Online: unde greșesc oamenii care fac retargeting

Spicuim dintr-un advertorial de pe capital:

Retargeting.ro, start up local ce foloseste personalizarea site-ului si a newsletterelor pentru optimizarea conversiei, a generat o crestere medie cu 30% a vanzarilor inregistrate de magazinele online care au folosit aplicatia, in ultimele 6 luni.

“Aplicatia foloseste bannere inteligente si personalizeaza newsletterul pentru fiecare utilizator in parte, folosindu-se de istoricul si modul de navigare al acestuia. Cu alte cuvinte, daca eu sunt interesat de pantaloni (ca asta am vizitat ultima oara pe site-ul tau, acum 3 zile) de ce sa imi trimiti newsletter cu camasi? Evident voi raspunde mult mai bine unuia cu pantaloni” adauga Rares Bănescu.

Teoria lor e bună, practica însă e tristă, pentru că algoritmii ăștia sunt de obicei la început. De pildă, acum un an mi-am luat un router de la emag. Eh, ce primesc în newsletterele lor? Tot routere. Algoritmul nu știa că unele categorii de produse se cumpără o dată pe an sau la câțiva ani. Le-am semnalat problema și au rafinat algoritmul.

La fel și cu cămășile și pantalonii. Minima logică spune că, dacă mi-am luat pantaloni, nu mai am nevoie de oferte cu pantaloni, ci cu altceva.

 

target

“retargeting” via shutterstock

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

14 comentarii

  1. asa face si google+fb. eu caut pantaloni pe google si primesc reclame la pantaloni pe fb.

    pana mea. cate perechi cred astia ca-mi iau?

    00
  2. singurul care imi face oferte concrete e gugal.
    de aia am si renuntat la serviciile lui.
    cand ma plimb cu androidul in buzunar si intru absolut aleator la o cofetarie sa iau un ecler, primul mancat in ultimele 3-4 luni, si in urmatoarele 30 de minute primesc in banda de la email o reclama cu luati niste prajituri de la xxx, parca nu e prea ok.

    00
  3. Abia ma intorc din Venetia, multumit ca am gasit cazare misto prin booking.com, si ghici ce oferta gasesc pe mail acum?! Cred ca sunt eu un sarac, de m-am mirat. Probabil majoritatatea clientilor booking.com se duc lunar la Venetia.
    Vroiam sa zic ca se intampla si la case mai mari…

    00
  4. O aplicatie de tip „machine learning” e ceva mai complicata pentru a se vinde „la gramada” tuturor magazinelor.
    De fapt nici amazon nu are ceva atat de avansat pe cat iti doresti.

    De obicei se merge pe asocierea produselor din cos.
    Daca 100 de clienti au cumparat pantaloni si sosete.
    Celui de a-l 101-lea client care cumpara pantaloni, i se va recomanda sosete, nu camasa.

    00
  5. Eu am comandat de pe Amazon 2 accesorii de par pentru viitoare-mi mireasa. Primesc mail de la ei „How do you like your bridal hair accesories”?

    00
  6. Aplicatia nu se baseaza neaparat pe activitatea a 100 de utilizatori.
    E un mix intre activitatea ta 80% si activitatea altora 20%.
    Cum am declarat si in articol, in momentul in care vizitezi 5-6 produse pe un site, ne spui categorie de produse dorita, subcategoria de interes, „range” de pret accesibil tie, brand favorit. Suficiente informatii incat ne putem da seama ce anume iti doresti sa cumperi.
    SINGURA problema este urmatoarea: retargetingul trebuie sa se sfarseasca dupa 2 saptamani sau daca ai facut oricare alta comanda.
    Iar de retargeting.ro m-am apucat dupa ce mi-am luat xbox de la emag iar peste 2 saptmamani mi-au dat xbox la reducere pe mail, in loc sa imi dea jocuri, joystik sau kineckt.

    00
  7. a. si faza a doua:

    cauti rochie de mireasa pe google. toti prietenii tai de pe fb primesc reclame la produse de slabit. gen daca pe tine te intereseaza, sigur intereseaza si pe prietenii tai.

    00
  8. Ideea e ca asta cu afisarea acelorasi tipuri de produse ar trebui sa functioneze pentru cazurile in care ai cautat si nu ai cumparat. O data ce ai cumparat un tip de produs ar trebui sa iesi din lista respectiva de remarketing, eventual sa intri in alta cu „ce au mai cumparat oamenii care au achizionat produsul x”.

    00
  9. Salutare,

    O soluție avansată de targetare/personalizare pentru magazine online, care ține cont inclusiv de produsele cumpărate (pe lângă cele adăugate în coș, vizualizate, bookmark-uite, etc) este oferită de Pleisty (www.pleisty.com).

    Full disclosure: sunt fondator/CEO la Pleisty.

    Merci,
    Cristian

    00
  10. Din research-ul facut, pot spune cu siguranta ca pleisty functioneaza.
    Mai mult, pot spune ca pleisty e motorul nostru de inspiratie, doar ca noi avem o abordare diferita.
    Marius, exact asa functioneaza. Dupa plasarea unei comenzi (nu neaparat pe produsele recomandate de noi) se sterge istoricul id-ului respectiv si se incepe upselling-ul.

    00
  11. Exact, intru pe un site sa vad pretul la un smartphone, pentru un articol. Apoi sa te tii reclame peste tot: cumpara acest smartphone, cumpara alt smartphone -ba chiar „revino pe site” – bai, dar e o idee tampita. Daca nu am cumparat o data nu vreau sa cumpar aia! Daca nu revin, nu vreau sa revin si pace, poti inunda netul de bannere.

    00
  12. Dan, dar daca vrei sa iti cumperi un smartphone, intri, iesi, intri peste o saptamana, il pui la favorite in contul tau, iar apoi primesti un mesaj de genul
    „Dan, ai acest smartphone cu 5% discount daca il cumperi in urmatoarele 24 de ore” asta ti se pare intruziv?
    Sau apreciezi mesajul de genul asta?

    00
  13. retardeting

    00
  14. Vali retargetingul este mult mai folosit atunci cand ti-ai aratat interesul si nu ai cumparat, daca ai cumparat in principiu ar trebui sa fi exclus din campaniile astea.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube