Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

38 comentarii

  1. buna, buna de tot!

    00
  2. NOU
    #2

    Ce buna? Imaginea este geniala…

    00
  3. …sau pretul benzinei o sa faca pe cineva intotdeauna mai bogat. Prostimea poa` sa rascoleasca cat vrea dar care plm e alternativa???? A, da, niciuna…

    00
  4. Alternativa e mersul pe jos, ca face piciorul mai frumos :)

    00
  5. NOU
    #5

    @Radu:

    1. Autobuzul, maxi-taxi, locomotiva, camionul, papucul şi cvasi-totalitatea maşinilor de firmă merg cu motorină. Care, deloc surprinzător, s-a scumpit prima şi are procente din ce în ce mai mari de apă.

    2. Exact aşa cum era de aşteptat, majoritatea produselor alimentare se scumpesc, după cum are grijă Irealitatea TV să ne aducă aminte de 5-10 ori pe zi. Restul vin la doze mai mici, ca să nu reacţionăm prea urât: pâinea rotundă Fibropan e tot 1,4 lei, dar e de la o lună la alta mai mică.

    3. Mai curios e că Red Bull s-a ieftinit. (Nesemnificativ, 5,29 lei în loc de 5,35. În Mega Image.)

    4. Fiindcă Zoso e un manechin suplu tras prin inel şi bea Red Bull probabil nu e afectat. Mai curioasă e însă alăturarea de aici:

    https://imageshack.com/

    Cam aminteşte de bancul cu badea Gheorghe şi Marghioliţa lui: „Honey, you have a problem!..”

    :D

    ~Nautilus

    00
  6. alternativa ar fi sa nu mai cumparam benzina juma de an. asta alternativa. alta nu este. deci nu o sa schimbam nimic. deci in scurt timp vom pune cu 6 lei.deci peste un an va fi 8.deci peste 2 ,10 .deci deci deci.
    si noi ,ca niste idioti, vom continua sa alimtentam indiferent de pret;)

    00
  7. Chiar că genială :D Imaginea zilei :)

    00
  8. Mersul pe jos e alternativa doar pe jumatate. Adica ar fi metoda radicala de a-ti scadea maximum jumatate din costurile lunare cu benzina. La deplasare, autobuzul, taxi-ul si ia-ma nene merg tot cu benzina. Cealalta parte e cu pretul tuturor produselor pe care le cumparam. Ca nu iei branza direct de la tzaran din curte, ci de undeva unde s-a transportat cu benzina. Asta ca aliment simplu. Alimentele complexe implica mai multe chestii transportate intre diverse lucuri de producere si livrare, transportate tot cu benzina. Asta ca si produse. Apoi la servicii, pana si curieratul depinde de benzina. Factura la telefon depinde de benzina pe care o bugeteaza multinationala pentru ca angajatii sa poata vinde. Si tot asa. Pretul benzinei nu afecteaza doar deplasarea la munca sau dusul la curve. A, da. Si curva o sa cumpere paine mai scumpa din cauza faptului ca painea se transporta cu benzina si deci o sa mareasca tariful. Singura solutie e sa castigam mai multi bani ca sa ne permitem valurile de scumpiri la produse si servicii. Sau eutanasia.

    00
  9. Pretul benzinei e singurul indicator economic pe care intelege oricine :)

    00
  10. @nautilus esti un destept. Se scumpeste petrolul, nu benzina.
    Motorina este mai ieftina/scumpa fata de benzina ptr ca difera pretul de productie. Daca se scumpeste petrolul se scumpeste si transportul tau in comun.

    00
  11. NOU
    #11

    @Gigel: hotărăşte-te dacă motorina e mai ieftină sau mai scumpă faţă de benzină şi care e costul ei de producţie, relativ la un litru de petrol brut. Asta, bineînţeles, în cazul în care ştii precis ce spui şi nu vorbeşti, cum ar zice Niculae Moromete, doar ca să faci praf.

    ~Nautilus

    00
  12. ar merge niste panouri prin benzinarii :))

    00
  13. @nautilus :) you didn’t get the point. Nu are importanta care e mai scumpa sau mai ieftina. Singurul lucru care este important este ca se scumpesc amandoua in acelasi timp. Prin urmare punctul „1” este prost argumentat.

    P.S.: Bancul se termina cu replica „Women, you have an obsession!”

    00
  14. Benzina e ieftina. O sa va convingeti toti de asta peste doi-trei ani.

    00
  15. Oricum incerci sa interpretezi…. tot la concluzia ca esti fraier ajungi, atata timp cat ai masina si vrei sa te mai si misti cu ea, macar din cand in cand…

    00
  16. Petrolul e in tot si in toate. De la tastatura pe care o aveti in fata pana la cafeaua pe care o savurati. Toate depind sub o forma sau alta de petrol. Transportul poate fi electric (troleibuz, tramvai, tren) dar petrolul nu poate fi inlocuit din viata noastra cu tehnologia actuala. Sunt prea multe produse fabricate din petrol de care avem stricta nevoie. Cel mai important este plasticul!

    00
  17. Si totusi nu a aparut nici unul care sa zica ” Da mai lasati masinile acasa, daca nu va permiteti benzina” sau clasica „Eu merg cu metroul/autobuzul/bicicleta deci nu ma intereseaza, poate sa se faca si 10 lei litrul”? Dap…ignorance is bliss.

    00
  18. Am un post in care se explica ce se obtine dintr-un baril de petrol, care sunt substantele care ies din procesul de rafinare (a fost comunicat de presa deci il puteti gasi si in alte parti). Poate intereseaza pe cineva – https://www.autogreen.ro/auto/benzina-si-motorina-in-romania/

    00
  19. @DanMk: ce parere ai de faptul ca oamenii de la firma din Franta pentru care lucrez fac carpooling? Oameni cu salarii bune chiar si pentru Franta. Dar de faptul ca in marile capitale europene e plin de biciclete si scutere? Dar pe la noi prin Bucale (Pipera, Militari, centru etc.) ai vazut cate masini cu un singur ocupant sunt? Nu zic, ai nevoie si de masina. Dar daca tu stai cate 20 de minute seara la semafor doar ca sa iesi din Pipera, cand statia de metrou e la doi pasi… treaba ta, inseamna ca iti permiti. Prin urmare sa nu te miorlai ca e scumpa benzina.

    00
  20. Din partea mea sa se faca 10 euro litrul-asta si-mi doresc atunci o sa se plimbe doar cei ce au bani nu toti sarantocii!

    00
  21. @PlayActive, scuza-ma ca iti spun dar esti idiot.
    peste 5 ani cand o sa se faca painea 5 lei o sa zici sa manance doar cei cu bani restul nu!

    pretul benzinei/motorinei nu afecteaza doar mersul cu masina! afecteaza pana si pretul unei periute de dinti! deci think again.

    00
  22. @ Neaorin ai trecut direct pe langa subiect. Nu zic ca romanul nu e si fudul…eu nu merg zilnic cu masina, de obicei iau metroul, desi in ultima vreme metroul e doar ieftin si cam atata. Insa eu ma refer la faptul ca odata cu scumpirea carburantilor se scumpesc toate, deci vrei nu vrei, te afecteaza. Fie ca mergi cu masina ocazional, fie ca o folosesti zilnic, tot vei da mai multi bani pe chestiile de baza, nu mai zic de o eventuala distractie, ca nu suntem roboti sa muncim doar ca sa traim. Si nu, nu castig salariul minim pe economie, castig destul de bine si tot mi se pare din ce in ce mai greu s-o duci decent.

    00
  23. @DanMk: atunci fiecare cu „subiectul” lui daca vrei. Subiectul meu era ca pe termen mediu (5-10 ani cel putin) carburantii vor continua sa se scumpeasca (ca si trend, nu neaparat de la o zi la alta). Serios, daca ai un dram de minte si casti ochii si urechile la ce se intampla in lume e imposibil sa nu ajungi la concluzia asta – asa ca n-ar fi rau sa vedem ce putem face in loc sa ne lamentam ca iar s-a scumpit mancarea. Asa ca indemnul ”Da mai lasati masinile acasa, daca nu va permiteti benzina” se aplica numa’ bine la romani, care ar renunta la orice numai la masini nu. Poate nu esti de acord cu ultima concluzie, eu am ajuns la ea dupa ce am vazut ce fac altii, cu buzunare mai pline ca ale noastre.

    00
  24. @ Neaorin stim cu totii ca toate continua sa se scumpeasca…problema e ritmul scumpirii si faptul ca puterea de cumparare ramane la fel. Nu sunt economist, dar daca omul n-are bani, nu mai cumpara. Daca omul nu mai cumpara, producatorul nu mai vinde. Daca producatorul nu mai vinde, da in faliment…iar de aici se duce usor pe apa sambetei economia. Nu-i sustin in nici un caz pe cei care se baga in datorii pentru distractii si mers cu masina. Dar e cam grav cand ajungi sa te bagi in datorii pentru nevoi primare, nu crezi? Ce facem, ajungem de la „Mai lasati masinile acasa daca, daca nu va permiteti benzina” la „Da mai lasati mancarea, daca nu va permiteti”?

    00
  25. @neaorin: Du-te tu in fiecare zi cu transportul in comun in Bucuresti, sa vedem cu ajungi la work in fiecare zi cu costumul sifonat de la aglomeratie, cu pantofii murdari de praf/noroi (traiasca Rebu si primariile de sextor), transpirat de la aerul conditionat inexistent sau oprit – ca sa ia nea soferu ceva bani in plus pe motorina. Nu mai ai zic ca trotuare nu sunt, ca ai de sarit garduri puse ca pentru vite (vezi statia 41 Lujerului) si ca stai in picioare catre 10 minute pentru fiecare autobuz/metrou pe care il schimbi.

    Scuterul in Bucuresti inseaman sa-ti risti viata daily.
    Ce zici tu acolo e valabil in tarile civilizate, nu la noi. Cand statul va face ceva in sensul asta, o sa-mi las masina acasa ca sa te nu mai supar pe tine ca ma vezi ca merg singur in masina.

    00
  26. Am gasit si poza de care ziceam :)

    00
  27. Nu stiu, eu ajung la serviciu (sau „work”, pentru anglofoni) numa bine cu metroul. Intr-adevar daca ai 150 de kile s-ar putea sa cam transpiri. Iar pe scuter „imi risc viata” din 2007. N-am patit nimic. Curios cum n-a fost nevoie ca statul „sa faca ceva in sensul asta” ca sa ma faca sa mai las masina acasa. Hai sa asteptam toti sa faca statul ceva, pe urma sa mai asteptam nitel pana se dau „ailalti” jos din masini (parca avea zoso pe aici o poza misto pe ideea asta). Inca o data, eu n-am nimic cu aia care se duc zilnic cu masina la serviciu, ci cu aia care fac asta SI PE URMA se plang ca e scumpa benzina. Bineinteles, nu toata lumea are alternativa transportului in comun. Dar multi o au.

    00
  28. @DanMk: scumpirea petrolului e o problema globala. Toti o au, poate in afara de sauditi, venezueleni etc. Asta e, petrol ieftin este din ce in ce mai putin iar cererea tot creste (ai naibii chinezi si indieni). Nu avem noi ce sa facem pe partea asta. Problema noastra ca tara este intr-adevar ca puterea de cumparare nu creste. Aia o sa creasca atunci cand creste productivitatea. Deci, in loc sa o ardem aiurea prin benzinarii facand proteste care nu vor duce nicaieri, nu mai bine punem noi osul (si capul) la treaba?

    00
  29. @neaorin: daca lucrezi ca curier normal ca nu te deranjeaza transportul in comun si mersul cu scuterul. Depinde si de ce job si standarde ai.
    Metroul e cat de cat ok, daca eviti orele extreme. Dar nu te ai gandit ca sunt o gramda in Bucuresti care n-au acces la el?

    00
  30. Dar rezervele de titei sunt ale statului, deci eu sunt coproprietar, mie revenindu-mi undeva la vreo 3-4 mii de litri de titei. Mie dati-mi titeiul, si treaba mea ce fac cu el!

    00
  31. aia e treaba la romani, cu standardele noastre. Avem standarde. Oare francezii de ce or avea standarde asa joase, ca pe-acolo e plin de scutere. Si au mai multi bani de benzina decat noi. Probabil ca o treime din Paris face curierat… Sau spaniolii, sau italienii, portughezii etc. Eu fac munca de birou, mai am treaba si cu clienti, pana acum n-am avut vreunul care sa strambe din nas ca am venit cu scuterul / motorul la intalnire. Iar la ultima intrebare ti-am raspuns la sfarsitul comentariului.

    00
  32. @neaorin: prietene mai bati campii mult cu romanii? Romanii in sus romanii in jos. Eu am cetatenie canadiana, nu(mai) sunt roman. O sa mai fiu in Ro decat luna asta. Nici inainte nu ma consideram roman, si nu eu am standarde ridicate ci jobul meu.

    00
  33. Prietene „canadian”, daca tu vii cu chestii de genul „tre’ sa fii curier ca sa mergi cu scuterul” cand Europa civilizata demonstreaza contrariul, si spui ca astepti ca statul roman „sa faca ceva” (ce?) si ca tu nu vrei sa-ti dai coate in metrou si sa stai 10 minute in picioare asteptand tramvaiul, e normal sa te dau exemplu de gandire romaneasca. Nu prea are importanta ce scrie pe pasaport. A, si pe scuter se poate merge la costum, lucru vazut si probat. In fine, romanasii care se tot plang de pretul benzinei nu prea au ei joburi cu standarde asa de ridicate ca al tau :).

    00
  34. @ Neaorin eu pun osul la treaba destul, ba pun si osul la treaba la ore suplimentare. Nu ma plang de servici, dar la noi in tara iti muncesti tineretea degeaba. Pentru fiecare om care isi face treaba si rolul in societate o sa fie 100 care iau ajutoare de la stat sau somaj, ca deh, munca e grea. Problema mea e urmatoarea…eu muncesc si imi platesc darile la stat si as vrea sa ma si bucur de tinerete daca tot o muncesc. Ti-am zis si repet, nu merg cu masina zilnic, dar ritmul accelerat al scumpirilor ne ingroapa incet incet. D-aia nu sunt de acord cu scumpirile astea scoase din fund si puse pe seama nu stiu carui fenomen economic. Cand s-a ieftinit barilul de petrol au redus astia pretul la carburanti de s-au spart. Oricum nu mai conteaza….

    00
  35. NOU
    #36

    @neaorin: Europa civilizată n-a „demonstrat” până acum şi modul în care se face aprovizionarea industriei şi magazinelor cu scuterul sau cu bicicleta. Camionul şi autobuzul consumă tot motorină, cam de 10 ori cât Loganul cu motor de 1,4, argintiu şi cu multe boxe din care se aud manele, al lui nea Vasile din colţul străzii.

    În mod deloc întâmplător, mai precis în mod foarte determinist, camionul şi autobuzul la noi consumă mult mai multă motorină decât în Europa civilizată, fiindcă doi Stan şi Bran numiţi Bordureanu şi Pornescu au făcut tot posibilul să ţină pe loc orice mare proiect de lucrări publice, motiv pentru care stau TIRurile în coloană cu orele. În special prin partea de vest a oraşului. Spre deosebire de Loganul argintiu cu motor de 1,4, care consumă vreo 0,6-0,7 l/oră la relanti, un TIR la relanti nu e atât de economic.

    În mod la fel de determinist, de câte ori spui ceva de pasaje, bulevarde, tunele, şi orice altceva ar ajuta la reducerea consumului de carburant pe unitate de timp, încep toţi postacii să urle că asta e cocalarism, ţărănism de parvenit, ţigănie etc că nu trebuie să avem pasaje, nu trebuie să avem drumuri, străzile trebuie să fie cât mai strâmte şi cât mai întortocheate şi că nu trebuie să ai maşină, ci bicicletă. Probabil toţi postacii care spun asta sunt 100% dezinteresaţi. E o probabilitate la fel de mare ca aceea ca Zoso să fie Crin Antonescu deghizat.

    Astfel, ca nişte europeni necivilizaţi, ne merităm ouăle mai scumpe cu 35%. De la ferma Cornu. Fiind mai scumpe, se recomandă să le număraţi de cel puţin 2 ori înainte de cumpărare :D

    ~Nautilus

    00
  36. @Nautilus: e bine sa citesti tot ce s-a scris, nu doar ultimul post. Am zis deja ca problema cu petrolul scump o au TOTI, inclusiv aia cu burta plina. Si de criza asta energetica (pentru ca asta este) nu scapam, poate cand vom putea trece in masa la energii alternative, dar asta nu se va intampla peste noapte. Pana atunci… carburantul se scumpeste. Dar ma enerveaza atitudinea asta „bag pl, la noi toti fura, statul nu face nimic, sa faca statul ceva! si pe urma ma mai gandesc si eu daca este ceva ce as putea sa fac si eu, recte sa imi mai dau jos fundu’ gras din masina, ca sa mai economisesc niste bani. Ce am innebunit sa-mi dau coate in metrou cu toti tragatorii la saiba?”

    De asemenea in mod deloc intamplator, mai precis foarte determinist, fiecare stat are conducatorii pe care ii merita. Conducatorii nostri sunt oglinda noastra ca natie. Iar noi ca natie avem „standarde”, mancati-as. Ii facem pe oameni ca Jiji sau Vadim parlamentari europeni si pe urma ne plangem ca in tara se fura. Ce sa-ti spun.

    00
  37. @Nautilus: Daca romanul ar mai da curu’ jos din masina personala, poata ca nici TIR-urile alea care consuma mult nu ar mai fi blocate in ambuteiaje, poate ca si autobuzele ar circula mai repede si mai putin aglomerate, poate ca si cererea de motorina ar scadea, deci pretul ar stagna (sa nu zic ar scadea), poate ca nici noua nu ne-ar mai fi scarba de un Bucuresti ultra aglomerat si poluat, etc.
    Numai dezavantaje, ce sa zic …. mai bine mergeti toti cu masina fratilor, ca de aia v-ati indatorat pana peste cap sa le cumparati si unii dintre voi va luati de la gura sa va puteti permite rata lunara si apoi veniti pe forumuri sa faceti pe domnii cu standarde …

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube