Retro American Muscle Cars!

Pe 30 și 31 mai are loc, în parcarea București Mall, întâlnirea pasionaților de mașini retro, un eveniment la care mi-aș dori foarte tare să ajung, dar nu sunt sigur că pot.

Peste 100 de automobile vor participa pe 30 și 31 mai la întâlnirea anuală a pasionaților și posesorilor de automobile istorice americane, Retro American Muscle Cars, organizată de Retromobil, Game World și București Mall. La eveniment vor fi prezenți Roxana Ciuhulescu, Vladimir Drăghia, Corina – ea va susține un concert pe 30 mai, începând cu ora 16.00 -, DJ Hara, Rita Mureșanu și Julia Jianu, dar și vedete din sport: cel mai bine cotat luptător de MMA din România, Ion Pascu, cvintuplul campion mondial la skanderberg la ambele brațe, Ion Oncescu, dar și vedete din showbiz.
La Retro American Muscle Cars, participanții vor putea vedea un DeSoto Coupé, un Ford Mustang Fastback 1965, mașina care a apărut în fimul „Gone în 60 Seconds”, un Chevrolet Corvette C1 în valoare de 100.000 euro, un Dodge Challenger, un Chevrolet Impala din 1965, un Pontiac Trans Am și o mașină pompieri din 1927, American LaFrance. Intrarea vizitatorilor este gratuită.

Pagina de Fb a evenimentului este aici. Câteva dintre mașini:

Cum a fost anul trecut puteți vedea în clipul de mai jos:

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

8 comentarii

  1. Faine masini. Din pacate anuntul e scris pentru necunoscatori. In ambele „Gone in 60 seconds” e vorba de modelul 1967 (vezi wikipedia:http://en.wikipedia.org/wiki/Eleanor_(automobile) ). Nu m-ar mira sa participe si hudson hornet-ul din 1953 care a aparut in desenul animat „Cars”!

    00
  2. Mda, păcat că jumătate nu sunt muscle cars. Nu orice zboară se mănâncă și nu orice americană e ”muscle car”. Două Stingray-uri și trei Mustang-uri nu aduc primăvara. Ca să fie ce trebuie, e nevoie de un Charger, de un Road Runner, de vreo ‘Cuda, sigur de un Chevelle, ar fi fain un 442 și poate chiar un GSX sau un Cougar. Ca să nu mai zic de vreo Nova COPO sau alte rafinesuri din ăstea. Nu de alta, dar în anii ’60 și ’70 cam toate mărcile americane au avut câte un muscle car în program (mai puțin Lincoln și Cadillac), până n-a lovit criza de petrol. Evident, sunt și modele mai puțin celebre decât fanteziile mele, dar la fel de legitime. Dar dacă tot faci un event tematizat pe muscle cars, cel puțin să știi ce-i aia, că nu e atât de greu.

    Anonimule, Eleanor aia adevărată, din filmul lui Toby Halicki din ’74 (care are o poveste tare mișto în spate, a propos) și singura mașină de până acum care figurează cu titlul de actor într-un film, dată fiind importanța ei în acțiune, e un Mustang pătrățos de ’71/’73, nicidecum vrăjeala plasticată din remake-ul tristissim al lui Bruckheimer. Aia e Eleanor pentru fanii ”Fast & Furious”, care au auzit și ei de un Mustang și nu știu d-astea.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Eleanor_%28automobile%29

    Filmul integral aici:

    https://www.youtube.com/watch?v=U6eSJs06eCc

    Ahoi,
    Mx

    00
  3. Ma duc eu, iti aduc ceva de acolo? :)))))))))))))

    00
  4. Pe unde locuiesc e plin de amatori de masini vechi. Scot fum de zici ca sint locomotive cu aburi. Si totusi proprietarii sint tare entuziasmati de ele. Sincer sa fiu nu inteleg atractia lor.

    Aici e un video care spune multe:
    https://www.youtube.com/watch?v=C_r5UJrxcck

    00
    • Sorry, Mihai, dar video-ul ăla nu spune nimic nou, în afară de faptul că o mașină nouă e mai sigură decât una veche. Mare brânză. În anii ’50 vremelnici, când a fost proiectat Bel Air-ul ăla nu exista nici măcar PERCEPȚIE despre siguranță. Adică nimeni nici măcar nu se gândea la asta. Important era pragmatismul american deșănțat, era aeronauticii înfloritoare, de unde era inspirat o bună parte din design-ul industriat al vremii, ergo inclusiv mașinile ăstea. Așa era vremea aia, pur și simplu. N-are rost să o blamăm acum, la 6 secole distanță. Aripile au început să se plece către finalul decadei, 1959 fiind socotit apogeul extensiilor fără de sens (Eldo-ul de atunci e rege), dar pe frontul de design și de creativitate s-a dat un război interesant între Bill Mitchell de la GM și Virgil Exner de la Chrysler, ultimul supranumit fiind ”un Boticelli al aripilor”. Famiia Chrysler (Dodge, Plymouth și Chrysler plus Imperial) a fost întotdeauna compania mai ciudată dintre cei trei mari de la Detroit, dar asta a facut-o și cu atât mai interesantă. Sunt multe de povestit aici, mai ales ca impact cultural peste timp.

      Long story short, proprietarii sunt entuziasmați pentru că e vorba de o felie de cultură pe care au asimilat-o și pe care, limpede, o înțeleg. Nu te grăbi să judeci ce nu pricepi.

      Cheers,
      Mx

      00
  5. Anul trecut Hudson Hornet alias Doc a fost prezent.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.