O problemă de avut: prea multe șosele

În America, desigur, unele drumuri sunt distruse pentru că nu mai pot fi întreținute:

In an era of dismal infrastructure spending, where the American Society of Civil Engineers gives the country’s roads a D grade, rural areas all over the country are embracing this kind of strategic retreat. Transportation agencies in at least 27 states have unpaved roads, according to a new report from the National Highway Cooperative Highway Research program. They’ve done the bulk of that work in the past five years. (sursa)

Știți cum s-a ajuns aici?

Gigel și Maria s-au mutat la 20-30km de oraș, ca să scape de oameni. După care lângă ei au venit Ionel și Gherghina și la următoarea întrunire a orașului au votat să li se facă drum din oraș până în boscheții unde stăteau ei. Și alții au votat, că un drum în plus nu strică.

Eh, povestea asta s-a repetat de mii de ori, cu drumuri făcute doar pentru câțiva oameni. Ceea ce nu e rău când ai bani. Când nu ai și trebuie să întreții drumul, cam este. Și atunci ai de ales: fie îl lași așa (și atragi furia oamenilor), fie le spui că nu sunt bani și distrugi drumul și pe ei îi trimiți la plimbare, că oricum au SUV-uri mari.

Știu că nu vă vine să credeți, dar problema asta e și la noi, de obicei pe drumurile dintre sate. Drumuri care acum 20 de ani erau de pământ au devenit drumuri de pietriș, apoi de asfalt, dar funcționalitatea lor e redusă la oamenii care vin de la câmp cu căruța sau tractorul și rar câte o mașină. Am luat un drum din ăsta dintre două sate cu un Outlander și abia l-am parcurs, plus că se uita lumea la mine ca la urs, că nu erau obișnuiți să vadă mașini pe acolo. Dar GPSul spunea că sunt pe Drum Județean, deci drum asfaltat.

 

sosea

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

20 comentarii

  1. Drum județean drum asfaltat.

    190
  2. Toate drumurile ar trebui reparate. Iar asta inainte de a da bani pentru panselute, borduri, agenti de paza langa linia de tramvai, ajutoare sociale, etc.


    Comentariu apreciat.220
  3. Dacă nu ma înșel, în Canada exista o lege, prin care administrația locală trebuie să îți construiască drum până la casa din pădure, atâta timp cât ți-au aprobat construcția acesteia. No matter că sunt 20 de km prin pustietate.


    Comentariu apreciat.440
    • Și mai mișto e în Kosovo, unde nu există o astfel de lege, dar ți se face drum (chiar și înainte să începi să construiești casa respectivă), însă doar dacă ai făcut parte din gherila separatistă albaneză care a luptat cu forțele sârbe în anii ’90… Desigur, asta presupune să depui un dosar, cu o copie după permisul de port-armă și o declarație în care atești că știi cine sunt membrii consiliului local și unde locuiește fiecare dintre ei! :)


      Comentariu apreciat.500
    • NOU
      #11

      aceeasi lege e si la noi. doar ca dupa ce e stipendulat acest fapt, identic si pentru retelele de apa, canalizare, curent, apare o virgula, urmata de “…in limita posibilitatilor financiare are administratiei locale”. iar in 90% din cazuri sunt invocate aceste cuvinte.


      Comentariu apreciat.270
    • De construit nu e greu. Ce ai uitat este: cine crezi ca plateste pentru construirea drumului? Proprietarul!

      Chiar era un articol in ziar acum 1-2 ani cum ca o firma care a construit un mic cartier rezidential in Montreal a “uitat” sa plateasca pentru drumul construit de primarie. Fiecare proprietar s-a trezit cu o factura de ~30000$.

      10
    • E caz de faliment clasic, nu vad de ce atata agitatie. Angajatii aia se comporta de parca n-au vazut in viata lor patron tzepar si firma dand faliment, desi situatiile astea sunt comune ca trifoiul in Romania.

      110
    • zice cineva acolo in comentarii ca sunt angajati doar IT dudes si se presupune destepti. da, destepti, dar fara scoala strazii ca sa zic asa, din pctul asta de vedere un IT guy, mai tinerel, <30 ani, mi se pare cel mai usor de imbrobodit, cu cat e mai bun pe domeniul lui la varsta aia cu atat e mai usor de pacalit si asta o zic din experienta ca si eu lucrez in ac domeniu, in multinationale si ma uit in jur. ia sa fi adus un baietas care in fiecare luna traieste din combinatii, sa vezi ce-l mirosea pe MK ala :) (pastrand proportile)

      90
  4. legat de titlul articolului : “rich people problems”

    70
  5. Drum județean nu înseamnă neapărat că trebuie să fie asfaltat. Înseamnă doar că este în administrarea Consiliului Județean. Care poate decide dacă să-l asfalteze sau doar să pună pietriș pe el. Drumurile naționale sunt CNADNR, drumurile comunale sunt în grija comunelor.

  6. Problema ca nu sunt bani e ca acel mic oras de 8000 de oameni a fost la inceput o zona care a facut parte din “county” apoi si-au facut orasul lor cu primarie, apoi tot felul de regii: apa, gunoi, plantat copaci,…… cu o gramada de angajati, cazuri in care primarul avea salar de peste 1 milion la 23,000 de locuitori.
    Drumurile astea se repara si trebuie asfaltate o data la 30 de ani, pentru ca au fost facute ok trebuie schimbat doar asfaltul, nu trebuie refacut complet.
    Stati linistiti ca si in America se sifoneaza bani la greu, scoala construita in 2 ani bagat cateva milioane a fost deschisa doar 6 luni ca nu erau destui copii.

    00
  7. In Romania nici pietris nu primesc oamenii, nici un suv nu te mai poate salva in vreme ploioasa.

    00
  8. lasa ca am mers eu pe e79 spre oradea. European offroad

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.