Relevanța opiniei vine din experiența personală

Ideea asta se aplică în absolut toate domeniile, dar o explic bine pe nișa auto, că e mai ușor.

Urmăresc câteva bloguri americane despre mașini, Jalopnik fiind cel mai celebru. Acolo scriu tot felul de oameni, de la tipi posh la mecanici la păreriști. Toți au experiența unor mașini trecute prin mâna lor și ceea ce scriu tipii ăștia are la baza asta: ei au produsul, s-au jucat cu el câțiva ani, au schimbat, au testat, au bla bla. Nu au doar mașinile pe care le iau în teste. Au mașinile lor personale. Au nevoile lor diferite. Sunt unii care au câte 3-4 mașini, o camionetă, o mașină de viteză, un SUV și una a nevestei. Oamenii au o multitudine de probleme și întâmplări de pe urma acestor mașini, nu le iau cu plinul făcut, se plimbă 2-3 zile cu ele și apoi le returnează, cum fac jurnaliștii auto. Știu cum e să treci iarna cu ele, știu cât costă un schimb de ulei, știu cât consumă în realitate, și părerile lor reflectă aceste cunoștințe.

Păstrând domeniul, deși, din nou, nu vorbim doar de mașini, ai noștri nu au mașini personale sau au versiunea cea mai ieftină a unui model cumpărat pentru că era rămas pe stoc din generația trecută, dar nu asta contează, spun ei. Nu contează ce am eu, contează ce testez.

Aici eu cred tocmai că da, contează ce ai, pentru că îți poate întări/confirma/infirma părerile și judecățile despre alte produse din aceeași categorie.

Gândiți-vă la speakerii motivaționali, despre care spunem că nu ne pot învăța ceva ce ei nu au experimentat, la politicienii care nu pot aplica niște principii de economie de piață, pentru că ei nu au trecut prin asta, la testerii de telefoane de top care au Nokia 3110.

Iată o opinie relevantă: cele mai bune cărucioare de copii sunt cele cu roțile cât mai mari, pentru că absorb mai bine șocurile. N-ați văzut-o nicăieri, pentru că ați citit numai articole scrise de oameni care n-am experiența din teren.

roti-carut

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

36 comentarii

  1. Vorbesti din experienta personala la carucioarele pt copii, nu?! Adica te-ai plimbat cu unul banuiesc

    00
  2. Ala e un carucior de copil mic.

    Tu precizezi mereu sursele pozelor pe care le iei din alta parte.

    Just connecting the dots :)

    00
  3. De ex. daca Cristi Borcea ar avea blog… sigur ar scrie un articol despre carucioare de copii si inca unu despre family planing & metode anticonceptionale.
    Concluzia este ca uneori te mai iei si dupa testeri, dar cel mai bine e sa te informezi din mai multe surse.

    00
  4. Cel mai bun carucior e ala care intra in liftul de la bloc.

    00
  5. Un barbat adevarat construieste singur caruciorul de copii. Ca tot e bricolajul la moda…

    00
  6. Testarea serioasa, asa cum spuneai si tu, poate dura luni, poate chiar si un an. De aceea orice review publicat la 3 zile dupa lansarea oficiala va fi, cu siguranta, alcatuit din informatii trase din fisa de produs.

    My 2c: cred ca toti review-erii relevanti (din orice domeniu) au pornit la drum din dorinta de a share-ui knowledge dobandit in timp si de a ajuta alti oameni sa ia decizii corecte bazate pe testare serioasa.

    La un moment dat au aparut oamenii care si-au dat seama ca pot face rost de chestii gratuite de la branduri. Si de atunci sintagma „foarte bun” nu iarta nici un review. Ceea ce a scazut credbilitatea per total asupra termenului de review.

    Pe termen lung cred ca pasiunea sta in picioare. Si asta mi se pare imposibil de fake-uit. Cei care o fac cu adevarat din pasiune, chiar daca nu sunt cei mai mari experti, vor ramane cei mai credibili.

    00
    • Ai dreptate în cele ce spui, de asta eu, cînd ”prospectez” o chestie la care nu mă pricep, iau în seamă mai ales review-urile negative. Rareori există ceva despre care se scrie numai de bine, dar măcar pot alege între dezavantaje.

      00
  7. ” Oamenii au o multitudine de probleme și întâmplări de pe urma acestor mașini, nu le iau cu plinul făcut, se plimbă 2-3 zile cu ele și apoi le returnează, cum fac jurnaliștii auto. Știu cum e să treci iarna cu ele, știu cât costă un schimb de ulei, știu cât consumă în realitate, și părerile lor reflectă aceste cunoștințe.”

    De aceea consider ca relevanta majoritatii review-urilor „personale” este invers proportionala cu pretul produsului testat.

    N-am nimic cu optiunile si stilul de viata personale ale unui om, dar pana mea, majoritatea blogerilor „la moda” testeaza chestii despre care nu au habar, si nu ma refer exclusiv la nivelul tehnologic.

    Pe unii ii cunosc de destul de mult timp si destul de bine ca sa imi dau seama ca:
    1. N-au trait destul dpdv fizic incat sa aiba o relevanta pe anumite subiecte pe care le abordeaza lejer.
    2. Nu au o educatie pe subiect – care sa treaca de nivelul unei brosuri, sau al unui comunicat de presa.

    Niste exemple random de chestii combinate de la mai multi „revieweri”, ca sa nu aratam cu degetul direct.
    1. Eu o ard pe bicicleta si metrou toata viata mea (nimic gresit in asta, luata separat). Ocazional in Taxi si mai nou Uber.
    2. Sustin public un stil de viata minimalist, sanatos, eco, „less is more”, „nu am ce face cu produse scumpe”, „eu nu sunt un om al luxului, nu ma defineste materialul” si alte chestii de gen
    3. Imaginea mea este de „valoarea mea nu e data de haine, ma definesc alte chestii profunde” si alte chestii de gen.
    4. Stiu ca nu purtai ceasuri macar la limita decentei si nici nu pricepi cum functioneaza criteriile domeniului, decat de pe wikipedia (sa zicem ~100 euro)
    5. Stiu ca nu intelegi ce face un bootloader pe Android si nu ai avut telefoane din gama high-end decat in ultimii 2-3 ani, si nici nu te-a dat pasiunea pe subiect afara din casa.
    6. Ai inceput sa recunosti un Audi pe strada dupa ce a aparut filmul Transporter. Ai inceput sa recunosti cateva masini japoneze dupa Fast and Furious, dar esti cel mult superficial la orice alta tehnologie auto care nu are ceva cat de cat similar cu un ecran. N-ai avut nici/decat o masina in toata viata ta.
    7. Faci review la orice primesti si e evident ca nu ai niste criterii de selectie decente.
    8. Nu ai nici o scoala sau experienta profesionala relevanta.
    9. Demonstrezi in mod repetat ca esti un prost utilizator al obiectului/tehnologiei/procesului etc. si ai o gramada de feedback pe tema asta, dar insisti

    Avand in vedere ca majoritatea sunt o combinatie de puncte de mai sus, mi se pare jenant sa isi dea cu parerea (reproduc din memorie, aleator):
    – Masini cu cilindree mare/mica/lux/normale/4×4/electrice. Ideal ar fi sa nu faci review la chestii pe care nu ti le-ai permis si nici nu ti le vei permite in viitorul pe termen mediu
    – Telefoane cu functii avansate, cand tu tii prelegeri despre cat de cool e Apple, la Starbucks si nu faci decat 10 chestii uzuale cu un telefon, de 5 ani incoace + cate o aplicatie obosita.
    – ceasuri „misto”
    – haine care sunt in afara stilului tau declarat si a imaginii tale, din toate punctele de vedere
    – produse IT de nisa, cand tu ai acelasi router in casa de 6 ani, sau ai unul primit moca.
    – chestii foto, cand tu nu stiai acu 2-3 ani ce sunt parametrii aia pe rotita la canon, de langa Auto Mode.
    – Servicii de nisa/lux, cand tu o arzi cu cortul, sau pe low cost (nimic gresit cu asta, luata separat)
    – HORECA premium – daca ti se pare ca o ceasca de cafea de 100 RON e o prostie, sau ajungi in localuri „smechere” in general doar invitat la evenimente, dar faci review-uri, GTFO!
    – Daca targetul pe care l-ai ales „in viata de zi cu zi” nu are nici o treaba cu asta

    E bine uneori sa ne stim lungul nasului.

    00
    • partea tristă e că oamenii nu văd legătura intre cele două. deloc deloc. ce dacă eu mă filmez prezentând rujuri de 200 lei și camera mea e complet mizerabilă și cu mobila de acum 200 ani? care e legătura?! pur și simplu nu îi scoți din alea lor și orice observație de genul ăsta e catalogată fie ca invidie, fie ca tentativă de a-i fura pâinea.

  8. Asta despre carucioare nu am citit-o nicaieri, dar intuitiv am luat un carucior cu roti mari (si de cauciuc) ca sa nu zdrangan prin parc cu ele…

    00
  9. Da, la partea cu cărucioarele de copii ai perfectă dreptate. Iar bărbaţii adevăraţi, cei care au bricolajul în sânge, nu se mulţumesc cu soluţiile comerciale la această problemă spinoasă. Tocmai pentru că şi cei care au produs acele cărucioare sunt oameni care n-au folosit vreodată unul şi habar nu au de nevoie reale ale unui bebe. Aşa că singura rezolvare este să ia problema în propriile lor mâini. :)

    00
    • Si unde il depozitezi daca stai la garsoniera?

      00
    • Will, dacă stai la garsonieră mai îngrijorat sunt de unde depozitezi copilul decât căruțul. Acesta poate rămâne în scară, dar copilul unde îl înghesui?

      00
    • Il inmatriculezi si iti iei loc de parcare.

      00
    • nu, asta cu carucioarele cu rotile mari este o prostie.
      intai ca nu rotile mari absorb socurile, cu arcurile si amortizoarele absorb socurile.
      in al doilea rand, cu caruciorul nu faci offroad, decat daca vrei sa-i faci creierii copilului varza.
      iar cand ai de urcat o bordura, pur si simplu ridici partea din fata a caruciorului si nu conteaza cat de mare e roata, ca doar nu impingi roata in bordura ca la masina.

      tampenia asta cu rotile mari vine de la un om care a avut doar carucior cu rotile mari, pentru ca a auzit el ca e bine sa aiba rotile mari de la altii. El a fost ok cu rotile mari si de aici a tras concluzia ca doar carucioarele cu roti mari sunt ok.

      de curiozitate, autorul a avut si carucior cu rotile mici, ca sa poata face comparatie? eu am unul si pot sa confirm ca treaba asta este o non-problema.

      00
    • da, a avut și din ăla.

    • Da niste carucioare cu roti pe 19” zx in cazul in care vrei sa-l faci pe al mic pilot de F1.
      Daca stai intr-un cartier in voga , fara asfalt,da e bun al cu roti babane ca treci mai usor prin gropi sau in cazul in care vrei iarna sa-l plimbi si au uitat sa treaca prin zona cavalerii cu frezele de zapada.

      00
    • Ganea, daca tu vorbesti doar ca te-ai nascut in mijlocul asfaltului nu inseamna ca tu esti detinatorul adevarului absolut. Daca stai la curte, in zone favorizate de primari cu mana lunga, deci fara drumuri, daca ai si alte zone de plimbat copilul nu doar aleile mall-ului, daca vrei sa iesi si iarna afara cu el, carucioarele cu rotile mari sunt cele mai bune. Sunt si variate care au camera, nu sunt pline, si se pliaza.

      00
    • @Ganea, daca stai in tarile civilizate cu poteci drepte si fara gropi atunci te poti descurca si cu rotile mici.

      Altfel, in Romanistan, tind sa-i dau dreptate samsarului de masini.

      @will: carucior pliabil, parcat in portbagajul masinii.

      00
    • @Ganea: Nu face nimeni off road, dar pe un trotuar din piatra cubica ce ai vrea sa folosesti pentru copilul tau? mergi pe roti mici si arcuri si amortizoare? Cred ca nu stii ce vorbesti…

      00
    • Roțile mari la cărucioare sunt mai bune decât roțile mici. Mult mai bune!

      00
    • Copilul il inmatriculezi si ii iei loc de parcare? Vai! Al meu are 7 ani deja, crezi ca ma amendeaza astia?
      Daca ma duc la tanti de la ghiseu cu un cadou frumos, un super zer viu, crezi ca ma iarta? :)

      00
  10. Confirm, roțile mari care se și umflă cu pompa (adică au cameră ca la biciclete) la cărucioare sunt foarte bune. Un cărucior cu roți mari nu înseamnă neapărat că e pentru teren accidentat.
    O spun eu, care am umblat cu căruțul și pe plaje de nisip și prin iarbă deasă și doar roțile din spate sunt mari.

    00
  11. „Iată o opinie relevantă: cele mai bune cărucioare de copii sunt cele cu roțile cât mai mari, pentru că absorb mai bine șocurile. ”
    La fel e si la masini.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.