Prețul combustibililor: jumătate taxe

Nu că ar fi ceva nou, dar e bine să ne aducem aminte din timp în timp că România funcționează pentru că noi mergem cu mașinile. Da, știu, industrie, antreprenoriat, manele, dar când jumătate din prețul benzinei merge la stat și șoselele sunt pline, situația e destul de clară. Un articol din HN:

In cazul benzinei, doar sase state comercializau benzina mai scumpa decat in Romania. In timp ce media pretulului fara taxe al benzinei era de 0,413 euro/ litru, in Romania era 0,463 euro/litru. Alte 21 de state inregistrau preturi mult mai mici, unele dintre ele nefiind producatoare de petrol ca Romania

Si in cazul motorinei, situatia este aceeasi. Media preturilor fara taxe in UE la motorina era 0,398 euro/litru, iar in Romania ajungea la 0,441 euro/litru. Doar in opt state, pretul fara taxe al motorinei il depasea pe cel din Romania.

Și graficul mai jos, cu și fără taxe

pret-combustibili

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

68 comentarii

  1. Mașini electrice? Pe când o dacia electrică?

    România are 18 stații de încărcare și 34 de prize pentru cei care au nevoie de curent pentru mașină:

    00
    • Degeaba ai x statii daca nu toate suporta quick charge sau dc-dc charge. Altfel lasi masina acolo 8 ore ca sa o incarci 80% deoarece multe sunt prize normale de 220V.
      Singurul loc unde chiar merita sa mergi sa iti incarci masina este la Taverna Sarbului si cat stai acolo la o iesire in oras se incarca si masina.
      Mai multe explicatii ai aici: http://www.automarket.ro/test-drive/volkswagen-e-golf-episodul-2-67571.html

      00
    • E inca prea devreme pt noi… studiez problema intens, urmeaza sa schimb masina si am considerat serios un plugin-hybrid pentru oras.

      In primul rand, nimeni, dar absolut nimeni nu vrea sa-ti promita nimic cand vine vorba de temperaturile din Bucuresti (-20 grade iarna, +45 vara). Sa dai 30k euro si sa ii futi bateriile in 12 luni nu e fun. Nu mai vorbim de range, care scade si cu 50-60% in cazul temperaturilor scazute.

      In al doilea rand, mentalitatea (lumii intregi) inca nu e la nivelul asta. Am zis mai sus ca am luat in considerare un PHEV, asta pentru ca un full-electric iese din calcul. De ce? Asta e lista cu electrice disponibile astazi pe piata: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_modern_production_plug-in_electric_vehicles#Models_available_for_retail_customers_.282007.E2.80.932016.29
      In afara de e-golf si B-Class de la Merc, toate BEV-urile sub 50k arata ca niste buburuze spatiale, fara practica unei masini normale (Renault Fluence nu se pune). Cat de greu e sa faci un full-electric normal, pentru oameni normali? Nu, nu vreau sa ma arate lumea pe strada ca merg cu naveta spatiala… Vreau spatiu in portbagaj pentru cumparaturi, vreau locuri in spate decente, etc. Daca eu vreau sa car doi morti in portbagaj cu sedanul meu, de ce sa nu o fac cu o electrica?

      Concluzia mea a fost sa-mi iau un diselache sau benzinache, sa-l tin 7 ani si dupaia sa refac calculele cu electrica.

      10
    • Atunci s-ar scumpi curetul sau aerul.

      00
    • @Paul: in martie se lanseaza Tesla Model 3 cu livrare din 2017 la un pret 35k, relativ accesibil. Si la asta acumulatorii rezista la temperaturi de -20 grade fara emotii ( vezi posesorii din Norvegia ).
      Iar la noi statul iti ofera cam 5000 euro pentru achizitia unei masini electrice.

      00
    • Ia cu tesla!

      00
    • @razorbsk Tesla aia ajunge la noi fix în 7 ani când se duce ciclul de viață al mașinii pe care o cumpăr lunile viitoare :)))

      00
    • Și apropo ăia 35k sunt dolari nu euro. Asta se traduce în 45-50k euro din care începi să scazi bonusuri (rabla, etc).
      Totuși și dacă ar fi 35k când compari costurile pe termen lung, s-ar putea să coste ceva mai mult întreținerea la o Tesla decât la un VW sau Renault electrice.

      00
    • Dar daca are autonomie pentru ce iti trebuie tie(150-200 km), ti-o incarci acasa. Poate nu sunt masini electrice de drum lung(doar Tesla are asa ceva), dar pentru oras si drumuri scurte, ar fi excelente.

      00
    • La ora actuală Renault Zoe este cea mai ieftină mașină electrică. În România ea costă 20200€ la care se adaugă și prețul închirierii bateriei.

      În Germania Renault Zoe costă 16500€ plus închiriatul bateriei.

      00
    • @Cristian ăla e un fel de matiz electric. Arată într-un mare fel. Chiar e așa de mult de înțeles că unii își doresc mașini electrice care să arate normal?

      00
  2. Mai exact: in 2013 s-a vandut la pompa (legal, cu acte) combustibil in valoare de 4,500,000,000 de Euro.
    2,250,000,000 i-a luat statul fara sa miste un deget.
    Distractivi aia care protesteaza in ideea ca va face statul ceva sa scada pretul. Sigur.

    00
    • Gogu, pe langa cei 4,5 mild euro la pompa legal cu acte, s-au mai vandut tot legal cu acte inca de vreo 3 mild pentru toti clientii mari consumatori care au rezervoare in curte gen: toate carierele de piatra, toti drumarii care lucreaza autostrazi si fac santier(stiti cate camioane de material cara, da?), toate garajele mari de transportatori mari, SNCFR-ul care are si el pe motorina niste curse, toate RATBurile mai mari au rezervor in curte, toate firmele mari de salubritate, etc. Doar nu crezi ca le dau cei 5 mari care vand in piata fara taxe? Pt ca taxa se plateste de la poarta rafinariei catre depozitul regional gogule, si practic astfel se obliga depozitul sa ti-o puna apoi pe facturica tie client final, altfel o da din buzunarul lui!!!Deci mai pune sigur 1,5 mild la suma asta.

      00
    • Și aia a fost doar la prima strigare… statul este acționar 20 la sută la Petrom prin urmare are 20 la sută din profit. Plus impozit pe dividendele plătite de Petrom. Asta fără să mai punem la socoteală restul de taxe și impozite.

      00
    • Ca sa il corectez pe domnul mm, pe langa aia 4.5 mld euro vanduti la pompa s-au mai vandut cam de 5 ori pe atat la clientii de wholesale.
      aia sunt baza consumului, nu pompa. la pompa sunt doar marjele mari, la flote e volumul.
      deh… comentatori…

      00
  3. Își mai amintește cineva de Pogea? Logică cu care a introdus forfetarul? Dacă nu își plătesc impozitele sau încearcă să ne fenteze le mai punem un impozit. Așa și cu prețul benzinei… Mai ai nevoie de bani la buget… Mai bagi o taxă la benzină… Seems legit :)

    00
  4. Stai ca o sa devina si mai amuzant: taxa de drum. O platesti o data in benzina, o data in rovigneta si mai vor acum sa bage si taxa de autostrada.

    00
    • Autostrada e un lux. Nu vrei sa platesti taxa de autostrada, mergi pe celelalte drumuri, e dreptul tau.

      00
    • @Virgil
      tu scapi din vedere faptul ca in Romania s-a bagat taxa de drum in pretul benzinei, dar tot trebuie sa cumperi vigneta pentru a circula pe drumuri si acum vine si taxa pe autostrada? Si tie ti se pare normal?

      Stii cum e prim lumea civilizata? Vigneta se plateste NUMAI pentru autostrada (mai putin in Germania, la aia parca e inclusa in nu stiu ce taxa).

      00
    • @Virgil, atunci ar trebui sa scoata rovinieta daca te taxeaza pentru autostrada.

      00
    • @Sabotor: in Olanda (tara civilizata, zic eu) taxa de drum pentu masinile inmatriculate acolo este in jur de 100 de euro pe luna (pt diesel 1.6) si nu e taxa de autostrada, e pentru orice fel de drum. Chiar daca circuli doar in oras cu masina, tot trebuie platita

      00
    • @Claudiu
      Da coane, da’ 2 chestii:

      1. nu mai platesti suplimentar pentru autostrada. Compara asta cu mizeria de la noi, unde plastesti taxa de drum in benzina, trebuie sa cumperi si vigneta si mai vor si taxa pe autostrada.

      2. taxa aia din Olanda nu e “taxa de drum”. E taxa pentru masina. Cum e la noi impozitul pe masina –

      00
    • @sabotor Mi se pare normal sa avem si taxa de autostrada pentru ca rovigneta e pentru drumurile europene, nationale si judetene. Autostrada e un lux pentru ca iti muta curul din Bucuresti in vama in 2 ore jumate. Nu mi se pare normal ca unul din Botosani, care in viata lui nu merge pe autostrada, sa plateasca aceleasi taxe ca unul din Bucuresti neavand aceleasi beneficii, capisci?

      00
    • NOU
      #24

      idiot, nu este taxa de drum in benzina
      este doar acciza, acciza este si la cafea si alcool

      00
    • @Claudiu – nu e chiar 100 EUR/luna. Dar da, in Olanda taxa pe masina e mare. Asta e un lux, nu mersul pe autostrada.

      @Virgil – nu am o problema cu plata taxei de drum/autostrada/*. circul des prin tari in care vigneta e obligatorie si inteleg de ce: chiar si pentru tine, ca sofer, daca ai merge intre A si B pe un drum secundar, ai face cu 50% mai mult timp. Pe langa asta, consumi mai mult combustibil si ai un risc de accident mai mare. Deci 10 EUR/100 km mi se par justificati/justificabili. Dar sa platesc taxa asta de 3 ori nu mi se mai pare ok. In plus, CANDR a dovedit cu varf si indesat ca nu e in stare sa cheltuie corect banii oricati ar avea pe mana. E singura entitate din europa (nu stiu din lume) care a fost in stare sa piarda 90 km de autostrada.

      00
    • @Ciocolatiulverde – . citeste de sus in jos si de la stanga la dreapta. Pe litere.

      00
    • @Ciocolatiulverde
      In urma cu ceva timp, cand tu stateai in picioare sub masa, iar Basescu era ministrul transporturilor, s-a bagat o taxa de drum. Atunci au aparut faimoasele panouri cu “Aici sunt banii dumneavoastra”. Vo’ 2-3 ani mai tarziu s-a considerat ca nu-i corect ca toti sa plateasca acceasi suma – unii poate fac 1000 de km pe an, pe cand altii fac 10000 de km pe an. Asa ca s-a bagat in pretul benzinei, ca fiecare sa plateasca o taxa de drum proportionala cu cat de mult utilizeaza drumurile patriei. Dupa inca 2-3 ani, retarzi ca tine au uitat de treaba asta, asa ca a aparut faimoasa rovigneta. Astfel, in momentul de fata in Romania se platesc 2 taxe de drum, retardel.

      Da’ e bine ca stii tu ca la benzina sunt doar accize.

      00
    • @Virgil
      mie mi se pare normal ca din moment ce oricum platesti o groaza de taxe la stat, statul sa-ti puna la dispozitie niste chestii – infrastructura, armata, politie. Si da, sunt de acord cu o taxa extra pentru autostrada – e ca un serviciu premium. Da’ nu si pe celelalte drumuri. Pentru ca d-aia avem taxe pe venit si impozite, ca statul sa dezvolte chestii precum infrastructura. Sau, pana mea, sa se puna taxe pe tot, da’ atunci sa nu mai platim impozit pe venit, TVA si mai stiu eu ce.

      Sau poate ti se pare ca nu-s taxele prea mari in Romania, caz in care trebuie sa-ti amintesc ca din ce produci tu, statul roman iti ia aprox. 60% intr-o forma sau alta.

      00
    • recitind un comentariu d-al meu, am observat ca am scris “acceasi”. scuze.

      00
    • NOU
      #30

      multumesc pentru sursa de informare oficiala a statului roman: buhnici.ro
      daca ar scrie zoso ca tva-ul e 21% si ca ponta baga la buzunar 1%, l-ati crede

      00
    • NOU
      #31

      @sabotor eu stiam ca era taxa de drum inainte sa se bage rovinieta
      te cred si iti ridic statuie daca imi dai un link sau ceva oficial cat de cat, nu goso.ro

      00
    • Nu inteleg de ce atatea taxe. In UK stiu ca sunt taxe mai mari pe benzina si diesel, dar atat. Nicio alta taxa de drum sau autostrada.

      00
    • @Ciocolatiulverde
      https://www.ziaruldeiasi.ro/economic/taxa-de-drum-va-fi-inclusa-in-accize~ni2p0a

      Asta te multumeste? Au ascuns taxa de drum in acciza, iar tu nu mai stii nimic de taxa de drum platita in pretul benzinei si-i iei pe altii la misto cu vrajeli.

      00
  5. Poate nu stiu sa interpretez un tabel dar vad ca la romania e destul de ok: jumate taxe, jumate pretul initial. In Suedia raportul e de 1:3. Dar na sa zicem ca aia sunt Suedezi si nu ne comparam cu ei… La Polonezi pretul cu tot cu taxe e tot de 3 ori pretul initial. Mai e loc de scumpiri si la noi.
    Eu zic ca ar trebui transportatori si agricultori suventionati(motorina colorata sa nu se faca prostii) iar pentru restul poporului sa fie si 10 lei litru. Mai circula lumea cu bicla si cu autobuzul. Mai dispar cocalarii cu masina mai scumpa decat casa in care stau. Numai lucruri bune…

    00
    • Cat de tembel sa fii sa vrei preturi mai mari…

      00
    • Nu știu ce tabel ai citit tu dar ținând cont că 1 PLN = 1 RON e clar mai ieftină în Polonia.

      00
    • Lumea nu ar comenta asa mult daca din taxele astea mari s-ar face niste drumuri pe care sa circuli, ca pe studii de fezabilitate nu te poti plimba cu masina.

      00
    • Bo$$, MeLeul meu 63 consuma 15 pe autostrada si 30-40 in oras daca e aglomerat sau il calc pe coada.. Cum mai ies eu in mol daca va fi 10 lei benzina? Cum mai parchez eu pe plaja la Fratelli?

      00
  6. O fi pretul fara taxe cel mai mare din UE, da’ pretul cu taxe (care conteaza pentru oameni, in fond) e cam cel mai mic din UE. Dintre tarile din UE, cred ca doar bulgarii au benzina mai ieftina.
    Altfel spus, da, o fi pretul benzinei fara taxe cel mai mare din UE, da’ avem taxele atat de mici incat pretul la pompa e printre cele mai mici din UE.

    Si n-as baga mana-n foc nici pentru pretul fara taxe. Am vazut prea multe grafice false cu pretul benzinei prin ziarele romanesti. Chestia e ca pana acum afirmau ca pretul la pompa e cel mai mare, lucru usor de demontat, pentru ca au mai iesit romani din tara si au vazut preturile. Acum afirma ca pretul fara taxe e cel mai mare, iar chestia asta e mai greu de verificat – cine ma-sa stie exact care e pretul fara taxe prin tarile din UE?

    00
    • NOU
      #40

      https://www.energy.eu/electricity_natural-gas_prices_european_union/ ei stiu care e pretul fara taxe

      adevarul doare

      00
    • Acolo e pretul doar fara TVA. Nu arata cat e pretul benzinei fara nici o taxa. Asa ca e inconcludent.

      00
    • Ah, e mai jos. Si, daca ne uitam, pretul benzinei fara taxe in Romania e mai scump decat doar in 9 tari din UE, si mai ieftin decat in 18. Deci tot articolul ala din hotnews e de cacat si doar dezinformeaza idioti ca tine care dau linkuri fara sa verifice ce e in linkul ala.

      00
    • Si ca tot am ordonat preturile (in euro) benzinei fara taxe, pun si aici, sa vada toti naivi cat de mult cacat mananca hotnews cu

      In cazul benzinei, doar sase state comercializau benzina mai scumpa decat in Romania.

      Nu de alta, da’ se pare ca pentru internautul roman e extrem de greu sa ordonezi crescator niste preturi.

      0.221 Poland
      0.295 Estonia
      0.327 Portugal
      0.328 United_Kingdom
      0.330 Austria
      0.354 Germany
      0.354 Greece
      0.354 Slovenia
      0.357 Sweden
      0.374 Romania
      0.376 Lithuania
      0.393 France
      0.411 Hungary
      0.413 Finland
      0.414 Ireland
      0.418 Slovakia
      0.420 Luxembourg
      0.421 Netherlands
      0.428 Czech_Republic
      0.436 Italy
      0.438 Latvia
      0.439 Croatia
      0.439 Cyprus
      0.441 Belgium
      0.455 Bulgaria
      0.477 Spain
      0.517 Denmark
      0.701 Malta

      00
  7. Si o completare:
    Sa suga pendula hotnews. Pretul benzinei de 95 e 4.59 lei la petrom, nu 4.96, cat zic ei. Iar motorina standard e 4.22, nu 4.67. Iar in cehia nu e 27 de coroane benzina, ci 29. Si sa bage si tari precum Italia, Olanda, dinastea pe unde benzina e 1.4 euro acum si abia apoi sa faca grafice si articole cu “doar 6 tari comercializeaza benzina mai scumpa decat Romania”.

    Ca tot vorbeam de manipulare: asa, cu niste omisiuni si din niste zecimale “aranjate” iti arata ca – vezi dom’le – bezina e scumpa in Romania. Niste gunoaie.

    00
    • Nu e chiar asa cum spui. Urmaresc pretul motorinei in Romania de vreo cateva luni. Constant a fost mai scumpa decat in Germania cam cu 50 de bani. Ti se pare OK? Azi (21.01.2016), motorina in Munchen e 0.92 si benzina e 1 euro (+-3 centi). Preturi ca 1,4 euro, cum spui tu, chiar daca in alte tari decat Germania, nu mai sunt de mai bine de jumatate de an, de cand pretul a tot scazut la carburanti.

      00
    • NOU
      #46

      In Odorheiul secuiesc motorina e 4.070 lei adica 0.9 euro
      La vatra Dornei Benzina e 4.57 adica foarte putin peste 1 euro

      in straubing benzina e 1.189
      dieselul 0.929
      conform siteului oficial omv !ut/p/b1/04_SjzS0NLA0NjWxNLXQj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOJ9DSw93DxDjUIdTYzcvS3NA0LMDCAAqCASiwJfC0OYAgL6g1NS9f088nNT9XOjciwcHRUVAc_1djg!/dl4/d5/L0lJSklKQ2dwUXBSSi9vQXd3QUFBWVFBQUVJUVNqS001VGhLQ2hoQUEhLzRKa0dRb1FwTWhURFVJMUtMRUEhL1o2X00wOUhGSVUyVUE0MkdLOTdKU0QwMDAwMDAwL1o3X00wOUhGSVUyVUE0MkdLOTc2U1UwMDAwMDAwL1BPUlRMRVRfQVJHMC9nb3RvL1BvcnRsZXQvSG9tZQ!!/
      asa ca nu mai vine gogosi

      00
    • Mi se pare absolut ok. Pretul e dictat si de piata. Ti se pare ok ca noi avem cele mai mici preturi la internet din EU?

      00
    • @Iulian
      Olanda, Danemarca, Italia. Adica tarile in care era benzina 1.8 euro inainte de ieftinire.

      00
  8. Daca eu in fiecare dimineata imi fac un sandwich si dau 3 lei pe paine, 5 lei pe cascaval si 8 lei pe sunca, pentru un total de 16 lei, dar sunca se ieftineste cu 50%. La final sandwich-ul meu va costa 12 lei.

    Exemplul anterior este usor de inteles, si accesibil oricui. In schimb, inca ne minunam ca scade pretul pe baril dar pretul la pompa abia se misca. In exemplul de mai sus in fara de petrol, evident sunca, mai avem si pretul de rafinare si taxele si accizele care nu s-au miscat prea mult.

    00
    • Um, nu. Problema e simpla, luand exemplul tau:

      Dai 3 lei pe paine, 5 lei pe cascaval si 8 lei pe sunca, pentru un total de 16 lei, dar sunca se ieftineste cu 50%. La final sandwich-ul va costa 12 lei.

      In realitate, la noi ce se intampla: sunca se ieftineste cu 50%, sandwich-ul costa 15 lei, pentru ca sunca nu e totul. Pretul suncii creste cu 25%, ajungand la 10 lei, sandwich-ul costa 18 lei, pentru ca a crescut pretul suncii.

      Cu alte cuvinte, variatia pretului petrolului nu e reflectata corect in pretul la pompa; scaderile nu se vad, cresterile sunt reflectate in totalitate.

      00
    • Iti dai seama ca transportul si rafinarea au un cost relativ fix, independent de pretul brut al petrolului, da?

      00
  9. Mi se pare ca articolul ar vrea sa bata in ciocoi, ca tin taxele mari.

    In articolul din hotnews scrie cam pe dos: “In privinta preturilor cu taxe, situatia este diferita, in sensul ca se afla in prima jumatate a statelor cu carburanti mai ieftini si sub media UE. Acesta poate fi efectul reducerii fiscalitatii prin scaderea TVA de la 24% la 20%. Anul trecut, taxele reprentau 60% din pretul benzinei. Acum au ajuns sa fie sub 50% din pret.”

    P.S. Tabelele alea nu sunt deloc ok. Aflu doar ca benzina costa in Romania 4,96 lei, iar in Ungaria 327 de mii de forinti si inca ceva. Asta nu imi spune nimic.

    00
  10. Cum era aia cu autostrada nu e ca să mergem noi cu mașinile, ci pentru transportul de marfă, că ăla aduce bani iar noi nu?

    00
  11. Capitalism. De Dreapta.

    00
  12. cand petrolul va fi gratis, pretul benzinei va reveni la normalul de 8 lei /litru. eu asa cred :))

    00
  13. Pai tocmai asta e tehnica – sa plateasca prostii atat taxe distincte cat si taxe disimulate in preturile carburantilor, energiei, gazelor, etc. Aceste taxe, daca ar fi adunate la nivelul general de fiscalitate (urias in Romania) ar da niste valori pentru care ar iesi lumea in strada, instant, pentru ca ar rezulta un nivel de fiscalitate de 70-80%.

    Practic, dintr-un salariu lunar 70-80% zboara catre stat sau alte institutii.

    00
  14. Cam la fel sta treaba si in Canada vs State. In SUA a inceput sa fie $1/galon (3.7l), in Ontario inca e 90-si-ceva centi / litru. Doar pt ca timpitii astia de liberali (exact ca idiotii omologi PSD+PNL din Romania) au facut singura chestie care stiu ei s-o faca: taxe peste taxe la fiecare litru de benzina sau diesel. Pt transport in comun, pt global warming / climate change, pt ajutarea economiei green energy, dracu’-lacu’.

    00
  15. Pai… “taxe peste taxe” pentru ca prostii platesc,,, de asta. Cat timp prostii platesc, care ar fi problmea? Poporul trebuie sa traiasca cu iluzia traiului decent si a unui nivel de taxare suportabil… de asta exista taxe ascunse. Ca sa nu se vada furtul din nivelul de trai.

    00
  16. E o piata libera. Daca nu ar exista cerere la pretul asta nu ar fi pretul asta. Romanii merg prea mult cu masina fata de alte state. Ar fi interesant de aflat care e consumul privat (fara firme) de combustibil pe cap de cetatean in Europa.

    00
  17. plm la mine in nord coreea benzina e gratis dar nu poate avea oricine masina, mergi cu bicicleta sau transportul in comun.

    00
  18. Si daca dati taxele la o parte o sa observati ca pretul benzinei sau al motorinei este mai mare decat cel din in UE, fara taxe. Asta pentru ca Romania e o tara de muls, nu un loc gandit sa se dezvolte.

    00
    • @Chris
      E chiar greu sa te documentezi un pic inainte sa delirezi pe internet? Ce dracu v-au pus astia in internet, de aberati cu atata spor?

      Reiau un tabel ce l-am pus mai sus, cu pretul benzinei fara taxe in tarile membre EU:

      0.221 Poland
      0.295 Estonia
      0.327 Portugal
      0.328 United_Kingdom
      0.330 Austria
      0.354 Germany
      0.354 Greece
      0.354 Slovenia
      0.357 Sweden
      0.374 Romania
      0.376 Lithuania
      0.393 France
      0.411 Hungary
      0.413 Finland
      0.414 Ireland
      0.418 Slovakia
      0.420 Luxembourg
      0.421 Netherlands
      0.428 Czech_Republic
      0.436 Italy
      0.438 Latvia
      0.439 Croatia
      0.439 Cyprus
      0.441 Belgium
      0.455 Bulgaria
      0.477 Spain
      0.517 Denmark
      0.701 Malta

      00
  19. Caz concret: luni am cumparat 9000 litri de motorina pentru ferma. Lucrez cu o firma care ia motorina de la un depozit Rompetrol si vine cu cisterna la mine in ferma. Pretul de luni a fost 3.98 RON/litru, presupun ca el castiga in jur de 10 bani/litru asa ca la depozit pretul e de 3.88 RON/litru
    Daca scoatem TVA-ul avem 3.23 RON/litru
    Statul imi ramburseaza o parte din acciza pentru motorina folosita in agricultura in valoare de 1.79 RON/litru iar acciza ramasa e de aprox 2 eurocenti/litru.
    Asa ca dintr-un pret la pompa de sa zicem 4.25 RON/litru avem:
    31 bani adaos statie
    71 bani TVA
    1.88 RON acciza
    Ramane un pret de 1.35 RON/litru incasat de rompetrol (plus cei 31 de bani adaos la statie din care trebuie palatiti angajatii, alte cheltuieli de operare si amortizare)
    Deci din pretul motorinei 61% sunt taxe (TVA + acciza) si doar 31% revin rafinariei

    00
  20. NOU
    #67

    Eu zic sa punem tabelul ala in rama pe noptiera ca in curand ne baga nemtii o taxa de solidaritate per litru ca sa stranga bani pt scursurile refugiate care invadeaza europa.
    Acum e frigulet afara si liniste prin media dar prin parlamentele europene e cam jale ca au dublat, triplat si chiar cvadruplat bugetele pt refugiati dupa n-spe recalculari si pronosticari, iar banii aia vor trebui scosi de undeva ca doar n-o sa-i tipareasca.
    Cand vine caldurica se pune iar in miscare toata infrastructura asta imensa a traficului de persoane si anu asta va fi cam jale.

    00
  21. Acum 12 ani in California benzina era sub 2$/gallon si pretul barilului era ca si azi, acum pretul barilului e acelasi doar ca la pompa e aproape de 3$/gallon. Daca mai adaugam si inflatia iese pe la 2,5$/gallon. Asa ca nu mai puteti botul la fazele ca vai cat sunt taxele si asta e motivul pentru care nu scade pretul la pompa.
    Apoi ca politician ai doua optiuni sa faci rost de bani inventezi noi taxe sau le maresti pe cele existente

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.