Reclamațiile la ANPC sunt administrate de o firmă privată

Ați făcut vreodată vreo reclamație la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor? Ei bine, s-ar putea să nu fi observat, dar uneori primiți mail de la ei de pe adresa reclamatii@privat.abt.ro.

Care nu e a ANPC, ci a unei firme private, S.C. AB T&Co S.R.L., o firmă cu 1 milion de euro cifră de afaceri pe an (2015) și cu un profit de 1.000 euro. Managing Partner este Anna Maria Radu.

Și mai amuzant e că mailurile au la final ceva de genul:

ACEST MESAJ CONTINE DATE SI INFORMATII CU CARACTER PERSONAL
DESTINATARUL PRIMIRII ESTE OBLIGAT SA RESPECTE DISPOZITIILE LEGII 677 din 21 noiembrie 2001 actualizata pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.

Cum se poate să ai date cu caracter personal de la un email al unei instituții publice administrat de o firmă privată?

Și să explicăm screenshoturile:

Domeniul anpc.ro e înregistrat pe firmă. Domeniul abt.ro e al unei persoane fizice. La fel și djc.ro, care vine de la Direcția Județeană de Cultură.

De ce e domeniul unei instituții a statului înregistrat pe persoană fizică? Și mai amuzant, de ce e găzduit de o firmă privată? Pentru că, dacă scotocești prin server, dai de mai multe subdomenii djc.

La fel, de ce reclamațiile ANPC sunt găzduite de o firmă privată? Oare sunt în siguranță datele personale ale reclamanților și reclamaților la această firmă privată?

  

Site-ul firmei ABT e complet inutil, meniurile nu merg, singurul lucru funcțional e adresa de contact. Fiind o firmă veche, din 1999, probabil nu au avut timp să își pună site-ul la punct.

Profilul de Linkedin al Annei Maria Radu, administratorul firmei:

Aș face reclamație la Autoritatea Naţională De Supraveghere A Prelucrării Datelor Cu Caracter Personal, dar sunt convins că nu au nici o competență în zona asta, mai ales asupra unor colegi.

Iar Serviciul de Telecomunicații Speciale e la fel de inutil ca întotdeauna, ba chiar le plac fazele astea, înseamnă mai puține site-uri de administrat.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

18 comentarii

  1. Ar trebui făcut o reclamație la Protecția Consumatorului!

    00
  2. Am facut o sesizare la ANPC in data de 28.01.2017 si maine este ultima zi in care imi pot raspunde. Sesizarea este legata de facturarea eronata a unor servicii de roaming de catre o companie de telefonie. In data de 22.12.2016 am facut o deplasare in Ungaria, traseul fiind Timisoara, Nadlac, Szeged, Budapesta si retur. La ora 18, 22.12.2016, cu cca o ora intainte sa ies din tara am incercat sa activez roamingul si nu am primit nici un raspuns. Mesajul de activare l-am primit pe la ora 2 am, 23.12.2016, cand deja ma intorceam spre Timisoara. In acest interval (22.12.2016, ora 18 – 23.12.2016, ora 1) am incercat sa dau cateva telefoane si au fost si persoane care au incercat sa ma contacteze dar serviciul de roaming nefiind activ nu am reusit sa folosesc telefonul. Mai mult decat atat mi s-au facturat servicii de roaming de Serbia desi eu eram in Ungaria. In final am platit aproximativ 270 lei + TVA pentru aceste servicii. Din pacate nu am decat chitanta de la vigneta ca si document justificativ.
    Dupa ce am discutat cu furnizorul de telefonie si situatia nu s-a rezolvat am decis sa depun o sesizare la ANPC. Inca astept raspunsul lor…

    Reclamatia dvs. a fost trimisa cu succes!

    Numarul de inregistrare al reclamatiei este 3025 din 28.01.2017. Directie – ILFOV

    Va mai informam:
    Conform art.8 si 9 din OG 27/2002, autorităţile şi instituţiile publice sesizate au obligaţia să comunice petiţionarului, în termen de 30 zile de la data înregistrării petiţiei, răspunsul, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă. În situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o cercetare mai amănunţită, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice poate prelungi termenul prevăzut cu cel mult 15 zile.

    Asteptati raspunsul din partea reprezentantilor institutiei noastre la adresa postala/adresa de posta electronica comunicata de dvs in petitie.

    *Nu expediati catre aceasta adresa. Ea este utilizata doar pentru notificari.

    00
    • Aham.. Eu am trimis reclamație în decembrie. A expirat termenul, n-am primit răspuns. Așa că am început să sun. Mi-au zis că nu am primit răspuns că n-am trecut adresa poștală exactă, eu am cerut răspunsul pe mail. Am sunat de 3 ori pe săptămână, timp de 3 săptămâni în care le reaminteam că vreau un răspuns pe adresa de email și că n-am primit nimic încă. După câteva răbufniri și din partea mea și din partea lor că ”aici nu e call center, nu stau toată ziua să răspund la telefon”, m-am dus la ei la sediu. Am așteptat 30-40 de minute să-mi caute cazul și răspunsul. Nu l-au găsit. M-au chemat peste o săptămână când e și ofițerul care s-a ocupat de cazul meu la birou. Le-am cerut din nou răspuns pe mail, mi-au zis că ”nu prea se trimit răspunsuri pe mail că nu suntem obligați să trimitem pe mail”. Așa că le-am lăsat și o adresă poștală.
      Urmează să le mai fac o vizită că n-am primit nicio recomandată în poștă.

      00
    • Bună! Ai primit vreun răspuns de la Anpc? Am reclamat și eu Orange acum 2 săptămâni, încă nu am primit nimic de la Anpc, nu știu la ce sa ma aștept…

      00
  3. Nu inteleg fraza: ” Aș face reclamație la Autoritatea Naţională De Supraveghere A Prelucrării Datelor Cu Caracter Personal, dar …”, adica ai pierdut o ora sa investighezi si sa scrii articolul dar nu ai 5 minute sa faci reclamatie ?
    In mod normal orice sesizare sau reclamatie are numar de inregistrare, sunt obligati sa-ti dea raspuns in 10 zile sau, dupa caz, in cel mult 30 de zile de la inregistrarea solicitarii: http://legislatie.resurse-pentru-democratie.org/legea/544-2001.php

    00
  4. Uite cum se sifonează bani publici

    00
  5. Deci toate datele cu caracter personal al reclamantilor, detalile reclamatiilor in sine, numele operatorilor economici, numele administratorilor, adrese de mail, adrese fizice, toate trec printr un email al unei persoane fizice. Interesant ptr noi, neinteresant pentru orice autoritate a statului roman.

    00
  6. Cam asa arata interactiunea mea cu ANPC: https://imgur.com/XLquCrY.png
    3 reclamatii, nici un raspuns.

    00
  7. Am facut o reclamatie luna asta, dar am primit mail de la alta adresa si cu un alt continut decat cel din articol http://imgur.com/a/Kg9uq

    00
  8. Numai mie mi se pare ca doamna aduce asa a Monica Tatoiu?

    00
  9. Faptul ca un domeniu al statului este gazduit de o firma privata nu este nicio problema. Firmele de hosting inclusiv din asta isi castiga painea. Doar nu crezi ca orice primarie are propriul datacenter sa-si gazduiasca site, mail si ce alte chestii on-line or mai avea.

    Iar revenind la subiect: Da, este anormal ca mail-ul de raspuns sa vina de pe un domeniu care nu este al institutiei. Si aici trebuie vazut cum ajung datele cu caracter personal pe un domeniu tert.

    00
    • Nu discutam unde este gazduit domeniu boss. Problema e ca ANPC corespondeaza date cu caracter personal folosind un email pe domeniu privat, in speta, inregistrat de o persoana fizica si administrat de o firma privata.

      Incomings se intampla pe domeniul lor anpc.ro, outgoing ce am zis mai sus.

      00
  10. Eu am 4 reclamatii anpc . 3 pentru allview, una pentru orange. solutionate toate 4 cu raspunsul :” nu este de competenta noastra,daca doriti sa continuati demersul,apelati un avocat si mergeti mai departe in instanta „. fix de avocat am eu chef pentru 4 pagube care insumat valoreaza putin peste 2000 lei

    00
    • Bună! Poți detalia un pic obiectul reclamației? Eu am depus o reclamație la Anpc acum 2 săptămâni, pt faptul ca nu mi s-a înlocuit un telefon defect în garanție ( deși am tot de la ei, din service, Decizie de înlocuire a telefonului). După tot ce am citit aici încep sa îmi pierd speranța, iar paguba este tot undeva pe la 2000 RON… Chiar speram sa se rezolve ceva, pt ca am dreptate :/

      00
  11. Raspunsul pe scurt de la ei e asta:ne doare in p…a de voi.sunteti prea mici pentru noi

    00
  12. Si ca sa confirm competenta respectivilor si ANPC, in general.
    Facut reclamatie anul trecut la o companie de transport feroviar calatori.
    Dupa vreo 20 de zile a venit raspunsul.
    Cu numele meu scris total aiurea (probabil dictat la telefon cuiva) si reclamatia ajunsa la CFR in loc de transportatorul privat.
    Si am dat toate datele transportatorului in reclamatie. De la CUI, RO, adresa, puncte de lucru si telefoane.

    00
  13. NOU
    #18

    ANPC e o gluma proasta in Romania. Din pacate platim bani grei degeaba de la buget. Ultima „experienta” cu acesti experti in protectia noastra: dupa aproape 2 ani, nu am primit nici macar un raspuns de politete la reclamatia mea.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.