Problema cu scumpirea benzinei cu 50 bani

E că producătorii nu pot scumpi toate alimentele cu 1 leu sau 50 bani. Covrigii, pâinea, cafeaua, de pildă. Nu poți să ceri 1 leu și 10 bani pe covrig sau 2 lei și 5 bani pe pâine, e un coșmar logistic prea mare.

Așa că fie îndoi produsul cu apă, fie mai tragi la gramaj, faci cumva să rămână prețul la fel până când poți scumpi cu o sumă rotundă. Și te rogi să mai crească un pic prețurile ca să poți rotunji și tu.

Dar în timpul ăsta, clientul latră că produsul nu mai e cum îl știa, iar producătorul descoperă că poate produce mai prost și clientului oricum nu îi pasă.

benzinarie-2

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

42 comentarii

  1. Stiu ca o sa isi ia multe minusuri comantariul asta, dar: poate daca se mai scumpesc combustibilii, vor fi drumurile mai libere. Sa vedem si partea buna.

    00
    • E prea mica scumpirea pentru dezideratul asta :) Cine nu are bani de benzina – nu o sa aiba in continuare. Cine are – 50 bani pe litru nu e o scumpire majora.

      00
    • Iar daca se scumpesc si alimentele poate mai si mor unii de foame, ca prea suntem multi, nu?

      00
    • Nu vor fi. Daca se scumpeste cu 40 bani la litru, nu o sa le pese foarte mult alora care baga de 50 de lei. Ce le e ca iau 10 litri, ce le e ca iau 9.

      Daca zici de traficul din Bucuresti, atunci e absurd. Nici nu o sa le pese ca o tura cu masina casa-birou-casa o sa-i coste 11 lei in loc de 10. Acolo ai nevoie de autobuze mai noi care se misca mai repede, nu benzina mai scumpa.

      00
    • da. ca la orice scumpire de pana acum, drumuri s-au facut =))

      00
    • Nu fi destept degeaba. Mai putine masini pe drumuri inseamna economie la pamant. Vezi ca s-ar putea sa te muste de fund o astfel de gandire simplista.
      Iti dau exemplul feroviar. Pe perioada crizei din 2009-2010 traficul feroviar a scazut extrem de mult. Ghici ce? Nici eu nu o duceam prea bine. Sursa: io, din observatiile personale (mda).

      Daca speri ca vei scapa de idiotii de pe sosele, mai gandeste-te.

      00
    • ps. daca ar fi sa vedem partea buna ar fi: masini electrice mai repede pe strazi :) dar deocamdata nu prea avem camioane electrice

      00
    • Aici e vorba de companii nu de personae fizice dar toata lumea va fi afectata.
      Unii spun: ‘Cine are – 50 bani pe litru nu e o scumpire majora.’ dar scumpirea nu e de doar 50 bani pe litru pt ca aceiasi persoana va cumpara si alimente care ovr fi mai scumpe, va plati in plus pt toate lucrurule pe care le cumpara si care se vor scumpi in lant pt ca toate depind de transportatori

      ideea e ca orice crestere de pret a combustibililor va influenta tot lantul de consum si va face ca preturile sa creasca cu 1-2%. Zici ca nu e mult dar cu fiecare serivicu si produs consumat se aduna

      00
    • Asa sper eu cu tigarile, sa se tot scumpeasca ca sa se mai rareasca din fumatori. So far, no good.

      00
    • Daca-ti iei, va fi din cauza gramaticii.
      Altfel ideea ta e invalida oricum. +/- 20-30 de lei la un plin de carburant n-o sa atraga o scadere a consumului.

      00
    • Creste sau nu, semintele tot acelasi gust are.

      00
    • Dacă se scumpesc combustibili ai sa ai și tu frigiderul mai gol!

      De fapt după comentariul asta cred ca e plin pentru ceva vreme

      00
    • Premierul se lauda la tv ca suntem pe locul 1 in ue la crestere economica…dar benzina se scumpeste…sau PSD vrea sa ne zica: POPOR VA DAM….mUiE!!!

      00
  2. Sau scumpesti direct cu 50 bani si te descurci. Mai scoti parleala si din cresterea salariului minim, care inseamna deja un cost in plus.

    00
  3. Mi se pare o invarteala in jurul cozii infinita. Hotii dau pomeni la putori, putorile ii voteaza in continuare pe cei care le dau pe degeaba iar din ~3mil de angajati la privat voteaza max 40% dar toti se plang pe facebook. Emigram si noi or what?

    00
  4. Ce zici tu e valabil pentru covrigariile si cafenelele din strada, chioscurile de ziare si alte maruntaie, asa zisele „to go”. Acolo da, faci covrigul mai scurt, cafeaua mai lunga si nu mai vinzi apa Dorna, ci Aro, zizin sau alta mai ieftina.

    In supermarket insa, nu-i nicio problema logistica sa scumpesti painea cu 7 bani.
    La zara/h&m/bershka iar nu-i problema sa scumpesti hainele cu 5 lei. Atata ca trebuie sa ai grija sa ramana pretul cu .99
    In restaurante iar nu vad o problema daca scumpesti berea cu 50 de bani si portia de mici cu un leu.

    Mai degraba mi-ar fi frica daca nu s-ar scumpi si in supermarketuri / restaurante. Inseamna ca-si scot paguba altfel

    00
    • Scumpesti portia de mici cu un leu? Judeci de vorbesti? In orase sarace se uita si la 10 bani cand e vorba de mancare.

      00
    • Lui C ii place sa abereze cu gratie, da-i ignore.

      00
    • @Marius:
      Era un exemplu ipotetic. Nu stiu cat costa o portie de mici ca sa imi dau seama daca 1 leu e mult.
      Ideea e ca la restaurantele unde acum o bere e 6 lei, nu e nicio problema logistica sa o faca 6.5 lei iar o portie de [orice] care costa 20 de lei sa o faca 21.
      Normal ca lumea se uita in orasele sarace la orice leu. Vorbeam insa de problema logistica pe care o invoca autorul in articol.

      @Alex: De acord cu tine. Sau poate avem doar pareri diferite.

      00
    • @C nici eu nu stiu cat costa un mic crede-ma dar am presupus matematic 1 mic = 2 lei, 4 mici = 8 lei, daca pui la un mic 1 leu atunci 1 mic = 3 lei, 4 mici = 12 lei si rezulta ca tu inainte cu 8 lei cumparai 4 mici acum cu 8 lei cumperi 2 mici si mai raman 2 lei. :) logistic / nelogistic cand e vorba de mancare nu prea te poti juca asa. cele bune :)

      00
    • Am uitat sa „inchid” bold-ul, scuze. trebuia sa apara in bold doar „problema logistica”

      00
    • @C am inteles la ce te referi. n-am dat cu paru :) doar un exemplu.

      00
  5. 50 de bani pe litru, pai nu era vorba ca avem cel mai scump combustibil? Iar umbla nenoricitii la pretul combustibilului? Au lasat putin pretul sa fie decent si acum iar maresc?

    00
  6. Oportunitate pentru sharing economy. De exemplu sharing de rezervor, cum e in localitatile de langa moldoveni. Vine moldoveanu cu rezervorul plin si share-uieste cu tine continutul. Mai iei si un carton de tigari, tot pentru ca accize.

    00
  7. E cald, e frumos, vine week-endul prelungit… o punem de un protest? Probabil ca nu, apa de la mare e perfecta pentru baie in perioada asta ,sau un munte sa ne mai racorim si noi… poate prin octombrie, noiembrie, daca nu ploua sau, doamne fereste, sa ninga, si sa trebuiasca sa mergem la ski.

    00
  8. am cumparat azi un covrig, era mai subtire si avea gaura mai mica.

    00
    • „era mai subtire si avea gaura mai mica”

      eu în locul tău, mai optimist fiind, aş fi zis că poate mi s-a îngroşat mie plua :)))

      00
  9. Calitatea produselor ramane constanta. Cine da buleala da si daca e benzina 2 lei, cine tine la caliate creste pretul si livreaza acelasi produs. Pe vremea lui Ponta benzina ajunsese la 6.5 lei, dupa ce a scazut la 4.5 lei a crescut in general calitatea produselor? A crescut o creasta.

    00
  10. Cred ca vor urma si alte scumpiri ale benzinei. Asta e doar prima.

    00
  11. intr-o economie normala o scumpire a carburantului cu un preconizat 10% nu ar afecta nici un pret cu exceptia afacerilor in care carburantul este o materie prima majora (taxiuri, transport in comun) si acolo cu foarte putin.

    un calcul extrem de pesimist, sa zicem ca vin legumele de la 1000 de kilometri distanta si tirul ala consuma 100 de litri la suta de kilometri, si vine doar o tona in tirul ala. scumpirea ar trebui sa fie de 50 de bani la kilogram.

    la un calcul mult mai realist, distante de cateva sute de kilometri, consum la jumate si incarcatura de minim 20 de tone vor da scumpiri de maxim 2, 3 bani la kilogram de produs transportat. da, lantul e mai lung si scumpirile se aduna, dar in final probabil tot nu ar trece de 10 bani la kilogram.

    deci orice scumpire ar fi doar jnapanism in serie. intai guvernul si comerciantii ca au adaugat acciza si au scumpit fara rost, dupa aia al comerciantilor ca dupa ce sa scos ei nu au redus nici un rpet si din nou al guvernului ca o adauga la loc si al comerciantilor ca vor creste preturile din nou fara rost.

    00
  12. In Romania, benzina este un produs care are o cerere cu elasticitate mica fata de pret. Iar statul stie asta. Petrolistii stiu si ei asta. Cu alte cuvinte, fie ca se scumpeste sau se ieftineste, romanul tot nu-si da fundul jos din masina, pentru ca el s-a nascut la volan. Un alt produs inelastic la pret sunt tigarile. In Romania, benzina e drog.

    00
    • iata si teoria elasticului. forta cu care intinzi un elastic este la fel cu cea care te pocneste peste bot .

      00
  13. Eram f. curios cam ce inseamna asta ca impact si am cautat niste date istorice. Am gasit aici ceva https://www.zf.ro/zf-24/evolutia-consumului-de-benzina-si-motorina-din-romania-in-ultimii-5-ani-12235574 si pare ca totalul consumului e de cca 6M (milioane) tone la nivelul tarii pe an.

    Densitatea benzinei e intre 0.71 si 0.77 iar a motorinei de 0.83 (kg/l). Nu stiu care e distributia acelui total motiv pentru care calculul am sa il fac la 0.8 kg/l. Asadar 6M tone inseamna cam 7.5M litri de carburant.

    0.5 Lei per litru in plus inseamna 3.75M lei in plus sau 0.83M Euro in plus la buget intr-un an.

    Suma e foarte mica pentru a avea un impact real in vre-un domeniu. Impactul mediatic in schimb e un fel de semnal de alarma care creste preturile la orice pe motiv de panica. E un fel de cadou pt multinationalele alea pe care le injura Dragnea.

    00
    • vezi ca ai trecut de la Kg la Tone, asa ca tot calculul e de 1000 de ori mai mare.

      00
    • M = Milioane = Miliarde? Altminteri, 0.83M = 0.83 Miliarde €, ceea ce nu-i chiar nimic.

      00
    • La fel ca Gabi:
      6 milioane de tone = 6 miliarde de litri.
      Presupunand restul informatiilor corecte, rezultatul final e 830 milioane euro in plus pe an sau aproape 3 tunuri Popoviciu

      00
  14. Cu 1 litru de motorina probabil cari 500 de covrigi.. imparti 50 de bani la 500 sau cați dracu or fi si vezi cu cat trebuie sa scumpesti covrigul.

    00
  15. Asa se fac banii de pomeni electorale. Si tare mi-e teama ca asta e doar inceputul.

    00
  16. Exista autobuze. Cel putin pt comun. Iarna ai si aer conditionat inclus in pret. Chiar si toamna tarziu.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.