Nu reușesc să înțeleg motocicliștii

La capătul străzii e un semn mare de tot pe care scrie stop. Strada dă într-un bulevard mai mare, deci logic nu ai prioritate. Și totuși, în fiecare zi, minim 5 motocicliști fac următoarea fază: trec de casa mea, văd că se apropie intersecția cu un drum unde ei nu au prioritate și mai ambalează motorul de câteva ori foarte tare.

Și nu reușesc să înțeleg de ce. Nu e ca și cum nu ajung in intersecție și de aia ambalează. Nu, o fac dintr-un motiv care îmi scapă.

Și mai e ceva. Spuneți-mi că un motociclist nu gândește așa:

Sunt motociclist. Știu că lumea nu prea mă place pentru că, în accepțiunea mea, sunt liber și viteaz și frumos, în accepțiunea lor, conduc ca un descreierat, ce ar fi să le aduc aminte frecvent că exist, turându-mi motorul aiurea prin cartiere rezidențiale.

Păi nu?

fun-machete

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

53 comentarii

  1. Rev-match pentru frana de motor?

    Nu sunt motociclist

    00
    • Asta e cel mai plauzibil raspuns dar e overkill ca poti sa cuplezi ambreiajul si sa franezi si sa retrogradezi cat ai nevoie. Personal mai fac chestia asta in zone unde stiu ca sunt copii de obicei si le mai scapa mingea pe trecere. Turez, ma aud, devin mai alerti (asta nu inseamna ca le-au si aratat parintii cum se procedeaza corect…).

      00
  2. N-ai avut dacie? inainte de intersectii se ambala motorul, sa nu se infunde alimentarea cu benzina si sa-ti moara la stop. o fi ceva similar :D

    00
  3. Nu cred că are legătură cu imaginea de „rebeli” pe care şi-o asumă (unii) motociclişti. E pur şi simplu lipsă de bun simţ, care în ultimul timp tinde să devină majoritară la nivel naţional. Dacă la modă ar fi fost să circuli cu basculanta (să zicem), respectivii şi-ar fi semnalat prezenţa claxonînd cît ar fi putut de des, la orice oră din zi, şi (mai ales) din noapte.

    00
    • NOU
      #7

      #doamneajuta sa nu vina moda sa te dai cu locomotiva

      00
    • De circulat încă nu, dar de parcat basculantele în cartier da. Frate, zici ca-i parc logistic bucureștiul de la o vreme încoace. Nu sunt locuri de parcare? Ei și, hai ca mai parcam câteva camioane…

      00
  4. cam asa e cu orice grup social ai incerca sa definesti de la homosexuali pana la soferii de bmw. o majoritate linistita care nu te deranjeaza cu nimic si o minoritate zgomotoasa si nesuferita care tinde sa fie confundata cu intregul grup.

    00
    • Io cred ca majoritatea linistita se cam ia de 2 baieti care se tin de mana ziua in amiaza mare. Sau majoritatea s-ar lua, dar tot se găsesc destui care chiar se iau. Deci de aia trebuie sa fie zgomotosi si nesuferiti. Cu frumosul (adica ascunsul in casa sau plimbatul noaptea) nu a prea mers, nu?
      Cu motociclistii chiar e altceva. Când tureaza motorul deranjează cu adevărat, nu doar pe cei cu prejudecati anti motociclisti.

      00
    • m: Băieții care se țin de mână nu deranjează, ci doar provoacă repulsie.

      00
  5. cand opresti, ca sa bagi a 1a treci prin punctu mort.
    turezi ca sa nu-ti moara motoru

    si involuntar cand apesi maneta de frana, acceleratia fiind tot acolo pe maner
    daca observi cand cade vreunu sau pune o frana brusca se aude ditamai turarea

    00
    • Pe ce motoare te-ai dat de le murea motoru cand treceai prin punctu mort la relanti? Jawa din ’45? Sau nu te-ai dat pe doua roti veci dar stii tu de la un vecin priceput cum e cu astea?
      Cat despre acceleratie si frana fata, da, sunt la aceeasi mana, dar tre sa ai Parkinson ca sa-ti tremure mainile incat sa turezi motoru ata de tare cand franezi fata.

      00
    • daca faci chestiile astea inseamna ca nu prea stii sa conduci in general si o motocicleta in special.

      ca sa te opresti o scoti in neutru si te opresti… daca o bagi in viteza 1 si incepe sa urle de fapt aveai viteza prea mare si puteai sa o lasi in 2 sau poate chiar 3 si nu se intampla nimic ori cupleaza frumusel si incepe sa joace sub tine daca n-ai ambreiaj d-ala smecher.

      in cazul celui de-al doilea paragraf, e tot asa… nu prea stii sa iti controlezi agregatul.

      iar cand cade cate unul, cresterea aia in turatii nu se datoreaza faptului ca trage de frana ci faptului ca motorul ramane fara sarcina.

      00
    • NOU
      #15

      Nu te supara, dar daca tie da sa-ti moara motorul cand treci din 2 in 1, ai o problema.
      Si daca tragi de gaz cand franezi, iar ai o problema. Vezi ca manetuta aia de frana e reglabila fata de manson.

      In rest, din pacate la noi o mare parte din motociclisti sufera de complexul anumitori chestii prea mici si probabil trasul de gaz amboulea ii face sa se simta mai masculi feroci… alta explicatie nu vad.

      00
    • Tehnica se numeste Heel-and-toe https://en.wikipedia.org/wiki/Heel-and-toe Nu e pentru oricine.

      00
  6. NOU
    #17

    Zoso, dar cutia ta de viteze automata cum face cand vrei sa opresti masina la o intersectie? Nu face rev-match si „ambaleaza” motorul?
    Poate o sa ai norocul sa stai pe geam cand trece un Ferrari sau un Lamborghini pe la tine pe strada, si o sa vezi ca face la fel ca un motor.

    00
    • nu face rev-match. automata se ambaleaza cand ii dai kick-down

      00
    • Fa-ti o programare la service,ai sigur o problema daca tie ti se tureaza motorul cand vrei sa opresti…

      00
    • NOU
      #20

      @Alin, probabil ca nu stii cum functioneaza o cutie de viteze automata, si n-ai vazut niciodata o masina sport care „tine” turele in plaja optima de cuplu cand incetineste.

      00
    • auzi? cate motociclete cu cutie automata stii?

      00
    • NOU
      #22

      @thebblack de secventiale ai auzit?

      00
    • nu, nu cred ca am auzit desi am folosit una timp de mai mult de 10 ani.

      in acelasi timp… „dar cutia ta de viteze automata cum face cand vrei sa opresti masina la o intersectie? Nu face rev-match si “ambaleaza” motorul?”. nu inteleg unde intervin aici cutiile secventiale. iar subiectul era motociclete. intrebarea mea ramane valida si inca fara raspuns.

      00
  7. Ca fost motociclist:
    – multi prosti au citit pe net de „loud pipes save lives” si aplica literal, isi pun pocnitori de tevi neomologate pt street ca sa fie auziti in speranta ca pot conduce ca boii si totusi nu vor avea accident pentru ca restul ii vor vedea/ocoli/ocroti, de-aia si dau spritzuri cand trec printre masini la stop sau la depasiri
    – La fel ca alte situatii, depinde de care parte a pulii te afli. In cazul de fata, depinde daca esti pe motor sau daca esti pe jos, pe motor se modifica perceptia si ti se pare ca esti zmeu cand dai spritzuri, femeile vor fi lesinate, barbatii te invidiaza etc. Mersul pe motocicleta genereaza o cantitate mare de adrenalina chiar daca esti obisnuit cu el, adrenalina in exces modifica perceptia si modul de a gandi.

    Mai sus sunt niste explicatii stupide, o fi fost nevoie la motocicletele din 1900 toamna sa dai gaz ca sa nu se opreasca motorul, acum nu mai e cazul. E doar de „fun”.

    00
  8. Le place cum se aude, asta e tot. Cred ca doar 1% dintre motociclisti tureaza motorul ca sa ii auda altii. Astia sunt huliti si pe forumurile moto. De obicei sunt slapari cu motoare sport la mana a 5-a.

    00
    • Eu te cred, dar sa mor daca inteleg cum 50% din aia 1% stau la mine in cartier sau cum 75% din ceilalti 50% din aia 1% il tranziteaza in fiecare noapte. Eu propun sa lasam procentele nefondate daca nu ne pricepem la ele. Multumesc.

      00
    • Eu propun sa nu le lasam. Now what?

      00
    • Mihai, reciteste ce am scris. Am zis ca 1% tureaza motorul CA SA II AUDA ALTII. Ca sa merg pana la capat, 27% tureaza motorul PENTRU PLACEREA PROPRIE si restul de 72% NU TUREAZA MOTORUL AIUREA.

      S-ar putea sa stai intr-un cartier de motociclisti, ori te muti ori iti iei motor.

      00
    • Spax, da, ai dreptate, am recitit si impreuna cu explicatia ta cred ca suntem cam pe aceeasi lungime de unda. In continuare procentele nefondate ma deranjeaza dar admit ca am comentat pripit. Cat despre mutarea mea datorita celor ce nu au un minim bun simt nu este recomandata. Acelasi lucru il putem propune lui Vali, sa se mute daca nu-i convine si nu e constructiv. Trebuie sa cautam alte variante. Numai bine!

      00
  9. Probabil motociclisti pro-Badea care vor sa tulbure bloggăreala..

    00
  10. Eu zic sa pui un display mare in locul stopului cu clipul daca a auzit de poluarea fonica de la buctrafic.

    00
  11. Am prieteni motocicliști și ei zic că trebuie să accelerezi puțin când schimbi viteza. Deși nu e intuitiv, când te pregătești de oprire trebuie să accelerezi puțin să schimbi în treapta inferioară în timp ce frânezi. Poate la unii asta cu accelerarat puțin nu le iese chiar „puțin”.

    Cred că asta au vrut să zică și Andrei (#1) și Flat (#5).

    00
    • Din cate stiu eu, la cutiile manuale cand vrei sa intri in frana de motor si treci din 2 in 1, intra mai greu si trebuie turata. Nu stiu cum e la moto, dar presupun ca si acolo se aplica regula. Si cand pica in treapta 1 la 40-50 la ora motorul e mai turat, implicit mai zgomotos..

      00
  12. Frână de motor bo$$ pe automată nu poți smecherii de Astea

    00
  13. Poate au probleme cu carburatia, cine stie. Sau cu mansarda.

    Pana mea, eu cand mi-am luat prima mobra, primul lucru facut a fost sa iau o toba mai silentioasa ca cea de pe mobra imi bubuia in cap

    00
  14. Cum se numeste domnisoara din poza care ii da sa manance stuguri domnului Danny Trejo?

    00
  15. PUNE CAMERE BOSS CU MICROFOANE, cand trece motoru pac il dai la politie pt amenda :)) hai fa si tu un bine pentru aproapele tau

    00
  16. Nu este vorba de toti motociclistii. Cei cu educatie nu fac asa ceva, dar tzaranoiul , cocalarul cu categoria A sunt inebuniti sa tureze motorul ca poate se umezeste vreo pitipoanca/tzaranca la auzul acestei minunatii. Procentul de motociclisti civilizati este de cam 20 % , restul…..

    00
  17. doar te saluta in stilul lor

    00
  18. La mine pe stradă e unul mai la deal cu o pârțâitoare de scooter și la fel face deși merge la vale. Cât e strada de lungă e doar în coborâre dar el ambalează într-una până în capătul străzii. Ori e retardat ori imbecil. Am mai auzit scootere și pot spune că îl ambalează la maxim să coboare și nu cred că e normal.
    Dacă aș fi primit un leu pentru fiecare imbecil pe care l-am văzut că se oprea la trecerea de pietoni apoi turau maxim și pleca cu scârț de roți doar ca să arate cât de nervos e că a trebuit să se oprească să acorde prioritate probabil aș fi scris acum de pe un iaht pe undeva.

    00
  19. Ei sunt doar un alt soi de melteni. Se cred liberi

    00
  20. eu cred ca ei stiu unde stai si te saluta cu MOTORUL…Poti sa afli doar intr un singur fel: iesi pe strada si cand vezi ca apare un rocker de peste 120=150kg pe motor Harley si ambaleaza ii faci semn si-l rogi sa ti arate cum face ca vrei si tu sa ti iei motor…

    00
  21. As fi vrut sa spun ca „de cateva ori” poate sa insemne „de cate ori retrogradeaza vitezele” inainte sa opreasca. As fi vrut sa spun ca in frana de motor, in functie de agregat si cuplu turatia poate creste mult si se aude ca si cum ai accelera, mai ales daca esti incepator ( e plin de IT-sti motoristi de ceva ani incoace). As fi vrut sa spun ca unele tobe au din fabrica un zgomot mai dubios, cum sunt Tremignoni de exemplu, nu neaparat dam toti gauri cu surubelnita in finale si scoatem sitele.
    Pe urma mi-am adus aminte ca sunt la Zoso pe site si prin urmare argumentele astea se poate sa nu tina asa ca:
    Moarte conservarilor! Am venit aici sa sacrificam virgine si sa bem bere, Si berea nu e rece inca. Da-v-ar domnu’ fiice pasionate de motociclisti. Ma duc sa ma rog la Azazel si sa curtez o baba.

    00
  22. Sorry, boss, n-am stiut ca te deranjez. :(

    00
  23. sa nu-i uitam si pe ATVisti, cu al lor maieu mulat si ochelari de soare, ambaland in nestire bietele tractoare, cautand cu atat de multa disperare un gram de atentie…

    00
  24. Am un Intruder de 1500. Tobe stock, chiar e silențios. Are 400 de kile, când intru in frână de motor, inerția e mare, benzină multă = rateu in tobe. Si cand zic rateu, zic o puscatura care trezește morții. E normal, motor cu carburatie.

    Prefer sa accelerez oleacă scos la liber, folosind franele, ca sa ard gazul ramas fara sa produc rateu. Poate fi enervant faptul ca trag gazul și se aude motorul oleacă …însa nu se compara cu rateul.

    00
  25. Accelerația pe loc la semafoare, e necesara la motocicletele pe carburatie.

    Treaba i foarte simpla: carburatoarele sunt in partea superioara, deasupra motorului incins. Poti avea relantiul reglat oricat de sus, din cauza caldurii, benzina se evapora si ramai cu amestec sărac, motorul se poate opri. Trebuie sa i dai mai mult gaz pe jiglerele de forta, asta inseamna ca accelerezi. Nu in exces si nu tot timpul, dar trebuie.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.