Problema Suzuki și Sara Motors nu s-a terminat

Ați auzit probabil că Sara Motors, dealerul Suzuki din Timișoara, a încasat 700.000€ și n-a mai livrat mașinile și nimeni nu știe unde sunt banii.

cei de la Sara Motors (după mutat active și altele) pe alte firme, și-au cerut singuri insolvența. Probabil că celebrul deja domn Răzvan Șandru, patronul Sara Motors, urmează să și divorțeze, lăsând totul pe numele soției, ca să nu poată fi executat financiar. Și, desigur, cel mai mare creditor al firmei Sara Motors este… Sara Investment, care aparține doamnei Șandru.

Ce e și mai trist acum e că Suzuki România s-a angajat să livreze mașinile ca să tacă clienții și apoi s-a făcut că plouă. Unele mașini trebuiau livrate în noiembrie, a trecut o lună, acum nu mai răspund la telefon, iar clienții fluieră a pagubă.

La vreo 20.000€ valoare medie a unei mașini, sunt vreo 40 de mașini de livrat. Mult de tot, mai ales pentru un dealer mic.

Întrebarea e cum a fost posibil așa ceva. Suzuki n-au nici un fel de monitorizare? Nici un fel de control? Cum să încasezi banii pe 40 de mașini și să dispari?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

114 comentarii

  1. Noul Duster are un preț între 12350 și 18700 euro.
    Dotări – tot ce vrei – de la scaune încălzite, la climă și la senzori de presiune in roți.
    Livrare: cel mult o săptămână.
    Garanție: Oricare dintre sutele de dealeri Dacia-Renault, pregătiți să-ți ofere pe loc orice piesă.
    Fiabilitate motor: Peste 300.000 de km (cam 20 de ani pentru un român din clasa medie) (sau 500.000km dacă ești taximetrist).

    10
    • NOU
      #2

      Incearca sa te dai jos din Duster si sa te sui intr-un Suzuki si o sa intelegi. Plus garantie 7 ani fara limita de kilometri. Plus ca e mai ieftin ca un Duster

      00
    • Trebuie sa fii cel putin retardat ca sa cumperi Dacii … masini „chelite” in mod intentionat ca sa nu strice piata Renault… cu dotari lipsa, dar care pot fi regasite la alte marci inca din anii ’80.
      Prost, tare prost trebuie sa fii ca sa iti iei Dacia…

      00
    • E cam greu sa te sui in Suzuki atunci cand nu e livrat ;).

      Dusteru din mana pe Suzuki-ul din Timisoara much?

      00
    • Plus siguranta.

      00
    • Frână spate pe tambur în 2018?

      00
    • @Xpander frane pe tamburi gasesti peste tot. E un nene, inginer ii spune, care decide daca e necesar disc sau tambur in functie de performantele planificate ale masinii

      00
    • Vine si cu senzor de offtopic?

      00
    • @Green, dacă pentru tine o mașină „full” e aia cu scaune încălzite și climă, atunci mai bine nu face comentarii pe internet, că-și dă lumea seama că nu știi despre ce vorbești. Auzi la el, „tot ce vrei” pe un Duster… =)))))

      00
  2. NOU
    #10

    Sunt 70 de fraieri care au platit, iar acuma Suzuki se trage pe fese: ” Suzuki dorește să evidențieze faptul că neîndeplinirea obligației de livrare a autovehiculelor este independentă de culpa sa sau de acțiunile sale. Mai mult, Suzuki dorește să clarifice faptul că este un terț față de contractul încheiat între RS Sara Motors SA și acești clienți și, prin urmare, Suzuki nu dispune de niciun mijloc legal direct de a interveni în soluționarea pretențiilor acestora și nu are nicio obligație din perspectivă legală în acest sens.”

    00
    • Si nu au dreptate? E ca si cum eu as vinde ceasuri ROLEX la comanda. Tu dai avans si eu iti dau teapa. Tu fugi la ROLEX sa ii intrebi de ce nu ai ceas?

      00
    • NOU
      #12

      Pai daca esti un dealer autorizat Rolex, iar conform cu contractul de dealership vine Rolex si iti face audit lunar, poate ar trebui sa raspund si Rolex de furturile tale, nu crezi?
      Juridic Suzuki trebuie chemati in garantie pentru ca au girat o inselatorie.

      00
    • „Dealer” inseamna ca e IMAGINEA firmei? Nu stiu, intreb.
      Stiti, „Volvo Romania” e IMAGINEA firmei Volvo in Romania. Firma aia era „Suzuki Romania”, sau niste unii care erau pe lista dealerilor Suzuki?
      Daca eu imi fac magazin in Vaslui si iau produse de la Ikea, sunt imaginea Ikea la Vaslui, sau doar un gras care vinde oale si furculite?

      00
    • NOU
      #14

      Cred ca e doar o coincidenta nefericita de nume ca am platit pentru o masina pe care o cheama la fel ca pe Suzuki Romania. Sa vad in contract, poate era dealer autorizat Suzuky sau ceva asemanator.

      00
    • daca e dealer autorizat, reprezinta 100% marca. cladirea, amenajarile, dotarile, pixurile angajatilor si site-ul web sunt toate in concordanta cu regulile de reprezentare a marcii. si marca, daca se respecta face mai mult de 1 audit lunar, conform contractului, mai ales daca sunt reclamatii si suspiciuni. daca eu sunt din baia mare, nu e logic sa merg la dealerul din baia mare sau vecinatati? nu e asta scopul dealerului? asa merg in japonia sa iau un matiz, ca poate imi da teapa dealerul.
      daca e dealer neautorizat, trebuia dat in judecata, dat jos sigla si facut publica tarasenia acum multi ani. clientii si marca SUZUKI au de suferit din cauza sara motors si suzuki romania srl.

      00
    • Ionut, sunt unii, Avia Motors, daca nu ma insel, care sunt dealeri autorizati pe X branduri.
      Tiriac Auto de la cate branduri are „autorizatie”?
      Mai erau unii „ItalCar” (??? chiar nu mai stiu), care aveau numai masini italiene…
      Dealerii autorizati nu sunt chiar sediul firmei aleia in Romania. Sunt franciza (poate nici chiar franciza), firme de sine statatoare…

      00
    • Stati linistiti, nu e prima oara cand se intampla. Pe aici prin Iasi au fost cel putin 2 cazuri din astea (un dealer Honda si unul Opel). Si raspunsurile au fost cam la fel: noi nu stim nimic boss, la noi nu a ajuns nici un leu, ia si il cauta pe ala caruia i-ai dat banii.

      00
  3. Am un prieten, cu familie si copil, care este pagubit de Sara Motors, ingrozitor ce li se intampla!

    00
  4. Suzuki, chiar daca nu are nici o vina aici a gestionat foarte prost situatia. Daca nu zicea ca va livra masinile, era in regula. Nu au stiut, isi cer scuze, cei care au luat teapa se pot adresa instantei, etc. Cand au zis ca livreaza masinile au avut sansa unei cresteri imense de imagine, chiar daca costul nu e deloc de neglijat. Dar cand s-au facut ca ploua dupa, si-au dat singuri cu tesla-n c#@ie. Mai bine taceau.

    00
    • Cum adica Suzuki (Romania) nu are nici o vina?

      Pai zice foarte clar, una din responsabilitatile lor este de a face audit – adica verificari complete, inclusiv contabile – „Un dealer auto, pentru a putea vinde mașini, trece printr-o procedură de audit, care se repetă în unele cazuri lunar”

      In plus de asta au fost nenumarate reclamatii, care puteau declansa foarte bine niste verificari.

      Suzuki Romania au ascuns gunoiul sub pres in loc sa identifice problema si sa opreasca mai repede activitatea Sara Motors.

      Follow the money.

      00
    • Asa.. si a trecut printr-o procedura de audit.. dupa care a incasat banii si nu i-a mai dat mai departe. Ce e asa greu de priceput?

      00
    • Corect, e o schema simpla de inselaciune si orice dealer actual suzuki poate sa o faca.

      00
    • asta iti da incredere sa cumperi Suzuki. Adica, care ar fi suma de data ca avans de la care sa ma simt furat. Si daca fura 1000 ron, si daca fura 1000 EURO sau plata integrala pentru o masina, se numeste tot FURT.

      00
    • A zis Suzuki Ungaria că se ocupă de dat maşini înapoi, nu Suzu RO.
      Cînd gaura este de fapt un crater din Suzu au devenit Mu-zu.

      00
  5. NOU
    #31

    din păcate, s-a ajuns prea departe. aceasta firma SARA Motors avea probleme de peste 2 ani, inclusiv funcționare fără aviz rar – pentru service. mereu întârzia livrarea mașinilor sub un motiv sau altul. (sunt posesorul unei mașini luate de la ei de peste 2 ani și au întârziat și atunci). iar cei de la Suzuki Romania știau de aceasta poveste – ca sunt probleme, însa iau tolerat – motivele doar ei le știu păcat ca niște … fără calificative ca ar fii cu multe bip-uri…. ,, profesioniști,, își bat joc de atâția oameni și nu se ia nici o măsura….. Oare Suzuki Japonia știe de cum sunt tratați clienții lor în Romania, și oare e coincidenta (București – Timișoara), în zona de vest

    00
  6. Si asta e momentul in care imi justific abordarea de a nu lua lucruri peste 2000 de euro cu banii jos.

    Frumos, un credit auto care se activeaza la livrarea masinii. Nu apare masina, nu stau si plang dupa 20000 de euro, cel mult trabuie sa recuperez 1 sau 2 mii.

    00
    • NOU
      #34

      Ma bucur ca in sfarsit e cineva cu o viziune financiara geniala. Poate aveti si o carte publicata despre felul in care trebuiesc cheltuiti banii? Nu de alta, poate eu fac 20 000 le fel de usor cum faceti dumneavoastra 2 000.

      00
    • la fel poti sa faci si fara credit, doar avansul. cine e prost sa plateasca masina integral? poate se rastoarna tirul in dunare, mergi tu sa o pescuiesti?

      00
    • Cine face 20k la fel de usor cum fac eu 2k nu isi ia Suzuki :).

      00
    • @ionut:
      Pai din ce inteleg eu s-au gasit cel putin 35 de prosti la faza cu Sara Motors.
      Asta, ori nu e vorba de 30 ci de intre 150 si 350 de pagubiti (10-25% avans, 20k media, 700k incasati).
      Ori e vorba de masini de firma (o flota de Swift-uri pt livrat cafea?).

      00
    • Cu filozofia asta o sa ramai sofer de logan tot restul vietii

      00
    • @Fraierit de suzuki…

      in primul rand vrea sa zic ca imi pare sincer rau de patania ta si a celorlalti si ca sper sa va recuperati banii sau masinile cat mai curand iar ala sa infunde puscaria multa vreme.

      asa, acum ca am trecut de politeturile initiale sa trecem la taranisme. auzi ba, daca tu faci 20000 la fel de repede cum fac eu 2000 atunci:

      -pe 25 decembrie veneau baietii sa iti predea cheile la noul tau mercedes numai asa de oftica ca ti-ai luat teapa cu suzuki. cu restul de bani iti angajai o casa de avocatura smechera care sa il infunde pe idiot. ah, si vezi ca ti-ai mai luat o teapa cand l-ai platit pe pustiul ala de la seo care ti-a zis ca treaba se rezolva plangand pe blog-uri.

      sau

      -tu faci banii aia ocupandu-te de afaceri asemanatoare celei a domnului sandru si chitai de oftica pe aici ca exact tu nu l-ai „mirosit” pe jegos.

      o zi buna si sper maine sa ne dai poze cu noul tau suzuki.

      00
    • NOU
      #40

      @thebblack
      Bogatia nu inseamna Mercedes, Banditi si Avocati sau ce mai vizionezi tu pe la Taraf TV

      00
    • ca veni vorba de taraftv am o intrebare de cultura generala:

      cine a afirmat urmatoarele „Nu de alta, poate eu fac 20 000 le fel de usor cum faceti dumneavoastra 2000”?

      00
    • NOU
      #42

      @thebblack
      Spun atunci invers: Poate eu fac 200 de Eur la fel de greu cum faceti dumneavoastra 2000 de Eur, iar pentru mine ca sa recuperez 1 sau 2 mii e la fel de greu de recuperat ca pentru dumneavoastra 20000 de Eur. Pricepi acum de ce e gresit ce o facut @StefanSC cand o venit si o aplicat sistemul lui de valori la restul lumii?

      00
    • Daca faci 200 de euro in cat timp fac eu 2000 de euro, atunci nu ai ce cauta intr-o reprezentanta auto. Cel mult la Decathlon, raionul de biciclete.

      Lasand misto-ul la o parte, din cate inteleg, oamenii au fost pacaliti sa plateasca integral in schimbul unui discount de ~1000 de euro.
      Discount care s-ar fi obtinut la o negociere cu oricare alta reprezentanta.

      Lenea + calicia fac paguba la buzunar indiferent daca faci 200, 2000 sau 20000 :).

      00
    • ce spune stefan este de bun simt chiar daca greseste un pic punand si cifre concrete. ideea e sa iti stabilesti tu cu venitruile tale si capul tau o suma pe care iti permiti sa o pierzi (da, nu e normal dar tariesti in tara lui „se cheama tzeapa. ce nu ai mai loat tzeapa?”) si aia o platesti pe post de avans iar restul cand te vezi cu obiectul in buna ordine de functionare. sau poti oricand sa folosesti un escrow. daca dealerul nu il accepta eu zic ca poti sa pleci exact in secunda urmatoare din magazin.

      00
  7. NOU
    #45

    dacă ai fi dealer autorizat și nu un cocalar de la coltul străzii….. da a-si fugi la rolex sa ii intreb. minte ingusta….

    00
  8. NOU
    #47

    Initial Suzuki Romania a contactat pe fiecare dintre noi in 13 octombrie spunând ca in cel mai scurt timp vom primi masinile.
    Iar acum vine cu o adresa in care ne face o oferta de vânzare,e jignitor pentru noi ,dupa ce ca am platit atatia bani ,ei isi bat joc de noi ,mai mult vor sa le cumparam noi masinile deja platite la dealer-ul lor autorizat,suna a nesimtire si a tupeu fantastic

    00
  9. Totusi cine cumpara MASINI Suzuki? Cu bani cash?!

    00
  10. Suzuki nu poate opri un dealer sa emita proforme si sa incaseze bani. Cum ar fi asta?! :D
    Prosti au fost aia de la Suzuki cand au afirmat ca le dau masinile, trebuiau sa taca si eventual sa faca daca considerau oportun pentru imaginea lor. Banii au fost incasati de Sara Motors nu de Suzuki, in cazul asta Suzuki nu are nici o obligatie fata de clientii finali.
    Cum e asta? Faci o comanda pentru o imprimanta, o platesti online cu cardul si cand nu se livreaza faci scandal la producator. :)) Numai romanii care pun botul la oferte „irezistibile” au idei de genul asta.

    00
    • Eu nu inteleg un lucru. Chiar toti acesti clienti au platit cash de a putut „firma” sa fuga cu banii lor?
      Eu cand mi-am cumparat masina, la dealer era un afis unde scria ca nu se accepta plati cash mai mari de 3000 de euro. Deci am platit si avansul si restul prin virament bancar.
      Daca se plateste prin virament si nu se primeste produsul, in mod normal se pot urmari banii si se pot bloca.
      Probabil ca trebuie facute niste reclamatii la banca,OPC, dat in judecata, etc, dar trebuie sa fie o cale sa urmaresti banii.

      00
    • @Valeriu:daca Suzuki nu ii autoriza sau ce mama naibii de putere le-a dat celor de la Sara Motors, as înțelege ce zici, dar din moment ce pentru Suzuki România era ok SARA și erau dealer oficial/autorizat (au îndeplinit condițiile necesare autorizării) …

      Întrebarea din articol este relevantă: Suzuki știa despre faptele Sara Motors ? (dacă știa,de ce nu a făcut nimic…dacă nu stia, cum se poate sa ii scape așa ceva,când sunt unii care spun ca se știa de mult ca sunt țepari)

      00
    • Fostul directorul general de la Suzuki Romania – Alin Radu a fost schimbat in vara, noua directoare Nicoleta Gerea luandu-i locul. Sincronizare perfecta cu perioada in care Sara Motors a luat-o razna. Coincidenta? Nu cred

      00
  11. Sara Motors era dealer Suzuki Romania! Punct!
    Datoria Suzuki România era sa se asigure ca dealerul autorizat Suzuki România, Sara Motors îndeplinește standardele de calitate trâmbițate în toate comunicatele date ulterior către presa!
    Noi când am mers sa achizitionam mașina, am ales marca Suzuki!
    Sub umbrela Suzuki România și cu acordul lor s-au întâmplat toate măgăriile!

    00
  12. NOU
    #66

    Suzuki Romania a promis in 13 octombrie la toti păgubiți ca livrează masinile produse ,iiar acum vine culmea cu oferte ,e jignitor,isi bat joc de noi ,astai Romania…. aici poti fura oricand si oricat vrei din pacate

    00
  13. Cash ul nu da bine la fraieri; deci au rămas fără.
    Selecția naturală e minunată.

    00
  14. NOU
    #69

    Suzuki Romania a promis in 13octombrie ca vor livra toate masinile contractate de SARA MOTORS ,iar acum vine cu oferta de vânzare ,e jignitor penru noi

    00
  15. Cel mai grav de aici mi se pare ca aceasta situatie se poate intampla din nou. Procedura de vanzare Suzuki ori este foarte defectuasa ori auditarea si controlul dealerilor nu este facut cum trebuie. Adica maine si din dealerii considerati seriosi poate sa se ridice un Sandru sa imparta tzepe la 70 de clienti. Ca doar nu iti sta rau cu 1M euro in plus la purtator.
    Asemenea practici printre dealeri trebuie descurajate cu proceduri serioase de vanzare in care unitatea centrala(in acest caz Suzuki) sa fie informata imediat ce un client a depus bani in cont. Altfel nu vad care e rostul lor mai exact.
    Si cum zicea Green mai sus, mai bine luati-va Dacia, ca ei au o astfel de procedura de vanzare implementata unde nu te poate fura dealerul dupa bunul plac.

    00
  16. Sara Motors nu apare în lista dealerilor și partenerilor Suzuki Romania. E o chestie recentă? Și-au luat mâna de pe ei în momentul scandalului?
    Altfel, nu vad de ce Suzuki și-ar asuma răspunderea pentru promisiunile unui terț cu care nu are nici o legătură juridică.

    00
  17. Da-le-n plm de masini Suzuki.
    Important e ca Sara fac cea mai buna bere.

    00
  18. Eu zic ca daca Suzuki nu isi asuma nici o raspundere treaba asta are pontential adica: ING sa intre in combinatii cu fratii Camataru, mancare expirata din vest sa fie adusa la Kaufalndul din Romania printr-o firma a lu’ Giani si sa nu existe nici o raspundere a Kauflandului si lista poate continua la nesfarsit…

    00
  19. Eu nu inteleg o treaba, individul respectiv inca locuieste in Romania, presupun. Fiind atatia oameni pagubiti, nu i se va intampla niciodata sa se impiedice si sa cada pe scari sau sa aiba un accident in trafic sau sa piarda spontan niste degete sau alte lucruri asemanatoare?

    00
    • cu ce te ajută asta să recuperezi banii dispăruți?
      nu e ca la proful ăla de la iași de a luat o țeavă in cap in scara blocului, că nu se mai oprea din agresat studente.

    • Lol te-ai uitat la prea multe filme, iti dai seama ca pe urma ramai si cu banii pierduti si cu dosar penal sau parnaie se stie ca in tara noastra infractorii au mai multe drepturi si sunt mai protejati cum este si normal de fapt.

      00
    • Dacă ai știi ce avocați, relații în poliție are, ai știi ca nu îl atinge nimeni.

      00
    • pai nu stiu, ma gandeam ca pierderea subita de degete sau cazutul repetat pe scari ajuta la schimbarea unor prioritati in viata.

      00
    • probabil are lift la casa și castraveții îi taie nevasta

      00
  20. Nasol iar Suzuki Romania cam tepari.
    Unul fiindca e dealer-ul lor; da nu au cum sa controleze totul dar nu e ca si cum peste noapte s-a intamplat totul.
    Doi fiindca au facut declaratie in ziar ca sa-si spele imaginea – ca se bazau pe anumite fonduri sau doar ca au mintit pur si simplu asta nu mai conteaza.

    Le urez nerv de fieri si perseverenta pagubitilor. Sunt sanse mici sa-si recupereze bani dar sunt. Si de asemeni sa faca zgomot la Suzuki Ungaria (parca ei sunt HQ-ul din EU) si Japonia cu fapte si argumentatie buna; sunt multe cazuri cand suedejismele locale au fost rezolvate elegant de catre cei din afara…

    00
  21. Mai este o bomba necunoscuta! Sara Motors au vandut masini de cateva milioane de euro clientilor din Europa, evident nelivrate. Si se pregateau procesele!

    00
  22. Haideti totusi sa îi ajutam pe acei pagubiti :) Un mail la Suzuki, un MP pe facebook poate face multe :)

    00
  23. Totusi, cash sau transfer bancar cand comanzi o masina dai un avans nu o platesti integral. O intrebare pentru pagubiti, de ati dat toti banii in avans?

    00
    • Asking the real question here. In Buc e 5000 lei avansul.

      00
    • nu sunt pagubit, dar pot sa ma dau cu parerea: posibil sa fi dat avans mai mare sau sa fi platit intergral pentru a primi masina mai repede, pentru discount sau alte avantaje…oricat ar fi fost avansul, chestia asta care se intampla tot TEAPA se numeste

      00
  24. Cateva la scurt si la obiect.
    1. A compara Duster cu orice SUV Suzuki la acelasi pret e o gluma proasta. Pentru Dacie. In afara de offroad si piese peste tot nu vad alte avantaje pentru Duster. Si m-am gandit bine la asta, vre-un an si.
    2. Cand iti iei o masina noua, o iei in primul rand pentru garantie. Daca vrei sa ai garantie, trebuie sa o duci in reprezentanta. Adica automat este LOGIC si de BUN SIMT sa cauti rapid informatii despre respectivul dealer. Cum e service-ul, cum e cu programarile, livreaza, nu, etc.
    3. Cand te duci la dealer trebuie sa te duci deja cu poezia gata stiuta; daca ala iti cere 2000E avans (am auzit si 10000E) cand prin alte parti e 5000 lei + restul la livrare, ar trebui sa se aprinda niste leduri rosii prin cap. Multe.
    4. Nu sunt pielea pagubitilor, dar cand m-am orientat 85% spre Suzuki si cautam informatii despre dealeri din Bucuresti anul acesta in ianuarie, din INTAMPLARE si mi-au fugit ochii pe un search care spunea sa se fuga de Sara ca livreaza tarziu. Din INTAMPLARE. Si nici macar nu eram din Timisoara.
    5. Comportamentul Suzuki mi se pare doar partial justificat. In primul rand, daca spui un lucru, apoi fa-l. Dar referitor la numele Sara vs. Suzuki… sincer, eu cand ma duc sa iau o masina Y ma duc la magazinul X, nu la magazinul Y. A, daca ar fi cum sunt de exemplu Miele cand efectiv pe contract ai facut afacerea cu Miele Romania, as mai zice; dar daca ma uit pe acte, nu scrie nicaieri Suzuki decat pe talon. In rest, AutoNET. Nimic altceva. Legal au dreptate. Moral… well, capitalismul nu functioneaza cu moralitate, dion pacate.

    00
    • 1. DA, asa e
      2. DA, asa e, o intarziere de cateva saptamani nu cred ca ar fi fost vreo problema
      3. DA, multe multe, dar astea erau conditiile, si conditiile erau puse de un dealer autorizat Suzuki
      4. DA, erau informatii ca se intarzie, nu se stia ca nu livreaza deloc, ca daca se stia, nu se faceau atatea comenzi
      5. aici NU e asa (doar o parere); cand oameni astia (peste 70 la numar) au mers la SARA Motors , au mers la un dealer autorizat, nu la piata sau samsari, au mers la cineva care era autorizat de Suzuki Romania, pentru ca doreau masina respectiva ; dupa ce a aparut articolul din Adevarul, chiar credeam ca Suzuki o sa isi asume „neatentia Sara”….tot teapa

      https://adevarul.ro/locale/timisoara/cum-intervine-suzuki-romania-scandalul-tepelor-date-clientilor-unul-dealerii-companiei-1_59ef18575ab6550cb8703a33/index.html

      00
    • nu cred ca poti sa cumperi masina de la Suzuki Romania, din cate stiu mergi la un dealer autorizat.

      00
    • 4. Toti la care am fost au zis 3 luni. Daca era unul care zicea 4, clar nu ma duceam la el. Aici mai e o problema: Sara am inteles ca e singurul Suzuki dealer din Timisoara. Deci… din punctul asta de vedere ii inteleg pe oameni, nu ma duc pana la Arad sa cumpar o masina…
      5. Dap, de asta am spus ca trebuiau sa se tina de cuvant. Urat din partea lor. Cand spui public „vom livra toate autoturismele contractate” apai pune mana si fa treaba. Asta e o bila neagra.
      Bila gri, din nou, faza cu dealerul autorizat sunt aproape sigur ca nu au nici o vina legala. Nimeni nu a semnat cu Suzuki, toata lumea a semnat cu Sara care lucreaza in numele si pentru Suzuki. E o diferenta. E ca si cum eu ii dau o procura cuiva sa ma reprezinte la ceva facut acte, de exemplu inmatriculare, si ala scrie VIN-ul gresit; chiar daca semnatura si declaratiile lui sunt opozabile mie, daca eu demonstrez ca mi-am facut datoria legala si i-am dat toate informatiile corect, el e cel care a facut fals in acte, nu eu. Cam asa si aici. Daca Suzuki poate demonstra ca ceea ce trebuie facut ca Sara sa fie reprezentanta sau Sara manarit documente si le-a aratat Suzuki care au picat de fraieri, legal, nu ai ce sa le faci. Doar demonstrarea complicitatii Suzuki poate aduce Suzuki Romania in aceeasi culpa cu Sara.

      00
  25. Vali avea dreptate. Românii sunt în stare să ia țeapă după țeapă și tot nu se învață minte.

    00
    • NOU
      #99

      Corect, cand incepem sa ne visam o tara occidentala, pac apare cate un Dragnea – ma rog, cate un Sandru in cazul nostru

      00
  26. Sunt unul dintre păgubiti și in primul rând as vrea sa-i mulțumesc lui Zoso pentru implicarea in problema asta.
    Încercați sa înțelegeți ca din acești pagubiti, câțiva sunt pensionari, nu au acces la internet și nici nu este treaba lor sa facă cercetări de piața amănunțite, in cazul unui dealer “autorizat”.
    Dealer autorizat înseamnă ca ai audit lunar, ești verificat ca service și ca vânzări, dacă ești in standarde. Dacă vezi ca Timișoara in șase-șapte luni nu livrează nici o mașină, ca Suzuki România trebuie sa le pui niște întrebări.
    Unii au plătit cash, alții prin banca, alții Cetelem, la recomandarea Sara.
    Nu au dat bonusuri exagerate, ca ne prindeam. Eu am primit culoarea cadou, alții roti de iarna, etc.
    Apoi Suzuki România au spus ca se judeca ei cu Sara, unii dintre noi au primit in scris de la directorul general – Gerea Nicoleta – ca vor primi mașina contractată, ca apoi sa se răzgândească.
    Refuza și in zi de azi sa ne explice cum au făcut auditul și de ce nu au luat măsuri.
    Apoi banii unora dintre noi, au ajuns la Suzuki Ungaria, dar s-au plătit alte mașini decât cele comandate.
    Mă tem ca buba e mai mare decât pare la prima vedere – ca Sara sunt hoți.
    D-na Gerea este din vara la Suzuki, putea sa zică negru pe alb ce a găsit acolo și sa nu se bage in așa o mizerie. Ei au ascuns totul sub preș, împreuna cu fostul director Alin Radu.
    Nici acum nu inteleg de ce nu fac curat in bucătăria lor.

    00
  27. Suzuki Vitara, Duster-ul saracilor.

    00
  28. Am lucrat la vreo 2 dealeri (is ceva ani in urma ii drept) la unul fiind si director de vanzari.
    Importatorul (in functie de marca, modalitate de lucru, etc) iti face un audit anual pe bilanturile tale (la unele marci ai termen de plata pentru masinile din showroom si pui si tu o scrisoare de garantie bancara pe masa cand semnezi contractul) si esti vizitat de niste manageri de zona. Care vin, se uita la showroom, se uita la masinile de test, se uita la oamenii angajati, pune 2 bife si gata, pleaca la masa cu sefimea si isi primeste un mic stimulent. Contractele sunt facute intre firma x dealer si persoana fizica/juridica. NU apare nicaieri importatorul ca parte in contract.
    La suzuki e putin diferit – facturile sunt emise de suzuki ungaria si nu de importatorul din Romania. Dupa ce platesti masinile sunt incarcate din curtici spre tine. Parerea mea este ca cineva de pe la suzuki a stiut de toata tarasenia asta dar… punguta era plina si a intors capul in cealalta parte.

    00
  29. ar trebui sa te apuci de scris un ghid cum sa nu iei teapa. Avansul niciodata mai mult de 10%, plata finala sa tii 10-30% pana se termina lucrarea sau produsul e livrat cum a fost intelegerea.

    00
    • si diferenta de la 10 + 10 sau 10 + 30 de procente când s-ar da, întreb și eu așa ca sa știu sa nu iau și eu teapa ca și oamenii ăștia norocoși de la Timisoara

      00
  30. Sunt consternat sa vad cum ne judecam unii pe altii cu atata ușurintă. Totul aici se rezuma la atat: niste oameni au fost furați; au muncit pentru niste bani pe care un nesimțit i-a luat drept ai lui. Cum asa?! Asta trebuie sa ne supere. Ca se poate face asta cu ușurintă, ca cel păgubit trebuie sa se chinuie sa demonstreze in instanța ceva evident: am dat banu, nu am primit produsul. De fapt pe noi ne supara de ce unii vor Suzuki, de ce au dat avans mare, de ce-uri care doar judeca, nu rezolva nimic. Hai sa vedem de ce suntem furați si ce putem face sa ne mobilizam sa le tăiem craca hoților ăstora. Printre pagubiti este si o bunica ce si-a strâns banii sa ii cumpere nepoatei o masina. Hai sa vedem atat. O bătrâna a fost furată, un barbat care se trezește zilnic sa mearga la lucru a fost furat, oameni care muncesc cinstit au fost furați. De un nenorocit!

    00
  31. Pe contractele semnate cu Sara M apare sigla SUZUKI si faptul ca este dealer autorizat. Noi am vtrut sa cumparam masini SUZUKI nu Sara Motors deci Suzuki Romania ESTE RASPUNZATOR DE PREZENTA PE PIATA A SARA MOTORS! Oare nu a observat nimeni ca la Timisoara nu s-au livrat masini timp de aproape 5 luni?

    00
    • in linkul din articolul asta intrebari de maxim bun simt la care inca nu sunt raspunsuri….

      1. De cât timp știa conducerea Suzuki România (fostă și actuală) de problemele existente la dealerul Sara Motors din Timișoara?

      2. Atâta vreme cât procedurile de audit la care sunt supuși dealerii autorizați – nu doar cei ai Suzuki, ci ai tuturor companiilor auto – se desfășoară la intervale regulate de timp, de ce nu au fost depistate problemele existente la Sara Motors sau, dacă au fost depistate, de ce Suzuki România nu a impus soluționarea acestora?

      3. De ce, în afara unui răspuns remis, în data de 13 octombrie 2017, către revista „Capital”, prin care anunță că „deși Suzuki nu are nici o obligație legală în executarea contractelor încheiate între SC Sara Motors SA și clienții săi, vom livra toate autoturismele contractate”, conducerea Suzuki România nu a emis un comunicat de presă oficial în care să precizeze acest aspect sau nu a postat aceste informații pe site-ul companiei, http://www.suzuki.ro, așa cum a procedat în luna septembrie, când a anunțat încetarea relațiilor contractuale cu Sara Motors?

      4. Care sunt procedurile pe care le derulează, în acest moment, Suzuki România pentru a-și onora promisiunea de livrare a tuturor autoturismelor contractate de cei circa 70 de clienți păgubiți?

      5. Care este durata de timp preconizată pentru livrarea mașinilor contractate?

      6. Ce măsuri a luat Suzuki România pentru ca o situație de genul celei înregistrată la Timișoara să nu mai poată fi posibilă?

      00
  32. Articol recent la acest subiect in presa locală :

    00
  33. NOU
    #111

    Astia nu sunt aia care se bat cu caramida in piept ca ei sunt cei mai cinstiti? Ca ei sunt fruntea?

    00
  34. Mai sunt – 49 de unități disponibile Dacia Duster One cu pret de 500 de euro (avans)… Se baga careva?

    00
  35. Bosilor , Sara Motors si Suzuki nu au nicio vina ca sunt prosti destui pe lumea asta si statul in loc sa aiba legi prin care sa sa protejeze mediul de afaceri de tepari , ii incurajeaza. Din moment ce tu ai datorie neonorate la tert , nu conteaza cat – 1 leu sau 1000000 de dolari si vrei sa ceri falimentul- tie , familiei , cumnatilor , verilor , celor care le-au fost transferati banii (inclusiv „contracte” ) sunt pasibil de executare silita fara niciun fel de drept de apel. Ma doar fix in p U L A de cati copii lasi pe drumuri si cati nu mai stiu ce. Hai draga ca a fost tati cioroi imputit si a furat ca atare ramanem pe drumuri. Nicio problema

    Va garantez ca nu mai apeleaza nimeni la astfel de falimente.

    Dar cand legile sunt facute pentru tepari. Asta se intampla!

    Succes!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.