Renault Fluence testdrive

Teoretic, Fluence este urmașul Megane-ului sedan pe care îl posed, Renault alegând să nu mai ofere Megane III în patru variante ca până acum (hatchback, coupe, break și sedan), ci doar în trei, lansând sedan-ul ca un produs de sine stătător, pentru că de ce nu.

Mașina este dezamăgitoare. Portabagajul are o închidere stupidă, fundul e urât, scaunele sunt ieftine, oglinda retrovizoare este mică, cheia este tip briceag. Mi-a plăcut bordul simplu, cutia de viteze cu rapoarte scurte, ținuta de drum.

fluence-1 fluence-2 fluence-3

Ca motorizare, benzinara de 1.6 și 110 CP e bună pentru oraș sau pentru aceia care conduc încet, dar mie mi se pare groaznic de înceată.

Dacă aș avea de ales, fie aș lua Clio, fie aș lua Megane, pentru că Fluence se vrea o corcitură între o mașină foarte ieftină și una decentă, și nu e nici una, nici alta.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

31 comentarii

  1. Ai facut muci saraca masina. Vorba lui @Alex Mihaileanu, te-au bagat in spam astia de la Renault.

    00
  2. Te-ai lins pe bot de alte testdrive-uri Renault :P

    00
  3. Nu inteleg de ce toti vor motoare mari. Nu stiu cum este in cazul tau, dar cei mai multi dintre oameni au 3 drumuri pe an in afara orasului (munte, mare si la soacra). Motor mare=smecher?

    00
    • @Dan Teleleu: eu cred că un motor până in 2.5 nu e mare. am comparat la un moment dat 1.5dci cu 1.9dci, pe mașină asemănătoare (megane, 1,3tone). mi se pare că mașina stă mai bine pe drum, nu sughite când calc accelerația și pot să depășesc mai bine cu 1.9.

  4. Pe tine, bididiu burlac si “agitat” cred ca cel mai bine te prinde un Clio. Si acum intorc capul dupa ele pe strada, preferat culoarea rosu sau galben.

    00
  5. @vali petcu: da, pentru cei care fac drumuri lungi este bun 2.5 la depasiri, dar intr-un oras aglomerat pot sa merg linistit si cu motor de 1.2.

    00
  6. @Alex Mihăileanu: Pai aici este părerea autorului, eu DACĂ merg mai bătrânește poate imi place mașinuța. ”Se lingea” pe bot dacă recomanda un model asemănător de la altă marcă, așa recomandă tot din gama Renault. Probabil Vali este puțin trist că cei de la Renault nu au avut o continuitate cu gama Megane în patru variante, de altfel o mașină chiar foarte bună.

    00
  7. Un Clio RS vrei sa spui :) sa vezi atunci senzatii pe trafictube.

    00
  8. Cutia de viteze cu rapoarte scurte (preponderenta la motoarele pe benzina) are dezavantaje la drum intins insa te “ajuta” putin in oras (in special pe incepatori sau pe cei mai neexperimentati). Nu stiu de ce ti-ar placea asta.

    00
  9. Fluence este o mașină coreeană (Samsung) fabricată în Turcia. O combinație complicată. Ca mașină, e „multă”, cam aceleași dimensiuni ca Laguna. Eu am condus un pic modelul anterior (probabil cu același motor) și în linii mari am cam aceeași opinie: mașină leșinată, vizibilitate proastă (sunt de înălțime medie, montantul B îmi obtura complet vizibilitatea laterală dreapta), scaune incomode. Singurul punct de atracție îl reprezintă dimensiunile generoase, cred că un pic mai mari ca la Octavia, care se vrea concurentul direct, dar la 11.000 de euro varianta de bază mi se pare o alternativă pentru cine cumpără Logan, nu pentru cine are 15.000 de o Octavia.

    00
  10. @Dan Teleleu a comentat: Nu inteleg de ce toti vor motoare mari.

    Merci cu cateva masini cu motoare mari si o sa intelegi.
    P.S. Prin mare ma refer la motoare de 4-5 litri, nu motoare cat “o sticla de cola” (adica 2-2.5l). ;)

    Problema e impozitul, restul cheltuielilor nu sunt mult mai mari. Dar se rezolva si impozitul ala. :))

    00
  11. Pentru ca nu este alceva decat un Samsung SM3 Mk2 cu modificari minore (la calandru, de exemplu) si vandut sub marca Renault.
    http://www.renaultsamsungm.com/vehicles/nsm3/exterior.jsp

    00
  12. Ce ceasuri a la 90 in bordul ala. Sau ei segmentul melancolicilor il vizeaza?

    00
  13. bai ma bag si eu la categoria aia . dar parca n-as lua o masina doar ptr asta. dar as lua o masina cumva in sistem eu+3 prieteni dar cum naibi ca nu se poate, mai ales la asigurare…

    00
  14. 1.9dci cati cai are? Ca oricum cuplu e decent si clar trage mai bine decat benzinara asta.
    1.3tone? Grea rau pentru 110cp

    00
  15. Cuplul motorului e la 4000 rpm. Probabil de aici senzatia ca e inceata pentru ca esti obisnuit sa tii masina in turatii mai joase.
    Pana la urma totul e subiectiv. Ce nu place unuia, place altuia. Ce nu suporta unu, altuia ii e indiferent. Lumea ar trebui sa invete sa ia cu titlu de inventar parerile altora si sa testeze chiar ei lucrurile inainte sa traga concluzii.

    00
  16. pai ai deja 20 de cai in plus. Plus diesel. Logic ca tragea bine.

    00
  17. Am condus si eu una prin Turcia vreo 400 km. In primii 50 de km era sa ma rastorn ( nu mergeam foarte repede, insa stabilitatea lasa de dorit – centru de greutate sus, etc etc etc). Pe urma m-am prins ca tre s-o iau usor…
    Bine ca nu ma grabeam nicaieri …

    00
  18. pai da, ca la o masina in primul rand ma intereseaza cum arata volanul si bordul, pe afara nu conteaza deloc

    PS: mi-e lene sa caut pe google cum arata

    00
  19. Bordul mi se pare ca ofera cam aceleasi functionalitate ca cea intalnita la Golf 4 (butoanele insa sunt mai rotunjite).

    00
  20. da, chria briceag sux, pe langa porcaria aia de cheie de renault care e cat o carte din colectia biblioteca pentru toti, daca ai buzunarul mai mic, o bagi intre fesr

    00
  21. Geretus, te-ai ridicat pe 2 roti? De zici ca erai sa te rastorni. Nu m-am rasturnat eu cu 90 in curba de la podul ciurel, din București, cu un logan model anterior. Hai nu mai exagera ca esti departe de adevar. Nu ti-a placut masina, asta o inteleg. Nici mie, si eu am condus un fluence electric. Pe lângă experienta unui vehicul electric, masina nu merita.

    00
  22. Fluence, desi nu m-am atins de el dar banuiam, pare a se inscrie in tendinta actuala de lacomie a marilor companii din domeniu: vin cu solutii mai ieftine (si in general mai proaste) dar preturile nu le scad. Ba in unele cazuri le si cresc. Ei numesc asta eficientizare. Eu o numesc prosteala pe fata.

    00
  23. NOU
    #27

    Interior ieftin si prost ca la Logan.

    00
  24. Amuzanti romanii care tot spun ca ei rastoarna ba cu Logan ba cu fluence si asta la 60 km/h, cred ca nici o Lada nu se rastoarna la viteza asta. Bordul e ok, schimbatorul ala execrabil e pus pe toate modelele de de mai bine de 10 ani, oribil. De banii astia mai bine iti iei un Logan si aia e, tot aia e. Mie in general mi se pare ca Renaul sau megane, ca sa nu generalizez, e cumparat de cei care au avut Logan si s-au mai ajuns oleaca. Modernizarea fiind 1310-Logan-Megane

    00
  25. Vali in excursia ta prin US te laudai ca ai condus un chevy spark de 0.8 si nu intelegeai de ce americanii au motoare mari si acuma vrei motor de 2.5 in ro ?

    00
    • @dan28: nope, mie imi ajung 2 litri. și nu mă lăudam, povesteam. și era revelion, și era singura disponibilă, deci ușor pe scări cu presupunerile.

  26. @Adrian – erai cu mine in masina si n-am observat? Nu mananc kkt cand spun ceva… spre deosebire de multi alti viteji de p-aici sau de-aiurea… Da, era sa ma rastorn intr-o curba nu foarte stransa… Nu stiu cat aveam , posibil peste 90km, insa nu cu mult. Nu conduc cu ochii la vitezometru, conduc din instinct…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.