata” ?

    Btw, tu ai pretentia ca toti analfabetii sa invete sa se exprime in mod inteligibil ? eventual si scurt si la obiect

    00
  7. Să nu uităm de partenerii care nu aprobă comentariile negative 😉

    00
  8. exemplul 1: pai trebuie sa si stii sa remorchezi pe cineva, nu tragi ca dumbo in socuri pentru ca aia se intampla, se rupe funia ca sa nu rupi altceva. am rupt si eu una pentru ca ala din spate a venit prea aproape si a calcat cu roata pe funie si eu am tras pana s-a rupt. #faraexperienta.

    00
  9. Si Amazon mai are belele dinastea si n-a gasit o solutie permanenta la ele. Sunt o gramada de produse pe la noi, mai ales alea de supermarket, unde exista review-uri negative pentru c-a intarziat curierul sau ca termenul de expirare e mai mic de X luni. Vazusem chestia asta la Coca Cola ce era vanduta la oferta, gen 50% din pretul de pe raft de la supermarket si cineva a lasat review 1 stea pentru ca mai avea 2 luni pana sa expire…

    00
  10. Pe alicaexpress nu poti lasa review pana nu cumperi produsul, daca lasi 5 stele si review cu poze iti mai da si noodles cate un gift, sa mai invete emagul de la orezari :).

    00
  11. @emag @afiliatiemag las review-uri utile si pozitive dupa caz contra cost sau contra produselor trimise, trimise de pe calculatoare diferite,dati diferite etc… ca la carte!!

    00
  12. Mega-boss, pe fiverr.com cumperi câte review-uri vrei tu, pe ce site-uri vrei tu, de pe orice tip de device, cu ce IP-uri de țară vrea mușchiulețul tău. ‘Eftin!

    00
  13. Recenziile pozitive le vezi pe Youtube sau le citesti pe bloguri insa recenziile negative contin informatile utile, alea pe care nu le gasesti in specificatii.

    Dupa experienta Reno, in momentul in care un produs are un numar considerabil de recenzii negative spun pas.

    Moral ar fi sa nu iti existe posibilitatea de a lasa un review fara a fi intrat in posesia produsului (la multe magazine o comanda anulata rezulta in achizitie verificata). Dar na, e bine pentru SEO sa faci continut pe spatele utilizatorilor.

    00
  14. si review’urile la misto deja sunt ca si glumele obosite. a fost amuzant din prima, din a doua, dar cand sunt 200 de reviewuri si toate sunt la misto, parca isi pierd farmecul(vedeti bradu minune sau TVu ce costa cat o casa)

    00
  15. Apar reviewuri cu 1 – 2 cuvinte pentru ca cacatul ala de popup sa lasi review deranjeaza pe utilizatori si de aia lasa „ceva” ca sa nu mai apara popul…

    00
  16. Am mai vazut unul care dadea nota mica unui telefon, cica „mi-a cazut numai de 5 ori si i s-a spart deja jumatate de ecran”.

    00
  17. Am observat asta de mult la eMag, dar doar la produsele din Marketplace. Pentru ca eMag cu siguranta nu pune angajatii sa scrie reviewuri fictive, dar partenerii din marketplace nu au nici-o problema cu chestia asta. Am si facut o sesizare catre eMag acum vreun an, cautam un transformator de 12v sau ceva de genu si era unu care avea 4 reviewuri de 5 stele de la George, Ion, Cosmin, Alex. Toate reviewuri din 3 cuvinte cu „recomand, f bun, merge bine”. M-a sunat cineva de la eMag si parea bulversat ca ar face cineva asa ceva, zicea ca putem contacta sellerul daca am nevoie de mai multe detalii tehnice, ca putem studia produsul, se facea ca ploua ca eu facusem sesizare pentru reviewuri evident false de fapt, nu ca aveam o problema cu produsul.

    00
  18. am lucrat la un producator cunoscut care platea o agentie sa scrie review-uri pozitive

    00
  19. Da, review-urile ale cu „s-a rupt, s-a spart, e foarte bun, recomand” sunt niste mizerii si ar trebui eliminate, parerea mea.

    Ca o observatie personala cumva legata de subiect. Prin vara, cand am cautat restaurante mai bune pe o insula greceasca pe tripadvisor: cele mai bune review-uri erau alea de 3-4 stele (din 5). Cei de 5 stele erau entuziasmati la modul cam retard de vacanta, peisaje si de clima si orice mancare era fabuloasa (bonus, multi englezi la care oricum bautura e temelie, mancarea e fudulie). Cei cu o stea erau aia de le pute orice chestie pe lumea asta si orice chelner din lumea asta le aduce mancarea rece, dupa ce a scuipat de 3 ori in ea.

    De abia aia de mijloc puneau acolo bune si rele si aveai o imagine mai buna despre ce o sa gasesti.

    00
  20. eu vand produse in marketplace si am primit un review negativ de la cineva si nu i-am gasit numele in baza de date

    00
  21. la produsele testate de mine, daca citesc review-urile – ma minunez

    ex. la un mouse care este o mare mizerie, vandut la suprapret (45ron) si redus la „jumate” de BF (43 ron de la „90”) comentariile sunt extrem de bune. este atat de laudat acolo ca e super, cel mai bun, incredibil in CS, etc incat zici ca bate mouse de 500 ron ( peste 30 review-uri pozitive). va ganditi ca am primit eu o trompeta de mouse – nope, a mai cumparat un prieten si se misca fix la fel, dar sa revenim.. mouse-ul ala are un nume care contine „laser” el fiind un mouse cat se poate de optic. distractia vine acum – la comentarii peste 30% fac mentiunea „mouse laser, recomand” „super precizie – laser” sau „au gresia aia la specificatii, nu e optic – e laser”. mouse-ul ala sare pe dpi mai mare de 800 de nu poti sa apesi un X pe o rezolutie de 1920 *1080 pe un monitor de 24”. efectic tzopaie stanga dreapta pe orice suprafata, inclusiv pe pad-ul lor „de gaming”.

    similar la alte produse citesc astfel de aberatii, eu cred ca e super greu sa gasesti pe cineva competent care sa emita o parere despre un produs. gigel de la coada vacii cand pune mana pe o chinezarie – spune instant ca este un OZN

    00
  22. Vali, cum ii zice la extensia de urmarire preturi la magazinele online? Stiu ca am citit mai demult asa ceva la tine. Tu folosesti asa ceva?

    00
    • pricy. nu o folosesc, eu folosesc wishlistul. adaug acolo ce vreau să cumpăr și văd cum evoluează prețurile în timp.

  23. Alta caz idiot. Aveau pre site precomanda la Xbox One X. Consola s-a lansat acum 2 saptamani, dar pe site avea deja review de 1 stea, din august: „Mai bine iei calculator, consola nu face 4k pixeli, mareste imaginea, si are grafici mici, si deabia prinde 30\60 fps, si este diferenta sesizabila”.

    00
  24. Referitor la Emag , in urma primirii unui produs de la o firma cu care colaboreaza , review-ul meu a fost catalogat astfel : „Recent ai scris un review la produsul de mai jos.
    Din păcate, review-ul tău nu respectă regulile de publicare și a fost inactivat.
    Motivul : sesizare” . In schimb , am fost contactat de firma de la care am comandat si mi s-au returnat banii . Am impresia ca recenziile negative nu sunt luate deloc in considerare de catre emag , motivele fiind evidente .

    00
  25. TP-Link WR1043ND este alt produs la care eMAG face UN MARE BLAT cu review-urile în complicitate cu producătorul. Ca router mid-entry level produsul e ok-ish, dar ca practică comercială, e durere de cap.

    Aici eMAG amestecă review-uri pentru produse diferite (versiuni hardware), cu procesoare și chipseturi radio cu performanțe și antene cu câștiguri diferite, dar la care producătorul reciclează același nume de bază al modelului și când scoate o ediție nouă doar incrementează versiunea.

    Asta este ca și cum eMAG ar vinde Dacii: eMAG are pe site la vânzare un produs generic numit „Dacia Compactă” și de fapt vinde sub aceeași etichetă și a adunat acolo la grămadă review-uri pentru Dacia 1100, Dacia 1300, Dacia 1310, Dacia 1320, Dacia 1325, Dacia Lăstun și Dacia Logan.

    Sau ca și cum ar vinde doar un produs denumit generic „iPhone de șmecheri” și la el ar amesteca la grămadă toate review-urile publicate vreodată pentru toate telefoanele iPhone, inclusiv alea de acum 10 ani.

    https://www.emag.ro/router-wireless-n-450-mbps-gigabit-tp-link-tl-wr1043nd/pd/ER2Z2BBBM/

    cine se pricepe cât de cât la routere își dă seama imediat că modelul curent de router WR1043ND aflat la vânzare nu avea cum să existe acum ȘAPTE ANI, în 2010, de când am găsit cel mai vechi review pe site la ei … și sunt 800+ de review-uri, pentru produse și modele hardware diferite, toate aruncate la grămadă în aceeași oală generală.

    modelul curent este hardware v4, cu FCC approval date: 04 March 2016 (da, 2016 = not a typo!)
    CPU: Qualcomm Atheros QCA9563 (750 MHz)
    FLASH: 16 MiB
    RAM: 64 MiB
    WI1 chip1: Qualcomm Atheros QCA9563
    WI1 MIMO config: 3×3:3
    ETH chip1: Qualcomm Atheros QCA9563
    Switch: Qualcomm Atheros QCA8337N

    în 2010 specificațiile hardware erau altele, WR1043ND v1 era un produs total diferit față de există azi la vânzare:
    FCC approval date: 04 February 2010
    CPU: Atheros AR9132 (400 MHz)
    FLASH: 8 MiB
    RAM: 32 MiB
    WI1 chip1: Atheros AR9132
    WI1 chip2: Atheros AR9103
    WI1 MIMO config: 3×3:2
    ETH chip1: Atheros AR9132
    Switch: Realtek RTL8366RB

    WR1043ND v2: FCC approval date: 31 December 2013 => v2 a intrat pe piață în 2014
    WR1043ND v3: FCC approval date: 11 June 2015

    00
    • P.S. dacă sortați cronologic review-urile și le eliminați pe alea mai vechi de aprox august-septembrie 2016 când a intrat la vânzare v4, nu cred că ar aduna o medie mai mare de 2, cel mult 3 stele din 5. V4 este o dezamăgire pentru mulți.

      00
  26. Eu sunt mai carcotas din fire si caut mai intai parerile negative. Pt ca se intampla sa inteleg mai multe despre un produs dintr-o plangere argumentata decat din comentarii efectuate la 5 minute dupa intrarea in posesie unde zice ce bine era ambalat produsul si ce rapid a fost curierul. Plm cutia o pun pe sifonier si curierul il injur data viitoare cand intarzie 5 zile cu livrarea. Si poate nu e vina lui. Dar asa sunt eu.:)

    00
  27. Dacă ți-aș da un review slab sau chiar prost, mi-ai purta pică sau m-ai ignora ?! Bineînțeles că multe sunt făcute deopotrivă de proști și puși, ambii sunt în definiție proști.

    00
  28. Review neacceptat pe Amazon …

    Came directly broken

    I bought this for my father, he had the previous yellow model, and that lasted for many many years, also was very solid and never failed, actually it was some electrical problem with the switch for left right that failed, but not the actual rotor or motor .
    Well, the new one came directly broken !
    My father told me it was making a strange grinding noise when new, and after some short time it stopped working .
    So he dissasembled it and saw that the internal plastic spiral was broken, also by comparing the internal parts with the older one, this new one has much smaller and weaker rotor, plastic parts, brushes etc so I guess it is either a fake or it is made much cheaper ,
    Of course I can not return it, so just some lost money from my side .

    00
  29. cele mai tari comentarii (review-uri) la un produs de pe EMAG le-am citit aici: https://www.emag.ro/set-toate-icoanele-de-care-are-nevoie-o-biserica-82-de-icoane-icoane-individuale/pd/DQX30DBBM/ scuze daca nu am voie cu link

    00
  30. NOU
    #49

    Deci io de curand mi-am luat un xiaomi, un redmi 4A, mai exact. Pentru ca e asa un hyps cu firma asta si-am zis hai sa vad si io. Si intr-o dimineata intrand pe site-ul dughenei respective, observ ca sunt invitat sa-mi spun parerea. Nici prin cap nu-mi trecea mie sa fac un review. Da am zis de ce nu? Ceea ce am si facut, intr-o maniera laborioasa, dar subiectiva, evident, pentru ca pe lumea asta totul e personal. 3 stele doar, telefon decent, pret bunicel, nimic obscen in review, dar doar 3 stele. Eh…acel review e in pending si acum dupa 10 zile, chiar si dupa un email la suport anuntandu-i ca pentru smekeria asta io nu mai cumpar de la pcgarbage. Pentru ca totul pe lumea asta e personal. La ei pe site nu am vazut 3 stele, e ilegal, 5 stele pe banda rulanta si cate un 4, mai rar, sa nu li se aplece.

    00
  31. E normal ca emagul sa nu accepte un review negativ la un produs? Eu chiar am cumparat mizeria aia de voucher Tarom si mi-am permis sa le las si review. Nu mai zic ca am cumparat un voucher si am primit trei coduri in mailuri distincte de la tarom :). Asta e review-ul, cu o stea:
    „Epoca de piatra! Vad costul estimativ al calatoriei si apoi sun la call center sa le spun ca am un voucher?:))) Serios? E 2017! Orice amarat de magazin online are o sectiune inainte de efectuarea platii unde se poate introduce un cod de discount. Si dupa ce vad costul estimativ si sun la call center, cum fac plata pentru suma ramasa?: D Asta sunt tare curios. A, si inca una.. Daca acest cost estimativ se modifica pana imi raspunde cineva la call center, la ce pret platesc biletul? Merge pe incredere?:)) Poate un istetel de la TAROM, care sa nu fie angajat pe pile, imi raspunde la intrebari. Multumesc!”

    00
  32. Eu stau si ma gandesc daca le citesc review-urile. Am cumparat de la ei tableta, am folosit-o o ora. Atat a mers. Nu am scapat-o, nu nimic, efectiv imi setam datele personale si logarile in aplicatii, deci nimic suspect, nici macar nu instalasem nimic altceva decat avea deja. Am trimis la reparatie, fiind in garantie, a facut la fel dupa. Acum stau cu ea si cu banii dati, ca la a doua reparatie, depanero te taxeaza. Am scris asta si in review, le-am si spus celor de ma emag, dar se spala pe maini pe banii omului. Deci… eu cred ca nu se citesc decat sporadic aceste review-uri de catre angajati. Si in nici un caz nu se iau in considerare.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube