Radu Mazăre la infinit – autostrăzi

Primarul Constanţei a spui o chestie absolut superbă acum câţiva ani, când îl întreba presa ce are de gând să facă cu aglomeraţia de vară de pe Autostrada Soarelui: „o infrastructură nu se proiectează pentru traficul pe care îl are 3 luni pe an, sâmbăta şi duminica” (citat aproximativ, nu mai găsesc înregistrarea pe net). Şi aşa e. Câte benzi să faci între Bucureşti şi Constanţa sau între Bucureşti şi Predeal să nu mai fie înghesuială? Patru? Şase? Cine le plăteşte? Cine le foloseşte in restul anului?

Mai zic o dată: autostrăzile nu se fac pentru traficul civil. Ele se fac pentru transportul de mărfuri. Vrea Mercedes să facă o fabrică de 4 miliarde aici pentru că e mâna de lucru ieftină, dar nu o face că îi ia o zi în plus să aducă piese aici şi încă o zi să scoată maşinile din ţară. Nu îi pasă nimănui că Gigel nu poate ajunge la Parndorf în timp util. Nu de acolo vin banii. Nu drumul lui până la Porsche Design creşte economia, ci din exporturi făcute de fabrici, făbricuţe şi uzine. Nu se fac să se ducă patru corporatişti în Austria la ski, se fac să ajungă bunurile din portul Constanţa la Bucureşti, Iaşi sau Cluj.

Plus, nu le spune românilor că sunt proşti dacă se înghesuie de fiecare dată în acelaşi loc la aceeaşi oră. Îi jigneşti.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

22 comentarii

  1. eu zic ca numerele impare sa plece la 8 si numerele pare la 12… rezultatele ar fi uimitoare numai cu regula asta simpla!

    00
  2. dar comunista… am uitat sa precizez :)

    00
  3. nu sunt de acord cu treaba asta.

    ce daca e folosita 3 luni pe an? si in strainatate sunt o gramada de autostrazi pe care se circula daca nu la fel de putin, poate chiar mai putin si cu toate astea exista. de ce ele exista? pentru ca se plateste pentru ele si pentru ca poplatia aceea are standarde.
    asta inseamna normalitate si decenta.
    nu se face autostrada pentru ca trafic greu e numa 3 luni pe an dar banii se iau si ajung in elicoptere de firma si in ferrari-uri….
    hai mai intai sa turnam o infrastructura si sa vedem dupaia daca foloseste la ceva sau nu, ca asa 2 benzi pe sens sunt in toata tara si am vazut cum functioneaza ideea asta. hai sa mai incercam si ideea „sa fie bine, sa nu fie rau”

    00
  4. In Germania exista politici si programe pentru angajatii bugetari in care concediile se iau pe rand pentru a nu bloca complet autostrazile. Cu toate mega autostrazile lor, in anumite perioade de varf, tot stai in shtauri blocat intrafic. Ce au ei in plus: sistem feroviar pus la punct si interconectare corecta, legaturile intre trenuri si trenuri si mai departe metrou cu autobuz sunt foarte bine gandite si monitorizate, facute ca o alternativa pentru mersul in blocaje cu masina.
    Nu cred ca pentru Romania exista solutii usoare pentru imbunatatirea circulatiei. OK. faci un efort si termini cu prioritate autostrada peste munti si legi rapid Constanta de Arad.
    Nu cred ca putem nici macar adapta usor conceptele nemtesti in legatura cu circulatia auto sau conceptele olandeze de circulatie cu bicicleta.
    In primul rand nu exista omul care sfinteste locul, nu exista activitati economice, presiune si activitate din partea cetatenilor si nici politici de dezvoltare care sa sustina aceste concepte.
    Un bun exemplu pentru descrierea preluarii fara cap de concepte din afara si aplicate fortat este centrul vechi din Bucuresti care, la o prima vedere, pare foarte viu, de fapt, in esenta este foarte mort. Nu ai o vanzoleala a diversilor comercianti, a micilor afaceristi, artisti, turisti sau studenti care stau cu chirie prin etajele superioare sau mansarde, nu-i vezi pe acestia alergand dintr-o parte in alta incercand sa ajunga din punctul A in punctul B cat mai repede chiar si cu bicicleta (sa semneze un contract, sa cumpere de urgenta un kil de piper sau tus pentru stampile). Nu nu exista nimic din toate acestea. Avem numai carciumi si bodegi peste bodegi. In primul rand ca nu exista turism, activitatile economice legate de turism si nu numai sunt la pamant, terenurile si cladirile sunt blocate de nesimtiti care platesc impozite derizorii si nu au nici un interes sa miste aceste terenuri si cladiri, terenuri si cladiri pline de gunoaie sau in paragina care fac rau diverselor comunitati si vecinilor, sunt un fel de investitii cu dobanda negativa mica pe spinarea vecinilor. Traim intr-o strategie feudala imobiliara in care terenurile si cladirile sunt tinute si lasate mostenire la nepoti indiferent de gat de jegoase sunt sau ce focar de infectie reprezinta terenul, din pacate, nepotii lor vor avea stampila de Romania jerpelita pe frunte, chiar daca isi fac concediile in Austria la ski sau in destinatii „pentru tot romanul ” mai apropiate „de bun simt” „modeste” ca Tailanda, Indonezia, Mexic sau Madagascar.

    00
  5. Mazare?! pai nu e tipu ala din PSD care zicea ca daca iese presedinte Traian Basescu la alegerile din 2009, pleaca in Brazilia?!

    offtopic. frati romani, comunistii au ajuns sa conduca tara din nou, ne intoarcem incet dar sigur inapoi in trecut; pentur o bucata buna de timp nu o sa mai auzim de bombonel, felix sau Ioan Nicolae, o sa fie liniste si o sa ne uitam doar la discovery!

    00
  6. cristi, basescu nu e ala care a zis ca demisioneaza in 5 minute si nu a demisionat? ia mori tu putin

    00
  7. Mie Radu Mazăre mi se pare un om genial. Poate că nu are mereu dreptate , dar omul e genial și nu cred că depinde de el fluidizarea traficului , mai ales pe autostradă . Competența lui este legată de municipiul Constanța , unde mie mi se pare , că nu sunt probleme prea mari cu traficul. Problemele adevărate sunt în zonele limitrofe Constanței.

    00
  8. Eu zic ca simpla regula de a interzice construirea de case , magazine , blocuri ,etc ..altele decat benzinarii pe strazile noi amenajate sau pe centuri ar reduce semnificativ timpii de parcurgere al oricarui traseu. Pai in romania , cocalarul nu e cocalar destul daca nu isi face casa sau magazin cu iesirea fix in drumul european sau centura… stai la sute de treceri de pietoni de’ampururea prin sate si chiar orase…si aici ma refer chiar si la centuri…

    00
  9. @Arhi nu vreau sa te bag la categoria persoanelor lipsite de educatie de tipul anti-basescu dar „ia mori tu putin” este de prost gust, ai chelit degeaba.

    00
  10. Nu ne putem compara cu tarile europene , nici peste 50 de ani nu o sa avem autostrazi , dar Cosmin are si el dreptate in ce spune
    Competența lui este legată de municipiul Constanța , unde mie mi se pare , că nu sunt probleme prea mari cu traficul. Problemele adevărate sunt în zonele limitrofe Constanței.

    00
  11. @constanteni…mai aveti liniile alea de tramvai care rup masina in doua pe strada de intrare in Constanta dinspre Bucuresti?! A terminat Mazare pasajul ala inceput de Ceausescu pe drumul de intrare dinspre Giurgeni?!…eu zic sa il votati inca o data ca face treaba…

    00
  12. Mie Mazare mi se pare un Charlie Sheen al politicii romanesti, e amuzant si aproape sigur consuma de toate.

    00
  13. autostrazile nu se fac doar pentru trafic. se fac pentru siguranta, pentru liniste, pentru aerisirea oraselor.

    00
  14. Scuzati ca eu vreau sa merg la Brasov sa imi petrec weekendul cu prietenii de-o viata sau sa ma racoresc intr-un oras frumos si numai gandul ca trebuie sa stau sa astept 2 ore ca sa trec de Busteni …imi provoaca …sa nu zic ce!
    Ca sa ajung la BV, eu din Ploiesti ce ar trebui sa fac ? Sa o iau pe la Targoviste apoi pe la Campulung Muscel apoi pe la Bran si intr-un final la Bv …oooocolitoare ruta !
    Nu, nu este de importanta economica/turistica ruta Buc PL Sinaia Busteni Predeal BV, ca sa merite o autostrada decenta, ca doar se circula numa’ in weekend pe ea!
    Da-i in aia lui Hector!! pe cei care vor sa mearga si ptr o zi la munte, la Sinaia sau Predeal, dupa o sapt de munca, in care au circulat decent pe ruta amintita, facand industria tarii grasa si frumoasa, de ce sa mearga decent sa se destinda , las’ fraierii sa plateasca taxe ptr drum de le vin spume si sa nu mai pofteasca la clipe de recreere si la drumuri mai sigure si mai rapide!
    Proasta si rabdatoare natie suntem !

    00
  15. @cristi, ahahaha atunci mori mai mult daca nu vrei putin.

    ce sa zic, de parca pana acuma tara a fost condusa de extraterestrii si nu tot de comunisti.

    da frate, basescu anti-comunistu hahahaha, da, se vede… plina tara asta de anti-comunisti, la fel ca si de intelectuali. nu mai ai loc de ei pe strada

    ps. mai prinde mizeria asta de vrajeala la careva? adica da-o dracu frate, trebe sa fi spart rau sa mai pui botu la moguli si ani-comunisti =))

    00
  16. poate sunt rau dar cel care conduce in filmul asta nu e tot acela care se plange ca romanul e nascut pe banda a doua? si totusi ce face el la finalul filmului?
    Imi placi Zoso si te urmaresc aproape zilnic. totusi nu uita de puterea exemplului propriu.
    Cu noi insine avem mai mult de lucrat decat cu ceilalti si trebuie sa incepem deja.

    00
  17. Fix pentru asta nu se plătește taxă pe autostrăzile din Germania pentru autoturisme. Întreținerea lor se face din taxele plătite de camioane.

    00
  18. @Spik: „In Germania exista politici si programe pentru angajatii bugetari in care concediile se iau pe rand pentru a nu bloca complet autostrazile.”

    De unde ai scos asta ?

    00
  19. Hai sa stam in casa sa ne plangem ca e Basescu comunist si ca nemtii au autostrazi iar noi nu ne descurcam sa tinem in frau nici atv-urile pe sosele. La fel s-au obtinut rezultatele si in ultimi douazecisidoi de ani.

    00
  20. TURISM

    00
  21. cand o face mazare autostrazi din banii masii sa vorbeasca. pana atunci eu platesc la taxe de drum de ma usuc. sa faca in puii mei 2 banzi macar pana la constanta…ce? inca nu sunt gata? pai atunci taceti in puii mei de prosti

    00
  22. Ai dreptate zoso… autostrazile nu se fac pentru noi ca suntem rezistenti se fac pentru a atrage investitori care sa pot sa duca marfa repede in orice colt al lumii, ar trebui construite in ordinea asta:
    1. Terminale de marfa la toate aeroporturile din tara
    2. Reinventat CFR marfa si extinsa reteaua de cale ferata
    3. Autostrazi in zonele deja dezvoltate si drumuri nationale la standarde occidentale in zonele in curs de dezvoltare.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube