Renault şi angajaţii români

Dilema Renaul e simplă: să investesc 1 miliard în România sau în Maroc? România are avantaje mari de tot în zona asta, dar şi un mare handicap. Muncitori români. Probabil francezii ar vrea uzina în România, la Nagyvarad lângă autostradă, dar cu muncitori marocani.

Ai noştri, ca să fie în ton cu criza, vor să facă un pic de grevă, aşa, de control, ca să le mărească şi lor salariile, nu doar şefilor. Că ei produc ceva ce se vinde, şi e normal ca să ia salarii mai mari, că doar muncesc, nu? Când stăteau degeaba voiau salarii normale, acum s-a schimbat foaia. 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

19 comentarii

  1. In romania cea mai mare problema este infastructura. Daca uzina este la Arad, nu mai este un impediment atat de mare.

    00
  2. Fata de roman toata lumea are obligatii. Cu cat faci munca mai de jos cu atata sunt mai mari obligatile celor de peste tine. Ce daca tu ai doar seralul? Ce daca tu nu il ai nici pe acesta? Eu dau la coasa de dimineata pana seara. Ce conteaza ca managerul bucatii de pamanat se chinuie sa vanda fanul la Polul Nord? Eu muncesc el doar sta!

    00
  3. Piața Dacia din Maroc, Spania și Algeria(poate chiar și Franța este destinație din Maroc) crește, forța de muncă e mai ieftină.
    Nasol e cu transportul din Maroc în Germania.

    Sper totuși să investească în România.. :)

    00
  4. Ideea e ca pe termen lung tot s-or face si autostrazile astea la noi, dar din Maroc nu e nicio speranta la vreo „autostrada” inspre Europa.

    00
  5. @zoso: greva este un lucru normal, chiar si in situatiile de criza….ba mai ales atunci.
    La noi in tara, in perioada de criza, se merge pe ideea „e criza frate..de unde salarii” si atunci e normal sa faci greva…este singurul mod prin care un muncitor isi poate impune punctul de vedere.

    @adrian: maestre, ai prins o idee si o rumegi fara s-o gandesti. Romanul chiar nu face numai munca de jos. Sunt o gramada de companii care au externalizat serviciile din tarile lor catre Romania pentru a economisi bani.
    (si au externalizat si munca de jos si de birou)
    Asta nu inseamna ca trebuie sa le ridici statuie.Adica, frate ai o coloana verticala si da, le dai la cioc cand se intind mai mult decat le este plapuma…

    00
  6. MAROC?? Nu ca as tine eu cu romanii, dar Renault facut IN MAROC?
    Cred ca e doar o duda de-a lor sa le facem mai-mai cand vin incoa: „Coane, au ales totusi Romania, plecaciuni, plecaciuni!”

    Ce mai fac marocanii de felul lor? Cam ce produse marocane folosesc europenii? (in afara de emigranti)

    00
  7. Eu aş face aşa: întrunire cu cei care cred că managerii nu merită salarii mai mari. Luaţi cei mai guralivi 100 şi delegaţi pentru o zi la birouri. Li se dă sarcina zilei de rezolvat, ca de exemplu: s-a mărit TVA cu 5%. Uitaţi aici o listă cu 100 de furnizori, fiecare ia legătura cu câte unul şi-l convinge să nu introducă creşterea de TVA în costul pieselor livrate. La finalul zilei cine a reuşit primeşte salar mărit şi valea înapoi în secţie, cine n-a reuşit îşi face bagajele şi nu mai are ce căuta în firmă.

    Lăsând gluma la o parte, anul trecut când muncitorii făceau grevă pentru salarii mai mari, nu-mi amintesc ca salariile să fii fost mărite şi conducerii. Şi nici muncitorii n-au protestat pentru asta.

    @Gazetar: Nagyvarad = Oradea, deci cam aceaşi lucru ca şi când ar fi Arad.

    @Cristi: Da, pe termen lung se fac. Aşa credeam acum 20 de ani şi cred că la fel vom spune şi peste încă 20 de ani. Ţi se pare că se poate construi un plan de afaceri pe astfel de presupuneri? Ei au nevoie de infrastructură AICI şi ACUM.

    00
    • Eu i-as mari salariul aluia care vede ca, de fapt, pe Renault (ca pe oricare firma, de altfel) nu il intereseaza TVA-ul la achizitia de la furnizori. TVA-ul ii intereseaza doar pe angajati cand merg la cumparaturi.

      00
  8. Muncitorii romani sunt neseriosi daca se poate cate o pauza de tigara, de cafea, pauza de masa mai lunga cu 10-15 minute, inainte de a intra la munca o sticlutza de saniutza sau ce naiba mai beau acum. Ei nu se gandesc ca trebuie sa creasca productivitatea sa aiba salarii mai mari ? E simplu in loc de 200 masini pe zi sa faca 240 si atunci vor avea salariul marit dar ei gandesc ca prima data au nevoie de salariu marit si apoi mai vedem. Romania are probleme mari toti ne pricepem la tot si in acelasi nu suntem in stare sa facem nimic cum trebuie. Fiecare din noi are o cunostinta care e capabila sa iti dea sfaturi de masini, case, fotbal, femei, finante, blog ………Lasati-o mai moale cu grevele si osul la treaba.

    00
  9. Unde ai capatat gandirea asta proletara?!?
    Astea sunt reminiscente comuniste de cara vad ca nu vom scapa vreodata. Trist.

    00
  10. NOU
    #12

    Vorbind din exterior e usor de tras concluzii, dar eu am fost in acea Uzina.

    E o mizerie (fizica) de nedescris.

    Francezii se comporta ca stapanii de sclavi pe plantatie, ritmul de munca este intens, dar se va dubla (cererea e imensa).

    Oricum, mizeria se „datoreaza” firmei… sinducatului care se ocupa de curatenie (contract de 4 mil eur/an)

    Personalul TESA are birourile pe holuri, in cladiri insalubre, dupa ce cu mare pompa Renault a demolat blocul Dacia (era nesigur…).

    00
  11. Cei de la Renault o sa mai faca investitii in Romania exact asa cum au facut cei de la Mercedes. Din cauza lipsei infrastructurii de la noi uzina din Kecskemet e in grafic si in 2012 va iesi primul Mercedes „Made in Hungary”.

    00
  12. NOU
    #14

    @ attilla ideea e cu totul alta. Daca stai sa te uiti in jur o cam intalnesti pe toate gardurile. Pe noi ne doare de foarte putine ori ca noi nu avem si cerem doar cand altii auzim ca o sa aiba mai mult. In rest se tace malc. Daca angajatilor li se pare ca muncesc prea mult si sunt retribuiti sub ceea ce fac ei, trebuiau sa faca gargara mai devreme…

    00
  13. Stai linistit, muncitorii din Maroc sunt cel putin la fel de lenesi ca si cei din Romania. Intreaba persoane care chiar au lucrat acolo.

    00
  14. oricum renault investeste in romania.

    dupa satul lunguletu (google it), se construieste cica cea mai mare pista de testare pentru masinile renault-nissan + in padure, pe bazele fostei cazarmi militare, in buncarele de acolo se va construi un centru de proiectare al renault-nissan. asa ca, e de bine zic eu.

    00
  15. la cati bani s-au investit in romania, stati calmi ca nu pleaca.

    pe de alta parte, ai in vedere ca TOATA firma Dacia produce. Nu numa aia din TESA si nu numa cei din management. Deci, daca toti produc, dece numa sefilor le cresc salariile? Sau cresterile salariale cuvenite numa pupezelor, de care cica e plina firma.

    pe de alta parte, chit ca francii de pacolo nu-s cei mai cei, fara reno, dacia era in faliment.

    00
  16. Nu cred ca pe marocani ii caracterizeaza harnicia. Zic Africa si vad negrii care stau cu mustele pe la gura ca le e lene sa dea cu mana dupa ele. Si vai ce de boli ciudate au ei…sa vina ajutoarele!! d’aaaah!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube