Problema cu mașinile japoneze rare

E foarte mișto să ai o mașină rară, te simți special între atâtea franțuzești și nemțești. Nu ai dubii în parcare care din cele trei A4 B8 gri e a ta.

Partea proastă este la piese. Pentru Subaru nu există aftermarket. Nu există “mă duc pe ebay și găsesc mai ieftin”. Există doar piesa de la producător. Care nu doar că are un preț de multe ori exagerat, ci și vine în 2-3 săptămâni.

Căpăcelul de mai jos, de pildă, costă 150 lei.

 

capac

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

70 comentarii

  1. Exista aftermarket pentru Subaru, dar nu pentru repere asa de mici; uita-te pe unixauto.ro si o sa gasesti piese aftermarket pentru Subaru

    00
    • Este vorba de un exemplu de piesa de caroserie….parca unix are politica aia interna a lor prin care nu comercializeaza piese de caroserie in Romania….sau ma insel eu???Asta ca sa nu intru in reclama „mascata” si alte marafeturi de genul.Piese de genul acesta DOAR original gasesti…indiferent de marca masinii…sunt cateva exceptii,de genul golf,octavia,etc…dar doar la masini de rulaj mare,cu caroserii ramase (relativ) neschimbate un numar de ani.

      00
    • Comercializează și părți de caroserie, uita-te pe site; și mai sunt și alții, pe lângă unix

      00
  2. Si cand vezi extrasul nu te face sa te simti special?

    00
  3. Si casco-ul la japoneze e mai scump…

    00
    • Golf VI 2009 (11k E) si Mazda 3 2014 (21k E) acelasi pret la casco, desi Mazda e mai scumpa

      00
    • NOU
      #7

      Alo, Vasile! Pretul asigurarii nu e influentat de cat ai dat tu pe masina second. Pretul eventualelor piese de caroserie ce vor trebui inlocuite in cazul unui eveniment, este fix. La fel si pretul manoperei.
      Daca ti-ai luat masina second vei plati aceeasi suma pt casco ca si cum ti-ai luat acelasi model de masina noua.

      00
  4. Ai dat cu ea de gard? ca ai si u zgarietura lunga in stanga pozei.

    00
  5. powertape boss

    00
  6. Nici Toyota nu are aftermarket, sau daca are nu aduc astia la noi. Toyota avea in Germania o reclama cu un surub „Ich bin ein Toyota”, chipurile sanky ei produceau tot. By the way, pe parte de caroserie nici Renault/Dacia nu are aftermarket. Am avut si eu teama asta cu asiaticele si piesele OEM, dar din fericire la Hyundai se face mult aftermarket, e masina de volum mare. Subaru e cam exotic, motiv pentru care nu se baga nimeni sa le faca aftermarketuri. Cred ca nici dezmembrari nu prea gasesti. By the way, ai vazut cat costa un parbriz OEM cu incalzire la masina ta?

    00
  7. cum spunea cineva mai sus, depinde si de piesa, de ex si la Ford cum am eu, daca vreau un bandou de vreo 20 cm la bara spate costa 80 lei, daca vreau grill-ul cu emblema e vreo 80 lei doar emblema + 150 lei grill-ul.

    Nu se baga nimeni la piese dinastea sa le faca aftermarket. Am cautat un furtun de 10 cm pentru luneta spate, doar original 80 lei. Cred ca au un pattern, tot ce-i mic e 80 lei.

    00
  8. chinezariile sunt cele mai cautate

    00
  9. De ce sa pui piese aftermarket pe masina?
    Ex: La caroserie, cele aftermarket sunt mai prost galvanizate si se aliniaza aiurea cu restul masinii.
    Privitor la capacelul din poza, stai linistit, ca nici la Audi/VW nu e mai ieftina piesa. Din contra.
    Cauta la dezmembrari maruntisuri din astea.

    00
  10. Nu stiu boss cum e la japoneza ta, la a mea sunt piese cacalau, si de caroserie, si motor, si electrica. Plus N de tuning. Se gasesc inclusiv carcase colorate de chei si alte rahaturi de-astea mici.

    00
  11. Problema cu masinile japoneze rare poate fi definita clar doar de posesorii de Acura / Infinity / eventual Lexus, nu de posesorii de Subaru :). La masinile rare nu pretul e problema, disponibilitatea e problema

    00
  12. Cat se-nvarte turbina restul nu conteaza, sunt numa’ tinichele :)

    00
  13. iti iei o imprimanta 3d si-ti printezi toate piesele de plastic de care ai nevoie.

    mai ramane problema cu vopseaua, dar se rezolva.

    00
    • Imprimanta fiind cat. 3000€?

    • Păi da, dar nu faci piese doar pentru a ta. Îi vinzi și lu’ Petreanu, și lu’ Baciu… Biznis :)

      00
    • Si ma ia anafu pentru evaziune…

    • Nu e 3000, e vo’ 700. Da’ nu pretul e problema cea mai mare. Matthers nici nu si-a pus problema ca piesa aia ce ti-o „tiparesti” trebuie proiectata in ceva (ca sansele sa o gasesti gata proiectata pe net sunt mici) si ca nu oricine e specialist in autocad sau in ce mama naibii se proiecteaza.

      Da, daca esti pasionat, ai mult timp liber la dispozitie si vrei sa te „joci” putin, merge, dar nu si in alte cazuri.

      00
    • si chiar daca e 3000 de oiro iti scoti banii facand zaruri de alea mari de atarnat la oglinda…sau iconite, cruciulite, etc.

      00
    • Si icoane cu Arsenie Boca

    • Arsenie Boca in 3d. Pop-up store Arsenie Boca cand vin aia cu moastele sa le plimbe pe la unirii :D

      00
  14. cred ca ar fi cazul sa iti iei o imprimanta 3d. inca cateva plasticuri din astea rupte si parca isi scoate banii :D

    00
  15. du-te la un mester tamplar si ti-o face din lemn si ca sa fie simetrica bara schimb-o si pe aia din stanga :)

    00
  16. NOU
    #37

    pai tu te plangi cu masina ta? modelul pe care il ”port” eu are vreo 15-16 unitați inmatriculate in RO…

    00
  17. NOU
    #38

    Eu procedez in felul urmator :

    1.programez masina in service la dealer pentru o constatare genereala ( intre 50 si 100 de lei depinde de dealer )
    2. la final mi se ofera o fisa constatatoare ( piese de inlocuit cu tot cu specificatiile tehnice )
    3. multumesc frumos si plec
    4. incep si caut after market si paradoxal gasesc de fiecare data la jumatate sau sfert de pret ( chiar si pt subaru gasesti dar trebuie sa stii clar demunirea „stiintifica” a piesei de inlocuit )

    si gata !

    exemplu : proiector nissan pathfinder original reprezentanta in jur de 100 E plus tv
    after market in jur de 45 E

    partea cea mai tare este ca proiectorul de nissan pathfinder este identic cu cel de logan care costa sub 50 RON

    00
  18. Gasesti in US sau in Emirate piese. Am un amic bun cu un subaru legacy benzina (o motorizare facuta pt Emirate/US, nu si pt EU). Si-a gasit o tona de piese in US. La arabi a gasit kituri tuning si alte manele, insa si piese de genul asta. El voia sa schimbe placutele de frana cu ceva mai performant, pret in ro ~2450 lei, pret in US + transport ~1200 lei.

    00
    • am tot insistat pe ebay, nimic.

    • ce să zic, să-mi dea niște tips and tricks, sau să imi gasească ăsta, că nu imi dau seama.

    • AI mai multe variante:

      1) https://parts.subaru.com/
      Dupa ce gasesti produsul, trebuie sa iei cativa dealeri la mana (dureaza 2-3 minute) sa vezi care livreaza INTL daca nu vrei sa te obosesti cu freight-forwarder. Daca alegi freight-forwarder, poti lua de la oricare.. Plata prin PP, lejer

      2) ebay
      Ma rog, in cazul de fata, zici ca nu se gasete nimic, insa alte piese sau imbunatatiri after market apar des

      3) franele
      El si le-a luat de aici (cu freight-forwarder, ca nu trimit direct in .ro):
      https://knsbrakes.com/c/home mai exact pe astea: https://knsbrakes.com/c/home

      Experienta a fost ff misto cu oamenii, din 4 placute, una a ajuns fisurata, iar dupa ce le-am trimis 2 poze, ne-au trimis o placuta inlocuitoare, no questions asked. Cica placutele au schimbat masina, se lipeste de sosea la frane de urgenta.

      4) UAE
      Tipul asta: https://www.okazii.ro/comunitati/okazia-lui/jaan_iulia.html
      Este un indian care locuieste in Buzau si aduce orice piesa din emirate. Vad ca nu are nimic pt subaru in stoc, dar nu strica sa-i pui o intrebare. Am lucrat personal cu el cand cautam bullbar/bare transversale pt un patrol si mi le-a adus la comanda in 2 sapt la o treime din pretul de pe piata. Vorbeste romgleza. Recomand pt piese mari, nush daca merita pt ce ai tu nevoie acum, insa pe viitor s-ar putea sa fie bun.

      5) piesa in cauza pare sa fie asta:
      https://www.aliexpress.com/item/1904957687.html

      Bonus, site misto de gasit piese: http://opposedforces.com/parts/forester/

      00
  19. Posesorii de bimmer stiu cat de rapid se fura capacelele astea de stropitori. Nu se mai agita nimeni sa le inlocuiasca.

    00
  20. Doar capacelul ala 150 roni? si presupun ca e si plastic no?

    00
  21. Imprimanta 3D? nu te ajuta?

    00
  22. La cati bani castigi tu, nu te fac pe tine 150 de lei. Doar esti de succes…

    00
  23. Stii ca pe subarugenuineparts, oem catalog, chestia aia (toe eye cap) costa … 3.59 usd? :)
    Cu maxim 20 usd transport, si timp de livrare tot 2-3 saptamani… zic ca iesi mai ieftin.

    00
  24. Din ce an este masina? Am nevoie de modelul exact, posibil sa te pot ajuta.

    00
  25. Asa este si la BMW. Mare parte din piesele care se strica des sunt piese care se gasesc doar pe original si se aduc doar la comanda.

    Am patit chiar sa nu existe piesa de schimb. Am cautat un rulment la X3 – modelul nou – 2 saptamani – raspunsul la toate magazinele de piese fiind ca BMW a schimbat furnizorul si momentan NU exista piesa.

    Superb.

    00
  26. Boss, daca te plangi de bani de ce nu ti-ai luat un logan? Sau mai bine, o bicicleta? Munceste mai mult si nu te mai plange atata in plm, ia-ti un job ca toata lumea si nu mai freca menta pe blog.

    00
  27. Daca era cu adevarat „rară” o gaseai la Vâlcov in seif.
    Daca era cu adevarat „rară” , o gaseai la Tiriac in colectie.
    samd :)

    00
  28. Prin parcări nu mai e nici una ca a ta? :D

    00
  29. Vezi? De asta prefer eu Dacia :D

    00
  30. Pana acum cativa ani am avut un LR Freelander din 2004. Piese aftermarket la fel nu existau, in special de caroserie. Ca idee un far banal, fara xenon nebunii era 3400 lei la reprezentata. La dezmembrari era 300 lei. Tare si omul de mai sus cu bmw ultimul model, dar care cauta rulmenti ieftini la magazine de piese auto.

    00
  31. la honda accord cu 150 de lei iei toata bara cu tot cu capacelele alea…si e japoneza „rara” … aftermarket desigur …

    00
  32. 150 de lei nu e rau. La porsche emblema e 900.

    00
  33. Da, este o problema destul de complicata aceasta cu masinile japoneze rare. Piesele noi costa foarte mult si nu isi permit prea multi acest moft.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.