Problema cu blogurile auto internaționale

Citesc câteva bloguri auto internaționale (Jalopnik, Autoblog, altele), majoritatea scrise de americani, unde atmosfera generală este puțin diferită de mainstream. Autorii sunt de obicei oameni cu ceva experiență în condus și deplâng dispariția cutiei manuale și lipsa modelelor diesel.

Mie cel puțin mi se pare amuzantă ardoarea și pasiunea lor, mai ales că ei probabil știu că restul de 99% din americani, care nu îi citesc, sunt oameni normali, care vor o mașină fiabilă, cu cutie automată, și eventual roșie.

De aia dispar mașinile manuale, de aia presa auto e citită de oameni pasionați, care oricum au mașina lor, de aia oamenii de rând se uitau la Top Gear pentru show, nu pentru informații. Că nu se regăsesc în “manuala e cea mai tare, frate, dacă nu conduci manuală ești degeaba”. Nobody cares. Oamenilor cărora le pasa își iau un STI, un M3 sau un CTS-V și tac din gură.

masina

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

63 comentarii

  1. „Nobody cares” – unul din cele mai reusite rationamente din ultima vreme.
    I-ai inchis, zoso.ro . Se vor reorienta de acum spre mastershef sau ce merge cu cutia automata.

    00
  2. M-ai tampit cu subiectu asta si cu uzura cauciucurilor…

    00
  3. Cutia automata e mai comoda in oras.De fapt in general e mai comoda.

    00
  4. Ideea e simpla: o nevoie apare cand o experimentezi.
    Acum 15 ani nicmeni nu folosea balsam la rufe. Marketingul a creat aceasta nevoie si toti spun ce indispensabil.
    Eu cred ca am condus o singura data o masina automata si pentru scurt timp. Consider deci ca nu am condus. Intrucat nu am simtit in fapt confortul dat de automata, nu percep cutia automata ca pe o nevoie.
    Si ce sa vezi? Masina cu CA e mai scumpa, deci daca eu nu o percep ca pe o nevoie reala, nu o voi cumpara.
    In plus, cand plec in concediu si inchiriez o masina ea e cu CM. Daca eu am acasa cu CA si m-am dezobisnuit de CM, voi scoate bani in plus pentru inchiriere masina cu CA.
    Ce vreau sa spun este ca optiunile se creaza in timp.
    Daca tu spui de 1000 de ori ca CA e exceptionala, te cred. Dar daca eu nu simt ca imi trebuie nu trebuie sa fiu neaparat blamat ca sunt bou. Mi-a intrat asa mult in reflex schimbarea de viteze incat nu o percep ca pe o corvoada.

    00
  5. NOU
    #17

    Inainte sa imi iau prima automata (DSG), ma juram ca eu o sa conduc tot timpul manuala ca sa simt experienta sofatului,si ca toti aia care conduc automata sunt bosorogi basiti si lenesi. Dupa…am devenit si eu bosorog si lenes :P. Si n-as mai conduce manuala zilnic, si in niciun caz la drumuri lungi.

    00
    • așa suntem toți, nu iti face griji. da, e mișto să conduci manuală, că simți mașina, că bla bla, dar automata iti dă confort.

    • Auzi la boul ala: „Si n-as mai conduce manuala zilnic, si in niciun caz la drumuri lungi”.

      Bravo coaie, ti-ai luat automata degeaba. Singurul motiv bun pentru o automata este un oras precum Bucurestiul, la drum lung e irelevant ce cutie ai.

      00
    • NOU
      #20

      In primul rand, D.Andrei, esti un troll cocalar basit cu capul adanc infipt in cur…ca sa raspund in stilul tau agresiv. Cois, n-am spart seminte cu tine la capatu’ lu 14 ca sa raspunzi pe tonul asta.
      In al doilea rand. Eu am luat automata cand m-am relocat, pentru ca mi se parea usor complicat sa conduc si pe cealalta parte a drumului, si cu manuala. Fac naveta zilnic vreo 30 de Km de autostrada/oras, si MIE mi se pare mai OK si mai confortabil cu automata la depasiri pe autostrada, sensuri giratorii, etc. N-am spus ca e general valabil, e experienta MEA.

      00
    • Plus ca daca ai automata si ii dai kickdown parca nu iti mai pare asa rau ca o tine doar intre 4000 si 5000 (la diesel). Pe cand daca ai manuala nu prea iti vine sa o turezi asa. :D

      00
    • Serios? Pe serpentine cum faci? Daca ai un motor de drujba pe benzina iar in ca sa depasesti o bicicleta trebuie sa retrogradezi, nu mai bine ii dai un kickdown?

      00
    • Un lucru inteligent sa compari cutii robotizate cu cutii clasice. Arata ca stii la fel de multe despre ele ca zoso.

      00
    • Motor de drujbă pe benzină? Ai atins un subiect sensibil. Învaţă-ţi motoarele, vezi ce diferenţă e între X cai putere la 4000 rot/min aceeaşi X cai putere la 6000 rot/min. Învaţă despre injecţie directă/indirectă, supralimentare etc. După asta apucă-te de comparat motoare, o să ai o surpriză. Tractoristule…

      00
    • @abc: cutiile automate clasice nu sunt la fel de comode ca si cele robotizate? Ce te intereseaza tehnologia din cutie daca stilul de condus e la fel?

      00
    • @alex: Cutiile noi gen DSG7 iti ofera atat performante de invidiat cat si consum decent. Acum 10-15 ani cutiile te trageau in jos atat la pefromante, cat si la consum – dadeai 3-5000 de euro pe o cutie care facea masina sa consume 1-2 litri in plus, la un calcul pe 5-7 ani te costa ceva confortul.

      @ubercool: 5 in linie aspirat si injectie directa. Niciodata tractorina!

      00
    • Dsg e considerata cutie manuala cu posibilitate de schimbat vitezele si de catre computer. Cutia automata e cvt sau aia cu torque converter.

      00
  6. Cel mai eficient este sa conduci cu cutie automata cu cate un picior pe cate o pedala, dar odata invatat asa, nu mai ai nici o sansa sa revii pe 3 pedale. E dubioasa perioada asta de tranzitie dintre toate automobilele pe cutie manuala si toate automobilele pe cutie automata.

    00
    • Ce ma?! :)))

      Si sa conduci un pic serpuit ca sa se uzeze cauciucurile uniform?

      00
    • Adica sa pui frana cu piciorul stang? Nu am mai auzit niciodata de asta.

      00
    • incearca sa franezi cu stangul. Eu am incercat odata, o data. N-a mai vazut in viata ei asa frana, masina mea.

      00
    • left foot braking: la curse raliuri karturi etc se face asa.

      00
    • Ai zis ca e momentul bun sa spui si tu ce ai mai auzit de la unii si altii, nu? Probabil ca oricum n-ai nici carnet, altfel ai fi stiut ca la cutiile automate in 99% din cazuri pur si simplu nu mai apesi ambreiajul, restul se desfasoara la fel.

      00
    • conduc de 7 ani automata cu stangul pe frana si dreptul pe acceleratie. exista niste avantaje in privinta vitezei de reactie la frana. imi este insa foarte incomod acum sa mai conduc manuale din cauza asta.

      00
    • Voi ăștia care puneți frână cu stânga cred că deja ați dat prea multe capuri de parbriz/volan ca să mai judecați corect.

  7. De ce citesti bloguri din tari unde benzina e sub 3 lei si masinile consuma peste 20%?

    00
  8. Nu vreau cutie atomata, electromotor, telecomanda la TV si nici wc in casa. We shit like real men. Outside!

    00
    • Exact. Ce n-aș da pe o mașină cu pornire la manivelă! Din aia la care înainte de a o porni iarna trebuie să faci focul sub motor vreo juma de oră. ;)

      00
  9. Cutia manuala dispare incet incet pentru ca cea automata devine din ce in ce mai perfectionata. Era oricum doar o chestiune de timp.

    00
    • Motorul termic în sine va dispărea încetișor, iar cel electric nu are nevoie de nici un fel de cutie de viteze.

      00
  10. Bă, mai lăsați-mă-n pendula mea cu Vacaru asta de argument :”la cutia manuala simți Masina”….nu știu ce plm Masina simțiți voi intr-un Ford sau Opel de 85, respectiv 106 cai; sau in cazul bun 140 de cai diesel…:)))) pe bune?? As înțelege la niște mașini sport cu mulți cai sa „simți” masina…da sa simți 0-100 in 12 secunde…..:)))

    00
    • Te asigur ca simti pe fordu’ ala de 100 de cai cand face 12 secunde 0-100 sau 16 secunde 0-100 cu o automata non-dsg (adica majoritatea lor de pe masini ieftine).

      00
  11. Doar zoso a adus argumentul asta cu simtitul masinii si o zici de parca aparea in fiecare comment. Anyway, lumea ia manuala ca vine in standard si in plus e mai ieftina. Sunt curios ce masina ai tu

    00
  12. Eu m-am saturat de manuala pana peste cap, mai ales ca automatele serioase din zilele noastre schimba mai rapid decat ai face tu manual: dsg, pdk si alte minuni.
    Nu pot sa imi imaginez urmatoarea masina fara cutie automata la fel cum pot sa imi imaginez urmatoarea masina doar cu motor termic.

    ps: m-a agitat rau R.Apostolescu si nwradu cu clipurile lor de pe fb.

    00
  13. Mie-mi place cu automata…Ma simt foarte confortabil in masina nu simt absolut nimic la schimbarea vitezelor, nu sta turat motorul, am suficienta putere oricand pentru a face o depasire…Practic orice depasire o fac fara nici cel mai mic efort si orice drum lung e foarte odihnitor. de fiecare data abia astept sa ma urc la volan pentru acea senzatie de liniste, comfort si lux pe care mi-o ofera aceasta cutie.

    Bine na, eu am Bentley dar sunt sigur ca si la restul e la fel :)

    00
  14. Am condus ambele. Daca o cutie manuala pe un motor mic iti da falsa impresie de motor puternic, o cutie automata iti da liniste. Iar iarna cind drumurile sint pline de zapada si gheata parca e mai usor cu cutie automata.

    00
  15. Cele doua site-uri la care faci referinta nu mi se par cele mai importante in domeniul auto. Autorii incearca sa para relevanit dar nu prea reusesc.

    00
  16. Apropo de cutii, am descoperit recent cea mai inutila chestie la masina mea: am 2 trepte de marcharier. :))))
    In schimb nu am bec in torpedo! FFS!

    00
  17. am avut vreo 2 ani automata (150CP, stuff). am trecut pe manuala si sunt multumit (160CP). ;-)

    ideea e ca o sa se treaca oricum la automata. o sa fie cam ca la aparatele foto. doar chitibusharii si profii ce mai au dslr-uri, in rest, toti sunt cu telefoane/sapuniere si cateva mirrorless. iti dai seama cum o sa fie peste 20 de ani (presupunand ca mai e petrol de consumat) sa schimbi vitezele intr-o cutie cu 20 de trepte? :)

    00
  18. Prin ro cutia automata a aparut destul de recent comparat cu alte meleaguri. Cand ai 100 cp si cutie manuala nu mai e de simtim masina si motorul.
    Multe masini care sunt modele noi la exterior si interior si folosesc motoare, frane, suspensii si restul din technologii invechite care nu mai au ce cauta pe nici o masina noua.
    Pe Jalopnik oamenii sunt pasionati de masini ,mi-a placut de faza cu Nissan GT-R cu volan pe dreapta, omul recunoaste performatentele masinii chiar daca are 25 de ani dar spune ca acum 20-30 de ani scaunele de atunci nu ofera confortul celor de acum .

    00
  19. Am trecut şi eu pe automată şi regret. Da, are toate avantajele descrise mai sus, dar şi un dezavantaj major. La mersul înapoi te rogi de maşină. Îmi ia 5 minute să fac parcarea laterală, cu tot cu senzorii ei de 2 lei pe care nici nu-i mai bag în seamă. Bagi în R şi, dacă o laşi în boii ei, merge ca dricul. Ca să se mişte mai repede, calci puţin acceleraţia. Ţâşneşte şi, evident, tre’ să calci frâna. Apoi o iei de la capăt. Între timp, încep să te claxoneze băieţii din spate, că: „Poate parchezi şi tu azi… lămâie !” Nici la plecatul de la semafor (de pe loc) nu-mi place. Chiar dacă-i dau kick-down, nu se duce ca la manuală. Îi trebuie 1-2 secunde până se gândeşte s-o tureze. Dacă eram pe manuală, eram deja la semaforul celălalt. Not my cup of tea !

    00
    • Tu de fapt ai o mașină slaba / proasta și/sau ești un șofer incredibil de prost.

    • De fapt, tu eşti un şofer incredibil de prost. Ca să înţelegi mai bine, maşina e un A6 din 2012, iar eu sunt superşoferul cel mai tare din lume care face parcarea laterală cu manuala mai repede decât o faci tu cu automata. Ce zici de varianta asta ?

      00
  20. Nu inteleg prea bine la ce articole te referi, insa pe acele site-uri autorii deplang lipsa cutiei manuale (sau slabiciunile cutiei automate prost alese sau prost programate) la masini sport. De exemplu: BMW Z4. Aston Martin Vantage. Jaguar F-Type. Ferarri.

    Nu am citit deloc sa deplanga lipsa cutiei manuale pe masini normale.

    00
  21. Mdap, pe Polo 1,4 bezină cu manuală o mai turam pe la 4000-5000 de ture ca să mai „zbârnâie” nițel mașina. Acu’ pe automată la 2l mi se rupe că nu mai am nevoie. Zbârnâie singură.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.